2024-06-09 14:45

Ką lietuviai veiks vasarą: akiratyje kaimynai ir Viduržemio jūra

„Paloma Finesse“ viešbutis Turkijoje. Lino Butkaus (VŽ) nuotr.
„Paloma Finesse“ viešbutis Turkijoje. Lino Butkaus (VŽ) nuotr.
Vartotojų tyrimas rodo, kad lietuviai atostogauja visais metų laikais – vidutiniškai 2,6 karto per metus, tačiau vasara išlieka pagrindinis metų laikas atostogoms. Šiais metais 9 iš 10 lietuvių teigia, kad vasarą atostogaus.

Daugiau nei 70%  respondentų teigia šią vasarą atostogausiantys savaitę ar daugiau, 11% apklaustųjų nurodo,  kad dirbs nuotoliu ir tuo pačiu ilsėsis, kitaip tariant, naudosis „darbostogomis“, ketvirtadalis pasiims laisvų dienų prie šventinių darbo dienų ir taip susikurs papildomas atostogas, rodo žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ užsakymu atliktas vartotojų elgsenos tyrimas.

Du trečdaliai respondentų nurodo, kad atostogaus Lietuvoje, pusė – užsienyje.

„Du trečdaliai (65,6%) visų pilnamečių Lietuvos gyventojų žada atostogauti Lietuvoje. 34% ketina atostogauti tik užsienyje“, – vardina Domantas Gailius,  „Inspired UM“ plėtros vadovas.

Tyrimas rodo, kad lietuviai atostogoms planuoja išleisti vidutiniškai 1 vidutinį darbo užmokestį, t. y. apie 1.322 Eur.

„Apklausa rodo, kad Lietuvoje atostogaus virš milijono gyventojų, tai gera žinia vidaus vartojimui – gyventojai Lietuvoje išleis gerokai daugiau nei milijardą eurų. Žinoma, nemaža dalis pinigų bus išleista užsienyje, kuri tikėtina sudarys apie 800 mln. Eur“, – skaičiuoja D. Gailius.

Ar jau viskas suplanuota?

Ketvirtadalis lietuvių kelionę šiai vasarai jau yra nusipirkę ir panašiai tiek yra apgalvoję galimus variantus. Žmonės, kurie keliones jau yra įsigiję, jas pirko dar sausio-vasario mėnesiais, rodo tyrimas.

Visgi didžiausia žmonių grupė, daugiau nei 30% dar nieko konkretaus nėra numačiusi. 

„Tai reiškia šansą tiek Lietuvos, tiek užsienio turizmo sektoriui juos pritraukti. Dera atkreipti dėmesį ir į tai, kad 44% savo atostogas planuoja ir organizuoja patys bei neperka kelionių agentūrų supakuotų produktų“, – akcentuoja D. Gailius.

Populiariausia transporto priemone išlieka nuosavas automobilis, tačiau nėra taip, kad lėktuvais keliauja tik didmiesčiai, o mažesni miesteliai automobiliais, abi transporto priemonės pasiskirsčiusios tolygiai po visą šalį, nurodo tyrėjai.

Kur krypsta akys

Absoliuti dauguma gyventojų nurodė, kad planuoja atostogas Europoje ir čia aiškiai išsiskiria dvi geografinės zonos – tai kaimynai (Lenkija ir Latvija), Viduržemio jūros regiono šalys ir Turkija.

„Tačiau respondentai, paklausti, kur norėtų nukeliauti, jei neribotų finansai, dažniausiai minėjo Japoniją ir JAV“, – teigia D. Gailius.

[infogram id="24cb0356-f82d-4d48-bc4b-b25ffb577f3c" prefix="9e7" format="interactive" title="Kelionių geografija"]

Šis  „Inspired UM“ vartotojų elgsenos tyrimas kartu su tyrimų UAB „Norstat“ ir KOG institutu buvo atliktas gegužės pabaigoje, tyrimo imtis – daugiau nei 500 respondentų, 18-64 m. amžiaus.

VŽ  rašė, prasidėjęs šių metų vasaros turizmo sezonas atrodo bent jau nebūsiantis prastesnis nei praėjęs. Turizmo operatoriai sugeba auginti pajamas iš neaugančio turistų srauto, Lietuvos gyventojai toliau prioritetą atiduoda Turkijai, o turizmo paslaugų teikėjai kartoja savo mantrą: delsiantys klientai nelaimi.

„Žmonės yra skirtingi: vieni mėgsta nuskristi pigiau ir ieško paskutinės minutės pasiūlymo, kiti mėgsta planuotis keliones iš anksto, – aiškina Kristijonas Kaikaris, kelionių organizatoriaus „Novaturas“ generalinis direktorius. – Realiai pirkti kelionę iš anksto yra naudinga dėl to, kad galima turėti gerokai didesnį pasirinkimą. Yra taisyklė, kad paskutinę minutę geriausių krypčių ir geriausių viešbučių nebelieka. Tada turi pigesnius pasiūlymus, bet gali netikti arba laikas, arba vieta, arba paslaugos.“
 

52795
130817
52791