Reklaminių suvenyrų pamiršti dar nereikia
Tačiau „Forbes“ nurodo, kad tie, kurie jų visai atsisakė ir nė negalvoja prie tokios reklamos sugrįžti, klysta.
Logotipais pažymėti puodeliai, raktų pakabukai, marškinėliai, skėčiai, USB laikmenos ir kitos dovanos, skirtos reklamuoti kompanijos produktus ar paslaugas – suvenyrai, skatinantys vartotoją įsiminti juos padovanojusią bendrovę, taip pat – pamatyti jos pavadinimą kitiems.
„Forbes“ pateikiamais ASI reklamos instituto tyrimo duomenimis, dauguma žmonių reklamines dovanas išsaugo vidutiniškai 8 mėnesius. Vadinasi, tokio tipo reklamą vartotojai mato ilgiau nei reklaminį skydelį internete ar PPC reklamą.
Tikslesnė trukmė, kiek vartotojas turės gaminį ar jį naudos, priklauso ir nuo konkretaus produkto. Pavyzdžiui, skėčiai išsaugomi 2 metus, kepuraitės – 7 mėnesius.
Logotipais pažymėtų produktų gavėjai tampa ir prekės ženklo ambasadoriais. Tyrimo duomenimis, gavusieji reklaminių produktų, po kurio laiko naudojimosi jais, yra linkę perduoti daiktus kitiems – reklama plinta. 2016 m. JAV 63% gavusiųjų suvenyrų vėliau perdavė juos kitiems žmonėms.
„Forbes“ teigimu, suvenyrai, kaip reklama, gali būti laikoma efektyvesne ir dėl to, kad vartotojai gauna materialias dovanas – priešingai nei matoma kompiuterio, telefono ar televizoriaus ekrane, ši reklama yra „apčiuopiama“.
Dovanų materialumas lemia ir tai, kad vartotojai, gavę tokių suvenyrų, įsimena juos įteikusių bendrovių pavadinimus ar prekės ženklus ir yra linkę juos vertinti palankiai.
Tyrimo duomenimis, 85% gavusiųjų dovanas prisiminė pavadinimus bendrovių, iš kurių gavo marškinėlius ar kepuraitę.
Kito, „Identity Works“ atlikto tyrimo duomenimis, 71% prekybos mugės dalyvių prisiminė bendroves, iš kurių gavo suvenyrų, 76% iš jų nurodė vertinantys jas palankiai.
Yra reklaminių dovanų, kurių kaina gali būti per didelė, tačiau tokios smulkmenos kaip rašikliai brangiai nekainuoja, o jų grąža – teigiamas vartotojo įspūdis apie verslą, kuris gali likti ilgam, nors verslui kainuos kelis centus.
Klientams patinka gauti ką nors nemokamai, ne tik dėl pinigų, tačiau ir todėl, kad jie jaučiasi svarbūs.
[infogram id="9a73f9e4-e904-407f-a59c-50809ac37ea3" prefix="Ym5" format="interactive" title="Populiariausi vartotojų turimi reklaminiai suvenyrai JAV"]