2023-03-26 17:18

Tvariausių prekės ženklų Lietuvoje TOP 20

VŽ koliažas.
VŽ koliažas.
Švedijoje įsikūrusios tyrimų bendrovės „SB Insight“ atlikto nepriklausomo tyrimo duomenimis, tvariausiais prekių ženklais lietuviai įvardija „Lidl“, „Humana“ ir „Norfa“. Prekybos tinklą „Lidl“ Lietuvos gyventojai tokiu prekės ženklu pripažino ketvirtus metus iš eilės.

Pasak tyrėjų, „Sustainable Brand Index“ atskleidžia, kaip vartotojai vertina prekės ženklą per tvarumo prizmę, atsižvelgiant į Jungtinių Tautų Darnaus Vystymosi Tikslus (angl. Sustainable Development Goals). 

Respondentai prekių ženklus vertino pagal aplinkosaugos bei socialinės atsakomybės kriterijus.

Lietuvos tyrime kiekvienas prekinis ženklas buvo vertinamas apklausiant daugiau nei 2.500 respondentų, kurių amžius nuo 16 iki 75 m. Apklaustieji vertino 84 prekinius ženklus dvylikoje industrijų.

Kai kurios įmonės nuo 2022 m. neužleido savo lyderiaujančių pozicijų ir savo kategorijoje buvo išrinktos, kaip tvariausios klientų požiūriu: bankų kategorijoje tvariausiu ženklu išrinktas „Swedbank“, maisto ir gėrimų industrijoje – „Biržų duona“, maisto prekių kategorijoje – prekybos tinklas „Lidl“,  degalų tiekėjų grupėje – „Circle K“,  tarp vaistinių – „Camelia“. 

Išryškėjo ir nauji industrijų lyderiai: telekomunikacijų sferoje – mobilaus ryšio, interneto ir televizijos paslaugų operatorius „Telia“, elektros ir šildymo paslaugose – „Enefit“, siuntų pristatymo kategorijoje – „DPD“, elektroninės prekybos grupėje – „Senukai“ internetinė parduotuvė, transporto ir kelionių industrijoje pirmieji atsidūrė „Lietuvos Geležinkeliai“.

Per pastaruosius ketverius metus žmonių, teigiančių, kad priimant sprendimus dėl pirkinių pirmenybę teikia tvarumui, dalis nuo pernai paaugo 2 proc. punktais (iki 71%) ir pasiekė 2020 m. lygį.  

Ieva Kazakevičiūtė, konsultacijų įmonės „Sustain Advisory“ partnerės, teigimu, sutinka, kad tokias apklausas dera vertinti atsargiai. 

„Svarbu suprasti, jog yra skirtumas tarp to, kaip prekių ženklai yra suvokiami vartotojų akimis ir kokia yra reali situacija. Vartotojų nuomonę formuoja ir prekinių ženklų komunikacija, o šiandieninė rinkodara susiduria su daugeliu iššūkių – tarp jų ir žaliasis smegenų plovimu (angl. „greenwashing“). Visgi, vartotojų nuomonė tvarumo klausimu yra svarbi ir padeda formuoti teigiamus pokyčius verslo sektoriuje bei įvertinti, kad dar daug turime dirbti ties visuomenės ir verslo edukacija darnaus vystymosi temoje“, – išplatintame pranešime teigia ji.

[infogram id="04ee9dd3-024b-424a-8d30-5d6e186c021d" prefix="yVM" format="interactive" title="Tvariausi ženklai"]

52795
130817
52791