Žiniasklaida Žiniasklaida Žiniasklaida Žiniasklaida Žiniasklaida
2016-03-21 14:53

„Siūlyk antraštę“ dingo, nes pasikėsino į reklamos pajamas

„Siūlyk antraštę“ plėtinys „Delfi“ naujienų portale.
„Siūlyk antraštę“ plėtinys „Delfi“ naujienų portale.
Didieji žiniasklaidos portalai pareikalavo išjungti juose veikusį plėtinį „Siūlyk antraštę“. Įkūrėjas kalba apie nepagrįstą teisininkų spaudimą, žiniasklaida – apie lindimą prie joje esančio reklamos turinio.

„Baigėsi dėl teisinio spaudimo. Sausį buvo gautos pretenzijos iš „Lietuvos ryto“, o kovo pradžioje iš „15min“ bei „Delfi“. Kadangi nenorėjau veltis į neramumus, tiesiog apleidau tą projektą“, – VŽ komentuoja Karolis Januškas, plėtinio kūrėjas.

Anot jo, žiniasklaidos priemonės argumentavo tuo, kad „antraštė yra kūrinio dalis ir jie turi teisę uždrausti jas koreguoti“.

„Aš nesu teisininkas, tad nežinau, kiek tame yra tiesos, bet pretenzijas išsiunčiau teisininkui ir žiūrėsime, kaip bus. Jeigu išsispręs ginčai, paleisime vėl“, – aiškina pašnekovas.

Tiesa, p. Januškas jau planuoja plėtinio panaudojimą kitose žiniasklaidos priemonėse, antradienį jis turėtų pasirodyti „Alfa.lt“. Apie tai savo interneto svetainėje pranešė ir UAB „Alfa Media“ vykdomasis direktorius Audrius Grinys.

Palietė jautrią vietą

Pagrindinių portalų vadovai sako, kad buvo kreiptasi į autorių dėl kišimosi į reklaminį plotą.

Tomas Balžekas, UAB „15 min“ generalinis direktorius, plėtinį vertina kaip žaidimą ir antraščių keitime bėdos neįžvelgia. Tačiau, anot jo, problema atsirado kai „Siūlyk antraštę“ programėlėje telefone pradėjo dingti „15min“ talpinami reklaminiai skydeliai ir atsirado projekto kūrėjo talpinama reklama.

„Paskambinau p. Karoliui ir paprašiau, kad išimtų „15min“ iš šio projekto. Mūsų bendrovės teisininkams į autorių kreiptis nereikėjo", – sako p. Balžekas.

Vytautas Benokraitis, UAB „Delfi“ direktorius, taip pat kalba, kad labiausiai užkliuvo reklaminiai skydeliai. Anot jo, dėl plėtinio bendrovė patyrė nuostolių.

„Išsiuntėme įspėjamąjį raštą, pagal kurį įvardijome kelias esmines priežastis, kodėl reikalaujame nutraukti šio įrankio platinimą ir naudojimą. Visų pirma, dėl šio įskiepio naudojimo yra iškraipomi reklaminiai skydeliai bei kita reklaminė medžiaga, dėl ko, „Delfi“ patyrė tiesioginį nuostolį, nes buvo pareikštos pretenzijos iš reklamos užsakovų pusės. Antra, naudojant šį įrankį iškraipomas delfi.lt portalo vaizdas, nesimato originalių antraščių, kurios yra autorių kūrinių dalis. Todėl tai akivaizdžiai pažeidžia ir autorių teises“, – komentuoja vadovas.

Ponas Januškas su tokiais pareiškimais sutinka tik iš dalies.

„Tikrai nežinau, iš kur atsirado gandas, kad reklamos buvo keičiamos į mūsų reklamas, bet „Android“ aplikacijoje jos buvo tiesiog paslepiamos“, – aiškina p. Januškas.

Prieštarauja autorių teisėms

Tačiau net jei ir būtų išspręstas ginčas dėl reklamos ploto, abejojama, ar šiuose portaluose plėtinys galėtų būti naudojamas vėl. Dominykas Vanhara, advokatas ir Investuotojų asociacijos valdybos narys, komentuoja, kad inovatyvus sprendimas prasilenkia su autorių teises apibrėžiančiais įstatymais.

„Teisiniu požiūriu šie portalai yra visiškai teisūs. Autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymas numato teisę autoriui prieštarauti dėl bet kokio jo kūrinio ar jo pavadinimo iškraipymo. Taigi, jei plėtinys „Siūlyk antraštę“ be teisių turėtojų žinios iškraipo straipsnių pavadinimus, kad ir kokie nekokybiški šie pavadinimai būtų, tokiais veiksmais yra pažeidžiamas įstatymas. O naujienų portalai turi teisę reikalauti nutraukti įstatymo draudžiamą veiklą“, – aiškina p. Vanhara.

„Siūlyk antraštę“ žiniasklaidos portaluose pradėjo veikti spalio pabaigoje. Projekto kūrėjas sako, kad teisininkų išvadas turėtų gauti savaitės pabaigoje ir tada bus aišku dėl tolimesnio jo likimo.

52795
130817
52791