Socialinių tinklų vartotojai grįžta prie „tradicinių“ temų

Publikuota: 2021-05-16
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Socialiniuose tinkluose daugiau nei metus vyraujant su koronavirusu susijusiai tematikai, gyventojų dėmesys šiai informacijai ima slopti. Vis daugiau socialinių tinklų vartotojų grįžta prie „tradicinių“ temų – politikos, socialinių aktualijų, maisto gamybos.

Tai rodė balandžio mėnesį rinkos tyrimų ir technologijų bendrovės „Synopticom“ atlikta miestų gyventojų, turinčių bent vieną socialinio tinklo paskyrą, apklausa.

Palyginti su apklausa, daryta tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais, matyti, kad informacija apie COVID-19 rūpi gerokai mažesnei gyventojų daliai, atitinkamai 46,3% ir 20%.

Šiemet žmonėms aktualiau už koronavirusą buvo politika, pasaulio įvykiai (27,8%), socialinės aktualijos (23,3%) ir maistas bei jo gaminimas (21,1%).

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Viešojoje erdvėje pastaruoju metu nuolat girdime, kaip gyventojai pavargo nuo COVID-19 pandemijos ir karantino suvaržymų. Tai natūralu, su pandemija jau gyvename daugiau nei metus, nors tik paskelbus pirmąjį karantiną, visi naiviai tikėjome, jog pasaulinei pandemijai įveikti pakaks poros savaičių ar mėnesių. Minėtąjį nuovargį daugelis žmonių bando mažinti informacijos apie koronavirusą ribojimu, todėl socialinėse medijose vėl ima dominuoti įprastos temos – politika ir socialinės aktualijos“, – sako tyrimą inicijavusios išmanios komunikacijos agentūros „Idea prima“ partneris Linas Damanskis.

Dar daugiau laiko ir dėmesio

Praėjusiais metais tyrimo metu 46% žmonių nurodė, kad socialiniuose tinkluose karantino metu praleidžia daugiau laiko nei anksčiau. Šiemet tokių – 42%. Tuo metu 47% gyventojų socialiniuose tinkluose praleidžiamo laiko kiekio karantinas nepaveikė.

nuotrauka::1

„Abu tyrimai rodo, kad socialiniame gyvenime įvedami apribojimai mus vis labiau prikausto prie kompiuterių ir išmaniųjų ekranų. Pernai socialiniams tinklams skiriamas laikas išaugo dukart, šių metų duomenys rodo, kad gyventojų laikas prie ekranų vis dar nemažėjo, o ir toliau auga. Psichologų teigimu, socialinės medijos kiek užpildo šiuo metu taip trūkstamo gyvo bendravimo alkį, tačiau visiškai jo numalšinti negali“, – pažymi L. Damanskis.

Palyginti abiejų metų apklausos duomenis, ryškėja gyventojų nepasitikėjimas socialiniuose tinkluose skelbiama informacija apie koronavirusą.

Pernai 43% gyventojų pasitikėjo šia informacija, kai šiemet taip manančių liko tik 33%. Atitinkamai išaugo ir nepasitikinčiųjų gretos – nuo 45 iki 48%.

Žmonėms taip pat vis mažiau svarbu, kad Lietuvos institucijos ir šalies vadovai aktyviai skelbtų informaciją apie koronaviruso situaciją bei dėl jos priimamus sprendimus socialiniuose tinkluose.

Pernai tai rūpėjo 71% respodentų, šiemet jau tik 60%. Atitinkamai padaugėjo gyventojų, kuriems tai nerūpi – nuo 25 iki 34%.

Tyrimas buvo atliktas šį balandį.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų ar klausimų?

Parašykite redaktorių komandai arba vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt. Konfidencialumą užtikriname.

Privatumo pergalė: ESTT nurodė naudos gavėjų duomenų bet kam nedalinti Premium 1

ES Teisingumo Teismas (ESTT), išnagrinėjęs bylas dėl dviejų Liuksemburgo gyventojų duomenų atvėrimo,...

Finansai
15:11
„Integrity PR“ gretose – nauji akcininkai Premium 1

Komunikacijos agentūros „Integrity PR“ smulkiaisiais akcininkais tapo ilgamečiai darbuotojai Žilvinas Bružas...

Rinkodara
05:45
Prabangos sektorius atsparus krizėms: pasauliniai pardavimai sieks 1,4 trln. Eur Premium

Konsultacijų ir tyrimų bendrovės „Bain&Company“ naujausia prabangos sektoriaus apžvalga rodo, kad 2022 m. 95%...

Prekyba
2022.12.01
Seime siūloma leisti liberaliau rašyti juridinių asmenų pavadinimus

Grupė parlamentarų parengė naują Valstybinės kalbos įstatymo projektą, kurį numatoma priimti kaip...

Verslo aplinka
2022.12.01
VŽ klausomiausi podkastai lapkritį – pokalbiai su verslų savininkais, CEO, ekonomistais

Pateikiame daugiausia „Verslo žinių“ prenumeratorių dėmesio sulaukusių podkastų TOP 10.

Rinkodara
2022.12.01
Oro uostų parduotuvės: augame, bet yra nerimo ženklų Premium 1

Šiuo metu daugiau nei 5.000 kv. m. ploto prekybininkams siūlantys Lietuvos oro uostai planuoja terminalų...

Prekyba
2022.12.01
„Čili Holdings“: naujas pavadinimas, prekių ženklų peripetijos Premium 11

Vieną didžiausių Lietuvoje viešojo maitinimo tinklų – restoranus „Čili Pizza“ kontroliuojanti įmonė „Čili...

Prekyba
2022.11.30
Tyrimas: susidomėjimas pirkti internetu išlieka aukštas

Pandemijos metu įvertinę e. prekybos privalumus, žmonės ir toliau aktyviai naudojasi pirkimo internetu...

Prekyba
2022.11.30
Lietuva užsienio investuotojus bando vilioti publikacijomis „Financial Times“ 2

Pirmadienį britų leidinyje „Financial Times“ pasirodė septynios publikacijos apie Lietuvą, skirtos...

Rinkodara
2022.11.29
„Rud Pedersen Group“, pernai įsigijusi „Fabulos“ akcijų, žengia į Estiją

Tarptautinės komunikacijos paslaugų grupė „Rud Pedersen Group“ įsigijo Estijos lyderės – agentūros „Meta...

Rinkodara
2022.11.29
Dovanokit, šiemet nieko Kalėdoms nedovanosim, vietoj to – parama Ukrainai 2

Praėjusią savaitę su prasminga komunikacijos kampanija socialiniuose tinkluose suskambo komunikacijos...

Rinkodara
2022.11.28
„Influenceriai.lt“ – naujas etapas ir atnaujintas prekės ženklas

Specializuota nuomonės formuotojų rinkodaros agentūra „Influenceriai.lt“ atsinaujina – įmonė pristato...

Rinkodara
2022.11.28
Pasaulinis tyrimas: talentų pritraukimo, ESG investicijų ir reputacijos iššūkiai

Visų pasaulio regionų ryšių su visuomene agentūrų vadovai ateinančais metais prognozuoja didesnį veiklos...

Žiniasklaida
2022.11.26
Paskelbti „JCDecaux premijos 2022“ laureatai

Šiuolaikinio meno centras (ŠMC) ir lauko reklamos kompanija „JCDecaux Lietuva“ skelbia, kad šiemet jų bendro...

Rinkodara
2022.11.26
Apklausa: populiariausia srautinio transliavimo paslauga Baltijos šalyse – „Netflix“ 1

Populiariausia Baltijos valstybėse filmų, serialų ir kito televizijos turinio srautinio transliavimo paslauga...

Žiniasklaida
2022.11.25
Slaptieji pirkėjai: „Telia“ karūnos nenusiima Premium 2

Slaptųjų pirkėjų nuomone, pagal klientų aptarnavimo kokybę tarp Lietuvoje veikiančių telekomunikacijų...

Rinkodara
2022.11.25
Pasaulinė infliacija pasiekė piką: pirmieji defliacijos ženklai Premium 38

„Maisto krizė“ – skelbia daugelio pasaulinių leidinių antraštės, o vyriausybės lieka susirūpinusios dėl...

Prekyba
2022.11.24
Išrinkti rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus lyderiai 3

„Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį septintą kartą skelbia reklamos ir...

Rinkodara
2022.11.23
Rinkodaros sektoriaus lyderiai: kol kas recesija – tik kalbose, visi smarkiai bijo, bet eurai plaukia Premium

„Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį septintą kartą skelbia reklamos ir...

Rinkodara
2022.11.23
„Bored Panda“: milijoninis tiek įsigijimas, tiek dividendai Premium 10

Dizaino, meno ir įdomybių platforma „Bored Panda“ 2021 m. išlaikė spartų augimo pagreitį – pajamos pernai,...

Inovacijos
2022.11.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku