„Netflix“ prenumeratorių skaičius sumažėjo pirmą kartą per dešimtmetį
„Netflix“ per pirmąjį šių metų ketvirtį uždirbo 3,53 USD pelno akcijai, gerokai daugiau, nei „Refinitiv“ apklaustų analitikų lūkesčiai, kurie siekė 2,89 USD.
Bendrovė gavo 7,87 mlrd. USD pajamų – šis rodiklis atsiliko nuo investuotojų lūkesčių (7,93 mlrd. USD).
Visgi, svarbiausia naujiena laikoma tai, kad dešimtmetį trukęs turinio transliavimo internetu pirmeivės prenumeratorių skaičiaus augimas baigėsi – jų skaičius sumažėjo 200.000 per pirmąjį ketvirtį. Investuotojai tikėjosi, kad skaičius augs 2,6 mln.
Paskutinį kartą paslaugos prenumeratorių skaičius mažėjo 2011 m. spalį.
Perspektyva taip pat nedžiugina. Bendrovė pripažino, kad daugelyje rinkų darosi vis sunkiau auginti jų skaičių. Antrąjį ketvirtį prenumeratorių skaičius turėtų smukti dar 2 mln., iki 219,6 mln.
Prenumeratos paslaugų kainos padidinimas įmonei kainavo 0,6 mln. prenumeratų JAV ir Kanadoje, o pasitraukimas iš Rusijos – dar 0,7 mln. Tiesa, pirmoji priemonė bendrovei pasiteisino – atnešė daugiau pajamų, nepaisant prenumeratorių skaičiaus mažėjimo.
Bendrovės akcijos kaina smuko 25% prieš prekybą.
Prastesnius, nei tikėtasi, rezultatus „Netflix“ aiškina tuo, kad didžiosiose rinkose jau pasiekta kritinė masė vartotojų, taip pat pažymi augančią konkurenciją iš „Disney“, „Warner Brothers Discovery“ ir „Paramount“.
Anksčiau bendrovė nebuvo linkusi net pripažinti, kad konkurencija jos paslaugoms egzistuoja.
„Tai yra tono pasikeitimas, – „Financial Times“ cituoja Andrew Urkewitzą, „Jeffries“ analitiką. – Skamba taip, tarsi jie būtų persigrupavimo režime.“
„Netflix“ žada augimą skatinti gerindama programų kokybę ir bandydama apmokestinti dalį iš 100 mln. vartotojų, kurie naudojasi kitų žmonių prenumeratomis.