Lietuvių nuomonė apie verslą – palankesnė

Publikuota: 2020-09-03
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

5,8% Lietuvos gyventojų nuomonė apie verslą yra labai palanki, palanki – 39,8%. 37,8% laikosi neutralios pozicijos, rodo portalo „Delfi“ užsakymu šių metų birželio pabaigoje „Spinter tyrimai“ atlikta gyventojų apklausą.

Respondentų buvo klausiama, ką jie galvoja apie verslą ir verslininkus.

Nepalankių nuostatų laikėsi 13,8%, labai nepalankių – vos 2,8%. Tyrėjai pastebi, kad palankiau verslą dažniau vertina didesnes pajamas gaunantys atstovai.

Tyrimo duomenys rodo, kad moterys dažniau įvardija daugiau pozityvių epitetų apie verslininkus (rizikuojantys, sunkiai dirbantys, mokantys mokesčius). O vyrai dažniau rinkosi negatyvius apibūdinimus (siekiantys tik pasipelnyti, godūs, savanaudžiai). Taip pat pastebima, kad daugiau pozityvių apibūdinimų pateikė jaunesnio amžiaus žmonės, rašo „Delfi.lt“.

Bendrovės „Spinter tyrimai“ direktorius Ignas Zokas, apžvelgdamas apklausos rezultatus, džiaugėsi, kad gyventojų nuostatos apie verslą krypsta į palankumo pusę.

„Žinoma, vietos tobulėti yra. Gana daug yra gyventojų, verslą vertinančių neutraliai. Norėtųsi, kad verslą vertinančių palankiai būtų daugiau nei 50%. Jei visuomenėje nėra susipriešinimo tarp skirtingų grupių, toks rezultatas būtų sveikas balansas“, – „Delfi.lt“ kalbėjo I. Zokas.

Sociologas taip pat pažymi, kad ankstesni įmonės atlikti tyrimai dėl gyventojų nuomonės apie verslą buvo prastesni.

„Tikėtina, kad karantino laikotarpis prisidėjo prie pokyčio į teigiamą pusę: buvo bandoma išsaugoti daug darbo vietų, verslas ėmėsi socialinių iniciatyvų“, – svarsto I. Zokas.

Teigiamą dinamiką brėžia ir „Kantar“ atliktas tyrimas.

VŽ rašė, kad trys ketvirtadaliai darbdavių per karantiną elgėsi sąžiningai darbuotojų atžvilgiu, o ketvirtadalis – juos nuvylė. Be to, karantino metu, darbuotojų vertinimu, išaugo darbo kaip pajamų šaltinio svarba, o savirealizacija, karjera bei mokymosi darbe galimybės tapo nebe tokios reikšmingos.

Šis „Kantar“ tyrimas buvo atliktas šį birželį, o rezultatai lyginti su 2019 m. atliktu analogišku tyrimu.

Kalbant apie darbdavių sąžiningumą karantino metu, daugumos jų požiūrį ir veiksmus pavaldiniai įvertino pozityviai: akcentavo sąžiningą elgesį karantino metu, suteiktas apsaugos priemones ir galimybę dirbti nuotoliniu būdu, išsaugotą darbo vietą, sklandžią komunikaciją.

Anot Jurgitos Račkytės-Vilimės, „Kantar“ įžvalgų ir tyrimų vadovės, tai rodo, kad dauguma darbdavių į pandemijos sukeltą krizinę situaciją sureagavo gana atsakingai.

„Galima sakyti, didžioji dalis darbdavių išlaikė šį karantino išbandymą. Kita vertus, ketvirtadalis dirbančiųjų patyrė iš savo darbdavio nesąžiningo, darbuotojų manymu, elgesio apraiškų – ir taip atsakę pirmiausia akcentavo sumažintus atlyginimus ar priedus“, – komentuoja J. Račkytė-Vilimė

Plačiau skaitykite čia.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Džiaugsmo kartėlis tarp „Akropolio“ ir restorano „Džiaugsmas“ Premium 2

Valstybinis patentų biuras nagrinėja kelis ginčus tarp UAB „Akropolis Group“ ir UAB „Džiugu“, valdančios...

Rinkodara
2020.09.24
„Fielmann“ pasirinko naujus žiniasklaidos planavimo partnerius

Optikos bendrovė „Fielmann“ pradeda bendradarbiavimą su žiniasklaidos planavimo agentūra „Open Agency“.

Rinkodara
2020.09.23
Dizaino darbai vėl varžysis „NAPA Baltic“

Lietuvos dizaino asociacija (LDA) produktų pakuočių kūrėjus ir verslus kviečia teikti paraiškas į jau šeštus...

Rinkodara
2020.09.20
IPRA konkursas keliamas į kitus metus

Tarptautinė ryšių su visuomene asociacija (IPRA) nukėlė šių metų spalį Vilniuje planuotą komunikacijos...

Rinkodara
2020.09.20
„Lidl Lietuva“ ir „Tele2“ apsikeitė vietomis

Tyrimų bendrovės „Kantar“ duomenys rodo, kad liepą fiksuodamas spartesnis reklamos rinkos atsigavimas.

Rinkodara
2020.09.20
TV3 turi naują komercijos direktorių

Naują TV sezoną TV3 žiniasklaidos grupė pasitinka ne tik su pokyčiais programoje, bet ir įmonės vadovybėje –...

Rinkodara
2020.09.18
Paskelbtas konkursas šalies vizualiniam ženklui kurti

Vyriausybės kanceliarija paskelbė konkursą vizualinėms šalies identiteto sukūrimo paslaugoms pirkti.

Rinkodara
2020.09.18
„Telios“ pamokos – didžiųjų prekių ženklų kaina arba stručio galva smėlyje Premium 23

Telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ nutraukė visuomenėje nemenką ažiotažą sukėlusią „Ežio“ reklamos...

Rinkodara
2020.09.18
„Httpool“ tapo „Spotify“ atstovais Baltijos šalyse

Agentūra „Httpool“ plečia savo partnerystę su „Spotify“ ir nuo šiol turės išskirtines reklamos atstovavimo...

Rinkodara
2020.09.17
Teismas: „Philip Morris Baltic“ bauda skirta pagrįstai 3

Vilniaus apygardos administracinis teismas atmetė pareiškėjos UAB „Philip Morris Baltic“ skundą dėl...

Rinkodara
2020.09.16
Reklamos verslo senbuviai įkūrė naują agentūrą

Naujai įsteigta reklamos agentūra „Marios“ į vieną kūrybinę komandą sujungė žmones, pastaruosius kelis...

Rinkodara
2020.09.16
„Telia“ stabdo „Ežio“ reklamą su dvyniais krepšininkais 76

Po socialiniuose tinkluose kilusios diskusijos, „Telia Lietuva“ priėmė sprendimą sustabdyti „Ežio“ reklaminę...

Rinkodara
2020.09.16
LTG grupės komunikacijos partnere tapo „Idea prima“

„Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) grupės skelbtą integruotos komunikacijos paslaugų viešąjį pirkimą laimėjo...

Rinkodara
2020.09.16
SAM: atrinkti projektai, kurie stiprins žinias apie sveikatą

Valstybinis visuomenės sveikatos stiprinimo fondas (VVSSF) atrinko šviečiamuosius ir informacinius projektus,...

Rinkodara
2020.09.16
Į ūkio atsigavimo traukinį šoka ir reklamos rinka Premium

Bendras reklamos rinkos kiekis įvairiose žiniasklaidos priemonėse per sausį–liepą, palyginti su pernai tuo...

Rinkodara
2020.09.16
Kuriant šalies prekės ženklą, siūlys eiti estų ar švedų pavyzdžiu 4

Artimiausiu metu Vyriausybės kanceliarija skelbs konkursą vizualiniam šalies prekės ženklo identitetui...

Rinkodara
2020.09.13
Politinė komunikacija: nuosaikesni biudžetai ir kuklesnės partnerystės

Šie Seimo rinkimai nėra dosnūs ir ryšių su visuomene ar reklamos agentūroms – dauguma partijų, tarp jų ir...

Rinkodara
2020.09.13
Tradicinei žiniasklaidai politikai dar rodo špygą Premium

Per septynis šių metų mėnesius politinės reklamos dalis tradicinėje žiniasklaidoje tesudarė 0,2% – dėl...

Rinkodara
2020.09.11
T. Ramanauskas: naujoji įvaizdžio strategija nėra šūkio ar logotipo pristatymas Premium

Jungtinė keturių agentūrų komanda parengė Lietuvos pristatymo užsienyje 2020–2030 m. strategiją, kuri remiasi...

Rinkodara
2020.09.10
Sukūrė Lietuvos pristatymo strategiją: naujas šūkis, naujas pozicionavimas 1

Jungtinė agentūrų komanda parengė Lietuvos pristatymo užsienyje 2020–2030 m. strategiją. Valstybei svarbios...

Rinkodara
2020.09.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus