Šalies komunikacija: kokios valstybės pernai labiausiai domėjosi Lietuva

Publikuota: 2020-01-13
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Kasdien vidutiniškai Lietuvos vardas užsienio šalių interneto naujienų portaluose pasirodo 250 kartų, o labiausiai mūsų šalimi domisi Vokietijos, Rusijos ir Jungtinės Karalystės žiniasklaida.

Populiariausios temos, kuriose minima Lietuva, – užsienio politika, eksporto, investicijų bei imigracijos klausimai, rodė Lietuvos įvaizdžio grupės kartu su „Kantar“ atlikta 13 šalių interneto medijų analizė.

Atliekant šį tyrimą buvo vertinama naujienų apie Lietuvą sklaida, apimanti septynis šalies įvaizdžio aspektus keliolikos šalių žiniasklaidoje. Iš viso per pastaruosius 9 mėnesius analizuojamų užsienio šalių interneto medijoje Lietuva paminėta per 70.000 kartų. Per 2019 m. sausį–rugsėjį Lietuva daugiausia domėjosi Vokietijos (29% visų paminėjimų), Rusijos (27%) ir Jungtinės Karalystės žiniasklaida (11%).

Beveik pusė paminėjimų (46%) buvo susiję su valdymo sritimi, ypač gegužės mėnesį nušviečiant Prezidento rinkimus, teigiama Vyriausybės kanceliarijos išplatintame pranešime. Toliau sekė eksporto bei investicijų ir imigracijos sritys (po 15%), kultūros ir paveldo temos (14%). Turizmo bei sporto aspektams teko po daugiau kaip 4% paminėjimų.

„Planuojant bei įgyvendinant šalies pozicionavimo ir strateginės rinkodaros kampanijas būtina žinoti realią situaciją, kaip tave mato tikslinės auditorijos. Vieninga naujienų stebėjimo sistema suteikia galimybę ne tik matyti, kaip kinta šalies pristatymas žiniasklaidoje, kokios temos dominuoja, bet ir padeda prireikus operatyviai reaguoti teikiant papildomą informaciją ar korekcijas“, – sako Marius Gurskas, Lietuvos įvaizdžio grupės vadovas.

Analizė rodo, kad Dakaro ralis, startuoliai ir Venecijos bienalė atnešė Lietuvai daug pozityvių paminėjimų.

„Pastarąsias dienas užsienio žiniasklaida ir socialinė medija mirgėjo nuo žinučių apie netikėtai puikiai pasirodžiusį Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažą pirmajame Dakaro ralio etape. 2019 m. bene garsiausiai Lietuvos vardas nuskambėjo lietuvių menininkėms Rugilei Barzdžiukaitei, Vaivai Grainytei ir Linai Lapenytei pelnius prestižinį „Auksinio liūto“ apdovanojimą Venecijos bienalėje už operą–performansą „Saulė ir jūra“. Užsienio žiniasklaidoje pastarąja tema pasirodė per 800 straipsnių keliasdešimtyje užsienio valstybių, o ypač Vokietijoje ir Italijoje“, – skaičiuoja M. Gurskas.

Pernai daug dėmesio užsienyje susilaukė ir Lietuvos pasiekimai finansų bei technologijų srityje – apie tai užfiksuota per 4.000 straipsnių ir daugiau nei 5.000 įrašų socialinėje medijoje.

Užsienio medijas domino ir pirmuoju Lietuvos vienaragiu tapęs startuolis „Vinted“, apie kurį užsienio priemonėse rašyta daugiau kaip 300 straipsnių bei per 600 socialinės medijos įrašų.

Analizė apima 13 šalių (Latvija, Estija, Vokietija, Prancūzija, Jungtinė Karalystė, Danija, Švedija, Norvegija, Italija, Izraelis, Rusija, Lenkija, Baltarusija) interneto naujienų portalus bei socialinę mediją. Stebima apie 9.000 tikslinių raktažodžių.

Užsienio medijų monitoringo valdymo sistemos projektą įgyvendina Vyriausybės kanceliarijos Lietuvos įvaizdžio grupė, atsakinga už vieningą šalies pristatymą užsienyje, kartu su 23 šalies viešojo sektoriaus institucijomis, tyrimų bei konsultacijų bendrove „Kantar“, taip pat konsultacijų bendrove „Person Premier“. Šis pilotinis projektas bus įgyvendinamas iki 2020 m. lapkričio pabaigos.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Išdalinti Lietuvos komunikacijos projektų apdovanojimai „PR Lapės“

Komunikacijos projektų apdovanojimuose „PR Lapės“ buvo įteiktos septynios nominacijos, o nugalėtojų gretose –...

Rinkodara
2020.01.18
K. Gečas: „Grigeo“ krizė yra giliausia ir sudėtingiausia mano karjeroje Premium 6

„Grigeo“, kurios antrinė įmonė „Grigeo Klaipėda“ į Kuršių marias leido nevalytas nuotekas, ne vien savo...

Rinkodara
2020.01.16
Naujas vardas „Panoramai“ padėjo pasiekti tikslų Premium 1

Prekybos centras „Panorama“, per šiemetinį kalėdinį periodą užsikabinęs naują pavadinimą „Dovanorama“,...

Rinkodara
2020.01.15
Seime užkirstas kelias valdančiųjų norui riboti informaciją apie kandidatus

Seimas pritarė socialdemokrato Juliaus Sabatausko siūlymams, kad „valstiečių“ parengtose rinkimų įstatymo...

Rinkodara
2020.01.14
Kalėdinėse reklamose – „Telia Lietuvos“ ir „Tele2“ dvikova Premium

Per kalėdinį periodą televizijos transliavo bemaž 7% daugiau reklamos sekundžių, 11% daugiau klipų.

Rinkodara
2020.01.13
Šalies komunikacija: kokios valstybės pernai labiausiai domėjosi Lietuva

Kasdien vidutiniškai Lietuvos vardas užsienio šalių interneto naujienų portaluose pasirodo 250 kartų, o...

Rinkodara
2020.01.13
Influencerių rinkodara: nuo Makaliaus iki A. Tapino 1

Žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ nuomonės formuotojų tyrimas rodo, kad populiariausios temos,...

Rinkodara
2020.01.12
Lietuviai jaučiasi laimingiausi nuo 2008 m. krizės laikmečio 2

„Žmogaus studijų centro“ atliekama Lietuvos emocinės būsenos stebėsena rodo, 2019 m. Lietuva jautėsi kaip...

Rinkodara
2020.01.11
Dažniausiai 2019 m. žiniasklaidoje kalbėję vadovai

Dažniausiai žiniasklaidoje praėjusiais metais kalbėję įmonių vadovai: Kristina Meidė, „Maxima LT“ generalinė...

Rinkodara
2020.01.10
Dulkės nuo „Grigeo“ krizės plano nupūstos nebuvo Premium 1

Popieriaus gamybos „Grigeo“, kurios antrinė įmonė Klaipėdoje įtariama nevalytomis nuotekomis ilgą laiką...

Rinkodara
2020.01.10
„Japan Airlines“ per 2020 m. olimpiadą Tokijuje turistams padovanos 50.000 skrydžių bilietų

Skrydžių bendrovė „Japan Airlines“ užsienio turistams padovanos 50.000 skrydžių bilietų į vidinius reisus,...

Paslaugos
2020.01.07
Komunikacijos agentūra „Gravitas Partners“ keičia pavadinimą

Komunikacijos agentūra „Gravitas Partners“ keičia prekės ženklą ir nuo šiol vadinsis „co:agency“.

Rinkodara
2020.01.06
Influencerių rožinė pasaka bliūkšta – svarbūs parametrai menksta Premium

Nors nuomonės formuotojų rinkodarai socialiniuose tinkluose prekių ženklai vis dar didina išlaidas, tyrimai...

Rinkodara
2020.01.03
TOP10 rinkodaros ir komunikacijos šūvių per 2019-uosius

Pateikiame dešimties šių metų daugiausiai VŽ skaitytojų dėmesio sulaukusių, labiausiai skaitytų straipsnių...

Rinkodara
2019.12.31

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau