Geri darbai kalba garsiai: nuo vienkartinės paramos iki verslo filosofijos

Publikuota: 2018-12-24
Jolanta Pupkevičienė, kūrybinės agentūros „Clinic 212“ direktorė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Jolanta Pupkevičienė, kūrybinės agentūros „Clinic 212“ direktorė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Vis daugiau ir daugiau verslų vietoj tradicinių kalėdinių dovanų verslo partneriams ir klientams renkasi paramą. Kartais tokia praktika tampa ne tik vienkartiniu ar kasmetiniu geru darbu prieš šventes, bet ir visus metus lydinčiais projektais.

Vienas tokių pavyzdžių – reklamos agentūros „Clinic 212“ labdaros iniciatyva „Happimess“ (VšĮ „Labdara vaikams“), kuri buvo įsteigta prieš trejus metus.

„Kodėl? – nusišypso Jolanta Pupkevičienė, agentūros generalinė direktorė. – Turbūt todėl, kad tam tikrame įmonės augimo periode ateina noras daryti ką nors daugiau nei vien verslą. Kai norisi duoti ką nors prasmingo savo bendruomenei. Keletą kartų esame kaip agentūra skyrę lėšų vienai ar kitai labdaros organizacijai, bet supratome, kad pastangų nereikalaujanti labdara nedžiugina.“ Ji pasakoja, kad su agentūros kolegomis ieškojo sprendimo, kad darbuotojai aktyviai dalyvautų labdaros procese, kad jie suprastų ir vertintų tai, jog jų atstovaujama įmonė yra socialiai atsakinga ir jie patys yra aktyvi verslo dalis.

„Tad nusprendėme aukoti darbo laiką ir sukurti labdaros iniciatyvą, kurioje mūsų agentūros darbuotojai aktyviai dalyvautų darbais, idėjomis“, – apie išaugusį projektą kalba p. Pupkevičienė.

Šiandien „Happimess“ iniciatyvoje ir parduotuvėje, kuri veikia jau dvejus su puse metų, dirba trys darbuotojai, nuolat sulaukiama ir savanorių pagalbos, o surinktos lėšos aukojamos šeimoms, auginančioms vaikus, sergančius onkologinėmis ligomis.

Per tuos kelerius metus dėl šios iniciatyvos tokioms šeimoms jau paaukota per 30.000 Eur.

„Taip pat išleidome knygą „Viskas bus gerai“ (autorė Jurga Baltrukonytė). Tai pasakojimas vaikams suprantama kalba apie ligą, jos eigą, apie draugų ir artimųjų požiūrį, apie pagalbą ir apie sėkmingą ligos baigtį, o kartu ir pagalba psichologams, dirbantiems su tokiais vaikais ir bendraujantiems su jų šeimomis“, – apie nuveiktus darbus pasakoja p. Pupkevičienė.

Vertė ir darbuotojams, ir klientams

Pasak jos, tai pirmiausia vertė ir jiems kaip įmonei – darbuotojai, prisidėdami prie „Happimess“ iniciatyvos, ugdo „minkštuosius“ įgūdžius – supratingumą, kolegiškumą, bendradarbiavimą, lankstumą, kūrybiškumą.

„Mūsų klientai, esami ir potencialūs, maloniai nustemba, kad mes aktyviai, nuolat, o ne vienkartiniu projektu vykdome ir tokią veiklą. Ne vienas jų noriai prisideda prie šios mūsų iniciatyvos augimo“, – džiaugiasi p. Pupkevičienė. Vienas tokių pavyzdžių – „Acme grupė“.

„Jie kreipėsi į mus, prašydami sugalvoti idėją, kaip įtraukti jų darbuotojus į labdaros veiklą, ir štai jau trejus metus su „Acme grupe“ kartą metuose rengiame jų darbuotojų šeimoms Gerumo šventę“, – teigia p. Pupkevičienė.

Jos metu įvairiose veiklose dalyvaujančios darbuotojų šeimos su vaikais, pirkdamos ar žaisdamos įvarius žaidimus, užkandžiaudamos pačių pasigamintus patiekalus surenka kelis tūkstančius eurų. Suskaičiavus surinktas lėšas renginio gale gauta suma padauginama iš 10 (toks yra „Acme“ akcininkų sprendimas).

„Tokiu būdu kasmet „Acme grupė“ su darbuotojais „Happimess“ iniciatyvai paaukoja po keliolika tūkstančių eurų. Kiti mūsų klientai kreipiasi į mus prieš Kalėdas, ieškodami kūrybiškos idėjos, kaip pasveikinti klientus ir paaukoti labdarai. Prieš keletą metų „Danske“ bankui pasiūlėme idėją ir jie klientams išsiuntė 1.000 origamio gervių, kurios, anot senovinės japonų legendos, padeda pildyti svajones. Taip banko klientai buvo informuoti apie banko kalėdinio biudžeto skyrimą labdarai“, – pasakoja p. Pupkevičienė. Ji priduria, kad panašių prašymų prisidėti prie labdaros iniciatyvos sulaukia nuolat.

„To įkvėpti parduotuvėje subūrėme gražią aktyvią jaunų šeimų bendruomenę, kuri aukoja išaugtus savo vaikų daiktus, kartu su mūsų darbuotojais organizuoja dirbtuves vaikams onkohematologiniame Santaros klinikų skyriuje, mūsų parduotuvės patalpose, nuolat perka „Happimess“ parduotuvėje. Be to, daugybė Lietuvos dizainerių ir kūrėjų savo darbais prisideda prie mūsų iniciatyvos augimo, kurdami mums autorinius darbus ir dovanodami juos. Esu tikra, kad visuomenės požiūris į labdaringus projektus keičiasi. Juolab kad kiekvienas pats gali būti aktyvus jų dalyvis“, – pabrėžia p. Pupkevičienė.

Kalėdines dovanas keičia parama

Milda Lomsargienė, draudimo bendrovės „If“ komunikacijos vadovė, sutinka, kad filantropinės ir paramos tradicijos mūsų šalyje išgyvena aukso amžių. Aukoti, ypač per Kalėdas, tampa įprasta ne tik pavieniams asmenims, bet ir įmonėms.

„Geri pavyzdžiai užkrečia, todėl kuo daugiau apie tai kalbama, tuo daugiau žmonių ir įmonių patiki, kad drauge gali pakeisti situaciją ir padėti tiems, kuriems iš tiesų reikia pagalbos. Jau trečius metus iš eilės stebuklu tikime ir mes, tad laužome kalėdinių dovanų stereotipus ir dovanojame šį tą daugiau, nei telpa rankose ar žodžiuose: daugiau saugumo artimiesiems, klientams, partneriams ir visuomenei“, – kalba p. Lomsargienė.

Draudimo bendrovė, pradėjusi svarstyti paramos idėją, kreipėsi į tuos, kurie tiesiogiai padeda visuomenei.

„Pirmaisiais ir antraisiais metais kalėdinę paramą skyrėme trims organizacijoms: ugniagesiams, policijai ir greitajai pagalbai, o šiemet paremti pasirinkome ugniagesius savanorius. Mums svarbu, kad lėšos būtų panaudotos prasmingai ir tiesiogiai prisidėtų prie organizacijų misijos padėti“, – mini pašnekovė.

nuotrauka::1

Šioms organizacijoms bendrovė padėjo įsigyti darbui reikalingų priemonių, pavyzdžiui, ugniagesiams – kostiumų dirbti vandenyje, greitosios pagalbos darbuotojams – nešiojamą kvėpavimo palaikymo sistemą, policininkams – apsauginių šalmų ir paieškos operacijoms skirtų aktyvaus veiksmo kamerų.

Pasak jos, prasmingi darbai suvienija, todėl kalėdinės paramos koncepcija teigiamai veikia ir įmonės kultūrą.

„Nuo pat pirmųjų metų, kai pradėjome šią iniciatyvą ir nuo verslo dovanų perėjome prie paramos, darbuotojai reagavo labai palankiai, aukojimo principas skatino pasididžiavimo įmone jausmą, daugelis žinia dalijosi socialiniuose tinkluose. Palengva tai tapo gražia tradicija ir klientams, prie kurios jie jaučiasi prisidėję ir patys. Geras pavyzdys užkrečia – pastebime, kad ir kai kurių partnerių įpročiai keičiasi, o dovanos įgauna kitą formatą. Svarbu šventiniame šurmulyje nepamiršti esmės ir prasmės – rūpintis vieniems kitais“, – primena p. Lomsargienė.

Pildo vaikų norus

Jau penktus metus vaikų svajones per Kalėdas pildo ir UAB „General Financing“.

„Šiemet 86 dovanos visai neseniai pasiekė Jonavos miesto ir rajono vaikus. Per penkerius metus iš viso jau esame išpildę 318 vaikų svajonių. Be Jonavos, esame pradžiuginę Anykščių, Utenos, Ukmergės miestų ir rajonų vaikus“, – vardija Diana Gedeikytė-Jakutienė, bendrovės Rinkodaros departamento direktorė.

nuotrauka::2

Ji priduria, kad nors darbuotojus gerus darbus skatina daryti ištisus metus, akivaizdu, kad „Vaikų svajonių“ projektas bendrovėje yra populiariausias, laukiamiausias ir keliantis pasididžiavimą tiek savimi, tiek visa įmone.

„Darbuotojai patys pasirenka, kokias vaikų svajones pildys, įgyvendina tai po vieną ar grupelėmis. Kiti aukoja pinigų, už kuriuos taip pat perkame dovanas. Be to, tiek, kiek asmeniškai finansiškai prisideda patys darbuotojai, tiek pat lėšų dovanoms papildomai skiria pati įmonė ir taip paskatina dar didesnį darbuotojų įsitraukimą ir azartą padaryti dar daugiau gero“, – mini p. Gedeikytė-Jakutienė.

Panašiu keliu žengia ir draudimo bendrovė „Gjensidige“. Kalėdų proga įmonė lėšas, skirtas dovanoms, pervedė trims pokalbių linijoms, kurios teikia palaikymą ir pagalbą skirtingo amžiaus žmonėms, neturintiems su kuo pasikalbėti. Pernai paramą „Gjensidige“ skyrė „Maisto bankui“.

„Kviesdami rasti laiko pokalbiui, prieš Kalėdas prisimename tuos, kurie neturi su kuo pasikalbėti, kuriems reikia kito žmogaus dėmesio, pokalbio ir palaikymo“, – sako Marius Jundulas, „Gjensidige“ generalinis direktorius.

Skaičiuojama, kad už „Gjensidige“ ir klientų padovanotą sumą visų trijų linijų specialistai per metus atsakys į 16.000 vienišų žmonių skambučių.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Google“ testuoja būsimos Autorinių teisių direktyvos scenarijų 3

Praėjusią savaitę „Google“ pradėjo eksperimentuoti su nedidele dalimi vartotojų Europoje, kad suprastų, kokia...

Rinkodara
2019.01.22
„TNS LT“ pajamos užpernai pasiekė 2,9 mln. Eur

Didžiausios Lietuvoje rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės „TNS LT“ pajamos 2017 m. siekė 2,9 mln. Eur –...

Rinkodara
2019.01.21
Baltijos šalių gyventojai noriau moka už turinį

Praėjusiais metais Baltijos šalių žiūrovai atsikratė mokamų vaizdo transliacijų internetu baimės ir lyginant...

Rinkodara
2019.01.20
Smulkiųjų klaidos internete

Investicija į verslo įvaizdį virtualioje erdvėje gali būti vienas išmintingiausių šiuolaikinių sprendimų.

Rinkodara
2019.01.20
Didžiausia bauda – už netikrus atsiliepimus internete Premium 8

Už Reklamos įstatymo pažeidimus Konkurencijos taryba 2018 m. įmonėms skyrė baudų už 16.800 Eur. Didžiausia...

Rinkodara
2019.01.19
„Eurovaistinė“ pasirinko naujus kūrybos partnerius

„Eurovaistinių“ tinklas pasirinko naujus reklamos partnerius – pradeda dirbti su kūrybine agentūra „Adell...

Rinkodara
2019.01.18
„McDonald’s“ Europoje prarado išimtines teises į „Big Mac“ ženklą 18

Greitojo maisto restoranų tinklas „McDonald’s“ Europos Sąjungos (ES) šalyse prarado teises į „Big Mac“ prekės...

Rinkodara
2019.01.18
Politikų pasirinktos vietos prezidentinėms ambicijoms paskelbti – įvaizdžio dalis 1

„Tai yra viena iš dalių, kuri paskui pasikartos kituose komunikaciniuose veiksmuose. Simboliai politikoje...

Rinkodara
2019.01.17
Ekspertai: „Gillette“ reklama – vaikščiojimas skustuvo ašmenimis Premium 3

Rinkodaros metus tarptautiniai prekės ženklai pradeda aktyviai – „Gillette“ savo naująja kampanija išjudino...

Rinkodara
2019.01.17
„Facebook“ ištrynė šimtus Rytų Europoje „Sputnik“ administruotų paskyrų 7

Socialinis tinklas „Facebook“ ketvirtadienį pranešė, kad Lietuvoje ir kitose Rytų Europos šalyse ištrynė...

Technologijos
2019.01.17
Daugiausia baudų skyrė už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2018 m. už Konkurencijos ir Reklamos įstatymo pažeidimus skyrė baudų už 780.800 Eur,...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodaros ir pardavimų jungtuvės „Deeper“ - galimybė augti ar eksperimentas Premium 1

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“, pernai nepasiekusi tikslų ir ieškodama galimybių augti, be...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodara smulkiesiems: užuot erzinus vartotoją, kreiptis individualiai Premium 1

Autentiško ryšio su klientais paieškos, pasiūlymų individualizavimas, taip pat detali duomenų analizė ir...

Rinkodara
2019.01.16
Tarp savaitės reklamų: „Maximos“ lietuvybė ir šmaikštus „Lidl“ žingsnis 9

Tarp savaitės reklamų: lietuviškumui duoklę atiduodanti „Maxima“ (reklamos agentūra „New!“), „Lidl“...

Rinkodara
2019.01.15
„Lidl“ turi ir naują rinkodaros vadovę, ir naujus partnerius 17

Naująja prekybos tinklo „Lidl“ Rinkodaros departamento vadove tapo Elena Šilovaitė, pastaruosius metus šias...

Rinkodara
2019.01.15
Įvaizdžio nėra, fantazija išlaidauti – be ribų 18

Lietuva neturi įvaizdžio. Nes jo kūrėjai – nieko verti. Metų metais kiekviena Vyriausybė išleidžia šiam...

Rinkodara
2019.01.15
Kaunas vėl kviečia vilniečius vakarienės 2

696-ąjį gimtadienį netrukus švęsiančio Vilniaus gyventojus kauniečiai trečią kartą kviečia į svečius: ketina...

Laisvalaikis
2019.01.14
„Lietuvos geležinkeliai“ skelbia konkursą prekės ženklų atnaujinimui 8

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ieško prekės ženklų kūrėjų – planuojama atnaujinti bendrovės...

Rinkodara
2019.01.14
Pietūs senjorams už eurą: kokia nauda verslui Premium 1

Kai kurios maitinimo įstaigos augina pajamas masiškumu, pasiūliusios valgių už mažesnę kainą, kitos rengia...

Rinkodara
2019.01.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau