Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai

VISI KOMENTARAI

32
  • 2022-08-03T09:44:39+03:00

    Manau, kad perinstaliavus saulės elektrinių, nebebus to patrauklaus galios tarifo iš eso. Nes naktimis realiai reiks gaminti daug jau ne pigios elektros

    • 2022-08-03T12:12:53+03:00

      O kur čia blogis jei bus pigi energija dieną, kai jos vartojame daugiasiai?

    • 2022-08-03T13:22:29+03:00

      O prie ko čia ESO iš viso? Ne ESO bus, o nebesiūlys mainyti elektros. Ir kad nebebūtų patrauklu, tai reikėtų Lietuvoje kokių 6 GW saulės elektrinių, t.y. padengti vietinį vartojimą (ne visos elektrinės orientuotos idealiu kampu į pietus, tad pikas skiriasi, ką jau kalbėti, kad debesuotumas nevienodas), bet dar ir yra didelės eksporto galimybės. Tada yra kitas dalykas, atsiras daugiau elektromobilių, šilumos siurbliai automatiškai pasikoreguos vartojimą, padaugės tinklę akumuliatorių ir ta pati pramonė pradės procesų elektrifikacija. Ta pati Achema jei pakeistų 1/5 dujų vartojimo amoniako gamybos procese į žalią vandenilį, tai suvartotų VISĄ dabar gaminamą žalią elektrą Lietuvoje. Ateityje tiesiog elektros kaina tam tikrame rėžyje bus labai stabili ir tik esant orų ar paklausos ekstremumams, ta elektros kaina lėks į vieną ar kitą pusę.

    • 2022-08-03T14:26:01+03:00

      Esate entuziastas, bet yra ir kita nuomonė, ir kaina dėl saulės elektros visiems dar paaugs, kai perteklinė galia bus

    • 2022-08-03T14:40:11+03:00

      ESO yra net labai prie ko. Nes ESO išduoda technines sąlygas prijungimui prie tinklo. Pradžiai gauk sąlygas saulei bent kelių MW instaliuotos galios, tada kreipkis į rangovus, kad paskaičiuotų prijungimo kainą. Kai pamatysi skaičius, gal praeis noras viešai skiesti apie elektromobilius, "idealius kampus", procesų elektrifikaciją, elektros kainos rėžius ir kitas fantazijas... Vieni ekspertai aplink :)

    • 2022-08-03T15:35:36+03:00

      Kelis MW ( megavatus), t.y. tu noretum, kad tu darytum stambu bizneli kitu rankom ir uz kitu pinigus, o pats nemoketum nieko. Fantastiski pas pona norai.

    • 2022-08-03T16:43:33+03:00

      Prie ko čia mano norai ? Sugebi perskaityti kam atsakiau ir į kokius teiginius ?

    • 2022-08-03T16:48:50+03:00

      O tu sugebi suprast, kad eilinis namas apie megavatus nekalba. Tu kalbi apie " bizni", o esmė, kad zmones darydami sau keliu kilovatu eleltrine, galvoja apie sutaupyma. Jei tu nori biznio, daryk, tik savo rankom uz savo pinigus.

    • 2022-08-03T21:13:38+03:00

      Jam apie batus, tas apie ratus... Kažkoks trolibanas darosi, o ne verslo portalas.

    • 2022-08-04T09:48:40+03:00

      Is kur toks isitikinimas, kad idealus kampas yra i pietus? Skaiciau ne viena analize, kur tvirtinama, kad po lygiai saules elementu i rytus ir i vakarus kaip tik yra efektyviau. Ypac tais atvejais, kai nepasitiki ESO "pasaugojimo" kainos stabilumu.

    • 2022-08-04T10:22:10+03:00

      Kita nuomonė... Nuomonė gali būti apie mėgstamą spalvą, ne apie tai iš kurios pusės kyla saulė. Vertinant tinklą yra inžineriniai rodikliai, apribojimai, analizės ir studijos. Nei 2 GW, nei 3 GW saulės nesukelia tinklui jokių problemų. Ypač kalba kai eina apie hibridinius parkus. Tai ne nuomonė, tai jau praktikoje patikrinti faktai, pvz. Vokietijoje. Kaina paaugti esant pertekliui negali. Kaina išaugti gali esant trūkumui elektros. Dujinės jėgainės užpildo trūkumą, ir kuo jos trumpiau veiks, tuo pigesnės dujos. Dujinės jėgainės įrengimo kaina yra labai maža palyginus su tuo, kiek kainuoja kuras net įprastais laikais. Dabar per metus kuras kainuoja daugiau, nei įranga, jei veiktų visus metus.

    • 2022-08-04T10:23:55+03:00

      Sąlygos išduodamos pagal tinklo galimybes. Jei reikia ekstra investuoti ir investuotojas apsiima, ko tau parūpo? Gaminantis vartotojas MW nediegs saulės elektrinių. Gaminančių vartotojų tik ~5% galios kurią galėtų užpildyti paimta. Tik kad dažnai žmonės supuola vienoje vietoje dėtis, nes kaimynai jau užsidėjo, tai reikia ir man efektas. Taip, kai dirbu šioje srityje ~10 metų, laikau save ekspertu.

    • 2022-08-04T10:28:43+03:00

      Tavo atsakymas šiaip pro šoną eina. Tu įsivaizduoji, kad tos prisijungimo kainos čia kažkas tokio. Nieko jos tokio, investuotojai tas sąnaudas prisiima, jei jiems tinka ir investuoja. Jei atsiperka viskas per 3-4 metus, tai net kalbos nėra verslui. Elektrifikacija yra neišvengiama. Pagal ATL kiekį reikalingą ir ATL kainų tendencijas, net jei jos augs jau nebedaug, Achemai per metus ATL kainuoti gali kokie 200mln. eurų kaip minimum, realu mokėti ir iki 1 mlrd. eurų per metus, jei neelektrifikuoja gamybos. Taip kad taip, elektrifikacija yra neišvengiama, arba tos pramonės šakos tiesiog turės užsidaryti. Tuo tarpu tu suplaki dar ir galios mokestį (kuris verslo mokamas kiekvieną mėnesį) su investicijomis į prisijungimą, kuris mokamas vieną kartą. Ir tada mosikuodamas rankomis rėkauji kad taip nebus. Nors tai tiesiog viena iš kaštų eilučių. Pramonėje yra dar niuansas, jei gamybą įsirengi vietoje, tai didžiąją dalį elektros sunaudoji iš karto ir į elektros tinklą nieko netieki, atitinkamai, jokie galios apribojimai ir investicijų į jungtis ar pastotes su ESO ar Litgrid tinklu nereikalingos.

  • 2022-08-03T10:45:18+03:00

    kas bus su vejo burbulu, nes vejo niekas statoma daug daugiau ir nera jokiu kvotu. 1,4GW offshoro+3,6 GW onshore? Kodel Ulozai tas nerupi? Kiek zinau si imone saules projektu beveik nevysto. Kodel kalba vejo lobistas apie saule, kurios nesupranta? Panasu, kad aisku, kas energetikos ministra itikino riboti saule, nes trukdo veja vystyti. Labai neprofesionalu. Kai Lietuvai truksta generacijos riboti saules energetika yra nusikaltimas. Uloza nenori kad vartotojai pigia elektra turetu, tai suprantama. Kodel Ministerija nenori mazesniu elektros kanu visiskai neaisku

    • 2022-08-03T11:03:04+03:00

      Kurioj vietoj jis netiesą kalbėjo???

    • 2022-08-03T13:23:58+03:00

      Aš nesuprantu, kad iš viso jaudintis operatorių pelnu? Tik rizikos kainų neprisiimkime, įtvirtinkime, kad Litgrid gali pareikalauti negaminti elektros ir pagal kokią metodiką bei per kiek laiko turi paklusti - ir visos problemos.

    • 2022-08-03T16:30:12+03:00

      Visa pokalbi manipuliavo. 2GW saules nepadarys itakos elektros kainoms Lietuvoje. Kitose salyse yra daug daugiau saules ir nera toks itakos. Tuo tarpu apie vejo itaka elektros kainoms nepasake nei zodzios, nors vejo statoma daugiau. Kodel vejuo kvotu neivedama? As nemanau, kad jis kvailas, as manau tai elementarus lobizmas vejo

    • 2022-08-03T22:23:53+03:00

      Lietuvos nacionalinė energetikos strategijoje numatyta 2GW saulės, 5GW vėjo, įskaitant offshore, kad pasiektume subalansuotą portfelį. Kol kas tik saulė pasiekė ribas, o vėjui dar toli.. beje, su gaminančiais vartotojais ir taip saulės bus virš 3GW:)

    • 2022-08-04T09:49:06+03:00

      Gal galite parodyti skaiciavimus kurie parodytu kodel prie 5GW vejo, statoma tik 3GW saules? Nes tai nesubalansuota pletra, bet iskreipta. Gal galite kita ES sali kur tokia nesamone padaryta? Tie 3 GW is oro paimti

    • 2022-08-04T10:31:02+03:00

      Būtent, kad iš oro. Kaip ir 5 GW iš oro. Tie skaičiai turėtų būti kaip minimalus tikslas. Realiai ESO ir Litgrid pagal kiekvieną vietą tiksliai žino, kiek jie maksimaliai gali prijungti nesugriaudami tinklo. Ir tinklui absoliučiai dzin kiek prijungsi įrenginių, svarbu, kiek į tinklą bus paduodama taške, t.y. jei pastatysi 300 MW saulės prie veikiančio 300 MW vėjo jėgainių parko ir uždėsi apribojimą, kad vienu metu paduos ne daugiau kaip 300 MW galios į tinklą, tinklo apkrova nepasikeis nė per Marytės plauką.

    • 2022-08-04T11:06:00+03:00

      pritariu, aš sutinku kad 5GW minimum. Deja tikslus politikai nustatineja uzsidare nuo rinkos, pagal lobistu prasymus, o ne techninius vertinimus

    • 2022-08-04T14:32:36+03:00

      Aš nežinau, ar politikai norėjo nustatyti lubas, kurių turėtų VERT ar Litgrid laikytis ir daugiau leidimų neišduoti. Dvejoju, kad gal tiesiog taip pasižiūrėjo įgyvendintojai strategijos. Nes žiūrint iš sausio mėnesio perspektyvos 2-3 GW saulės yra labai daug.

    • 2022-08-04T15:55:33+03:00

      Užsienyje po 15GW paraiškų kas mėnesį gauna perdavimo tinklas saulės. Stabdyti dar niekas nesugalvojo. Aišku, užsineio patitis Lietuvoje neįdomi, savo dviratį išrasime

    • 2022-08-04T16:05:20+03:00

      Tik 15 GW nesako kitiems nieko, kai nežino kiek yra vidutinis ir maksimalus elektros poreikio galia, bet taip, kitose šalyse viršija mūsų santykinį dydį kartais.

  • 2022-08-03T11:00:57+03:00

    Kitas žingnis - riboti javų auginimą iki LT vartojimo. Nes verslininkams neatsipirks javų auginimas, vartotojams bus per pigu, bus užimta visa ūkio paskirties žemė, nebus vietos bananms auginti, nebus kur dėti javų. Siūlau pasiskubinti ir įvesti ribojimą!

    • 2022-08-03T13:25:18+03:00

      o gal geriau apribokime žemės ūkio produkcijos žaliavų eksportą? Atpigs maisto produktai ir tada subsidijos tikrai bus skirtos maisto kainų mažinimui, o ne jų pelno didinimui. Na bent ES mastu įveskime eksporto uždraudimą, ar bent eksporto muitą kokius 30%. Iš muitų ir tiesiogines išmokas bus galima mokėti.

    • 2022-08-03T13:52:59+03:00

      Galvoji mažos kainos tik gerai? Ar nepagalvoji, kad atpigus žemės ūkio produkcijai, o dar pabrangus kurui, trašoms, elektrai prasidės bankrotai. Ribojant eksportą nebus valiutos šalyje. Importas ir eksportas turi būti apyligis. Sakai pelnas blogai? Pasakysiu ir visiems laikams atsimink. Kuo didesnį pelną gauna bet kokia įmonė ( būtinai sąžiningoje konkurencijoje ) tuo visiems geriau. Verslininkui, dirbantiesiems, valstybei.

    • 2022-08-03T14:38:25+03:00

      Sarkazmas...

    • 2022-08-04T10:31:22+03:00

      Supratau, aš užaštrinau dar toliau ;)

    • 2022-08-04T10:32:32+03:00

      Aš pateikiau alegoriją kitame sektoriuje. Subsidijos žemės ūkiui grindžiamos mažesnėmis kainomis vartotojui. Šios subsidijos vartotojui maisto produktų kainos niekaip nemažina, nes viskas eksportuojama be jokių muito mokesčių, t.y. tai tik subisdija ūkininkų pelnui ir neūkiškumui didinti savo ūkių efektyvumą.

  • 2022-08-03T18:00:04+03:00

    Yra gerų pastabų, bet viską galima išspręsti. Tik kiek keistoka akcentuoti problemas, kurios gali kilti, kai išspręsim dabartinę problemą (aukštų elektros kainų ir mažos vietinės gamybos). Suprantama, kad saulės elektrinės neišspręs iki galo, nes yra sezoninė generacija, bet jos mažins kainas piko metu ir vien tai jau yra pakankamai gera žinia. Svarbu, kad tinklas atlaikytų, bet turbūt tam ir nustatyti tie apribojimai. Kita vertus, jei saulės elektrinė įrengiama vartojimo taške ją komplektuojant su baterija, tai kaip tik gali mažinti tinklo apkrovą, nes nereikia niekur perduoti elektros. Žodžiu, tas bumas gali atverti įdomių galimybių ir jei techninės tinklo galimybės leidžia, kol kas nesimato gerų priežasčių, kodėl jau dabar reikėtų tam užkirsti kelią.

    • 2022-08-04T10:48:40+03:00

      Čia jau subinės prisidengimas vyksta, nebe problemų sprendimas. Apribojimai yra palubinskis. Niekas nežino bendrai tikro tinklo apribojimo, nes niekas neskaičiavo. Net ir suskaičiuoti viso tinklo apribojimą dabar yra sudėtinga. Nes tada įsijungs kitas klausimas, o kas jei investuosi 100€/kW padidinti galią? Tada dar išaugs galimybės. O kas jei padidinsi 150€/kW? Dar Litgrid suskaičiuoti paprasčiau, bet ESO - sudėtinga. Tai man iš viso keista, kodėl nepalikta tiesiog tinklams ir investuotojams spręsti kiek jiems apsimoka investuoti.

RUBRIKOS NAUJAUSI

52795
130817
52791