Atsukę nugarą Rusijai, viliosime norvegus ir prancūzus

Publikuota: 2015-12-13
Rasuolė Andrulienė, Valstybinio turizmo departamento Turizmo plėtros skyriaus vedėja: „2016 m. tikslas – mažinti mūsų turizmo sektoriaus priklausomybę nuo kaimyninių šalių, didinant turistų skaičių iš prioritetinių  turizmo rinkų – Vokietijos, Jungtinės Karalystės, Italijos, Švedijos, Norvegijos ir Prancūzijos“.
Juditos Grigelytės nuotr.
Rasuolė Andrulienė, Valstybinio turizmo departamento Turizmo plėtros skyriaus vedėja: „2016 m. tikslas – mažinti mūsų turizmo sektoriaus priklausomybę nuo kaimyninių šalių, didinant turistų skaičių iš prioritetinių turizmo rinkų – Vokietijos, Jungtinės Karalystės, Italijos, Švedijos, Norvegijos ir Prancūzijos“. Juditos Grigelytės nuotr.
„Verslo žinios“

Apsispręsta, kuriose šalyse Lietuva kitąmet vykdys aktyviausią turizmo rinkodarą. Prioritetinių rinkų sąraše nebeliko Rusijos ir Lenkijos – jų vietą užims Norvegija ir Prancūzija. Be to, ketinama steigti Lietuvos turizmo atstovybes užsienyje, taip pat ir tolimojoje Japonijoje bei JAV.

Iš kokių šalių ir kokiais būdais viliosime turistus į Lietuvą, surašyta Lietuvos turizmo rinkodaros strategijos 2015–2020 m. projekte, kuris gruodį bus pristatytas Turizmo tarybai.

Rasuolė Andrulienė, Valstybinio turizmo departamento (VTD) Turizmo plėtros skyriaus vedėja, sako, kad net 60% visų Lietuvos sulaukiamų turistų sudaro keliautojai iš kaimynių Lenkijos, Latvijos, Estijos, Baltarusijos ir Rusijos, o rusai ir baltarusiai, kurių srautai toliau mažėja, vis dar suneša net 37% visų turizmo pajamų.

„Tad vienas svarbiausių Lietuvos turizmo rinkodaros tikslų artimiausiais metais – diversifikuoti turizmo rinkas, mažinant priklausomybę nuo krintančių rinkų – Rusijos ir Baltarusijos, taip pat nuo šalių kaimynių“, – aiškino ji. Pasiekti šį tikslą ketinama dviem būdais: lietuviai bus aktyviau skatinami keliauti po Lietuvą, nes vietos turizmas – puiki priemonė amortizuoti praradimus, jei sumažėja svečių iš kurių nors gretimų šalių, be to, Lietuvos turizmo galimybės bus aktyviau reklamuojamos pasirinktose, VTD nuomone, perspektyviausiose užsienio rinkose.

Išgrynino prioritetus

Aktyviausią turizmo rinkodarą 2016 m. ketinama vykdyti Vokietijoje, Jungtinėje Karalystėje, Italijoje ir Švedijoje. 2016 m. šiose šalyse bus perkamos Lietuvos turizmo atstovavimo paslaugos, o nuo 2017 m. – dar ir Prancūzijoje bei Norvegijoje. Anksčiau Lietuva kaip turizmo kryptis aktyviausiai reklamuota Vokietijoje, Jungtinėje Karalystėje, Italijoje, Švedijoje, Lenkijoje ir Rusijoje.

„Pagal naują strategiją svarbiausių rinkų sąraše atsiranda dvi naujos šalys – Prancūzija ir Norvegija, o Rusijos ir Lenkijos nebelieka – šiose valstybėse rinkodara bus vykdoma nebe taip aktyviai, pvz., nebebus dalyvaujama Rusijos turizmo parodose“, – aiškina p. Andrulienė.

Pasak jos, toks sprendimas priimtas, nes, kad ir kiek būtų dedama pastangų, turistų srautas iš Rusijos toliau krinta, na, o Lenkijoje lietuviai jau turi patirties turistus vilioti ir savarankiškai – ne per atstovybę.

Norvegija prioritetine rinka pasirinkta dėl pastaraisiais metais smagiai išaugusių šios šalies turistų srautų ir dėl to, kad norvegus domina sveikatos turizmo paslaugos. Prancūzija – dėl prancūzų pomėgio keliauti ir dėl to, kad mūsų kelionių organizatoriai jau turi darbo su šia šalimi patirties. Tad nuspręsta, kad Prancūzija galėtų būti ta rinka, kuri generuos didesnius turistų srautus ir padės mums mažinti priklausomybę nuo šalių kaimynių.

Minėtose šešiose svarbiausiose rinkose bus perkamos Lietuvos turizmo atstovavimo paslaugos, rengiamos reklaminės kampanijos (pvz., lauko reklama metro stotyse ar pan.), vykdomi el. rinkodaros projektai, rengiami turizmo galimybes pristatantys renginiai, dalyvaujama tarptautinėse turizmo parodose, šių šalių žurnalistams organizuojami turai po Lietuvą ir mūsų šalies tradicijų, paveldo, gastronomijos bei kitų turizmo produktų pristatymas.

Akcentuos litvakus ir Sugiharą

Nuo 2016 m. ketinama Lietuvos žinomumą didinti ir tolimose rinkose – Japonijoje, Kinijoje, JAV ir Izraelyje.

„Japonijoje, Kinijoje ir JAV Lietuvos turizmo rinkodara vykdyta ir anksčiau, tačiau gana nenuosekliai. O dabar ji bus aktyvesnė, be to, atsiranda viena nauja rinka – Izraelis“, – dėstė VTD atstovė. Kiekvienai rinkai bus kuriami konkrečiai jai patrauklūs turizmo produktai ir akcentuojami tam tikri Lietuvos išskirtinumai. Štai JAV ir Izraelyje bus taikomasi į ten gyvenančius litvakus, jiems ketinama pristatyti žydų kultūrinį ir istorinį palikimą Lietuvoje, japonams kalbant apie Lietuvą planuojama akcentuoti Chiune Sugiharą. „Izraelyje taip pat ketinama reklamuoti ir Lietuvos sveikatos turizmo paslaugas, iki šiol to nebuvo daroma“, – dėstė p. Andrulienė.

Japonijoje ir JAV VTD planuoja įsigyti turizmo atstovavimo paslaugas – tai yra samdyti vietos firmą, kuri vykdys turizmo rinkodarą šalyje, rengs renginius ir pan. Izraelyje irgi galvojama pirkti turizmo atstovavimo paslaugas.

Vėl atsiras atstovybės

Planuojama, kad 2016 m. Lietuvos turizmo atstovybės veiks šešiose šalyse, o 2017 m. jau aštuoniose. Atstovavimo paslaugas ketinama pirkti 2016 m. pirmąjį ketvirtį, tam panaudojant ES lėšas – maždaug 100.000 Eur kasmet.

„Svarbu tai, kad šios paslaugos bus iškart perkamos trejiems metams, taigi bus užtikrintas atstovybių darbo tęstinumas“, – kalbėjo p. Andrulienė. VŽ rašė, kad aštuoniose rinkose veikusioms Lietuvos turizmo atstovybėms nuo šių metų liepos 1 d. teko ant durų kabinti spyną, nes baigėsi finansavimas, o naujų lėšų atstovybėms nebuvo numatyta.

Nuo filmo iki programėlės

Pasak p. Andrulienės, daugėja turistų, kurie į Lietuvą atvyksta individualiai, ne per agentūras, todėl 2016 m. bus aktyviausiai vykdoma rinkodara, orientuota į galutinį vartotoją, t. y. rinkodara internete, socialiniuose tinkluose, šalį pristatantys reklaminiai projektai, dalyvavimas parodose, straipsniai.

2016 m. ketinama sukurti užsienio turistams skirtą mobiliąją programėlę su maršrutais po Lietuvą ir susukti įvaizdinį filmą.

„Viena didelių problemų vykdant turizmo rinkodarą yra tai, kad iki šiol neturime gero Lietuvą pristatančio filmo, kurį būtų galima rodyti, pvz., internete, parodose, ir pan. Toks filmas – gera priemonė skleisti vizualią informaciją ir sužadinti norą aplankyti šalį“, – kalbėjo p. Andrulienė.

Verslas nepeikia

Kęstutis Ambrozaitis, atvykstamojo turizmo UAB „Lithuanian Tours“ generalinis direktorius, VTD parengtą rinkodaros strategiją ir veiksmų planą vadina gana realistišku.

„Pagrindinės rinkos pasirinktos teisingai. Rusija ir Lenkija Lietuvai išlieka labai svarbios, tačiau artimiausiais metais logiška joms skirti mažiau dėmesio. Tos pačios lėšos, įdėtos į reklamą kitose rinkose, šiandien atsipirks labiau, be to, lenkų turistų į Lietuvą atvažiuos, neatsižvelgiant į tai, ar vykdysime kokią reklamą, ar ne“, – sako jis.

Pritaria jis ir sprendimui aktyviau dirbti su Izraeliu. Mat iš Lietuvos vykdomi tiesioginiai skrydžiai į Tel Avivą, o tai reiškia, kad Izraelio turistai gali pas mus atvykti.

„Būtina atnaujinti ir filmukus apie Lietuvą, nes naujausias – bene 5 metų senumo. Gerai, kad VTD plane numatyta ir atnaujinti svetainę lithuania.travel, nes kol kas normalios Lietuvos turizmo svetainės, deja, neturime. Nors lithuania.travel graži ir marga, ji labai nepatogi naudotis, ten daug ko trūksta, tad reikia ją sutvarkyti, padaryti patogią vartotojui, įdėti išsamios informacijos apie šalies kultūrinį gyvenimą, gamtą, sudėti visas turistams siūlomas paslaugas ir sudaryti galimybę jas nusipirkti internetu“, – vardija p. Ambrozaitis.

Jo nuomone, pagrindinis produktas, kuriuo Lietuva gali sudominti užsienio turistus, buvo ir išlieka kultūrinis ir pažintinis turizmas. „Miestai, paveldas, dvarai, festivaliai. Vilnius, Trakai, Kaunas, Klaipėda, Neringa, Kryžių kalnas – tai pagrindiniai dalykai, kuriuos Lietuvoje žino ir kurių tikisi užsienio keliautojai. Mūsų pajūriu susiviliotų nebent lenkai, bėda ir su sveikatos turizmu – medicininio turizmo paslaugas bus galima parduoti užsienyje tik tada, kai dauguma mūsų medikų kalbės ES kalbomis. Kol kas to nėra, tad ir galimybės parduoti tokias paslaugas svetur labai ribotos“, – teigia jis.

Didžiausia bėda

Pasak p. Ambrozaičio, visgi didžiausia problema kalbant apie turizmo rinkodarą kitąmet išlieka tai, kad pagal dabartines ES finansavimo taisykles verslo atstovai negalės dalyvauti kartu su VTD atstovais turizmo parodose ir misijose.

„Tai reiškia, kad, panorėję keliauti į Lietuvą, turistai kontaktų ir produktų turės ieškoti atskirai. Jei nebus išspręsta ši problema, didelė dalis VTD sudėlioto veiksmų plano naudos Lietuvai neduos“, – teigia jis.

VŽ rašė, kad iš ES lėšų 2016 m. turizmo rinkodarai numatyta 2 mln. Eur, tačiau ES aruodai, iš kurių ketinama semti pinigų, menkai pritaikyti šalies turizmo rinkodarai. Lietuvos turizmo verslo atstovai kreipėsi į Seimą prašydami valstybės biudžete numatyti 1,5 mln. Eur 2016 m. atvykstamojo turizmo skatinimo programai. Kol kas 2016 m. biudžete tam numatyta tik 300.000 Eur, o tokia suma, anot verslo atstovų, yra nepakankama ir neleis tinkamai reklamuoti Lietuvos kaip turizmo krypties užsienyje.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ lapkričio 30 d.

infogr.am::infogram_0_atvykstamojo_turizmo_tendencijos

Komentarai prie šio straipsnio negalimi, dėl neapykantos skatinimo ar patyčių kurstymo
 

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vilniaus turistų TOP trejetuke – baltarusiai, rusai ir latviai

Per pirmuosius tris šių metų mėnesius Vilnius sulaukė 7,5% daugiau turistų nei pernai šiuo laikotarpiu.

Lietuvos dvarai: vestuvininkų neatsisako, bet uždirba ir iš istorijos, ir iš alaus Premium

Valdyti dvarą – ne tik romantika, bet ir kasdienis darbas. Tie, kas dvaro sodybą nuomoja tik šventėms,...

BDAR įsigaliojo, krūva klausimų ir baimės dėl baudų liko Premium

Šiandien įsigalioja Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (BDAR), kuriam kai kurios Lietuvos įmonės rengėsi...

Verslo aplinka
2018.05.25
Higienos pasas kaimo turizmui: buvęs būtinas, vėliau nereikalingas, vėl gali tapti privalomas Premium

Kaimo turizmo, nakvynės ir pusryčių paslaugų teikėjams leidimo-higienos paso nereikėjo nuo 2011 m., bet...

Gamintojai kratosi vieni mokėti už atliekų iš „varpelių“ sutvarkymą Premium 4

Gamintojų organizacijos mano, kad dalį pinigų, reikalingų sutvarkyti į rūšiavimo konteinerius – varpelius –...

Turizmo sektoriaus ketvirtis: 7,7% daugiau užsieniečių ir grįžtantys rusai 3

2018 m. pirmąjį ketvirtį Lietuvos apgyvendimo įstaigose bent vieną naktį nakvojo 267.900 užsieniečių – 7,7%...

Olandiškas aplinkos tvarkymas: paslauga 2 kartus pigesnė, atlyginimai – 3 kartus didesni Premium 11

Nyderlandų savivaldybės, rengdamos viešuosius aplinkos tvarkymo paslaugų konkursus, naudojasi standartizuota...

Vyriausybė teikia Seimui pataisas dėl sveikatos įstaigų tinklo optimizavimo

Vyriausybė posėdyje trečiadienį pritarė ir teikia Seimui svarstyti pataisas, kurios leistų optimizuoti gydymo...

Kinija kirto atliekų vežėjams, šie nori atsiimti iš gamintojų Premium 4

Bėdų dėl „Metrail“ išvargintiems gamintojams – naujas iššūkis. Atliekų vežėjai reikalauja, kad gamintojų ir...

Kavinę ar restoraną uždaryti atostogoms – irgi išeitis Premium

Vasarą papildomos darbo rankos maitinimo įstaigoms yra išsigelbėjimas, tačiau kai kurie restoranai,...

Išrinktos geriausios advokatų kontoros Baltijos šalyse 2

Nepriklausomo advokatų kontorų tyrimo „Prospera Tier 1 Law Firm Review 2018“ duomenimis, „TGS Baltic“ yra...

Dzūkijos perliukai: Lietuvos totorių sostinė ir šimtalapiai su žąsiena

Keliaudami po Dzūkiją būtinai užsukite į Raižius – vieną seniausių Lietuvos totorių kaimų. Vietinio totoriaus...

Istoriniuose Pacų rūmuose duris atveria 5 žvaigždučių viešbutis 22

XVII a. baroko stiliaus Pacų rūmai atgimė į prabangų 5 žvaigždučių viešbutį. Pastatų tyrimai ir...

Statyba ir NT
2018.05.21
Naujojo „Pacų“ viešbučio vadovas: niekas kitas negali pasiūlyti tiek daug istorijos ir autentikos Premium 14

Vis daugiau žmonių keliaudami ieško ne tik vietos pernakvoti, bet tikisi ir unikalios patirties,...

Statyba ir NT
2018.05.21
„BaltCap“ pardavė paslaugų nuomos bendrovę „Runway BPO“  

Didžiausia Baltijos šalyse privataus ir rizikos kapitalo fondų valdymo bendrovė „BaltCap“ kartu su „Dasha...

Gediminas Kuprevičius – apie „Ogmios“ centro pradžią ir mecenatystę 1

„Taip nebus. Nes Kultūros ministerija parengė nekokį mecenatystės įstatymą. Kas gali skirti milijoną eurų?...

Laisvalaikis
2018.05.18
Didžiausias algas kovą mokėję optikos salonai 2

VŽ surikiavo optikos salonus pagal vidutinį šiemet kovą mokėtą darbo užmokestį prie mokesčius.

VMI atleido nuo delspinigių „Metrail“ istorijos dalyvius 2

Bendrovės, kurioms buvo priskaičiuoti delspinigiai dėl laiku nesumokėto mokesčio už aplinkos teršimą, bus...

Finansai
2018.05.17
Vilnius vėl kviečia rinkti svetingiausius

Iki rugsėjo vilniečiai ir sostinės svečiai kviečiami dalyvauti konkurse „Vilniaus svetingumas“ ir balsuoti už...

Laisvalaikis
2018.05.17
Ministerijos žinia įmonėms: taikos sutartis dėl „Metrail“ gali būti pasirašyta 1

Aplinkos ministerija, įvertinusi gamintojų ir importuotojų atstovų pateiktą taikos sutarties projektą,...

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau