Arši kova dėl kiekvieno pirkėjo
„Per šių metų pirmąjį pusmetį prekybos tinklai vartotojams pateikė 39% daugiau reklaminių prekių pasiūlymų, o tai leidžia daryti prielaidą, kad prekybininkai pradėjo kautis dėl kiekvieno pirkėjo, taip dar labiau įsukdami reklamos variklį“, – akcentuoja Giedrė Juronienė, „Kantar“ medijų ir reklamos stebėsenos vadovė, analizuodama pirmojo pusmečio rezultatus.
Prie jau tradiciškai kelerius metus pirmą ir antrą vietas tarp didžiųjų reklamos užsakovų užimančių prekybos tinklų „Maximos“ ir „Lidl“ kovą aktyviau prisijungė ir „Iki Lietuva“. Šis prekybos tinklas per pirmąjį šių metų pusmetį palypėjo į trečiąją poziciją, o ir investicijas į komunikaciją augino sparčiausiai, kai ankstesniais metais įprastai būdavo 5–6 vietoje didžiųjų reklamos užsakovų TOP dešimtuke.
[infogram id="93b01e93-c793-4b29-b015-c4d6cbcc944c" prefix="W1W" format="interactive" title="TOP 10"]
TV reklamos kiekiai artėja prie ribos
Televizijoje per pusmetį buvo ištransliuota 1,6 mln. reklamos klipų, tai 16,1% daugiau nei pernai, interneto reklama augo 15,6% iki 7 mlrd. parodymų, radijo stotys sausį–birželį ištransliavo 3,9% daugiau reklamos – beveik 5,9 mln. sekundžių.
Pasak G. Juronienės, kitaip nei internete, TV rinka yra varžoma eterio trukmės ir šiame reklamos segmente augantys reklamos kiekiai jau artėja prie įstatymų leistinos ribos.
„Kova dėl pirkėjo krepšelio, matome, išlieka nuožmi – palyginus analizuojamus pusmečius, prekybos tinklai vartotojams pateikė 39% daugiau reklaminių prekių pasiūlymų. Tad nėra jokių požymių, kad reklamos kiekiai sloptų. Tačiau eteris ne guminis – jeigu paklausa išliks didelė, eterio galimybių ribos gali lemti kainų augimą“, – prognozuoja ekspertė.
[infogram id="5f746c2e-1b7d-4405-9fed-31c832b6c180" prefix="Muy" format="interactive" title="Reklamos apimčių pokytis"]
Kaip rodo stebėsena, labiausiai per pusmetį krito „Samsung“ (–56,9%), „Reckitt Benckiser“ (–50,9%) ir „Studio Moderna“ (–43,8%) reklamos apimtys.
Labiausiai reklamos biudžetus per pirmąjį šių metų pusmetį, palyginti su pernai tuo pačiu periodu, padidino „Auga Group“, „Vilniaus duona“ ir „Balcia Insurance“.
Plačiau skaitykite: Vasara be atostogų: ne tik prekybininkai surėmė ietis.