Geri darbai kalba garsiai: nuo vienkartinės paramos iki verslo filosofijos

Publikuota: 2018-12-24
Jolanta Pupkevičienė, kūrybinės agentūros „Clinic 212“ direktorė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Jolanta Pupkevičienė, kūrybinės agentūros „Clinic 212“ direktorė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Vis daugiau ir daugiau verslų vietoj tradicinių kalėdinių dovanų verslo partneriams ir klientams renkasi paramą. Kartais tokia praktika tampa ne tik vienkartiniu ar kasmetiniu geru darbu prieš šventes, bet ir visus metus lydinčiais projektais.

Vienas tokių pavyzdžių – reklamos agentūros „Clinic 212“ labdaros iniciatyva „Happimess“ (VšĮ „Labdara vaikams“), kuri buvo įsteigta prieš trejus metus.

„Kodėl? – nusišypso Jolanta Pupkevičienė, agentūros generalinė direktorė. – Turbūt todėl, kad tam tikrame įmonės augimo periode ateina noras daryti ką nors daugiau nei vien verslą. Kai norisi duoti ką nors prasmingo savo bendruomenei. Keletą kartų esame kaip agentūra skyrę lėšų vienai ar kitai labdaros organizacijai, bet supratome, kad pastangų nereikalaujanti labdara nedžiugina.“ Ji pasakoja, kad su agentūros kolegomis ieškojo sprendimo, kad darbuotojai aktyviai dalyvautų labdaros procese, kad jie suprastų ir vertintų tai, jog jų atstovaujama įmonė yra socialiai atsakinga ir jie patys yra aktyvi verslo dalis.

„Tad nusprendėme aukoti darbo laiką ir sukurti labdaros iniciatyvą, kurioje mūsų agentūros darbuotojai aktyviai dalyvautų darbais, idėjomis“, – apie išaugusį projektą kalba p. Pupkevičienė.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Šiandien „Happimess“ iniciatyvoje ir parduotuvėje, kuri veikia jau dvejus su puse metų, dirba trys darbuotojai, nuolat sulaukiama ir savanorių pagalbos, o surinktos lėšos aukojamos šeimoms, auginančioms vaikus, sergančius onkologinėmis ligomis.

Per tuos kelerius metus dėl šios iniciatyvos tokioms šeimoms jau paaukota per 30.000 Eur.

„Taip pat išleidome knygą „Viskas bus gerai“ (autorė Jurga Baltrukonytė). Tai pasakojimas vaikams suprantama kalba apie ligą, jos eigą, apie draugų ir artimųjų požiūrį, apie pagalbą ir apie sėkmingą ligos baigtį, o kartu ir pagalba psichologams, dirbantiems su tokiais vaikais ir bendraujantiems su jų šeimomis“, – apie nuveiktus darbus pasakoja p. Pupkevičienė.

Vertė ir darbuotojams, ir klientams

Pasak jos, tai pirmiausia vertė ir jiems kaip įmonei – darbuotojai, prisidėdami prie „Happimess“ iniciatyvos, ugdo „minkštuosius“ įgūdžius – supratingumą, kolegiškumą, bendradarbiavimą, lankstumą, kūrybiškumą.

„Mūsų klientai, esami ir potencialūs, maloniai nustemba, kad mes aktyviai, nuolat, o ne vienkartiniu projektu vykdome ir tokią veiklą. Ne vienas jų noriai prisideda prie šios mūsų iniciatyvos augimo“, – džiaugiasi p. Pupkevičienė. Vienas tokių pavyzdžių – „Acme grupė“.

„Jie kreipėsi į mus, prašydami sugalvoti idėją, kaip įtraukti jų darbuotojus į labdaros veiklą, ir štai jau trejus metus su „Acme grupe“ kartą metuose rengiame jų darbuotojų šeimoms Gerumo šventę“, – teigia p. Pupkevičienė.

Jos metu įvairiose veiklose dalyvaujančios darbuotojų šeimos su vaikais, pirkdamos ar žaisdamos įvarius žaidimus, užkandžiaudamos pačių pasigamintus patiekalus surenka kelis tūkstančius eurų. Suskaičiavus surinktas lėšas renginio gale gauta suma padauginama iš 10 (toks yra „Acme“ akcininkų sprendimas).

„Tokiu būdu kasmet „Acme grupė“ su darbuotojais „Happimess“ iniciatyvai paaukoja po keliolika tūkstančių eurų. Kiti mūsų klientai kreipiasi į mus prieš Kalėdas, ieškodami kūrybiškos idėjos, kaip pasveikinti klientus ir paaukoti labdarai. Prieš keletą metų „Danske“ bankui pasiūlėme idėją ir jie klientams išsiuntė 1.000 origamio gervių, kurios, anot senovinės japonų legendos, padeda pildyti svajones. Taip banko klientai buvo informuoti apie banko kalėdinio biudžeto skyrimą labdarai“, – pasakoja p. Pupkevičienė. Ji priduria, kad panašių prašymų prisidėti prie labdaros iniciatyvos sulaukia nuolat.

„To įkvėpti parduotuvėje subūrėme gražią aktyvią jaunų šeimų bendruomenę, kuri aukoja išaugtus savo vaikų daiktus, kartu su mūsų darbuotojais organizuoja dirbtuves vaikams onkohematologiniame Santaros klinikų skyriuje, mūsų parduotuvės patalpose, nuolat perka „Happimess“ parduotuvėje. Be to, daugybė Lietuvos dizainerių ir kūrėjų savo darbais prisideda prie mūsų iniciatyvos augimo, kurdami mums autorinius darbus ir dovanodami juos. Esu tikra, kad visuomenės požiūris į labdaringus projektus keičiasi. Juolab kad kiekvienas pats gali būti aktyvus jų dalyvis“, – pabrėžia p. Pupkevičienė.

Kalėdines dovanas keičia parama

Milda Lomsargienė, draudimo bendrovės „If“ komunikacijos vadovė, sutinka, kad filantropinės ir paramos tradicijos mūsų šalyje išgyvena aukso amžių. Aukoti, ypač per Kalėdas, tampa įprasta ne tik pavieniams asmenims, bet ir įmonėms.

„Geri pavyzdžiai užkrečia, todėl kuo daugiau apie tai kalbama, tuo daugiau žmonių ir įmonių patiki, kad drauge gali pakeisti situaciją ir padėti tiems, kuriems iš tiesų reikia pagalbos. Jau trečius metus iš eilės stebuklu tikime ir mes, tad laužome kalėdinių dovanų stereotipus ir dovanojame šį tą daugiau, nei telpa rankose ar žodžiuose: daugiau saugumo artimiesiems, klientams, partneriams ir visuomenei“, – kalba p. Lomsargienė.

Draudimo bendrovė, pradėjusi svarstyti paramos idėją, kreipėsi į tuos, kurie tiesiogiai padeda visuomenei.

„Pirmaisiais ir antraisiais metais kalėdinę paramą skyrėme trims organizacijoms: ugniagesiams, policijai ir greitajai pagalbai, o šiemet paremti pasirinkome ugniagesius savanorius. Mums svarbu, kad lėšos būtų panaudotos prasmingai ir tiesiogiai prisidėtų prie organizacijų misijos padėti“, – mini pašnekovė.

nuotrauka::1

Šioms organizacijoms bendrovė padėjo įsigyti darbui reikalingų priemonių, pavyzdžiui, ugniagesiams – kostiumų dirbti vandenyje, greitosios pagalbos darbuotojams – nešiojamą kvėpavimo palaikymo sistemą, policininkams – apsauginių šalmų ir paieškos operacijoms skirtų aktyvaus veiksmo kamerų.

Pasak jos, prasmingi darbai suvienija, todėl kalėdinės paramos koncepcija teigiamai veikia ir įmonės kultūrą.

„Nuo pat pirmųjų metų, kai pradėjome šią iniciatyvą ir nuo verslo dovanų perėjome prie paramos, darbuotojai reagavo labai palankiai, aukojimo principas skatino pasididžiavimo įmone jausmą, daugelis žinia dalijosi socialiniuose tinkluose. Palengva tai tapo gražia tradicija ir klientams, prie kurios jie jaučiasi prisidėję ir patys. Geras pavyzdys užkrečia – pastebime, kad ir kai kurių partnerių įpročiai keičiasi, o dovanos įgauna kitą formatą. Svarbu šventiniame šurmulyje nepamiršti esmės ir prasmės – rūpintis vieniems kitais“, – primena p. Lomsargienė.

Pildo vaikų norus

Jau penktus metus vaikų svajones per Kalėdas pildo ir UAB „General Financing“.

„Šiemet 86 dovanos visai neseniai pasiekė Jonavos miesto ir rajono vaikus. Per penkerius metus iš viso jau esame išpildę 318 vaikų svajonių. Be Jonavos, esame pradžiuginę Anykščių, Utenos, Ukmergės miestų ir rajonų vaikus“, – vardija Diana Gedeikytė-Jakutienė, bendrovės Rinkodaros departamento direktorė.

nuotrauka::2

Ji priduria, kad nors darbuotojus gerus darbus skatina daryti ištisus metus, akivaizdu, kad „Vaikų svajonių“ projektas bendrovėje yra populiariausias, laukiamiausias ir keliantis pasididžiavimą tiek savimi, tiek visa įmone.

„Darbuotojai patys pasirenka, kokias vaikų svajones pildys, įgyvendina tai po vieną ar grupelėmis. Kiti aukoja pinigų, už kuriuos taip pat perkame dovanas. Be to, tiek, kiek asmeniškai finansiškai prisideda patys darbuotojai, tiek pat lėšų dovanoms papildomai skiria pati įmonė ir taip paskatina dar didesnį darbuotojų įsitraukimą ir azartą padaryti dar daugiau gero“, – mini p. Gedeikytė-Jakutienė.

Panašiu keliu žengia ir draudimo bendrovė „Gjensidige“. Kalėdų proga įmonė lėšas, skirtas dovanoms, pervedė trims pokalbių linijoms, kurios teikia palaikymą ir pagalbą skirtingo amžiaus žmonėms, neturintiems su kuo pasikalbėti. Pernai paramą „Gjensidige“ skyrė „Maisto bankui“.

„Kviesdami rasti laiko pokalbiui, prieš Kalėdas prisimename tuos, kurie neturi su kuo pasikalbėti, kuriems reikia kito žmogaus dėmesio, pokalbio ir palaikymo“, – sako Marius Jundulas, „Gjensidige“ generalinis direktorius.

Skaičiuojama, kad už „Gjensidige“ ir klientų padovanotą sumą visų trijų linijų specialistai per metus atsakys į 16.000 vienišų žmonių skambučių.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
„Vilniaus prekybos“ apyvarta kilo 6%

Verslininko Nerijaus Numos valdoma vienos didžiausių Lietuvoje verslo grupių „Vilniaus prekyba“ konsoliduotos...

Prekyba
2022.05.20
Matavimo prietaisų tikslumas: šiemet vartotojai skundžiasi dukart dažniau Premium

Prekybos įmonėse svarstykles ir fasuotas pakuotes tikrinanti Lietuvos metrologijos inspekcija per šių metų...

Prekyba
2022.05.20
SEB bankas paskolino 95 mln. Eur „Euroapotheca“ grupei

Paskola „Vilniaus prekybos“ grupės vaistinių tinklų valdytojai „Euroapotheca“ skirta ankstesnių paskolų...

Prekyba
2022.05.19
„iLunch“ plėtrai iš Medicinos banko skolinasi 0,5 mln. Eur 1

Aurelijui Jasevičiui priklausantis dienos pietų restoranų tinklas „iLunch“ sostinėje artimiausiu metu...

Prekyba
2022.05.19
Pandemijai nepavyko visos prekybos perkelti į internetą Premium

Elektroninės prekybos verslai, dar pernai džiūgavę dėl stipriai išaugusio klientų skaičiaus, dabar sprendžia...

Prekyba
2022.05.19
Rusija be skrupulų štampuoja žinomų prekės ženklų klonus, o vaizdas lentynose nesikeičia Premium 6

Rusijai pradėjus karą Ukrainoje, o iš šalies agresorės besitraukiant tarptautiniams prekės ženklams, tuščios...

Rinkodara
2022.05.18
Juvelyras T. Blaževičius: deimantai brangsta, lietuviškos juvelyrikos rinka bręsta Premium

„Deimantų kainų rodiklis yra ne aukcionai, bet dešimtys tūkstančių mažų gamintojų, kurie parduoda tuos...

Laisvalaikis
2022.05.18
Didžiausia reklamdavė Lietuvoje „Lidl“ turi naują rinkodaros vadovę Premium

Kristina Mažeikytė stojo prie prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ Rinkodaros departamento vadovės vairo.

Rinkodara
2022.05.18
Vilniuje plėtoja 25 mln. Eur vertės internetinės ir didmeninės prekybos miestelį „eMarketCity“

Eišiškių plento ir Geologų gatvės sankirtoje pradėtas statyti naujas internetinės ir didmeninės prekybos...

Prekyba
2022.05.18
DFDS patirtis: kaip išgryninti auditorijos segmentai leido parduoti daugiau Premium

Efektyviausia Metų kampanija šiemetiniame „Password“ konkurse tapo išankstinių keltų bilietų pardavimų...

Rinkodara
2022.05.18
Reorganizuojama „Kesko Senukai Digital“ Premium 1

„Penktosios projekto bendrovės“, kuriai priklauso „Kesko Senukai Digital“ ir kai kurios kitos Baltijos šalyse...

Prekyba
2022.05.18
„Senukai“ Kaune į įvažiuojamosios prekybos erdvę investavo 760.000 Eur

Baltijos šalyse veikiantis statybos, remonto ir buities prekių parduotuvių tinklas „Kesko Senukai“ investuoja...

Prekyba
2022.05.17
„Stiprūs kartu“ pamokos: draudimai pernelyg lengvai apeinami Premium

Paramos iniciatyvai „Stiprūs kartu“ tenka ginti teises į savo prekės ženklą, nes Registrų centre neseniai...

Rinkodara
2022.05.17
„Eurovizija“ su Monika Liu prie ekranų sutraukė per milijoną žiūrovų

Tarptautinį „Eurovizijos“ konkursą, kuriame šiemet Lietuvai atstovavo Monika Liu, buvo įsijungę daugiau nei...

Rinkodara
2022.05.17
Prekybininkams ir tiekėjams – nauja darbų lavina: pokyčiai konkurencijos teisėje koreguos sutartis Premium

Europos Komisija (EK) patvirtino naujas taisykles, taikomas vertikaliesiems susitarimams, kurios pakeis...

Prekyba
2022.05.17
Nuteisti be teismo: teisės ir komunikacijos iššūkiai karo padiktuotoje naujojoje realybėje Premium

Tiek teisininkams, tiek komunikacijos specialistams naujų iššūkių atneša šiandienė situacija – Lietuvoje...

Rinkodara
2022.05.16
„Kesko Senukai“ traukiasi iš verslo Baltarusijoje

Su Rusija visus verslo santykius karo pradžioje nutraukę „Kesko Senukai“ sustabdė veiklą Baltarusijoje ir...

Prekyba
2022.05.16
„McDonald‘s“ parduoda verslą Rusijoje

Greitojo maisto restoranų „McDonald‘s“ valdytoja pirmadienį pranešė siekianti parduoti savo verslą Rusijoje.

Prekyba
2022.05.16
Ko galima pasimokyti iš „Vinted“ duomenų apsaugos istorijos Premium

Lietuviško kapitalo naudotų drabužių mainų ir prekybos platformai „Vinted“ Lenkijos konkurencijos ir...

Prekyba
2022.05.16
Teisė ir komunikacija: kur riba tarp nuobodų ir klounų Premium

Nors sprendžiant komunikacijos klausimus, ypač krizinėse situacijose, teisininkams ir viešųjų ryšių...

Rinkodara
2022.05.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku