„Siūlyk antraštę“ dingo, nes pasikėsino į reklamos pajamas

Publikuota: 2016-03-21
„Siūlyk antraštę“ plėtinys „Delfi“ naujienų portale.
„Siūlyk antraštę“ plėtinys „Delfi“ naujienų portale.

Didieji žiniasklaidos portalai pareikalavo išjungti juose veikusį plėtinį „Siūlyk antraštę“. Įkūrėjas kalba apie nepagrįstą teisininkų spaudimą, žiniasklaida – apie lindimą prie joje esančio reklamos turinio.

„Baigėsi dėl teisinio spaudimo. Sausį buvo gautos pretenzijos iš „Lietuvos ryto“, o kovo pradžioje iš „15min“ bei „Delfi“. Kadangi nenorėjau veltis į neramumus, tiesiog apleidau tą projektą“, – VŽ komentuoja Karolis Januškas, plėtinio kūrėjas.

Anot jo, žiniasklaidos priemonės argumentavo tuo, kad „antraštė yra kūrinio dalis ir jie turi teisę uždrausti jas koreguoti“.

„Aš nesu teisininkas, tad nežinau, kiek tame yra tiesos, bet pretenzijas išsiunčiau teisininkui ir žiūrėsime, kaip bus. Jeigu išsispręs ginčai, paleisime vėl“, – aiškina pašnekovas.

Tiesa, p. Januškas jau planuoja plėtinio panaudojimą kitose žiniasklaidos priemonėse, antradienį jis turėtų pasirodyti „Alfa.lt“. Apie tai savo interneto svetainėje pranešė ir UAB „Alfa Media“ vykdomasis direktorius Audrius Grinys.

Palietė jautrią vietą

Pagrindinių portalų vadovai sako, kad buvo kreiptasi į autorių dėl kišimosi į reklaminį plotą.

Tomas Balžekas, UAB „15 min“ generalinis direktorius, plėtinį vertina kaip žaidimą ir antraščių keitime bėdos neįžvelgia. Tačiau, anot jo, problema atsirado kai „Siūlyk antraštę“ programėlėje telefone pradėjo dingti „15min“ talpinami reklaminiai skydeliai ir atsirado projekto kūrėjo talpinama reklama.

„Paskambinau p. Karoliui ir paprašiau, kad išimtų „15min“ iš šio projekto. Mūsų bendrovės teisininkams į autorių kreiptis nereikėjo", – sako p. Balžekas.

Vytautas Benokraitis, UAB „Delfi“ direktorius, taip pat kalba, kad labiausiai užkliuvo reklaminiai skydeliai. Anot jo, dėl plėtinio bendrovė patyrė nuostolių.

„Išsiuntėme įspėjamąjį raštą, pagal kurį įvardijome kelias esmines priežastis, kodėl reikalaujame nutraukti šio įrankio platinimą ir naudojimą. Visų pirma, dėl šio įskiepio naudojimo yra iškraipomi reklaminiai skydeliai bei kita reklaminė medžiaga, dėl ko, „Delfi“ patyrė tiesioginį nuostolį, nes buvo pareikštos pretenzijos iš reklamos užsakovų pusės. Antra, naudojant šį įrankį iškraipomas delfi.lt portalo vaizdas, nesimato originalių antraščių, kurios yra autorių kūrinių dalis. Todėl tai akivaizdžiai pažeidžia ir autorių teises“, – komentuoja vadovas.

Ponas Januškas su tokiais pareiškimais sutinka tik iš dalies.

„Tikrai nežinau, iš kur atsirado gandas, kad reklamos buvo keičiamos į mūsų reklamas, bet „Android“ aplikacijoje jos buvo tiesiog paslepiamos“, – aiškina p. Januškas.

Prieštarauja autorių teisėms

Tačiau net jei ir būtų išspręstas ginčas dėl reklamos ploto, abejojama, ar šiuose portaluose plėtinys galėtų būti naudojamas vėl. Dominykas Vanhara, advokatas ir Investuotojų asociacijos valdybos narys, komentuoja, kad inovatyvus sprendimas prasilenkia su autorių teises apibrėžiančiais įstatymais.

„Teisiniu požiūriu šie portalai yra visiškai teisūs. Autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymas numato teisę autoriui prieštarauti dėl bet kokio jo kūrinio ar jo pavadinimo iškraipymo. Taigi, jei plėtinys „Siūlyk antraštę“ be teisių turėtojų žinios iškraipo straipsnių pavadinimus, kad ir kokie nekokybiški šie pavadinimai būtų, tokiais veiksmais yra pažeidžiamas įstatymas. O naujienų portalai turi teisę reikalauti nutraukti įstatymo draudžiamą veiklą“, – aiškina p. Vanhara.

„Siūlyk antraštę“ žiniasklaidos portaluose pradėjo veikti spalio pabaigoje. Projekto kūrėjas sako, kad teisininkų išvadas turėtų gauti savaitės pabaigoje ir tada bus aišku dėl tolimesnio jo likimo.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą

Skaitmeninės komunikacijos agentūra „Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą ir nuo šio vadinsis...

Rinkodara
2019.11.13
Žalia šviesa „Telia“ pirkiniui – „Bonnier Broadcasting“

Europos Komisija patvirtino telekomunikacijų grupės „Telia Company“ sandorį, kuriuo ji iš Švedijos...

Rinkodara
2019.11.12
Medijos – ir streso, ir atsipalaidavimo šaltinis Premium

Šiandieniame technologijų pasaulyje medijomis naudojamės vis daugiau, o prekių ženklams tai atveria didesnių...

Rinkodara
2019.11.11
LRT teisininkė prisijungė prie advokatų profesinės bendrijos „AAA Law“

Nuo šių metų lapkričio autorių teisių, žiniasklaidos teisės ir darbo teisės ekspertė Daiva Apšegienė...

Rinkodara
2019.11.07
„Disney“ ir „Apple“ žengia į vaizdo transliavimo rinką, turinio karai prasideda Premium

Lapkritį veiklą pradeda galingi „Netflix“ konkurentai – „Apple TV+“, „Disney+“ ir „HBO Max“ vaizdo turinio...

Paslaugos
2019.11.02
Žiniasklaidos registro sukūrimo terminas atidedamas

Užtrukus nuostatų derinimui ir viešųjų pirkimų procedūroms, informacinė sistema apie žiniasklaidos veiklą bus...

Rinkodara
2019.11.02
TOP10 reklamos užsakovų: dauguma kitiems metams piešia nuosaikesnį scenarijų Premium

Per šiuos metus bemaž dešimtadaliu auginę rinkodaros ir komunikacijos biudžetus, didieji reklamos užsakovai...

Rinkodara
2019.10.30
L. Blaževičiūtė: kovoti su „Netflix“ ar „Apple TV+“ galime lokalumu Premium

Nors turinio platformų pasirinkimas auga, televizija taip pat išlaiko žiūrimumo pozicijas, o nepaliaujamai...

Rinkodara
2019.10.28

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau