Įsimintiniausios metų reklamos: tarp „Tele2“ ir „Lidl“

Publikuota: 2018-12-20
VŽ koliažas iš įsimenamiausių reklamų.
VŽ koliažas iš įsimenamiausių reklamų.

Iš dešimties per šiuos metus labiausiai įsiminusių reklamų šešios priklauso „Tele2“ prekės ženklui. Labiausiai patikusių sąrašo viršuje, kad ir kaip paradoksaliai skambėtų, – „Lidl“ velykiniai akcijų pasiūlymai.

Pasak Mindaugo Liaudenskio, periodiškai reklamų tyrimus atliekančios bendrovės „Synopticom Ad Research“ vadovo, apibendrintame metiniame tyrime (iki kalėdinio laikotarpio) ryškiai dominuoja „Tele2“, didžiausios reklamos užsakovės Lietuvoje, kampanijos.

„Tai turbūt atspindi realybę – investicijų į reklamą apimtį ir efektyvumą“, – teigia p. Liaudenskis

Jis įvardija tris ryškiausias „Tele2“ reklamų linijas, kurios šiais metais labiausiai įstrigo TV žiūrovams: į „La Familios“ restoraną užsukusi mafijos šeima, intrigos į restorano gyvenimą įnešęs gražuolis Styvas ir Arnoldo Lukošiaus „Laisvo interneto“ technologinės išmonės: oro balionu skraidinamas ar plaukiantis namas ir t. t. Beje, pastaroji kampanija – „Laisvas internetas“ – pelnė ne vieną apdovanojimą užsienio kūrybingumo festivaliuose.

„Apibendrinant, „Tele2“ tęsia savo sėkmingą liniją – intriguoja geru humoru, smagiai susuktomis istorijomis, pamėgtais serialų herojais, o prie šių seniai išbandytų receptų 2018 m. dar sėkmingai prideda vizualiai ir konceptualiai įspūdingas inovacijų biuro technologines išmones, kurios, pasirodo, žmones smarkiai įtraukia“, – metinius rezultatus apibendrina p. Liaudenskis.

Iš dešimties per šiuos metus labiausiai įsiminusių reklamų net šešios priklauso „Tele2“ ir užima pirmąsias penkias vietas.

Kitas koziris – daina

„Tele2“ dominavimo fone verta paanalizuoti kitų prekės ženklų reklamas, kurioms pavyko pelnyti daugiau dėmesio“, – kalba p. Liaudenskis. Tai „Eurovaistinė“ su daina, kaip visi stengiamės dėl savo artimųjų, „Senukai“ su popsine dainele „tu mano gėlytė, aš tavo karutis“ ir „Labas“ su dainininke Beatriče.

„Visas tris stipriai įsiminusias reklamas vienija dainos. Netgi „Senukų“ popsas, kuris buvo įvertintas labai prieštaringai. Tačiau tai nesutrukdė, o gal net padėjo reklamai kovoje dėl dėmesio. „Labas“ savo pasirinkimu parodė gerą nuovoką, kas ant bangos, empatiją ir neatitrūkimą nuo tikslinės jaunų žmonių auditorijos“, – vertina p. Liaudenskis.

Atsižvelgiant į lietuvių simpatijas dainoms reklamose, bus įdomu stebėti ir kaip bus įvertinta „Maximos“ kalėdinė reklama su atlikėja Juste Arlauskaite-Jazzu priešakyje. „Tačiau tai jau parodys kitas mūsų tyrimas“, – susilaikydamas nuo išankstinių komentarų teigia p. Liaudenskis.

[infogram id="2a16059a-fad7-4315-8e00-4f81fd9ccbf0" prefix="90z" format="interactive" title="rinkodara-metu-reklamos"]

„Lidl“ – kukliau

„Lidl“ 2018 m. sumažino reklamos apsukas, ir tai yra vienas ryškesnių metų bruožų reklamos pasaulyje.

„Analogiškame 2017 m. dešimtuke matėme dvi „Lidl“ reklamas (vieną jų su Arvydu Saboniu), šiemet – vieną. Iš kitos pusės, tikrai nevertinčiau to kaip dramatiško skirtumo, labiau derėtų pastebėti, kad visos „Lidl“ pozicijos tarp įsimenamiausių reklamų yra beveik vienas ir tas pats – „šviežiojo 5-o ir šauniojo 5-o akcijos“, kurios žmonėms patinka. Kitais žodžiais, prekybininkė rado gana patrauklų akcijų pateikimo formatą, o „Lidl“ reklamos vis dar lieka pastebimos ir bene labiausiai įsimenamos tarp prekybos centrų“, – pažymi p. Liaudenskis.

Maža to, jų velykinės akcijos ne tik pateko tarp labiausiai įsiminusių reklamų šiais metais, bet ir užėmė tarp šių reklamų pirmąją poziciją pagal emocinę reakciją.

„Atrodytų, paradoksalu tarp labiausiai patikusių reklamų matyti prekybos tinklo akcijas, kurias paprastai siejame su banalia kasdienybe, tačiau aukštas „Lidl“ reklamų vertinimo rodiklis patvirtina tiesą, kad reklamos mūšį galima laimėti ne tik labai išmoninga reklamos forma, bet ir taikliu, svarbiu ir aktualiu pasiūlymu tinkamu momentu“, – teigia pašnekovas.

Toliau tarp labiausiai patikusių reklamų rikiuojasi keturios „Tele2“ reklamos, penktoje vietoje – „Eurovaistinės“ dainuojanti reklama.

„Jei iš dešimtuko reikėtų išrinkti vieną geriausią reklamą pagal skirtingus parametrus, laurus atiduočiau „Tele2“ klipui su į restoraną užsukančia mafija. Nors „Lidl“ ir pirmauja patikusiųjų sąraše, minėta „Tele2“ reklama pasiekė labai aukštą vadinamąjį atminties (angl. top of mind) indeksą – tas dėmesio prikaustymo efektas, kurio sulaukė iš grėsmingo į komišką pereinantis klipo siužetas, buvo gana fenomenalus“, – vertina p. Liaudenskis.

Dar vienas svarbus aspektas šioje reklamoje – siužetas glaudžiai susietas su pačia žinute, kitaip tariant, pasiūlymas yra gerai integruotas į pačią istoriją, o tai yra labai svarbus reklamos pranašumas ir ne taip jau dažnai įgyvendinamas aspektas, teigia pašnekovas.

„Dažnai būna, kad istorija kuriama daugiau mažiau sau, o žinutė – sau, o tokiais atvejais paprastai vartotojams galvoje lieka tik smagus pokštas ar įspūdingas vaizdas, tačiau reklama taip ir nepasėja jokios minties apie patį produktą“, – pabrėžia p. Liaudenskis.

Tęsinys po grafiku

[infogram id="38e36fcd-050c-4baa-a17f-795f0ab69652" prefix="YGs" format="interactive" title="rinkodara-patikusios-reklamos"]

Tarp didžiausių reklamos užsakovų

Visos labiausiai įsiminusios reklamos – prekės ženklų, kurie yra didžiausi reklamos užsakovai Lietuvoje.

Kaip rodo „Kantar TNS“ reklamos monitoringas, „Tele2“ reklamos apimtis per 10 šių metų mėnesių augo 14%, „Lidl“ – 7%, „Bitės“ –134%, „Eurovaistinės“ – 101%, „Senukų“ – 39%.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Gera dovana“ skaičiuoja augančius pardavimus

2018 m. dovanų platinimo įmonių grupės „Gera dovana“ pardavimai Lietuvoje, Latvijoje ir Lenkijoje augo...

Prekyba
2019.03.20
„Megos“ valdytojos rinkodaros vadovė: didžiausias iššūkis – vienadienius smalsautojus paversti lojaliais

Dovana komandoje yra skirtingi žmonės, kurie gebančiam matuoti efektyvumą vadovui uždeda kūrybinę uogą ant...

Rinkodara
2019.03.20
Europos komisija „Google“ skyrė dar vieną baudą – šį kartą 1,5 mlrd. Eur

Europos komisija JAV technologijų gigantei „Google“ skyrė 1,49 mlrd. Eur baudą dėl piknaudžiavimo...

Rinkodara
2019.03.20
„Tiketa“ socialinių tinklų žvaigždes į renginius priims nemokamai 2

Bilietų platinimo bendrovė „Tiketa“ paskelbė pradedanti renginių ambasadorių paiešką. Norintiems dalyvauti...

Rinkodara
2019.03.20
„KG Group“ rinkodaros vadovas: laiku nesureagavai – lentynose esi nereikalingas 3

Greito vartojimo prekių sektoriuje svarbu neprarasti budrumo ir neužmigti, nes konkurencija – didžiulė.

Rinkodara
2019.03.20
Didžiausius atlyginimus mokėjusios žiniasklaidos planavimo agentūros 2

Tarp žiniasklaidos planavimo agentūrų didžiausią vidutinį atlyginimą šį sausį mokėjo „Carat“, rodo „Sodros“...

Rinkodara
2019.03.20
Kaip „Brexit“ veikia pirkėjus: daugiausia bus taupoma kavinių ir pramogų sąskaita 1

Neaiški situacija dėl „Brexit“ keičia žmonių elgseną: 80% Jungtinės Karalystės gyventojų labiausiai nerimauja...

Prekyba
2019.03.19
„Topo centro“ rinkodaros vadovė: iki milimetro siaurėja riba tarp elektroninės ir fizinės prekybos 12

Didžiausias iššūkis šiandien – nuolatiniai pokyčiai rinkoje, tačiau prie jų reikia ne prisitaikyti, o...

Rinkodara
2019.03.19
Ne duomenų kiekis yra problema, didesnis iššūkis juos „perskaityti“ 1

Žmonės turi daug daugiau pasirinkimo, tačiau vis mažiau laiko, todėl patraukti ir išlaikyti jų dėmesį tampa...

Rinkodara
2019.03.19
„Švyturio-Utenos alaus“ rinkodaros vadovas: apie kūrybiškumą ir iššūkius uždraudus reklamą 6

Kūrybiškumas yra vienas pagrindinių verslo variklių, tik jo nereikia klaidingai priskirti vien rinkodaros...

Rinkodara
2019.03.18
„Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Prekybos tinklas pasirinko „Maxima“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius – šių metų sausio-kovo...

Rinkodara
2019.03.18
Didžiausi atlyginimai tarp populiariausių e. parduotuvių  4

Tarp lankomiausių elektroninių parduotuvių didžiausią vidutinį atlyginimą šalyje šį sausį mokėjo...

Prekyba
2019.03.18
„Telia Lietuva“ skelbia komunikacijos paslaugų konkursą 1

„Telia Lietuva“ paskelbė konkursą ir renkasi komunikacijos paslaugų agentūrą. Pastaruosius 2 m.

Rinkodara
2019.03.18
„Geros dovanos“ rinkodaros vadovė: svarbu kiekviena detalė

Joks sportininkas nesiruošia Olimpinėms žaidynėms be veiksmų plano, vizijos, aiškaus žinojimo, kur jo...

Rinkodara
2019.03.18
„Žmonių“ rinkodaros vadovė: man sekasi ten, kur reikia drąsos ir pokyčių 8

Didžiausias iššūkis šiandien verslams yra kurti pridėtinę prekės ženklo vertę, kai visi aplink žvalgosi...

Rinkodara
2019.03.16
Žiniasklaidos planavimo „Arena Media“ pildo savo komandą 1

Žiniasklaidos planavimo bendrovės „Arena Media“ strategijų direktoriumi tapo Dalius Dulevičius, kuris iki...

Rinkodara
2019.03.15
Merų komunikacija: kaip suveiks „Facebook“ efektas Premium

Šį sekmadienį į lemiamą kovą stos pirmajame savivaldos merų ringe dar neišrinkti kandidatai. Bene daugiausia...

Rinkodara
2019.03.15
Išrinktas naujas „Kaunas In“ vadovas 1

Už tarptautinės miesto rinkodaros koordinavimą atsakingai viešajai įstaigai „Kaunas IN“ vadovaus Aurelijus...

Vadyba
2019.03.15
„Švyturys“ atnaujindamas savo prekės ženklus bėga nuo konkurentų 10

„Švyturys – Utenos alus“ atnaujina „Ekstra“ produktų pakuotes ir registruoja šešias „Švyturio“ prekės ženklo...

Rinkodara
2019.03.15
„Password 2019“ finale – 18 stipriausių rinkodaros projektų

Reklamos ir komunikacijos ekspertų komisija išrinko 18-a efektyviausių rinkodaros kampanijų. Finalininkai...

Rinkodara
2019.03.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau