Geri darbai kalba garsiai: nuo vienkartinės paramos iki verslo filosofijos

Publikuota: 2018-12-24
Jolanta Pupkevičienė, kūrybinės agentūros „Clinic 212“ direktorė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Jolanta Pupkevičienė, kūrybinės agentūros „Clinic 212“ direktorė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Vis daugiau ir daugiau verslų vietoj tradicinių kalėdinių dovanų verslo partneriams ir klientams renkasi paramą. Kartais tokia praktika tampa ne tik vienkartiniu ar kasmetiniu geru darbu prieš šventes, bet ir visus metus lydinčiais projektais.

Vienas tokių pavyzdžių – reklamos agentūros „Clinic 212“ labdaros iniciatyva „Happimess“ (VšĮ „Labdara vaikams“), kuri buvo įsteigta prieš trejus metus.

„Kodėl? – nusišypso Jolanta Pupkevičienė, agentūros generalinė direktorė. – Turbūt todėl, kad tam tikrame įmonės augimo periode ateina noras daryti ką nors daugiau nei vien verslą. Kai norisi duoti ką nors prasmingo savo bendruomenei. Keletą kartų esame kaip agentūra skyrę lėšų vienai ar kitai labdaros organizacijai, bet supratome, kad pastangų nereikalaujanti labdara nedžiugina.“ Ji pasakoja, kad su agentūros kolegomis ieškojo sprendimo, kad darbuotojai aktyviai dalyvautų labdaros procese, kad jie suprastų ir vertintų tai, jog jų atstovaujama įmonė yra socialiai atsakinga ir jie patys yra aktyvi verslo dalis.

„Tad nusprendėme aukoti darbo laiką ir sukurti labdaros iniciatyvą, kurioje mūsų agentūros darbuotojai aktyviai dalyvautų darbais, idėjomis“, – apie išaugusį projektą kalba p. Pupkevičienė.

Šiandien „Happimess“ iniciatyvoje ir parduotuvėje, kuri veikia jau dvejus su puse metų, dirba trys darbuotojai, nuolat sulaukiama ir savanorių pagalbos, o surinktos lėšos aukojamos šeimoms, auginančioms vaikus, sergančius onkologinėmis ligomis.

Per tuos kelerius metus dėl šios iniciatyvos tokioms šeimoms jau paaukota per 30.000 Eur.

„Taip pat išleidome knygą „Viskas bus gerai“ (autorė Jurga Baltrukonytė). Tai pasakojimas vaikams suprantama kalba apie ligą, jos eigą, apie draugų ir artimųjų požiūrį, apie pagalbą ir apie sėkmingą ligos baigtį, o kartu ir pagalba psichologams, dirbantiems su tokiais vaikais ir bendraujantiems su jų šeimomis“, – apie nuveiktus darbus pasakoja p. Pupkevičienė.

Vertė ir darbuotojams, ir klientams

Pasak jos, tai pirmiausia vertė ir jiems kaip įmonei – darbuotojai, prisidėdami prie „Happimess“ iniciatyvos, ugdo „minkštuosius“ įgūdžius – supratingumą, kolegiškumą, bendradarbiavimą, lankstumą, kūrybiškumą.

„Mūsų klientai, esami ir potencialūs, maloniai nustemba, kad mes aktyviai, nuolat, o ne vienkartiniu projektu vykdome ir tokią veiklą. Ne vienas jų noriai prisideda prie šios mūsų iniciatyvos augimo“, – džiaugiasi p. Pupkevičienė. Vienas tokių pavyzdžių – „Acme grupė“.

„Jie kreipėsi į mus, prašydami sugalvoti idėją, kaip įtraukti jų darbuotojus į labdaros veiklą, ir štai jau trejus metus su „Acme grupe“ kartą metuose rengiame jų darbuotojų šeimoms Gerumo šventę“, – teigia p. Pupkevičienė.

Jos metu įvairiose veiklose dalyvaujančios darbuotojų šeimos su vaikais, pirkdamos ar žaisdamos įvarius žaidimus, užkandžiaudamos pačių pasigamintus patiekalus surenka kelis tūkstančius eurų. Suskaičiavus surinktas lėšas renginio gale gauta suma padauginama iš 10 (toks yra „Acme“ akcininkų sprendimas).

„Tokiu būdu kasmet „Acme grupė“ su darbuotojais „Happimess“ iniciatyvai paaukoja po keliolika tūkstančių eurų. Kiti mūsų klientai kreipiasi į mus prieš Kalėdas, ieškodami kūrybiškos idėjos, kaip pasveikinti klientus ir paaukoti labdarai. Prieš keletą metų „Danske“ bankui pasiūlėme idėją ir jie klientams išsiuntė 1.000 origamio gervių, kurios, anot senovinės japonų legendos, padeda pildyti svajones. Taip banko klientai buvo informuoti apie banko kalėdinio biudžeto skyrimą labdarai“, – pasakoja p. Pupkevičienė. Ji priduria, kad panašių prašymų prisidėti prie labdaros iniciatyvos sulaukia nuolat.

„To įkvėpti parduotuvėje subūrėme gražią aktyvią jaunų šeimų bendruomenę, kuri aukoja išaugtus savo vaikų daiktus, kartu su mūsų darbuotojais organizuoja dirbtuves vaikams onkohematologiniame Santaros klinikų skyriuje, mūsų parduotuvės patalpose, nuolat perka „Happimess“ parduotuvėje. Be to, daugybė Lietuvos dizainerių ir kūrėjų savo darbais prisideda prie mūsų iniciatyvos augimo, kurdami mums autorinius darbus ir dovanodami juos. Esu tikra, kad visuomenės požiūris į labdaringus projektus keičiasi. Juolab kad kiekvienas pats gali būti aktyvus jų dalyvis“, – pabrėžia p. Pupkevičienė.

Kalėdines dovanas keičia parama

Milda Lomsargienė, draudimo bendrovės „If“ komunikacijos vadovė, sutinka, kad filantropinės ir paramos tradicijos mūsų šalyje išgyvena aukso amžių. Aukoti, ypač per Kalėdas, tampa įprasta ne tik pavieniams asmenims, bet ir įmonėms.

„Geri pavyzdžiai užkrečia, todėl kuo daugiau apie tai kalbama, tuo daugiau žmonių ir įmonių patiki, kad drauge gali pakeisti situaciją ir padėti tiems, kuriems iš tiesų reikia pagalbos. Jau trečius metus iš eilės stebuklu tikime ir mes, tad laužome kalėdinių dovanų stereotipus ir dovanojame šį tą daugiau, nei telpa rankose ar žodžiuose: daugiau saugumo artimiesiems, klientams, partneriams ir visuomenei“, – kalba p. Lomsargienė.

Draudimo bendrovė, pradėjusi svarstyti paramos idėją, kreipėsi į tuos, kurie tiesiogiai padeda visuomenei.

„Pirmaisiais ir antraisiais metais kalėdinę paramą skyrėme trims organizacijoms: ugniagesiams, policijai ir greitajai pagalbai, o šiemet paremti pasirinkome ugniagesius savanorius. Mums svarbu, kad lėšos būtų panaudotos prasmingai ir tiesiogiai prisidėtų prie organizacijų misijos padėti“, – mini pašnekovė.

nuotrauka::1

Šioms organizacijoms bendrovė padėjo įsigyti darbui reikalingų priemonių, pavyzdžiui, ugniagesiams – kostiumų dirbti vandenyje, greitosios pagalbos darbuotojams – nešiojamą kvėpavimo palaikymo sistemą, policininkams – apsauginių šalmų ir paieškos operacijoms skirtų aktyvaus veiksmo kamerų.

Pasak jos, prasmingi darbai suvienija, todėl kalėdinės paramos koncepcija teigiamai veikia ir įmonės kultūrą.

„Nuo pat pirmųjų metų, kai pradėjome šią iniciatyvą ir nuo verslo dovanų perėjome prie paramos, darbuotojai reagavo labai palankiai, aukojimo principas skatino pasididžiavimo įmone jausmą, daugelis žinia dalijosi socialiniuose tinkluose. Palengva tai tapo gražia tradicija ir klientams, prie kurios jie jaučiasi prisidėję ir patys. Geras pavyzdys užkrečia – pastebime, kad ir kai kurių partnerių įpročiai keičiasi, o dovanos įgauna kitą formatą. Svarbu šventiniame šurmulyje nepamiršti esmės ir prasmės – rūpintis vieniems kitais“, – primena p. Lomsargienė.

Pildo vaikų norus

Jau penktus metus vaikų svajones per Kalėdas pildo ir UAB „General Financing“.

„Šiemet 86 dovanos visai neseniai pasiekė Jonavos miesto ir rajono vaikus. Per penkerius metus iš viso jau esame išpildę 318 vaikų svajonių. Be Jonavos, esame pradžiuginę Anykščių, Utenos, Ukmergės miestų ir rajonų vaikus“, – vardija Diana Gedeikytė-Jakutienė, bendrovės Rinkodaros departamento direktorė.

nuotrauka::2

Ji priduria, kad nors darbuotojus gerus darbus skatina daryti ištisus metus, akivaizdu, kad „Vaikų svajonių“ projektas bendrovėje yra populiariausias, laukiamiausias ir keliantis pasididžiavimą tiek savimi, tiek visa įmone.

„Darbuotojai patys pasirenka, kokias vaikų svajones pildys, įgyvendina tai po vieną ar grupelėmis. Kiti aukoja pinigų, už kuriuos taip pat perkame dovanas. Be to, tiek, kiek asmeniškai finansiškai prisideda patys darbuotojai, tiek pat lėšų dovanoms papildomai skiria pati įmonė ir taip paskatina dar didesnį darbuotojų įsitraukimą ir azartą padaryti dar daugiau gero“, – mini p. Gedeikytė-Jakutienė.

Panašiu keliu žengia ir draudimo bendrovė „Gjensidige“. Kalėdų proga įmonė lėšas, skirtas dovanoms, pervedė trims pokalbių linijoms, kurios teikia palaikymą ir pagalbą skirtingo amžiaus žmonėms, neturintiems su kuo pasikalbėti. Pernai paramą „Gjensidige“ skyrė „Maisto bankui“.

„Kviesdami rasti laiko pokalbiui, prieš Kalėdas prisimename tuos, kurie neturi su kuo pasikalbėti, kuriems reikia kito žmogaus dėmesio, pokalbio ir palaikymo“, – sako Marius Jundulas, „Gjensidige“ generalinis direktorius.

Skaičiuojama, kad už „Gjensidige“ ir klientų padovanotą sumą visų trijų linijų specialistai per metus atsakys į 16.000 vienišų žmonių skambučių.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Lietuvos energija“ registruoja prekės ženklą „Ignitis“ 2

Valstybės valdoma energetikos įmonių grupė UAB „Lietuvos energija“ pateikė paraišką registruoti prekės ženklą...

Pramonė
09:56
Vadovų komunikacija: pirmą kartą TOP 10 – visi 5 prekybos tinklai Premium

Vertinant įmonių vadovų komunikaciją, dažniausiai žiniasklaidoje per 2018 m. buvo cituojama Kristina Meidė,...

Rinkodara
2019.04.23
Prezidento rinkimai: trys lyderiai ir ketvirtas, šokantis į traukinį

Analizuojant kandidatų į prezidentus komunikaciją žiniasklaidoje, matyti rokiruočių: 2018 m. paskutinį...

Rinkodara
2019.04.22
5 kriterijai, kurie lemia komunikacijos partnerių pasirinkimą

Pagrindinis kriterijus, kurį, besirinkdamos komunikacijos bendrovę, vertina Lietuvos įmonės ir organizacijos...

Rinkodara
2019.04.20
„Gravitas Partners“ laimėjo 0,31 mln. Eur konkursą 1

Ryšių su visuomene agentūra „Gravitas Partners“ laimėjo „Būsto energijos taupymo agentūros“ konkursą...

Rinkodara
2019.04.19
Prezidento rinkimai: perdėtai malonių kandidatų lygtį išspręs paskutiniųjų savaičių įvykiai Premium 1

Šie rinkimai į prezidentus – kol kas be strategijos ir ryškesnės rinkimų kampanijos, pastebi ekspertai. Tai...

Rinkodara
2019.04.18
Konkurencijos taryba: reklamos pažeidimų mastas – rimtas iššūkis 1

Reklamos priežiūrą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai perleidžianti Konkurencijos taryba sako,...

Rinkodara
2019.04.18
Prekybos centro atnaujinimas neužsidarant nė dienai: patirtys skirtingos Premium

Šiuo metu atnaujinami Vilniaus ir Kauno „Akropoliai“, tęsiasi griovimo ir statybų darbai „Ogmios mieste“.

Prekyba
2019.04.18
„Mediashop“, viena iš „Elektromarkt“ tinklo valdytojų, neapgynė savo teisių Premium 5

UAB „Mediashop“, viena iš buitinės technikos parduotuvių „Elektromarkt“ valdytojų, turės sumokėti 1,3 mln.

Prekyba
2019.04.18
Komunikacijos lyderiai: G. Nausėda atlaisvino vietą T. Povilauskui 2

Bankų atstovai pernai išliko dažniausiai Lietuvos žiniasklaidoje cituojamų nuomonės lyderių sąrašo viršūnėje,...

Rinkodara
2019.04.18
„Aprangos“ grupė turi naują komunikacijos vadovą 3

Tadas Marčiukaitis, buvęs naujienų portalo „Alfa.lt“ vyriausiasis redaktorius, pastaruoju metu dirbęs „MG...

Prekyba
2019.04.17
„Mars“ korporacijos istorija: kodėl keičiasi didieji prekių ženklai Premium 2

„Mars, Incorporated“, labiausiai pasaulyje žinoma kaip populiariausių šokoladinių batonėlių ir gyvūnų maisto...

Rinkodara
2019.04.17
Populiariausi socialinės inžinerijos būdai ir kaip nuo jų apsisaugoti? Verslo tribūna 2

Per pastarąjį dešimtmetį kibernetinio saugumo kontekste vis daugiau dėmesio sulaukianti socialinė inžinerija...

Išmani Lietuva
2019.04.16
NTAKD riboja tarptautinių „Vyno dienų“ reklamą Premium 8

Didžiausią Baltijos ir Šiaurės Europos šalių vyno parodą „Vyno dienos“ rengiantis „Vyno klubas“ pranešė, jog...

Laisvalaikis
2019.04.16
„Iki“ savininkės „Rewe“ grupės valdybos narys: asmeniškai kuruoju „Iki“, nes čia kelio pradžia Premium 4

Januszo Kuliko, Vokietijos mažmeninės prekybos tinklo „Rewe“, valdančio beveik 94% prekybos tinklo „Iki“...

Prekyba
2019.04.16
„Bitė Lietuva“ pirmoji Lietuvoje bando įregistruoti garsinį ženklą

Telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“, neseniai pristačiusi atnaujintą savo pagrindinį prekės ženklą ir...

Rinkodara
2019.04.16
Kakė Makė eina į „Akropolius“ 9

„Alma littera“ pranešė plečianti savo valdomo „Kakės Makės“ prekės ženklo pasaulį – rugpjūtį Vilniaus ir...

Laisvalaikis
2019.04.15
ES Taryba patvirtino Autorių teisų direktyvą 1

Europos Sąjungos Taryba pirmadienį pritarė Autorių teisių direktyvai internete. Žalia šviesa šiai direktyvai...

Rinkodara
2019.04.15
„LinkedIn“ galimybėmis vejasi „Facebook“, patrauklia auditorija – pralenkia Premium 9

Per pastaruosius metus socialinis tinklas „LinkedIn“ skaičiuoja šuolį į viršų, o labiausiai prie to prisidėjo...

Rinkodara
2019.04.15
Feisbukas ir pelnas: įsitraukę vartotojai jį kilsteli 1

40% visų pasaulio 18-29 m. amžiaus vartotojų yra aktyvūs socialinėje medijoje. Socialinių tinklų atsiradimas...

Gazelė
2019.04.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau