Atsukę nugarą Rusijai, viliosime norvegus ir prancūzus

Publikuota: 2015-12-13
Rasuolė Andrulienė, Valstybinio turizmo departamento Turizmo plėtros skyriaus vedėja: „2016 m. tikslas – mažinti mūsų turizmo sektoriaus priklausomybę nuo kaimyninių šalių, didinant turistų skaičių iš prioritetinių  turizmo rinkų – Vokietijos, Jungtinės Karalystės, Italijos, Švedijos, Norvegijos ir Prancūzijos“.
Juditos Grigelytės nuotr.
Rasuolė Andrulienė, Valstybinio turizmo departamento Turizmo plėtros skyriaus vedėja: „2016 m. tikslas – mažinti mūsų turizmo sektoriaus priklausomybę nuo kaimyninių šalių, didinant turistų skaičių iš prioritetinių turizmo rinkų – Vokietijos, Jungtinės Karalystės, Italijos, Švedijos, Norvegijos ir Prancūzijos“. Juditos Grigelytės nuotr.
„Verslo žinios“

Apsispręsta, kuriose šalyse Lietuva kitąmet vykdys aktyviausią turizmo rinkodarą. Prioritetinių rinkų sąraše nebeliko Rusijos ir Lenkijos – jų vietą užims Norvegija ir Prancūzija. Be to, ketinama steigti Lietuvos turizmo atstovybes užsienyje, taip pat ir tolimojoje Japonijoje bei JAV.

Iš kokių šalių ir kokiais būdais viliosime turistus į Lietuvą, surašyta Lietuvos turizmo rinkodaros strategijos 2015–2020 m. projekte, kuris gruodį bus pristatytas Turizmo tarybai.

Rasuolė Andrulienė, Valstybinio turizmo departamento (VTD) Turizmo plėtros skyriaus vedėja, sako, kad net 60% visų Lietuvos sulaukiamų turistų sudaro keliautojai iš kaimynių Lenkijos, Latvijos, Estijos, Baltarusijos ir Rusijos, o rusai ir baltarusiai, kurių srautai toliau mažėja, vis dar suneša net 37% visų turizmo pajamų.

„Tad vienas svarbiausių Lietuvos turizmo rinkodaros tikslų artimiausiais metais – diversifikuoti turizmo rinkas, mažinant priklausomybę nuo krintančių rinkų – Rusijos ir Baltarusijos, taip pat nuo šalių kaimynių“, – aiškino ji. Pasiekti šį tikslą ketinama dviem būdais: lietuviai bus aktyviau skatinami keliauti po Lietuvą, nes vietos turizmas – puiki priemonė amortizuoti praradimus, jei sumažėja svečių iš kurių nors gretimų šalių, be to, Lietuvos turizmo galimybės bus aktyviau reklamuojamos pasirinktose, VTD nuomone, perspektyviausiose užsienio rinkose.

Išgrynino prioritetus

Aktyviausią turizmo rinkodarą 2016 m. ketinama vykdyti Vokietijoje, Jungtinėje Karalystėje, Italijoje ir Švedijoje. 2016 m. šiose šalyse bus perkamos Lietuvos turizmo atstovavimo paslaugos, o nuo 2017 m. – dar ir Prancūzijoje bei Norvegijoje. Anksčiau Lietuva kaip turizmo kryptis aktyviausiai reklamuota Vokietijoje, Jungtinėje Karalystėje, Italijoje, Švedijoje, Lenkijoje ir Rusijoje.

„Pagal naują strategiją svarbiausių rinkų sąraše atsiranda dvi naujos šalys – Prancūzija ir Norvegija, o Rusijos ir Lenkijos nebelieka – šiose valstybėse rinkodara bus vykdoma nebe taip aktyviai, pvz., nebebus dalyvaujama Rusijos turizmo parodose“, – aiškina p. Andrulienė.

Pasak jos, toks sprendimas priimtas, nes, kad ir kiek būtų dedama pastangų, turistų srautas iš Rusijos toliau krinta, na, o Lenkijoje lietuviai jau turi patirties turistus vilioti ir savarankiškai – ne per atstovybę.

Norvegija prioritetine rinka pasirinkta dėl pastaraisiais metais smagiai išaugusių šios šalies turistų srautų ir dėl to, kad norvegus domina sveikatos turizmo paslaugos. Prancūzija – dėl prancūzų pomėgio keliauti ir dėl to, kad mūsų kelionių organizatoriai jau turi darbo su šia šalimi patirties. Tad nuspręsta, kad Prancūzija galėtų būti ta rinka, kuri generuos didesnius turistų srautus ir padės mums mažinti priklausomybę nuo šalių kaimynių.

Minėtose šešiose svarbiausiose rinkose bus perkamos Lietuvos turizmo atstovavimo paslaugos, rengiamos reklaminės kampanijos (pvz., lauko reklama metro stotyse ar pan.), vykdomi el. rinkodaros projektai, rengiami turizmo galimybes pristatantys renginiai, dalyvaujama tarptautinėse turizmo parodose, šių šalių žurnalistams organizuojami turai po Lietuvą ir mūsų šalies tradicijų, paveldo, gastronomijos bei kitų turizmo produktų pristatymas.

Akcentuos litvakus ir Sugiharą

Nuo 2016 m. ketinama Lietuvos žinomumą didinti ir tolimose rinkose – Japonijoje, Kinijoje, JAV ir Izraelyje.

„Japonijoje, Kinijoje ir JAV Lietuvos turizmo rinkodara vykdyta ir anksčiau, tačiau gana nenuosekliai. O dabar ji bus aktyvesnė, be to, atsiranda viena nauja rinka – Izraelis“, – dėstė VTD atstovė. Kiekvienai rinkai bus kuriami konkrečiai jai patrauklūs turizmo produktai ir akcentuojami tam tikri Lietuvos išskirtinumai. Štai JAV ir Izraelyje bus taikomasi į ten gyvenančius litvakus, jiems ketinama pristatyti žydų kultūrinį ir istorinį palikimą Lietuvoje, japonams kalbant apie Lietuvą planuojama akcentuoti Chiune Sugiharą. „Izraelyje taip pat ketinama reklamuoti ir Lietuvos sveikatos turizmo paslaugas, iki šiol to nebuvo daroma“, – dėstė p. Andrulienė.

Japonijoje ir JAV VTD planuoja įsigyti turizmo atstovavimo paslaugas – tai yra samdyti vietos firmą, kuri vykdys turizmo rinkodarą šalyje, rengs renginius ir pan. Izraelyje irgi galvojama pirkti turizmo atstovavimo paslaugas.

Vėl atsiras atstovybės

Planuojama, kad 2016 m. Lietuvos turizmo atstovybės veiks šešiose šalyse, o 2017 m. jau aštuoniose. Atstovavimo paslaugas ketinama pirkti 2016 m. pirmąjį ketvirtį, tam panaudojant ES lėšas – maždaug 100.000 Eur kasmet.

„Svarbu tai, kad šios paslaugos bus iškart perkamos trejiems metams, taigi bus užtikrintas atstovybių darbo tęstinumas“, – kalbėjo p. Andrulienė. VŽ rašė, kad aštuoniose rinkose veikusioms Lietuvos turizmo atstovybėms nuo šių metų liepos 1 d. teko ant durų kabinti spyną, nes baigėsi finansavimas, o naujų lėšų atstovybėms nebuvo numatyta.

Nuo filmo iki programėlės

Pasak p. Andrulienės, daugėja turistų, kurie į Lietuvą atvyksta individualiai, ne per agentūras, todėl 2016 m. bus aktyviausiai vykdoma rinkodara, orientuota į galutinį vartotoją, t. y. rinkodara internete, socialiniuose tinkluose, šalį pristatantys reklaminiai projektai, dalyvavimas parodose, straipsniai.

2016 m. ketinama sukurti užsienio turistams skirtą mobiliąją programėlę su maršrutais po Lietuvą ir susukti įvaizdinį filmą.

„Viena didelių problemų vykdant turizmo rinkodarą yra tai, kad iki šiol neturime gero Lietuvą pristatančio filmo, kurį būtų galima rodyti, pvz., internete, parodose, ir pan. Toks filmas – gera priemonė skleisti vizualią informaciją ir sužadinti norą aplankyti šalį“, – kalbėjo p. Andrulienė.

Verslas nepeikia

Kęstutis Ambrozaitis, atvykstamojo turizmo UAB „Lithuanian Tours“ generalinis direktorius, VTD parengtą rinkodaros strategiją ir veiksmų planą vadina gana realistišku.

„Pagrindinės rinkos pasirinktos teisingai. Rusija ir Lenkija Lietuvai išlieka labai svarbios, tačiau artimiausiais metais logiška joms skirti mažiau dėmesio. Tos pačios lėšos, įdėtos į reklamą kitose rinkose, šiandien atsipirks labiau, be to, lenkų turistų į Lietuvą atvažiuos, neatsižvelgiant į tai, ar vykdysime kokią reklamą, ar ne“, – sako jis.

Pritaria jis ir sprendimui aktyviau dirbti su Izraeliu. Mat iš Lietuvos vykdomi tiesioginiai skrydžiai į Tel Avivą, o tai reiškia, kad Izraelio turistai gali pas mus atvykti.

„Būtina atnaujinti ir filmukus apie Lietuvą, nes naujausias – bene 5 metų senumo. Gerai, kad VTD plane numatyta ir atnaujinti svetainę lithuania.travel, nes kol kas normalios Lietuvos turizmo svetainės, deja, neturime. Nors lithuania.travel graži ir marga, ji labai nepatogi naudotis, ten daug ko trūksta, tad reikia ją sutvarkyti, padaryti patogią vartotojui, įdėti išsamios informacijos apie šalies kultūrinį gyvenimą, gamtą, sudėti visas turistams siūlomas paslaugas ir sudaryti galimybę jas nusipirkti internetu“, – vardija p. Ambrozaitis.

Jo nuomone, pagrindinis produktas, kuriuo Lietuva gali sudominti užsienio turistus, buvo ir išlieka kultūrinis ir pažintinis turizmas. „Miestai, paveldas, dvarai, festivaliai. Vilnius, Trakai, Kaunas, Klaipėda, Neringa, Kryžių kalnas – tai pagrindiniai dalykai, kuriuos Lietuvoje žino ir kurių tikisi užsienio keliautojai. Mūsų pajūriu susiviliotų nebent lenkai, bėda ir su sveikatos turizmu – medicininio turizmo paslaugas bus galima parduoti užsienyje tik tada, kai dauguma mūsų medikų kalbės ES kalbomis. Kol kas to nėra, tad ir galimybės parduoti tokias paslaugas svetur labai ribotos“, – teigia jis.

Didžiausia bėda

Pasak p. Ambrozaičio, visgi didžiausia problema kalbant apie turizmo rinkodarą kitąmet išlieka tai, kad pagal dabartines ES finansavimo taisykles verslo atstovai negalės dalyvauti kartu su VTD atstovais turizmo parodose ir misijose.

„Tai reiškia, kad, panorėję keliauti į Lietuvą, turistai kontaktų ir produktų turės ieškoti atskirai. Jei nebus išspręsta ši problema, didelė dalis VTD sudėlioto veiksmų plano naudos Lietuvai neduos“, – teigia jis.

VŽ rašė, kad iš ES lėšų 2016 m. turizmo rinkodarai numatyta 2 mln. Eur, tačiau ES aruodai, iš kurių ketinama semti pinigų, menkai pritaikyti šalies turizmo rinkodarai. Lietuvos turizmo verslo atstovai kreipėsi į Seimą prašydami valstybės biudžete numatyti 1,5 mln. Eur 2016 m. atvykstamojo turizmo skatinimo programai. Kol kas 2016 m. biudžete tam numatyta tik 300.000 Eur, o tokia suma, anot verslo atstovų, yra nepakankama ir neleis tinkamai reklamuoti Lietuvos kaip turizmo krypties užsienyje.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ lapkričio 30 d.

infogr.am::infogram_0_atvykstamojo_turizmo_tendencijos

Komentarai prie šio straipsnio negalimi, dėl neapykantos skatinimo ar patyčių kurstymo
 

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Pakuočių tvarkytojai skaičiuoja nuostolius: „Metrail“ istorijos įtaka kol kas neaiški Premium

Lietuvoje veikiančioms pakuotės tvarkymo organizacijoms 2017-ieji buvo nelengvi. Kai kurios iš jų neįvykdė...

Skelbiamas legendinės kavinės „Rotonda“ nuomos konkursas 1

Vilniaus Gedimino kalno papėdėje kadaise veikusios kavinės-ledainės „Rotonda“ patalpos išnuomojamos viešojo...

DKV plečia aptarnavimo tinklą Italijoje ir Šveicarijoje

Bendrovė „DKV Euro Service“ išplėtė savo aptarnavimo tinklą Italijoje ir Šveicarijoje. Tinklą, kuriame galima...

Po tyrimų Marijampolėje vėl galima gerti vandenį 1

Po Marijampolėje atliktų vandens tyrimų nustatyta, kad jis saugus vartoti, penktadienį paskelbė vietinė...

Ukmergės autoservisas: kuo mažiau gyventojų, tuo daugiau paslaugų reikia siūlyti Premium

Daugiausia uždirba tie autoservisai, kurie turi didesnį nuolatinių klientų būrį. Vis dėlto konkurencija...

Transportas
2018.07.20
„Starbucks“ ir „McDonald‘s“ skelbia konkursą ir žada solidų atlygį – dalyvauti gali kiekvienas

Du gigantai – „Starbucks“ ir McDonald‘s, suvienijo jėgas kovai su plastiko atliekomis – iki 2021 m.

Pramonė
2018.07.19
Dėl užteršto vandens atsistatydino „Sūduvos vandenų“ direktorius 1

Po antro incidento dėl užteršto geriamojo vandens Marijampolėje iš pareigų traukiasi bendrovės „Sūduvos...

„Eugestos“ ir „Forto“ restoranų valdytoja pernai uždirbo 3,4 mln. Eur pelno

Didmeninės prekybos bendrovę „Eugesta“ bei restoranų grupę „Fortas“ valdanti verslininko Kęstučio Stabingio...

„Ecoservice“ įgijo „Marijampolės švaros“ kontrolę

Atliekų tvarkymo bendrovė „Ecoservice“ įsigijo 66,31% komunalinių paslaugų, antrinių žaliavų bei aplinkos...

„Workland“ planuoja tolesnę plėtrą Vilniuje, investuos 1,5 mln. Eur

Estijos biurų nuomos paslaugų bendrovė „Workland Group“ šį rudenį atidarys jau antrą savo centrą Vilniuje, o...

Statyba ir NT
2018.07.18
TOP 1000: pirmuoju smuiku grojo prekyba ir pramonė Premium 4

„Verslo žinių“ kasmet sudaromo didžiausio Lietuvos bendrovių TOP 1000 viršūnėje – didmeninės ir mažmeninės...

Pramonė
2018.07.18
„Nordea“ padalinį senamiestyje keičia bendradarbystės erdvė, restoranas ir parduotuvė 1

Vilniaus senamiestyje, Didžiosios ir Savičiaus gatvių sankirtoje, kuriasi bendradarbystės erdvė „Workland“,...

Statyba ir NT
2018.07.17
Kauniečiai dėl krematoriumo neapsisprendė 3

Savaitę trukusi apklausa dėl galimybės Kauno miesto teritorijoje statyti krematoriumą apčiuopiamų rezultatų...

Laisvalaikis
2018.07.16
Eurokomisija liepė „Airbnb“ teikti vartotojams tikrąsias kainas 6

Apgyvendinimo paslaugų įsigijimo tarpininkavimo paslaugas teikianti interneto platforma „Airbnb“ privalo...

Verslo aplinka
2018.07.16
Atnaujinta Vilniaus „Akropolio“ Ledo arena

Vilniaus „Akropolyje“ atnaujinta 1.200 kv.m. dydžio Ledo arena. Užliejus naują ledą, permontavus bortus ir...

Ant prekystalio – dvi pelningai veikiančios Tauragės įmonės 8

Savivaldybei priklausančių UAB „Dunokai“ (56,14%) ir Tauragės butų ūkio (100%) akcijos, kurių bendra pradinė...

Rinkos
2018.07.16
„Novaturas“ birželį pardavimus didino 26%

Birželį kelionių organizatoriaus pardavimai siekė  21,7 mln. Eur ir buvo 26% didesni nei 2017 m. birželio...

Rinkos
2018.07.16
Paštomatų pavyzdį pritaiko drabužių valymo versle 1

UAB „Valykla.lt“ plečia drabužių valymo spintų verslo centruose tinklą. Šiuo metu veikia 6, tariamasi dėl...

Futbolo įtaka: daugiau uždirbo lažybų punktai, prekybininkai ir kavinės 2

Sekmadienį pasibaigiantis pasaulio futbolo čempionatas į šalies lažybų punktus pritraukė rekordinį skaičių...

Dainų šventės organizatoriai rengia pretenziją maitinimo tiekėjams 1

Dainų šventės organizatoriai dėl nekokybiško maitinimo Dainų šventės metu rengia tiekėjams pretenziją.

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau