Įsimintiniausios metų reklamos: tarp „Tele2“ ir „Lidl“

Publikuota: 2018-12-20
VŽ koliažas iš įsimenamiausių reklamų.
VŽ koliažas iš įsimenamiausių reklamų.

Iš dešimties per šiuos metus labiausiai įsiminusių reklamų šešios priklauso „Tele2“ prekės ženklui. Labiausiai patikusių sąrašo viršuje, kad ir kaip paradoksaliai skambėtų, – „Lidl“ velykiniai akcijų pasiūlymai.

Pasak Mindaugo Liaudenskio, periodiškai reklamų tyrimus atliekančios bendrovės „Synopticom Ad Research“ vadovo, apibendrintame metiniame tyrime (iki kalėdinio laikotarpio) ryškiai dominuoja „Tele2“, didžiausios reklamos užsakovės Lietuvoje, kampanijos.

„Tai turbūt atspindi realybę – investicijų į reklamą apimtį ir efektyvumą“, – teigia p. Liaudenskis

Jis įvardija tris ryškiausias „Tele2“ reklamų linijas, kurios šiais metais labiausiai įstrigo TV žiūrovams: į „La Familios“ restoraną užsukusi mafijos šeima, intrigos į restorano gyvenimą įnešęs gražuolis Styvas ir Arnoldo Lukošiaus „Laisvo interneto“ technologinės išmonės: oro balionu skraidinamas ar plaukiantis namas ir t. t. Beje, pastaroji kampanija – „Laisvas internetas“ – pelnė ne vieną apdovanojimą užsienio kūrybingumo festivaliuose.

„Apibendrinant, „Tele2“ tęsia savo sėkmingą liniją – intriguoja geru humoru, smagiai susuktomis istorijomis, pamėgtais serialų herojais, o prie šių seniai išbandytų receptų 2018 m. dar sėkmingai prideda vizualiai ir konceptualiai įspūdingas inovacijų biuro technologines išmones, kurios, pasirodo, žmones smarkiai įtraukia“, – metinius rezultatus apibendrina p. Liaudenskis.

Iš dešimties per šiuos metus labiausiai įsiminusių reklamų net šešios priklauso „Tele2“ ir užima pirmąsias penkias vietas.

Kitas koziris – daina

„Tele2“ dominavimo fone verta paanalizuoti kitų prekės ženklų reklamas, kurioms pavyko pelnyti daugiau dėmesio“, – kalba p. Liaudenskis. Tai „Eurovaistinė“ su daina, kaip visi stengiamės dėl savo artimųjų, „Senukai“ su popsine dainele „tu mano gėlytė, aš tavo karutis“ ir „Labas“ su dainininke Beatriče.

„Visas tris stipriai įsiminusias reklamas vienija dainos. Netgi „Senukų“ popsas, kuris buvo įvertintas labai prieštaringai. Tačiau tai nesutrukdė, o gal net padėjo reklamai kovoje dėl dėmesio. „Labas“ savo pasirinkimu parodė gerą nuovoką, kas ant bangos, empatiją ir neatitrūkimą nuo tikslinės jaunų žmonių auditorijos“, – vertina p. Liaudenskis.

Atsižvelgiant į lietuvių simpatijas dainoms reklamose, bus įdomu stebėti ir kaip bus įvertinta „Maximos“ kalėdinė reklama su atlikėja Juste Arlauskaite-Jazzu priešakyje. „Tačiau tai jau parodys kitas mūsų tyrimas“, – susilaikydamas nuo išankstinių komentarų teigia p. Liaudenskis.

[infogram id="2a16059a-fad7-4315-8e00-4f81fd9ccbf0" prefix="90z" format="interactive" title="rinkodara-metu-reklamos"]

„Lidl“ – kukliau

„Lidl“ 2018 m. sumažino reklamos apsukas, ir tai yra vienas ryškesnių metų bruožų reklamos pasaulyje.

„Analogiškame 2017 m. dešimtuke matėme dvi „Lidl“ reklamas (vieną jų su Arvydu Saboniu), šiemet – vieną. Iš kitos pusės, tikrai nevertinčiau to kaip dramatiško skirtumo, labiau derėtų pastebėti, kad visos „Lidl“ pozicijos tarp įsimenamiausių reklamų yra beveik vienas ir tas pats – „šviežiojo 5-o ir šauniojo 5-o akcijos“, kurios žmonėms patinka. Kitais žodžiais, prekybininkė rado gana patrauklų akcijų pateikimo formatą, o „Lidl“ reklamos vis dar lieka pastebimos ir bene labiausiai įsimenamos tarp prekybos centrų“, – pažymi p. Liaudenskis.

Maža to, jų velykinės akcijos ne tik pateko tarp labiausiai įsiminusių reklamų šiais metais, bet ir užėmė tarp šių reklamų pirmąją poziciją pagal emocinę reakciją.

„Atrodytų, paradoksalu tarp labiausiai patikusių reklamų matyti prekybos tinklo akcijas, kurias paprastai siejame su banalia kasdienybe, tačiau aukštas „Lidl“ reklamų vertinimo rodiklis patvirtina tiesą, kad reklamos mūšį galima laimėti ne tik labai išmoninga reklamos forma, bet ir taikliu, svarbiu ir aktualiu pasiūlymu tinkamu momentu“, – teigia pašnekovas.

Toliau tarp labiausiai patikusių reklamų rikiuojasi keturios „Tele2“ reklamos, penktoje vietoje – „Eurovaistinės“ dainuojanti reklama.

„Jei iš dešimtuko reikėtų išrinkti vieną geriausią reklamą pagal skirtingus parametrus, laurus atiduočiau „Tele2“ klipui su į restoraną užsukančia mafija. Nors „Lidl“ ir pirmauja patikusiųjų sąraše, minėta „Tele2“ reklama pasiekė labai aukštą vadinamąjį atminties (angl. top of mind) indeksą – tas dėmesio prikaustymo efektas, kurio sulaukė iš grėsmingo į komišką pereinantis klipo siužetas, buvo gana fenomenalus“, – vertina p. Liaudenskis.

Dar vienas svarbus aspektas šioje reklamoje – siužetas glaudžiai susietas su pačia žinute, kitaip tariant, pasiūlymas yra gerai integruotas į pačią istoriją, o tai yra labai svarbus reklamos pranašumas ir ne taip jau dažnai įgyvendinamas aspektas, teigia pašnekovas.

„Dažnai būna, kad istorija kuriama daugiau mažiau sau, o žinutė – sau, o tokiais atvejais paprastai vartotojams galvoje lieka tik smagus pokštas ar įspūdingas vaizdas, tačiau reklama taip ir nepasėja jokios minties apie patį produktą“, – pabrėžia p. Liaudenskis.

Tęsinys po grafiku

[infogram id="38e36fcd-050c-4baa-a17f-795f0ab69652" prefix="YGs" format="interactive" title="rinkodara-patikusios-reklamos"]

Tarp didžiausių reklamos užsakovų

Visos labiausiai įsiminusios reklamos – prekės ženklų, kurie yra didžiausi reklamos užsakovai Lietuvoje.

Kaip rodo „Kantar TNS“ reklamos monitoringas, „Tele2“ reklamos apimtis per 10 šių metų mėnesių augo 14%, „Lidl“ – 7%, „Bitės“ –134%, „Eurovaistinės“ – 101%, „Senukų“ – 39%.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Inspired UM“ išlaiko lyderystę, ryškiausią šuolį skaičiuoja „BPN Lietuva“ Premium 1

Metai žiniasklaidos planavimo agentūroms buvo dosnūs konkursų ir darbų, tačiau pokyčių TOP 10 – nedaug, nes...

Rinkodara
05:45
Egipte prognozuojamas modernios prekybos spurtas

Egipto būtiniausių kasdienių greito vartojimo prekių sektoriuje dominuoja maži, tradiciniai bakalėjos...

Prekyba
2019.08.17
Vokietijoje IKEA pasiūlė grąžinti naudotus baldus

Švedijos baldų gamintoja IKEA Vokietijoje pradėjo pilotinį tvarumo projektą „Zweite Chance“ („Antrasis...

Prekyba
2019.08.16
JK prognozuoja įspūdingą patogaus apsipirkimo rinkos augimą

Per ateinančius penkerius metus JK patogaus apsipirkimo (angl. convenience) rinka padidės 6,9 mlrd. GBP (7,5...

Prekyba
2019.08.16
„Lietuvos energija“ kūrybos partneriui skirs 1,2 mln. Eur 8

Energetikos įmonių grupė „Lietuvos energija“, ruošdamasi esminių savo strategijos LE 2030 projektų...

Rinkodara
2019.08.16
TV3 ir LNK grupių rodikliai – į priešingas puses Premium 10

Didžiosioms komercinėms TV grupėms 2018 m. buvo skirtingi: TV3 augino ir pardavimus, ir pelną, o LNK šie...

Rinkodara
2019.08.16
Z karta gyvena ir miega su socialiniais tinklais 8

Bent vienu socialiniu tinklu per paskutinius 3 mėnesius Lietuvoje naudojosi 77% gyventojų, o Z kartoje –...

Rinkodara
2019.08.15
„Amazon“ rengiasi nupirkti dalį stambaus Indijos prekybos tinklo

JAV elektroninės komercijos ir technologijų bendrovė „Amazon“ ir Indijos antras didžiausias prekybininkas...

Prekyba
2019.08.14
„Tele2“ už suvaldytą krizę „Stevie Awards“ apdovanojimuose pelnė bronzą 2

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ pasauliniuose verslo apdovanojimuose „Stevie Awards“ pelnė bronzos...

Rinkodara
2019.08.14
„Swedbank“ skolina „RD Signs“ 2,8 mln. Eur gamyklos Šiauliuose statybai 4

„Swedbank“ Lietuvoje suteikė 2,8 mln. Eur investicinę paskolą reklamos gamybos ir serviso įmonei „RD Signs“.

Pramonė
2019.08.14
Latvijoje stato išparduotuvių centrą, kuriame lauks pirkėjų iš Lietuvos 15

Latvijoje šalia Rygos baigiamas pirmasis išparduotuvių miestelio „Via Jurmala Outlet Village“ statybų etapas.

Prekyba
2019.08.13
„Uber“ ketina atvežti maisto produktų

Pavežėjimo platforma „Uber“ svarsto galimybę į savo „Uber Eats“ paslaugų krepšelį įtraukti prekių pristatymą...

Prekyba
2019.08.12
„Netto International“ atskleidžia kaip keičiasi žemų kainų prekybos tinklai

Žemų kainų tinklas „Netto International“ galbūt neturi tokių ambicijų kaip Vokietijos prekybininkai „Aldi“ ar...

Prekyba
2019.08.12
Prekybos tinklų lentynų prižiūrėtojai: gamintojams esame ir akys, ir ausys Premium

Didieji prekybos tinklai dažniausiai yra linkę patys prižiūrėti parduotuvių lentynas, nors auga ir...

Rinkodara
2019.08.12
„Barclays“ iškabą pakeitė „Green Hall“ 2

Lietuvoje veiklą stabdančio „Barclays“ logotipo ant 12-os aukštų „Green Hall 1“ pastato nebeliko prieš...

Rinkodara
2019.08.12
Panevėžyje atidarė „Apollo“ kino teatrą

Savaitgalį Lietuvoje atidarytas pirmas Estijos įmonių grupės valdomas kino teatras „Apollo“.

Prekyba
2019.08.12
Animaciniai Čeburaška ir Mikė Pūkuotukas keliauja į „Sberbank“ rankas 12

Rusijos valstybinis bankas „Sberbank“ kuria bendrą įmonę su kino studija „Sojuzmultfilm“, kuri turėtų tapti...

Verslo aplinka
2019.08.11
„Red Bull“ nepavyko apsaugoti spalvų derinio kaip prekės ženklo

Europos Sąjungos Teisingumo Teismas paliko galioti ankstesnius sprendimus, pažymėdamas, kad energetinio...

Rinkodara
2019.08.11
Atnaujino Kauno „Akropolio“ restoranų erdvę 2

Pernai birželį pradėtą 10 mln. Eur vertės atnaujinimo projektą užbaigus anksčiau nei planuota, dar šį mėnesį...

Prekyba
2019.08.11
10 pasaulio vaikų, „YouTube“ uždirbančių šimtus tūkstančių dolerių 5

Vaikai ir socialiniai tinklai – gana jautrus ir galybę klausimų keliantis derinys, tačiau kartu tai...

Rinkodara
2019.08.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau