Tvariausių prekės ženklų Lietuvoje TOP 20

    Publikuota: 2023-03-26
    VŽ koliažas.
    svg svg
    VŽ koliažas.

    Švedijoje įsikūrusios tyrimų bendrovės „SB Insight“ atlikto nepriklausomo tyrimo duomenimis, tvariausiais prekių ženklais lietuviai įvardija „Lidl“, „Humana“ ir „Norfa“. Prekybos tinklą „Lidl“ Lietuvos gyventojai tokiu prekės ženklu pripažino ketvirtus metus iš eilės.

    Pasak tyrėjų, „Sustainable Brand Index“ atskleidžia, kaip vartotojai vertina prekės ženklą per tvarumo prizmę, atsižvelgiant į Jungtinių Tautų Darnaus Vystymosi Tikslus (angl. Sustainable Development Goals). 

    Respondentai prekių ženklus vertino pagal aplinkosaugos bei socialinės atsakomybės kriterijus.

    Lietuvos tyrime kiekvienas prekinis ženklas buvo vertinamas apklausiant daugiau nei 2.500 respondentų, kurių amžius nuo 16 iki 75 m. Apklaustieji vertino 84 prekinius ženklus dvylikoje industrijų.

    Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













    Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



     

    Kai kurios įmonės nuo 2022 m. neužleido savo lyderiaujančių pozicijų ir savo kategorijoje buvo išrinktos, kaip tvariausios klientų požiūriu: bankų kategorijoje tvariausiu ženklu išrinktas „Swedbank“, maisto ir gėrimų industrijoje – „Biržų duona“, maisto prekių kategorijoje – prekybos tinklas „Lidl“,  degalų tiekėjų grupėje – „Circle K“,  tarp vaistinių – „Camelia“. 

    Išryškėjo ir nauji industrijų lyderiai: telekomunikacijų sferoje – mobilaus ryšio, interneto ir televizijos paslaugų operatorius „Telia“, elektros ir šildymo paslaugose – „Enefit“, siuntų pristatymo kategorijoje – „DPD“, elektroninės prekybos grupėje – „Senukai“ internetinė parduotuvė, transporto ir kelionių industrijoje pirmieji atsidūrė „Lietuvos Geležinkeliai“.

    Per pastaruosius ketverius metus žmonių, teigiančių, kad priimant sprendimus dėl pirkinių pirmenybę teikia tvarumui, dalis nuo pernai paaugo 2 proc. punktais (iki 71%) ir pasiekė 2020 m. lygį.  

    Ieva Kazakevičiūtė, konsultacijų įmonės „Sustain Advisory“ partnerės, teigimu, sutinka, kad tokias apklausas dera vertinti atsargiai. 

    „Svarbu suprasti, jog yra skirtumas tarp to, kaip prekių ženklai yra suvokiami vartotojų akimis ir kokia yra reali situacija. Vartotojų nuomonę formuoja ir prekinių ženklų komunikacija, o šiandieninė rinkodara susiduria su daugeliu iššūkių – tarp jų ir žaliasis smegenų plovimu (angl. „greenwashing“). Visgi, vartotojų nuomonė tvarumo klausimu yra svarbi ir padeda formuoti teigiamus pokyčius verslo sektoriuje bei įvertinti, kad dar daug turime dirbti ties visuomenės ir verslo edukacija darnaus vystymosi temoje“, – išplatintame pranešime teigia ji.

    [infogram id="04ee9dd3-024b-424a-8d30-5d6e186c021d" prefix="yVM" format="interactive" title="Tvariausi ženklai"]

    Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

    Tema „Rinkodara“
    Rašyti komentarą 0
    Norite pasiūlyti temą, turite pastabų ar klausimų?

    Parašykite redaktorių komandai arba vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt. Konfidencialumą užtikriname.

    Komunikacijos agentūra „Agency 1323“ keičia pavadinimą

    Iki šiol „Agency 1323“ vardu veikusi komunikacijos agentūra keičia pavadinimą ir prekių ženklo identitetą į...

    Rinkodara
    12:05
    „ChatGPT“ e. prekyboje: pranašumas ar žaidimas pilkojoje zonoje Premium 1

    Praėjusią savaitę e. platforma „Varlė.lt“ prie populiariausių prekių pradėjo skelbti ne tik įprastus...

    Rinkodara
    2023.06.05
    Karas pakeitė požiūrį: kitų gerovei neaukoja tik trečdalis Lietuvos 1

    Lietuvos žmonių poreikis prisidėti prie kitų žmonių gerovės pastaraisiais metais labai pasikeitė. Tyrimo...

    Rinkodara
    2023.06.04
    „IAB Europe“: tarp Baltijos šalių skaitmeninės reklamos biudžetai didžiausi Lietuvoje

    Nepaisant ekonominio ir politinio nestabilumo, skaitmeninės reklamos išlaidos Europoje išaugo 9,8% iki 86...

    Rinkodara
    2023.06.04
    NATO viršūnių susitikimo Vilniuje komunikacijos kampanijoje – vienybės žinutė

    Iki vieno didžiausių ir svarbiausių renginių Lietuvoje, NATO viršūnių susitikimo Vilniuje, liko kiek daugiau...

    Rinkodara
    2023.06.03
    E. prekyba: didžiausios apsipirkimo kliūtys ir lyderiaujantys prekių ženklai Premium

    Pandemija neišmokė lietuvių pirkti maisto internetu – daugiau nei pusė šalies gyventojų maisto internetu...

    Prekyba
    2023.06.02
    „Lidl Plus“ lojalumo programa – su naujais partneriais 2

    Nuo šiol „Lidl Plus“ lojalumo programėlėje klientai ras ne tik specialius pasiūlymus ir nuolaidų kuponus...

    Rinkodara
    2023.06.02
    „Bitė“ išsirinko komunikacijos partnerius

    Skaitmeninių paslaugų bendrovės „Bitė Lietuva“ skelbtą integruotos komunikacijos paslaugų pirkimo konkursą...

    Rinkodara
    2023.06.01
    „Infes“ atsinaujina: keičia pozicionavimą ir vizualinį identitetą

    Dešimtmetį Lietuvoje dirbanti įmonė „Infes“ atsinaujina ir pristato naują vizualinį identitetą, prekės ženklo...

    Rinkodara
    2023.06.01
    „Pigu“ paliekanti „Metų CMO 2023“ G. Vilkė: lyderiai kraujuoja labiausiai Premium 7

    Tik atrodo, kad lyderiu būti lengva, sako Giedrė Vilkė, neseniai atsiėmusi „Metų CMO 2023“ titulą, „Pigu...

    Rinkodara
    2023.06.01
    TOP 10 podkastų gegužę: „Pigu“, „Plus plus plus“, „Avia Solutions Group“ verslo užkulisiai, energetika, vadyba

    Pateikiame daugiausia „Verslo žinių“ prenumeratorių dėmesio sulaukusių tinklalaidžių TOP 10.

    Rinkodara
    2023.06.01
    Išrinkti „PR Impact Awards 2023“ finalininkai

    Šiemet „PR Impact Awards 2023“ sulaukė rekordinio paraiškų skaičiaus – iš 164 besivaržiusių komunikacijos...

    Rinkodara
    2023.05.31
    S. Abraškevičius vadovaus „Lietuvos draudimo“ komunikacijai

    Naujasis vadovas bus atsakingas už „Lietuvos draudimo“ išorinę ir vidinę komunikaciją bei ryšius su...

    Vadyba
    2023.05.31
    Mėnesio prekių ženklai: nuo savo vardo apsaugos iki peštynių dėl to paties pavadinimo Premium

    Valstybinis patentų biuras (VPB) šių metų balandį įregistravo 174 naujus prekių ženklus, tai 25% daugiau nei...

    Rinkodara
    2023.05.31
    TOP sėkmingiausių naujų prekių ženklų formulė: nuo žinomo vardo iki nostalgijos Premium

    Tris sėkmingiausius ir perkamiausius 2022 m. į rinką įvestus produktus jungianti formulė – ilgamečių prekių...

    Rinkodara
    2023.05.30
    Partnerystės su agentūromis: nereikia šypsenos prie stalo, o už durų – keiksnojimo Premium

    Didieji prekių ženklai paprastai turi ne vieną partnerį: nuo reklamos, socialinių tinklų iki komunikacijos...

    Rinkodara
    2023.05.29
    M. Plukys tapo „Dacia“ ir „Renault“ viešųjų ryšių koordinatoriumi Baltijos šalyse

    Prancūzijos koncerno atstovų komunikacijos pokyčiai į automobilių verslą grąžino buvusį ilgametį „Nissan“...

    Automobiliai
    2023.05.29
    Keičiasi „Rimi Lietuva“ ryšių su visuomene vadovė 2

    Švedijos koncernui „ICA Gruppen“ priklausančios UAB „Rimi Lietuva“ ryšiams su visuomene pradeda vadovauti...

    Rinkodara
    2023.05.29
    „Arket“ plėtros strategija Baltijos šalyse – be Vilniaus Premium

    Švedijos greitosios mados milžinei „Hennes & Mauritz“ (H&M) priklausantis prekių ženklas „Arket“ Lietuvoje...

    Prekyba
    2023.05.29
    Rinkodaros guru Ph. Kotlerį pasiekė apdovanojimas iš Vilniaus

    Vilniuje vykusioje rinkodaros vadovų konferencijoje  „LiMA CMO SUMMIT'23“ Lietuvos marketingo asociacija LiMA...

    Rinkodara
    2023.05.27

    Verslo žinių pasiūlymai