Įsimintiniausios metų reklamos: tarp „Tele2“ ir „Lidl“

Publikuota: 2018-12-20
VŽ koliažas iš įsimenamiausių reklamų.
svg svg
VŽ koliažas iš įsimenamiausių reklamų.

Iš dešimties per šiuos metus labiausiai įsiminusių reklamų šešios priklauso „Tele2“ prekės ženklui. Labiausiai patikusių sąrašo viršuje, kad ir kaip paradoksaliai skambėtų, – „Lidl“ velykiniai akcijų pasiūlymai.

Pasak Mindaugo Liaudenskio, periodiškai reklamų tyrimus atliekančios bendrovės „Synopticom Ad Research“ vadovo, apibendrintame metiniame tyrime (iki kalėdinio laikotarpio) ryškiai dominuoja „Tele2“, didžiausios reklamos užsakovės Lietuvoje, kampanijos.

„Tai turbūt atspindi realybę – investicijų į reklamą apimtį ir efektyvumą“, – teigia p. Liaudenskis

Jis įvardija tris ryškiausias „Tele2“ reklamų linijas, kurios šiais metais labiausiai įstrigo TV žiūrovams: į „La Familios“ restoraną užsukusi mafijos šeima, intrigos į restorano gyvenimą įnešęs gražuolis Styvas ir Arnoldo Lukošiaus „Laisvo interneto“ technologinės išmonės: oro balionu skraidinamas ar plaukiantis namas ir t. t. Beje, pastaroji kampanija – „Laisvas internetas“ – pelnė ne vieną apdovanojimą užsienio kūrybingumo festivaliuose.

„Apibendrinant, „Tele2“ tęsia savo sėkmingą liniją – intriguoja geru humoru, smagiai susuktomis istorijomis, pamėgtais serialų herojais, o prie šių seniai išbandytų receptų 2018 m. dar sėkmingai prideda vizualiai ir konceptualiai įspūdingas inovacijų biuro technologines išmones, kurios, pasirodo, žmones smarkiai įtraukia“, – metinius rezultatus apibendrina p. Liaudenskis.

Iš dešimties per šiuos metus labiausiai įsiminusių reklamų net šešios priklauso „Tele2“ ir užima pirmąsias penkias vietas.

Kitas koziris – daina

„Tele2“ dominavimo fone verta paanalizuoti kitų prekės ženklų reklamas, kurioms pavyko pelnyti daugiau dėmesio“, – kalba p. Liaudenskis. Tai „Eurovaistinė“ su daina, kaip visi stengiamės dėl savo artimųjų, „Senukai“ su popsine dainele „tu mano gėlytė, aš tavo karutis“ ir „Labas“ su dainininke Beatriče.

„Visas tris stipriai įsiminusias reklamas vienija dainos. Netgi „Senukų“ popsas, kuris buvo įvertintas labai prieštaringai. Tačiau tai nesutrukdė, o gal net padėjo reklamai kovoje dėl dėmesio. „Labas“ savo pasirinkimu parodė gerą nuovoką, kas ant bangos, empatiją ir neatitrūkimą nuo tikslinės jaunų žmonių auditorijos“, – vertina p. Liaudenskis.

Atsižvelgiant į lietuvių simpatijas dainoms reklamose, bus įdomu stebėti ir kaip bus įvertinta „Maximos“ kalėdinė reklama su atlikėja Juste Arlauskaite-Jazzu priešakyje. „Tačiau tai jau parodys kitas mūsų tyrimas“, – susilaikydamas nuo išankstinių komentarų teigia p. Liaudenskis.

[infogram id="2a16059a-fad7-4315-8e00-4f81fd9ccbf0" prefix="90z" format="interactive" title="rinkodara-metu-reklamos"]

„Lidl“ – kukliau

„Lidl“ 2018 m. sumažino reklamos apsukas, ir tai yra vienas ryškesnių metų bruožų reklamos pasaulyje.

„Analogiškame 2017 m. dešimtuke matėme dvi „Lidl“ reklamas (vieną jų su Arvydu Saboniu), šiemet – vieną. Iš kitos pusės, tikrai nevertinčiau to kaip dramatiško skirtumo, labiau derėtų pastebėti, kad visos „Lidl“ pozicijos tarp įsimenamiausių reklamų yra beveik vienas ir tas pats – „šviežiojo 5-o ir šauniojo 5-o akcijos“, kurios žmonėms patinka. Kitais žodžiais, prekybininkė rado gana patrauklų akcijų pateikimo formatą, o „Lidl“ reklamos vis dar lieka pastebimos ir bene labiausiai įsimenamos tarp prekybos centrų“, – pažymi p. Liaudenskis.

Maža to, jų velykinės akcijos ne tik pateko tarp labiausiai įsiminusių reklamų šiais metais, bet ir užėmė tarp šių reklamų pirmąją poziciją pagal emocinę reakciją.

„Atrodytų, paradoksalu tarp labiausiai patikusių reklamų matyti prekybos tinklo akcijas, kurias paprastai siejame su banalia kasdienybe, tačiau aukštas „Lidl“ reklamų vertinimo rodiklis patvirtina tiesą, kad reklamos mūšį galima laimėti ne tik labai išmoninga reklamos forma, bet ir taikliu, svarbiu ir aktualiu pasiūlymu tinkamu momentu“, – teigia pašnekovas.

Toliau tarp labiausiai patikusių reklamų rikiuojasi keturios „Tele2“ reklamos, penktoje vietoje – „Eurovaistinės“ dainuojanti reklama.

„Jei iš dešimtuko reikėtų išrinkti vieną geriausią reklamą pagal skirtingus parametrus, laurus atiduočiau „Tele2“ klipui su į restoraną užsukančia mafija. Nors „Lidl“ ir pirmauja patikusiųjų sąraše, minėta „Tele2“ reklama pasiekė labai aukštą vadinamąjį atminties (angl. top of mind) indeksą – tas dėmesio prikaustymo efektas, kurio sulaukė iš grėsmingo į komišką pereinantis klipo siužetas, buvo gana fenomenalus“, – vertina p. Liaudenskis.

Dar vienas svarbus aspektas šioje reklamoje – siužetas glaudžiai susietas su pačia žinute, kitaip tariant, pasiūlymas yra gerai integruotas į pačią istoriją, o tai yra labai svarbus reklamos pranašumas ir ne taip jau dažnai įgyvendinamas aspektas, teigia pašnekovas.

„Dažnai būna, kad istorija kuriama daugiau mažiau sau, o žinutė – sau, o tokiais atvejais paprastai vartotojams galvoje lieka tik smagus pokštas ar įspūdingas vaizdas, tačiau reklama taip ir nepasėja jokios minties apie patį produktą“, – pabrėžia p. Liaudenskis.

Tęsinys po grafiku

[infogram id="38e36fcd-050c-4baa-a17f-795f0ab69652" prefix="YGs" format="interactive" title="rinkodara-patikusios-reklamos"]

Tarp didžiausių reklamos užsakovų

Visos labiausiai įsiminusios reklamos – prekės ženklų, kurie yra didžiausi reklamos užsakovai Lietuvoje.

Kaip rodo „Kantar TNS“ reklamos monitoringas, „Tele2“ reklamos apimtis per 10 šių metų mėnesių augo 14%, „Lidl“ – 7%, „Bitės“ –134%, „Eurovaistinės“ – 101%, „Senukų“ – 39%.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Mantinga“ turi naują komunikacijos vadovę

Duonos, užkandžių ir šaldytų gaminių įmonės „Mantinga“ komunikacijos vadovės pareigas pradėjo eiti Kristina...

Rinkodara
2021.06.16
„Akropolis Group“ refinansavo dukterinių įmonių paskolas bankuose

Prekybos ir pramogų centrų vystymo ir valdymo įmonė „Akropolis Group“ dalimi euroobligacijų emisijos metu...

Prekyba
2021.06.16
Buvęs „Camelia“ akcininkas imasi NT

Bendrovės „Nemuno vaistinės“, valdančios „Camelia“ vaistines, akcininkais tapo įmonės „Medigate Management“,...

Prekyba
2021.06.16
Tarp prasmingiausių prekių ženklų – ir vaistinės, ir siuntų bendrovės

Pasaulinė pandemija ir pasikeitę prioritetai paveikė šalies vartotojų požiūrį į prasmingus prekių ženklus bei...

Rinkodara
2021.06.16
Į Lietuvą ateinantis „Aldi Nord“ per pandemiją sustiprino pozicijas privačios etiketės segmente  Premium

Vienas didžiausių pasaulyje žemų kainų tinklas „Aldi Nord“ savo strategiją grindžia kokybiškų privačios...

Prekyba
2021.06.16
LGBT palaikymas: svarbu nuoseklumas, o ne vienadienė „šlovė“ Premium 5

Visame pasaulyje birželį reiškiant palaikymą LGBT judėjimui, vaivorykštės spalvomis nusidažė ne vienas prekės...

Rinkodara
2021.06.15
Teismas atmetė F. Kirkorovo skundą 1

Vilniaus apygardos administracinis teismas atmetė Rusijos ir Bulgarijos piliečio Filipo Kirkorovo skundą...

Rinkodara
2021.06.14
„Metų CMO“ titulą pelniusi T. Sabaliauskienė: nieko nedarėme ir nedarome, ko negalime pamatuoti Premium 2

Toma Sabaliauskienė, „Nord Security“ rinkodaros vadovė, šiemet pelnė „Metų CMO“, stipriausios metų rinkodaros...

Rinkodara
2021.06.14
Baudos tiekėjams: „Maxima“ jų atsisako, Seime – naujų ribojimų svarstymas  Premium

Konkurencijos tarybos (KT) nuomone, didžiosioms prekybos įmonėms turėtų būti draudžiama iš tiekėjų reikalauti...

Prekyba
2021.06.14
„Publicum“ išsaugojo lyderystę, „Bosanova“ labiausiai augo Premium

Pandemijos metai komunikacijos agentūroms nebuvo blogi: pavasario krytį žemyn pavyko amortizuoti. Tiesa,...

Rinkodara
2021.06.14
Lauko reklama: sunkūs pandemijos metai ir pavasario optimizmas

Dauguma lauko reklamos agentūrų per praėjusius metus skaičiuoja kritimą, bet daugiau nei dešimtadaliu auginti...

Rinkodara
2021.06.13
„Kilo Health“: naudą iš influencerių skaičiuojame kitaip nei daugelis  Premium

Sveikatingumo startuolis „Kilo Health“ influencerių kampanijų efektyvumą matuoja ne pagal jų auditorijos...

Prekyba
2021.06.13
Apdovanoti geriausi komunikacijos projektai, Metų agentūra – „Bosanova“

Metinio komunikacijos profesionalų renginio „PR Impact Awards 2021“ metu paskelbti ir apdovanoti geriausi per...

Rinkodara
2021.06.10
Naujas „Bennet Distributors“ pavadinimas – „Amber Distribution“

Alkoholinių gėrimų platinimo bendrovė „Bennet Distributors“ perima savo akcininkės „Amber Beverage Group“...

Prekyba
2021.06.10
Lietuvių ženklodaros darbas pripažintas geriausiu pasaulyje

Jubiliejiniuose, 100-ąjį kartą rengtuose, prestižiniuose ADC (Art Directors Club) kūrybinių disciplinų...

Rinkodara
2021.06.10
Maisto atliekos tirpdo pelną ir skatina naujų sprendimų paiešką Premium

Maisto likučiai parduotuvių lentynose ir sandėliuose yra ne tik prekybininkams nuostolius kurianti problema,...

Prekyba
2021.06.10
„Facebook“ atstovai – „Httpool“ – Lietuvoje auga kaip ant mielių Premium 2

Socialinių tinklų partnerei „Httpool“ priklausančios „Httpool Lithuania“ agentūros pajamos per 2020-uosius...

Rinkodara
2021.06.10
„Pigu“ grupės komunikacija pradėjo rūpintis N. Mikalajūnas

Prekybos centras internete „Pigu“ pradėjo bendradarbiauti su komunikacijos agentūra „Intuit Communications“,...

Rinkodara
2021.06.09
„Peek&Cloppenburg“: metų pradžia buvo sunki, bet augsime  Premium

Vokietijos drabužių ir aksesuarų prekybos bendrovė „Peek&Cloppenburg“, pernai Lietuvoje pardavusi prekių už...

Prekyba
2021.06.09
Ž. Fomova: nuo balandžio matome spyruoklės efektą Premium

Didžiausios lauko reklamos agentūros „JCDecaux Lietuva“ pardavimai pandemijos metais sumenko bemaž 25%,...

Rinkodara
2021.06.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku