Įsimintiniausios metų reklamos: tarp „Tele2“ ir „Lidl“

Publikuota: 2018-12-20
VŽ koliažas iš įsimenamiausių reklamų.
VŽ koliažas iš įsimenamiausių reklamų.

Iš dešimties per šiuos metus labiausiai įsiminusių reklamų šešios priklauso „Tele2“ prekės ženklui. Labiausiai patikusių sąrašo viršuje, kad ir kaip paradoksaliai skambėtų, – „Lidl“ velykiniai akcijų pasiūlymai.

Pasak Mindaugo Liaudenskio, periodiškai reklamų tyrimus atliekančios bendrovės „Synopticom Ad Research“ vadovo, apibendrintame metiniame tyrime (iki kalėdinio laikotarpio) ryškiai dominuoja „Tele2“, didžiausios reklamos užsakovės Lietuvoje, kampanijos.

„Tai turbūt atspindi realybę – investicijų į reklamą apimtį ir efektyvumą“, – teigia p. Liaudenskis

Jis įvardija tris ryškiausias „Tele2“ reklamų linijas, kurios šiais metais labiausiai įstrigo TV žiūrovams: į „La Familios“ restoraną užsukusi mafijos šeima, intrigos į restorano gyvenimą įnešęs gražuolis Styvas ir Arnoldo Lukošiaus „Laisvo interneto“ technologinės išmonės: oro balionu skraidinamas ar plaukiantis namas ir t. t. Beje, pastaroji kampanija – „Laisvas internetas“ – pelnė ne vieną apdovanojimą užsienio kūrybingumo festivaliuose.

„Apibendrinant, „Tele2“ tęsia savo sėkmingą liniją – intriguoja geru humoru, smagiai susuktomis istorijomis, pamėgtais serialų herojais, o prie šių seniai išbandytų receptų 2018 m. dar sėkmingai prideda vizualiai ir konceptualiai įspūdingas inovacijų biuro technologines išmones, kurios, pasirodo, žmones smarkiai įtraukia“, – metinius rezultatus apibendrina p. Liaudenskis.

Iš dešimties per šiuos metus labiausiai įsiminusių reklamų net šešios priklauso „Tele2“ ir užima pirmąsias penkias vietas.

Kitas koziris – daina

„Tele2“ dominavimo fone verta paanalizuoti kitų prekės ženklų reklamas, kurioms pavyko pelnyti daugiau dėmesio“, – kalba p. Liaudenskis. Tai „Eurovaistinė“ su daina, kaip visi stengiamės dėl savo artimųjų, „Senukai“ su popsine dainele „tu mano gėlytė, aš tavo karutis“ ir „Labas“ su dainininke Beatriče.

„Visas tris stipriai įsiminusias reklamas vienija dainos. Netgi „Senukų“ popsas, kuris buvo įvertintas labai prieštaringai. Tačiau tai nesutrukdė, o gal net padėjo reklamai kovoje dėl dėmesio. „Labas“ savo pasirinkimu parodė gerą nuovoką, kas ant bangos, empatiją ir neatitrūkimą nuo tikslinės jaunų žmonių auditorijos“, – vertina p. Liaudenskis.

Atsižvelgiant į lietuvių simpatijas dainoms reklamose, bus įdomu stebėti ir kaip bus įvertinta „Maximos“ kalėdinė reklama su atlikėja Juste Arlauskaite-Jazzu priešakyje. „Tačiau tai jau parodys kitas mūsų tyrimas“, – susilaikydamas nuo išankstinių komentarų teigia p. Liaudenskis.

[infogram id="2a16059a-fad7-4315-8e00-4f81fd9ccbf0" prefix="90z" format="interactive" title="rinkodara-metu-reklamos"]

„Lidl“ – kukliau

„Lidl“ 2018 m. sumažino reklamos apsukas, ir tai yra vienas ryškesnių metų bruožų reklamos pasaulyje.

„Analogiškame 2017 m. dešimtuke matėme dvi „Lidl“ reklamas (vieną jų su Arvydu Saboniu), šiemet – vieną. Iš kitos pusės, tikrai nevertinčiau to kaip dramatiško skirtumo, labiau derėtų pastebėti, kad visos „Lidl“ pozicijos tarp įsimenamiausių reklamų yra beveik vienas ir tas pats – „šviežiojo 5-o ir šauniojo 5-o akcijos“, kurios žmonėms patinka. Kitais žodžiais, prekybininkė rado gana patrauklų akcijų pateikimo formatą, o „Lidl“ reklamos vis dar lieka pastebimos ir bene labiausiai įsimenamos tarp prekybos centrų“, – pažymi p. Liaudenskis.

Maža to, jų velykinės akcijos ne tik pateko tarp labiausiai įsiminusių reklamų šiais metais, bet ir užėmė tarp šių reklamų pirmąją poziciją pagal emocinę reakciją.

„Atrodytų, paradoksalu tarp labiausiai patikusių reklamų matyti prekybos tinklo akcijas, kurias paprastai siejame su banalia kasdienybe, tačiau aukštas „Lidl“ reklamų vertinimo rodiklis patvirtina tiesą, kad reklamos mūšį galima laimėti ne tik labai išmoninga reklamos forma, bet ir taikliu, svarbiu ir aktualiu pasiūlymu tinkamu momentu“, – teigia pašnekovas.

Toliau tarp labiausiai patikusių reklamų rikiuojasi keturios „Tele2“ reklamos, penktoje vietoje – „Eurovaistinės“ dainuojanti reklama.

„Jei iš dešimtuko reikėtų išrinkti vieną geriausią reklamą pagal skirtingus parametrus, laurus atiduočiau „Tele2“ klipui su į restoraną užsukančia mafija. Nors „Lidl“ ir pirmauja patikusiųjų sąraše, minėta „Tele2“ reklama pasiekė labai aukštą vadinamąjį atminties (angl. top of mind) indeksą – tas dėmesio prikaustymo efektas, kurio sulaukė iš grėsmingo į komišką pereinantis klipo siužetas, buvo gana fenomenalus“, – vertina p. Liaudenskis.

Dar vienas svarbus aspektas šioje reklamoje – siužetas glaudžiai susietas su pačia žinute, kitaip tariant, pasiūlymas yra gerai integruotas į pačią istoriją, o tai yra labai svarbus reklamos pranašumas ir ne taip jau dažnai įgyvendinamas aspektas, teigia pašnekovas.

„Dažnai būna, kad istorija kuriama daugiau mažiau sau, o žinutė – sau, o tokiais atvejais paprastai vartotojams galvoje lieka tik smagus pokštas ar įspūdingas vaizdas, tačiau reklama taip ir nepasėja jokios minties apie patį produktą“, – pabrėžia p. Liaudenskis.

Tęsinys po grafiku

[infogram id="38e36fcd-050c-4baa-a17f-795f0ab69652" prefix="YGs" format="interactive" title="rinkodara-patikusios-reklamos"]

Tarp didžiausių reklamos užsakovų

Visos labiausiai įsiminusios reklamos – prekės ženklų, kurie yra didžiausi reklamos užsakovai Lietuvoje.

Kaip rodo „Kantar TNS“ reklamos monitoringas, „Tele2“ reklamos apimtis per 10 šių metų mėnesių augo 14%, „Lidl“ – 7%, „Bitės“ –134%, „Eurovaistinės“ – 101%, „Senukų“ – 39%.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Komunikacija: „Maxima“ didina atotrūkį nuo konkurentų

Vertinant didžiųjų prekybos tinklų komunikaciją, matyti, kad „Maxima“ vis labiau didina atotrūkį nuo „Lidl“,...

Rinkodara
08:40
4 patarimai kaip pasiekti auditoriją „Facebook“ neinvestuojant į reklamą 3

Jei administruojate prekės ženklo paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“, net neabejotina, kad per...

Rinkodara
2019.05.18
Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Š. Černiausko veiksmų  6

Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl žurnalisto Šarūno Černiausko veiksmų, BNS patvirtino policijos...

Rinkodara
2019.05.17
RSVA: neskaidri dviejų agentūrų veikla kenkia visos rinkos reputacijai 1

Šią savaitę viešojoje erdvėje pasirodė žinios apie ryšių su visuomene agentūrų veiklą, prieštaraujančią...

Rinkodara
2019.05.17
Andrius Baranauskas: „Krizė – ne problema, bet simptomas“ Verslo tribūna

Įmones ištinkančios krizės būna įvairios: dažniausiai netikėtos, kartais ilgalaikės, taip pat tokios, kurias...

Rinkodara
2019.05.17
4 daugiausia internautų simpatijų pelnę prekių ženklai

Į tolesnį konkurso „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etapą pateko 4 daugiausia balsų surinkę...

Rinkodara
2019.05.17
Įvesdama naują prekės ženklą „Mantinga“ bėgo nuo klišių 13

Marijampolės „Mantinga“ įveda naują sumuštinių prekės ženklą „Food on Foot“.

Rinkodara
2019.05.17
J. Veklenko užgožia ankstesnės „Eurovizijos“ žvaigždės 6

Per pastaruosius kelerius metus „Eurovizija“ piko metu buvo minima per 2.000 kartų pranešimuose per mėnesį, o...

Rinkodara
2019.05.16
Prezidentė išbraukė žurnalistą Š. Černiauską iš valstybės apdovanotųjų sąrašo 7

Prezidentė Dalia Grybauskaitė išbraukė iš naujienų portalo „15min.lt“ atleistą žurnalistą Šarūną Černiauską...

Rinkodara
2019.05.16
„Lietuvos ryto“ planuose – nuo kitų metų mažesnis periodiškumas Premium 4

Nuo kitų metų pradžios dienraštį „Lietuvos rytą“, VŽ duomenimis, planuojama leisti 3 kartus per savaitę...

Rinkodara
2019.05.16
Š. Černiausko ir D. Gudelio akistatoje verslas – nuosaikus Premium 2

Rinkoje linksniuojant iš „15min“ atleisto žurnalisto Šarūno Černiausko santykius su komunikacijos agentūra...

Rinkodara
2019.05.16
„15min“ informaciją apie Š. Černiausko veiklą perdavė teisėsaugai 41

Naujienų portalas „15min.lt“ trečiadienį pranešė, kad teisėsaugai perdavė informaciją apie atleisto...

Rinkodara
2019.05.15
Prezidento rinkimai prie TV sutraukė pusę Lietuvos

Savaitgalį vykę Prezidento rinkimai prie TV ekranų pritraukė daugiau nei pusę Lietuvos (53,6%) – juos iš viso...

Rinkodara
2019.05.15
8 daugiausia internautų simpatijų susižėrę prekių ženklai 1

Į trečiąjį konkurso „Metų prekės ženklo 2019“ balsavimo internete etapą pateko 8 daugiausia balsų surinkusių...

Rinkodara
2019.05.15
10 influencerių sąrašas: bandymas užsidėti pliusą, o ne problemos sprendimas Premium 8

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba nuo šio sausio stebi 10-ies nuomonės formuotojų įrašus...

Rinkodara
2019.05.15
Masinis nealkoholinio alaus skonio tyrimas įsibėgėja: užtikrintai pirmauja „Kalnapilis“ Verslo tribūna 4

Balandžio pradžioje pradėtas ir didžiuosius šalies miestus aplankęs masinis „Kalnapilio“ inicijuotas...

Rinkodara
2019.05.15
„Delfi“ Latvijoje startuoja su mokamu turiniu, Lietuvoje – dar svarstymai 18

Latvijos rinkoje startuoja „Delfi Plus“. Tai mokamas produktas skaitytojams, suteikiantis prieigą prie...

Rinkodara
2019.05.14
Muzikos svetainė pažeidė autorių teises

Vykdydama intelektinės nuosavybės teisių turėtojų internete priežiūrą, Lietuvos radijo ir televizijos...

Rinkodara
2019.05.14
„Lietuvos ryto“ spaustuvė išmokės 1,5 mln. Eur dividendų

„Lietuvos ryto“ spaustuvės pajamos 2018 m. išliko bemaž tokios pat kaip ir ankstesniais metais. Bendrovė...

Rinkodara
2019.05.14
Likviduojamos „Lietuvos žinios“ registruoja turėtą prekės ženklą 1

„Lietuvos žinios“ Valstybiniam patentų biurui pateikė paraišką registruoti prekės ženklą „Jonavos Naujienos“.

Rinkodara
2019.05.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau