Atsukę nugarą Rusijai, viliosime norvegus ir prancūzus

Publikuota: 2015-12-13
Rasuolė Andrulienė, Valstybinio turizmo departamento Turizmo plėtros skyriaus vedėja: „2016 m. tikslas – mažinti mūsų turizmo sektoriaus priklausomybę nuo kaimyninių šalių, didinant turistų skaičių iš prioritetinių  turizmo rinkų – Vokietijos, Jungtinės Karalystės, Italijos, Švedijos, Norvegijos ir Prancūzijos“.
Juditos Grigelytės nuotr.
Rasuolė Andrulienė, Valstybinio turizmo departamento Turizmo plėtros skyriaus vedėja: „2016 m. tikslas – mažinti mūsų turizmo sektoriaus priklausomybę nuo kaimyninių šalių, didinant turistų skaičių iš prioritetinių turizmo rinkų – Vokietijos, Jungtinės Karalystės, Italijos, Švedijos, Norvegijos ir Prancūzijos“. Juditos Grigelytės nuotr.
„Verslo žinios“

Apsispręsta, kuriose šalyse Lietuva kitąmet vykdys aktyviausią turizmo rinkodarą. Prioritetinių rinkų sąraše nebeliko Rusijos ir Lenkijos – jų vietą užims Norvegija ir Prancūzija. Be to, ketinama steigti Lietuvos turizmo atstovybes užsienyje, taip pat ir tolimojoje Japonijoje bei JAV.

Iš kokių šalių ir kokiais būdais viliosime turistus į Lietuvą, surašyta Lietuvos turizmo rinkodaros strategijos 2015–2020 m. projekte, kuris gruodį bus pristatytas Turizmo tarybai.

Rasuolė Andrulienė, Valstybinio turizmo departamento (VTD) Turizmo plėtros skyriaus vedėja, sako, kad net 60% visų Lietuvos sulaukiamų turistų sudaro keliautojai iš kaimynių Lenkijos, Latvijos, Estijos, Baltarusijos ir Rusijos, o rusai ir baltarusiai, kurių srautai toliau mažėja, vis dar suneša net 37% visų turizmo pajamų.

„Tad vienas svarbiausių Lietuvos turizmo rinkodaros tikslų artimiausiais metais – diversifikuoti turizmo rinkas, mažinant priklausomybę nuo krintančių rinkų – Rusijos ir Baltarusijos, taip pat nuo šalių kaimynių“, – aiškino ji. Pasiekti šį tikslą ketinama dviem būdais: lietuviai bus aktyviau skatinami keliauti po Lietuvą, nes vietos turizmas – puiki priemonė amortizuoti praradimus, jei sumažėja svečių iš kurių nors gretimų šalių, be to, Lietuvos turizmo galimybės bus aktyviau reklamuojamos pasirinktose, VTD nuomone, perspektyviausiose užsienio rinkose.

Išgrynino prioritetus

Aktyviausią turizmo rinkodarą 2016 m. ketinama vykdyti Vokietijoje, Jungtinėje Karalystėje, Italijoje ir Švedijoje. 2016 m. šiose šalyse bus perkamos Lietuvos turizmo atstovavimo paslaugos, o nuo 2017 m. – dar ir Prancūzijoje bei Norvegijoje. Anksčiau Lietuva kaip turizmo kryptis aktyviausiai reklamuota Vokietijoje, Jungtinėje Karalystėje, Italijoje, Švedijoje, Lenkijoje ir Rusijoje.

„Pagal naują strategiją svarbiausių rinkų sąraše atsiranda dvi naujos šalys – Prancūzija ir Norvegija, o Rusijos ir Lenkijos nebelieka – šiose valstybėse rinkodara bus vykdoma nebe taip aktyviai, pvz., nebebus dalyvaujama Rusijos turizmo parodose“, – aiškina p. Andrulienė.

Pasak jos, toks sprendimas priimtas, nes, kad ir kiek būtų dedama pastangų, turistų srautas iš Rusijos toliau krinta, na, o Lenkijoje lietuviai jau turi patirties turistus vilioti ir savarankiškai – ne per atstovybę.

Norvegija prioritetine rinka pasirinkta dėl pastaraisiais metais smagiai išaugusių šios šalies turistų srautų ir dėl to, kad norvegus domina sveikatos turizmo paslaugos. Prancūzija – dėl prancūzų pomėgio keliauti ir dėl to, kad mūsų kelionių organizatoriai jau turi darbo su šia šalimi patirties. Tad nuspręsta, kad Prancūzija galėtų būti ta rinka, kuri generuos didesnius turistų srautus ir padės mums mažinti priklausomybę nuo šalių kaimynių.

Minėtose šešiose svarbiausiose rinkose bus perkamos Lietuvos turizmo atstovavimo paslaugos, rengiamos reklaminės kampanijos (pvz., lauko reklama metro stotyse ar pan.), vykdomi el. rinkodaros projektai, rengiami turizmo galimybes pristatantys renginiai, dalyvaujama tarptautinėse turizmo parodose, šių šalių žurnalistams organizuojami turai po Lietuvą ir mūsų šalies tradicijų, paveldo, gastronomijos bei kitų turizmo produktų pristatymas.

Akcentuos litvakus ir Sugiharą

Nuo 2016 m. ketinama Lietuvos žinomumą didinti ir tolimose rinkose – Japonijoje, Kinijoje, JAV ir Izraelyje.

„Japonijoje, Kinijoje ir JAV Lietuvos turizmo rinkodara vykdyta ir anksčiau, tačiau gana nenuosekliai. O dabar ji bus aktyvesnė, be to, atsiranda viena nauja rinka – Izraelis“, – dėstė VTD atstovė. Kiekvienai rinkai bus kuriami konkrečiai jai patrauklūs turizmo produktai ir akcentuojami tam tikri Lietuvos išskirtinumai. Štai JAV ir Izraelyje bus taikomasi į ten gyvenančius litvakus, jiems ketinama pristatyti žydų kultūrinį ir istorinį palikimą Lietuvoje, japonams kalbant apie Lietuvą planuojama akcentuoti Chiune Sugiharą. „Izraelyje taip pat ketinama reklamuoti ir Lietuvos sveikatos turizmo paslaugas, iki šiol to nebuvo daroma“, – dėstė p. Andrulienė.

Japonijoje ir JAV VTD planuoja įsigyti turizmo atstovavimo paslaugas – tai yra samdyti vietos firmą, kuri vykdys turizmo rinkodarą šalyje, rengs renginius ir pan. Izraelyje irgi galvojama pirkti turizmo atstovavimo paslaugas.

Vėl atsiras atstovybės

Planuojama, kad 2016 m. Lietuvos turizmo atstovybės veiks šešiose šalyse, o 2017 m. jau aštuoniose. Atstovavimo paslaugas ketinama pirkti 2016 m. pirmąjį ketvirtį, tam panaudojant ES lėšas – maždaug 100.000 Eur kasmet.

„Svarbu tai, kad šios paslaugos bus iškart perkamos trejiems metams, taigi bus užtikrintas atstovybių darbo tęstinumas“, – kalbėjo p. Andrulienė. VŽ rašė, kad aštuoniose rinkose veikusioms Lietuvos turizmo atstovybėms nuo šių metų liepos 1 d. teko ant durų kabinti spyną, nes baigėsi finansavimas, o naujų lėšų atstovybėms nebuvo numatyta.

Nuo filmo iki programėlės

Pasak p. Andrulienės, daugėja turistų, kurie į Lietuvą atvyksta individualiai, ne per agentūras, todėl 2016 m. bus aktyviausiai vykdoma rinkodara, orientuota į galutinį vartotoją, t. y. rinkodara internete, socialiniuose tinkluose, šalį pristatantys reklaminiai projektai, dalyvavimas parodose, straipsniai.

2016 m. ketinama sukurti užsienio turistams skirtą mobiliąją programėlę su maršrutais po Lietuvą ir susukti įvaizdinį filmą.

„Viena didelių problemų vykdant turizmo rinkodarą yra tai, kad iki šiol neturime gero Lietuvą pristatančio filmo, kurį būtų galima rodyti, pvz., internete, parodose, ir pan. Toks filmas – gera priemonė skleisti vizualią informaciją ir sužadinti norą aplankyti šalį“, – kalbėjo p. Andrulienė.

Verslas nepeikia

Kęstutis Ambrozaitis, atvykstamojo turizmo UAB „Lithuanian Tours“ generalinis direktorius, VTD parengtą rinkodaros strategiją ir veiksmų planą vadina gana realistišku.

„Pagrindinės rinkos pasirinktos teisingai. Rusija ir Lenkija Lietuvai išlieka labai svarbios, tačiau artimiausiais metais logiška joms skirti mažiau dėmesio. Tos pačios lėšos, įdėtos į reklamą kitose rinkose, šiandien atsipirks labiau, be to, lenkų turistų į Lietuvą atvažiuos, neatsižvelgiant į tai, ar vykdysime kokią reklamą, ar ne“, – sako jis.

Pritaria jis ir sprendimui aktyviau dirbti su Izraeliu. Mat iš Lietuvos vykdomi tiesioginiai skrydžiai į Tel Avivą, o tai reiškia, kad Izraelio turistai gali pas mus atvykti.

„Būtina atnaujinti ir filmukus apie Lietuvą, nes naujausias – bene 5 metų senumo. Gerai, kad VTD plane numatyta ir atnaujinti svetainę lithuania.travel, nes kol kas normalios Lietuvos turizmo svetainės, deja, neturime. Nors lithuania.travel graži ir marga, ji labai nepatogi naudotis, ten daug ko trūksta, tad reikia ją sutvarkyti, padaryti patogią vartotojui, įdėti išsamios informacijos apie šalies kultūrinį gyvenimą, gamtą, sudėti visas turistams siūlomas paslaugas ir sudaryti galimybę jas nusipirkti internetu“, – vardija p. Ambrozaitis.

Jo nuomone, pagrindinis produktas, kuriuo Lietuva gali sudominti užsienio turistus, buvo ir išlieka kultūrinis ir pažintinis turizmas. „Miestai, paveldas, dvarai, festivaliai. Vilnius, Trakai, Kaunas, Klaipėda, Neringa, Kryžių kalnas – tai pagrindiniai dalykai, kuriuos Lietuvoje žino ir kurių tikisi užsienio keliautojai. Mūsų pajūriu susiviliotų nebent lenkai, bėda ir su sveikatos turizmu – medicininio turizmo paslaugas bus galima parduoti užsienyje tik tada, kai dauguma mūsų medikų kalbės ES kalbomis. Kol kas to nėra, tad ir galimybės parduoti tokias paslaugas svetur labai ribotos“, – teigia jis.

Didžiausia bėda

Pasak p. Ambrozaičio, visgi didžiausia problema kalbant apie turizmo rinkodarą kitąmet išlieka tai, kad pagal dabartines ES finansavimo taisykles verslo atstovai negalės dalyvauti kartu su VTD atstovais turizmo parodose ir misijose.

„Tai reiškia, kad, panorėję keliauti į Lietuvą, turistai kontaktų ir produktų turės ieškoti atskirai. Jei nebus išspręsta ši problema, didelė dalis VTD sudėlioto veiksmų plano naudos Lietuvai neduos“, – teigia jis.

VŽ rašė, kad iš ES lėšų 2016 m. turizmo rinkodarai numatyta 2 mln. Eur, tačiau ES aruodai, iš kurių ketinama semti pinigų, menkai pritaikyti šalies turizmo rinkodarai. Lietuvos turizmo verslo atstovai kreipėsi į Seimą prašydami valstybės biudžete numatyti 1,5 mln. Eur 2016 m. atvykstamojo turizmo skatinimo programai. Kol kas 2016 m. biudžete tam numatyta tik 300.000 Eur, o tokia suma, anot verslo atstovų, yra nepakankama ir neleis tinkamai reklamuoti Lietuvos kaip turizmo krypties užsienyje.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ lapkričio 30 d.

infogr.am::infogram_0_atvykstamojo_turizmo_tendencijos

Komentarai prie šio straipsnio negalimi, dėl neapykantos skatinimo ar patyčių kurstymo
 

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Planas B dėl GPAIS – gruodžio pradžioje Premium

Verslui skambinant pavojaus varpais dėl streikuojančios GPAIS sistemos, Aplinkos ministerija planuoja, kad...

Kauno viešosios erdvės lygiuosis į Nyderlandus Premium 3

Kauno m. savivaldybė pirmoji šalyje pasitvirtino viešųjų erdvių kokybės ir želdinių priežiūros standartus,...

Turizmas: pasaulinei lyderei Prancūzijai pirštinę meta Kinija

Prancūzija jau daugiau kaip 20 metų yra daugiausiai turistų pritraukianti pasaulio valstybė. Prognozuojama,...

„m.Parking“: nenustačius iš anksto stovėjimo trukmės, lėšas nuskaičiuoja kas 12 minučių 25

Vilniaus savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ mobiliąją programėlę „m.Parking“ naudojantys vartotojai...

„McDonald‘s“ atidarė pirmą restoraną Suvalkijos regione 8

Greito aptarnavimo restoranų tinklas „McDonald‘s“ atidarė restoraną Marijampolėje. Suvalkijos sostinė yra...

Planuojamą Vilniaus kongresų centrą projektuos 4 įmonės 5

VĮ Turto bankas skelbtą konkursą planuojamo Vilniaus kongresų centro techniniam projektui parengti laimėjo 4...

Statyba ir NT
2018.11.16
Verslininkė pardavė kepyklą ir pasuko į kavinių verslą: pajuto antrą kvėpavimą Premium 3

„Jei užpernai nebūčiau nusprendusi uždaryti kepyklos, verslo tikriausiai nebeturėčiau. Nors ir koks sunkus...

Agroverslas
2018.11.16
Vilniečiams žada naujų laisvalaikio erdvių 7

Perfrazuojant sparnuotą kauniečių posakį „Kaunas pilnas kultūros“, galima sakyti, jog Vilnius – pilnas...

Laisvalaikis
2018.11.15
„Metrail“ krizė: prašo teismo skubiai išnagrinėti, ar 30 mln. Eur baudų verslui skirta teisėtai 6

Seimo Aplinkos apsaugos komiteto vicepirmininkas Simonas Gentvilas trečiadienį kreipėsi į Lietuvos...

Po teismo sprendimo „Grindos būstas“ keičia pavadinimą 1

Teismui nusprendus, kad „Icor“ grupei priklausanti įmonė savo pavadinime negali naudoti žodžio „Grinda“,...

Statyba ir NT
2018.11.15
„Soprano“ ledainės planuoja STO: leis sopranokoinus Premium 19

Lietuvišką „Soprano“ ledainių tinklą neseniai įsigiję verslininkai Antanas Guoga ir Vytenis Mažiulis ketina...

Traukiasi 5 „Ellex Valiunas“ partneriai

Penki iš 19-kos vienos didžiausių Lietuvoje advokatų kontorų „Ellex Valiunas“ partnerių pasitraukia – nuo...

Rinkoje – naujas bilietų platintojas 11

Lietuvos pramogų rinką papildė dar vienas dalyvis – nuo šiandien pradėjo veikti nauja bilietų į renginius...

Laisvalaikis
2018.11.14
Sutarties su atliekų vežėja nenutraukusiai Panevėžio savivaldybei skirta bauda 6

Konkurencijos taryba skyrė 34.200 Eur baudą Panevėžio miesto savivaldybei už tai, kad ši neįvykdė tarybos...

„Darnu Group“ Vilniuje rado vietas dar dviems naujiems sporto klubams 1

Į sveikatingumo paslaugų rinką žengianti nekilnojamojo turto plėtros ir valdymo bendrovė „Darnu Group“...

Turistams į regionus vilioti iš ES lėšų skyrė 3,67 mln. Eur: kas gavo finansavimą 2

Ūkio ministerija Lietuvos savivaldybėms ir asociacijoms skyrė 3,67 mln. Eur Europos Sąjungos (ES) lėšų...

Rinkodara
2018.11.13
Septyni Lietuvos restoranai – tarp 30-ies geriausių Baltijos šalyse 4

Lapkričio 12-osios vakarą Taline buvo paskelbtas prestižiniu vadinamo Skandinavijos restoranų gido „White...

Laisvalaikis
2018.11.13
Vien SMS nebepakanka, „Lietuvos energija“ klientus informuos ir per „Viber“ Premium 19

Bendrovė „Lietuvos energija“ įvairią informaciją savo klientams praneš ne tik SMS žinutėmis, bet ir...

„Kauno vandenims“ skirta 133.700 Eur bauda

Kauno apygardos teismas už nevalytas nuotekas Kauno savivaldybės įmonei „Kauno vandenys“ priteisė sumokėti...

„Sugedusio“ telefono pamėtėtą vaisių pristatymo paslaugą eksportuoja į Rygą Premium 3

Vaisių ir užkandžių pristatymo į biurus paslauga „SnackBox“ šią savaitę pradeda veikti Rygoje.

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau