„Revolut“ galutinai atsiveria antstoliams ir valstybinėms įstaigoms
Registrų centras VŽ informavo, kad ketvirtadienį bendrovė „Revolut Payments“ pasirašė sutartį su Registrų centru dėl „Revolut Payments“ dalyvavimo Registrų centro administruojamoje Piniginių lėšų apribojimų informacinėje sistemoje (PLAIS).
Mindaugas Samkus, Registrų centro atstovas spaudai, teigia, kad „Revolut Payments“ prisijungimas prie PLAIS sistemos reiškia, kad nurodymus dėl „Revolut Payments“ vartotojų skolų jau gali teikti antstoliai, Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI), Muitinės departamentas ir „Sodra“.
„Pateikus nurodymą į PLAIS, sistema iš karto pradeda automatišką skolos išieškojimą iš visose mokėjimo įstaigose klientų turimų sąskaitų. Išieškojus visą skolos sumą, lėšų apribojimas (rezervavimas) skolininko sąskaitoje iš karto atšaukiamas“, – komentare VŽ rašo M. Samkus.
Šiuo metu nurodymus dėl lėšų išieškojimo per PLAIS sistemą galima pateikti į daugiau nei 90 kredito įstaigų.
Tam, kad galėtų tapti PLAIS sistemos dalyve, „Revolut Payments“ prieš tai turėjo tapti Lietuvos banko KART sistemos dalyve. Lietuvos banko atstovai VŽ patvirtino, kad „Revolut Payments“ tapo ir KART sistemos dalyve.
Iš britiškos į lietuvišką įmonę
VŽ rašė, kad pokyčiai Jungtinės Karalystės startuolio „Revolut“ vartotojus Lietuvoje palietė po to, kai bendrovė savo klientus Lietuvoje, kurių iš viso yra daugiau nei 200.000, pradėjo perkelti į lietuvišką UAB „Revolut Payments“.
Iki šiol „Revolut“ klientus Lietuvoje aptarnavo Jungtinės Karalystės įmonė „Revolut Ltd“.
„Revolut“ klientai Lietuvoje apie perkėlimą į UAB „Revolut Payments“ oficialiai buvo informuoti šią savaitę.
Visus klientus Lietuvoje į naująją įmonę planuojama perkelti iki šių metų spalio pabaigos, jei Jungtinė Karalystė paliks ES be jokio susitarimo, arba iki 2020 m. sausio pabaigos, esant „bet kokioms kitoms aplinkybėms“.
Šis pokytis reiškia, kad „Revolut“ vartotojai Lietuvoje skundus nuo šiol galės teikti Lietuvos bankui ir Lietuvos teismams, o ne Jungtinės Karalystės institucijoms, kaip buvo iki šiol.
Kitas pokytis yra tas, kad informacijos apie „Revolut Payments“ įmonėje turimas sąskaitas, lėšų likutį jose ir apyvartas tampa nebeįmanoma nuslėpti nuo VMI.
Yra ir kitų alternatyvų
Iki šiol buvo vieša paslaptis, kad skolininkai Lietuvoje nuo VMI ar antstolių „slėpdavosi“ tiesiog atsidarydami sąskaitas „Revolut“ įmonėje. Šią bendrovę buvo pamėgę ir neapskaitytas pajamas gaunantys smulkieji verslininkai.
VŽ dar šiemet kovą rašė, kad britiška „Revolut Ltd“ iki šiol buvo savotiška skylė informacijos apie sąskaitas apsikeitimo tinkle. Kitaip tariant, „Revolut“ teikti duomenis apie sąskaitas VMI neprivalėjo ir to nedarė, nes užsienio įstaigoms netaikomas Lietuvos mokesčių administravimo įstatymas.
Britų „Revolut“ Lietuvoje turi ir kitą įmonę „Revolut Bank“, kuri neseniai gavo lietuvišką specializuoto banko licenciją, tačiau ši bendrovė savo veiklos oficialiai kaip bankas dar nėra pradėjusi.
Be „Revolut“, Lietuvoje veikia ir daugiau mokėjimo korteles ar sąskaitas siūlančių užsienio mokėjimo įstaigų, tokių, kaip Jungtinės Karalystės įmonė „Monese“ (Jungtinės Karalystės bendrovė, bet šiuo metu klientai Lietuvoje perkeliami į įmonę Belgijoje), Latvijos „Vialet“, Nyderlandų internetinis bankas „Bunq“. Anksčiau savo paslaugas Lietuvoje siūlė ir Vokietijos internetinis bankas N26.