Atsukę nugarą Rusijai, viliosime norvegus ir prancūzus

Publikuota: 2015-12-13
Rasuolė Andrulienė, Valstybinio turizmo departamento Turizmo plėtros skyriaus vedėja: „2016 m. tikslas – mažinti mūsų turizmo sektoriaus priklausomybę nuo kaimyninių šalių, didinant turistų skaičių iš prioritetinių  turizmo rinkų – Vokietijos, Jungtinės Karalystės, Italijos, Švedijos, Norvegijos ir Prancūzijos“.
Juditos Grigelytės nuotr.
Rasuolė Andrulienė, Valstybinio turizmo departamento Turizmo plėtros skyriaus vedėja: „2016 m. tikslas – mažinti mūsų turizmo sektoriaus priklausomybę nuo kaimyninių šalių, didinant turistų skaičių iš prioritetinių turizmo rinkų – Vokietijos, Jungtinės Karalystės, Italijos, Švedijos, Norvegijos ir Prancūzijos“. Juditos Grigelytės nuotr.
„Verslo žinios“

Apsispręsta, kuriose šalyse Lietuva kitąmet vykdys aktyviausią turizmo rinkodarą. Prioritetinių rinkų sąraše nebeliko Rusijos ir Lenkijos – jų vietą užims Norvegija ir Prancūzija. Be to, ketinama steigti Lietuvos turizmo atstovybes užsienyje, taip pat ir tolimojoje Japonijoje bei JAV.

Iš kokių šalių ir kokiais būdais viliosime turistus į Lietuvą, surašyta Lietuvos turizmo rinkodaros strategijos 2015–2020 m. projekte, kuris gruodį bus pristatytas Turizmo tarybai.

Rasuolė Andrulienė, Valstybinio turizmo departamento (VTD) Turizmo plėtros skyriaus vedėja, sako, kad net 60% visų Lietuvos sulaukiamų turistų sudaro keliautojai iš kaimynių Lenkijos, Latvijos, Estijos, Baltarusijos ir Rusijos, o rusai ir baltarusiai, kurių srautai toliau mažėja, vis dar suneša net 37% visų turizmo pajamų.

„Tad vienas svarbiausių Lietuvos turizmo rinkodaros tikslų artimiausiais metais – diversifikuoti turizmo rinkas, mažinant priklausomybę nuo krintančių rinkų – Rusijos ir Baltarusijos, taip pat nuo šalių kaimynių“, – aiškino ji. Pasiekti šį tikslą ketinama dviem būdais: lietuviai bus aktyviau skatinami keliauti po Lietuvą, nes vietos turizmas – puiki priemonė amortizuoti praradimus, jei sumažėja svečių iš kurių nors gretimų šalių, be to, Lietuvos turizmo galimybės bus aktyviau reklamuojamos pasirinktose, VTD nuomone, perspektyviausiose užsienio rinkose.

Išgrynino prioritetus

Aktyviausią turizmo rinkodarą 2016 m. ketinama vykdyti Vokietijoje, Jungtinėje Karalystėje, Italijoje ir Švedijoje. 2016 m. šiose šalyse bus perkamos Lietuvos turizmo atstovavimo paslaugos, o nuo 2017 m. – dar ir Prancūzijoje bei Norvegijoje. Anksčiau Lietuva kaip turizmo kryptis aktyviausiai reklamuota Vokietijoje, Jungtinėje Karalystėje, Italijoje, Švedijoje, Lenkijoje ir Rusijoje.

„Pagal naują strategiją svarbiausių rinkų sąraše atsiranda dvi naujos šalys – Prancūzija ir Norvegija, o Rusijos ir Lenkijos nebelieka – šiose valstybėse rinkodara bus vykdoma nebe taip aktyviai, pvz., nebebus dalyvaujama Rusijos turizmo parodose“, – aiškina p. Andrulienė.

Pasak jos, toks sprendimas priimtas, nes, kad ir kiek būtų dedama pastangų, turistų srautas iš Rusijos toliau krinta, na, o Lenkijoje lietuviai jau turi patirties turistus vilioti ir savarankiškai – ne per atstovybę.

Norvegija prioritetine rinka pasirinkta dėl pastaraisiais metais smagiai išaugusių šios šalies turistų srautų ir dėl to, kad norvegus domina sveikatos turizmo paslaugos. Prancūzija – dėl prancūzų pomėgio keliauti ir dėl to, kad mūsų kelionių organizatoriai jau turi darbo su šia šalimi patirties. Tad nuspręsta, kad Prancūzija galėtų būti ta rinka, kuri generuos didesnius turistų srautus ir padės mums mažinti priklausomybę nuo šalių kaimynių.

Minėtose šešiose svarbiausiose rinkose bus perkamos Lietuvos turizmo atstovavimo paslaugos, rengiamos reklaminės kampanijos (pvz., lauko reklama metro stotyse ar pan.), vykdomi el. rinkodaros projektai, rengiami turizmo galimybes pristatantys renginiai, dalyvaujama tarptautinėse turizmo parodose, šių šalių žurnalistams organizuojami turai po Lietuvą ir mūsų šalies tradicijų, paveldo, gastronomijos bei kitų turizmo produktų pristatymas.

Akcentuos litvakus ir Sugiharą

Nuo 2016 m. ketinama Lietuvos žinomumą didinti ir tolimose rinkose – Japonijoje, Kinijoje, JAV ir Izraelyje.

„Japonijoje, Kinijoje ir JAV Lietuvos turizmo rinkodara vykdyta ir anksčiau, tačiau gana nenuosekliai. O dabar ji bus aktyvesnė, be to, atsiranda viena nauja rinka – Izraelis“, – dėstė VTD atstovė. Kiekvienai rinkai bus kuriami konkrečiai jai patrauklūs turizmo produktai ir akcentuojami tam tikri Lietuvos išskirtinumai. Štai JAV ir Izraelyje bus taikomasi į ten gyvenančius litvakus, jiems ketinama pristatyti žydų kultūrinį ir istorinį palikimą Lietuvoje, japonams kalbant apie Lietuvą planuojama akcentuoti Chiune Sugiharą. „Izraelyje taip pat ketinama reklamuoti ir Lietuvos sveikatos turizmo paslaugas, iki šiol to nebuvo daroma“, – dėstė p. Andrulienė.

Japonijoje ir JAV VTD planuoja įsigyti turizmo atstovavimo paslaugas – tai yra samdyti vietos firmą, kuri vykdys turizmo rinkodarą šalyje, rengs renginius ir pan. Izraelyje irgi galvojama pirkti turizmo atstovavimo paslaugas.

Vėl atsiras atstovybės

Planuojama, kad 2016 m. Lietuvos turizmo atstovybės veiks šešiose šalyse, o 2017 m. jau aštuoniose. Atstovavimo paslaugas ketinama pirkti 2016 m. pirmąjį ketvirtį, tam panaudojant ES lėšas – maždaug 100.000 Eur kasmet.

„Svarbu tai, kad šios paslaugos bus iškart perkamos trejiems metams, taigi bus užtikrintas atstovybių darbo tęstinumas“, – kalbėjo p. Andrulienė. VŽ rašė, kad aštuoniose rinkose veikusioms Lietuvos turizmo atstovybėms nuo šių metų liepos 1 d. teko ant durų kabinti spyną, nes baigėsi finansavimas, o naujų lėšų atstovybėms nebuvo numatyta.

Nuo filmo iki programėlės

Pasak p. Andrulienės, daugėja turistų, kurie į Lietuvą atvyksta individualiai, ne per agentūras, todėl 2016 m. bus aktyviausiai vykdoma rinkodara, orientuota į galutinį vartotoją, t. y. rinkodara internete, socialiniuose tinkluose, šalį pristatantys reklaminiai projektai, dalyvavimas parodose, straipsniai.

2016 m. ketinama sukurti užsienio turistams skirtą mobiliąją programėlę su maršrutais po Lietuvą ir susukti įvaizdinį filmą.

„Viena didelių problemų vykdant turizmo rinkodarą yra tai, kad iki šiol neturime gero Lietuvą pristatančio filmo, kurį būtų galima rodyti, pvz., internete, parodose, ir pan. Toks filmas – gera priemonė skleisti vizualią informaciją ir sužadinti norą aplankyti šalį“, – kalbėjo p. Andrulienė.

Verslas nepeikia

Kęstutis Ambrozaitis, atvykstamojo turizmo UAB „Lithuanian Tours“ generalinis direktorius, VTD parengtą rinkodaros strategiją ir veiksmų planą vadina gana realistišku.

„Pagrindinės rinkos pasirinktos teisingai. Rusija ir Lenkija Lietuvai išlieka labai svarbios, tačiau artimiausiais metais logiška joms skirti mažiau dėmesio. Tos pačios lėšos, įdėtos į reklamą kitose rinkose, šiandien atsipirks labiau, be to, lenkų turistų į Lietuvą atvažiuos, neatsižvelgiant į tai, ar vykdysime kokią reklamą, ar ne“, – sako jis.

Pritaria jis ir sprendimui aktyviau dirbti su Izraeliu. Mat iš Lietuvos vykdomi tiesioginiai skrydžiai į Tel Avivą, o tai reiškia, kad Izraelio turistai gali pas mus atvykti.

„Būtina atnaujinti ir filmukus apie Lietuvą, nes naujausias – bene 5 metų senumo. Gerai, kad VTD plane numatyta ir atnaujinti svetainę lithuania.travel, nes kol kas normalios Lietuvos turizmo svetainės, deja, neturime. Nors lithuania.travel graži ir marga, ji labai nepatogi naudotis, ten daug ko trūksta, tad reikia ją sutvarkyti, padaryti patogią vartotojui, įdėti išsamios informacijos apie šalies kultūrinį gyvenimą, gamtą, sudėti visas turistams siūlomas paslaugas ir sudaryti galimybę jas nusipirkti internetu“, – vardija p. Ambrozaitis.

Jo nuomone, pagrindinis produktas, kuriuo Lietuva gali sudominti užsienio turistus, buvo ir išlieka kultūrinis ir pažintinis turizmas. „Miestai, paveldas, dvarai, festivaliai. Vilnius, Trakai, Kaunas, Klaipėda, Neringa, Kryžių kalnas – tai pagrindiniai dalykai, kuriuos Lietuvoje žino ir kurių tikisi užsienio keliautojai. Mūsų pajūriu susiviliotų nebent lenkai, bėda ir su sveikatos turizmu – medicininio turizmo paslaugas bus galima parduoti užsienyje tik tada, kai dauguma mūsų medikų kalbės ES kalbomis. Kol kas to nėra, tad ir galimybės parduoti tokias paslaugas svetur labai ribotos“, – teigia jis.

Didžiausia bėda

Pasak p. Ambrozaičio, visgi didžiausia problema kalbant apie turizmo rinkodarą kitąmet išlieka tai, kad pagal dabartines ES finansavimo taisykles verslo atstovai negalės dalyvauti kartu su VTD atstovais turizmo parodose ir misijose.

„Tai reiškia, kad, panorėję keliauti į Lietuvą, turistai kontaktų ir produktų turės ieškoti atskirai. Jei nebus išspręsta ši problema, didelė dalis VTD sudėlioto veiksmų plano naudos Lietuvai neduos“, – teigia jis.

VŽ rašė, kad iš ES lėšų 2016 m. turizmo rinkodarai numatyta 2 mln. Eur, tačiau ES aruodai, iš kurių ketinama semti pinigų, menkai pritaikyti šalies turizmo rinkodarai. Lietuvos turizmo verslo atstovai kreipėsi į Seimą prašydami valstybės biudžete numatyti 1,5 mln. Eur 2016 m. atvykstamojo turizmo skatinimo programai. Kol kas 2016 m. biudžete tam numatyta tik 300.000 Eur, o tokia suma, anot verslo atstovų, yra nepakankama ir neleis tinkamai reklamuoti Lietuvos kaip turizmo krypties užsienyje.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ lapkričio 30 d.

infogr.am::infogram_0_atvykstamojo_turizmo_tendencijos

Komentarai prie šio straipsnio negalimi, dėl neapykantos skatinimo ar patyčių kurstymo
 

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
KTU smulkiam verslui kuria pusiau nemokamą klientų rizikos vertinimo įrankį 1

Klientų rizika ir jos vertinimas yra svarbi verslo dalis. Tačiau smulkios ir vidutinės įmonės (SVĮ) lengvai...

Paslaugos
2019.03.25
„Baltnetos komunikacijų“ darbas buvo sutrikęs dėl elektros gedimo 10

Viena didžiausių šalyje informacinių technologijų (IT) paslaugų tiekėjų UAB „Baltnetos komunikacijos“...

Paslaugos
2019.03.25
Palangos centre ketinama statyti 4 žvaigždučių viešbutį 5

Pačiame Palangos centre, šalia Nepriklausomybės aikštės, ruošiamasi statyti viešbutį, į kurį bendrovė iš...

Statyba ir NT
2019.03.25
„Apple“ ruošiasi gyvenimui be „iPhone“ 6

Vadovų pasikeitimai technologijų milžinėje „Apple“ – signalas, kad įmonė ruošiasi ateičiai, kurioje...

Vadyba
2019.03.25
Pardavimų valanda įmonėje „Ruptela“: sėkmingam pardavimui būtina ir laisvė, ir disciplina Premium 2

Kai įmonės pardavimų ambicija – patekti į pasaulio telematikos paslaugų bendrovių TOP 40 ir užimti 1%...

Paslaugos
2019.03.25
Kas ketvirtas gyventojas mano, kad jo darbo vietą užims robotas

Reprezentatyvi šalies gyventojų apklausa rodo, kad ketvirtadalis Lietuvos dirbančiųjų mano, kad ateityje jų...

Paslaugos
2019.03.25
Pašto rinkos pajamos pernai ūgtelėjo 16% 1

Bendrosios pašto sektoriaus 2018 m. pajamos sudarė 171,1 mln. Eur, t. y. 16,3% daugiau nei 2017 m., kai jos...

Paslaugos
2019.03.25
BDAR: balandį paaiškės, ar sporto klubai turi teisę rinkti pirštų atspaudus 1

Įmonių tikrinimus šiuo metu atliekanti Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija balandį ketina skelbti išvadas...

Paslaugos
2019.03.25
Lenkijos televizija kuria atstovybę Lietuvoje, rengs programą „TVP Wilno“  3

Lietuvoje transliuojamas „TVP Polonia“ kanalas šiemet turėtų pakeisti pavadinimą į „TVP Wilno“, o programos...

Rinkodara
2019.03.25
„Vykom“ didina apsukas, didžiausias iššūkis – elektromobiliai Verslo tribūna 2

Kompanija „Vykom“, teikianti automobilių ir kitų krovinių pervežimo paslaugas, artimiausiems metams yra...

Logistika
2019.03.25
Inovatyvūs verslai padiktavo naują profesiją Verslo tribūna 2

Atsižvelgdamas į šiuolaikinio ir ateities Lietuvos verslo poreikius Vilniaus Gedimino technikos universitetas...

Ateities miestas
2019.03.25
Įmonėms netikėtai vėl brangsta pakuočių tvarkymas Premium 2

Daliai gamintojų ir importuotojų šiais metais už prekių pakuočių atliekų sutvarkymą teks mokėti brangiau, nei...

Paslaugos
2019.03.25
Šiuolaikinės valgyklos pietus siūlo už 1,7 Eur arba nemokamai juos veža net į kitą miestą Premium 6

Verslininkai rizikuoka mažesniuose miestuose atidaryti modernias valgyklas ir paneigia mitus, kad regionuose...

Gazelė
2019.03.24
Populiariausios lietuvių kelionių kryptys: sąrašo viršūnėje – Baltarusija 7

Į užsienį 2018 m. ketvirtąjį ketvirtį keliavo 364.300 šalies gyventojų, arba 5,7% daugiau nei per tą patį...

Paslaugos
2019.03.24
Kampanija „Išsinuomok suomį“ turistams atskleis suomiškos laimės paslaptį 4

Laimingiausia pasaulio šalimi neseniai pripažintos Suomijos turizmo skatinimo agentūra „Visit Finland“...

Paslaugos
2019.03.23
Patarimai teisininkams: kaip patobulinti internetinį puslapį, kad jis imtų dirbti jums 4

Teisininkai jau įgudo klientų ieškoti demonstruodami savo ekspertiškumą renginiuose ar rengdami publikacijas.

Paslaugos
2019.03.23
Vienos kelionės po Lietuvą metu lietuviai išleidžia iki 100 Eur

Paskutinį praėjusių metų ketvirtį Lietuvos gyventojai po savo šalį keliavo daugiau, skelbia Statistikos...

Paslaugos
2019.03.23
M. Pravilonis įsiveržė į geriausių pasaulio someljė olimpą Premium 1

Kovo 11–15 d. Belgijoje, Antverpene, vykusiame XVI Pasaulio someljė čempionate (Best Sommelier of the World...

Laisvalaikis
2019.03.22
Buvusio „Yahoo“ viceprezidento įmonė sukirto rankomis su I. Laursu  Premium 13

Kasų ir prekybos valdymo sistemas smulkioms bei vidutinio dydžio įmonėms kurianti JAV kompanija „Talech“...

Paslaugos
2019.03.22
Į Tailandą Lietuvos piliečiai galės vykti be vizų 5

Nuo balandžio vidurio Lietuvos piliečiai, atvykstantys į Tailandą turizmo tikslais, galės šioje Pietryčių...

Verslo aplinka
2019.03.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau