Trečdalis vartotojų atsiliepimų internete – galimai klaidinantys

Publikuota: 2018-12-10
Erika Lukšė, konkurencijos tarybos nesąžiningos komercinės veiklos tyrimo skyriaus vedėja. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Erika Lukšė, konkurencijos tarybos nesąžiningos komercinės veiklos tyrimo skyriaus vedėja. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Teigiami vartotojų atsiliepimai, skelbiami įmonių svetainėse, gali paskatinti pirkėjus įsigyti prekes ar paslaugas, todėl jie turi būti realūs ir pagrįsti.

Vis dėlto ne visi reklamų skleidėjai gali įrodyti viešinamų atsiliepimų autentiškumą. Konkurencijos tarybos atlikta stebėsena atskleidė, kad trečdalis skelbiamų atsiliepimų galėjo klaidinti vartotojus.

Stebėseną vykdę Konkurencijos tarybos ekspertai atsitiktine tvarka patikrino 54-ias greitųjų kreditų ir susieto vartojimo kredito (lizingo) davėjų bei grožio (grožio namų, masažo salonų) ir turizmo paslaugas teikiančių bendrovių interneto svetaines.

21 svetainėje buvo skleidžiamos reklamos, kuriose paviešinta teigiama asmeninė vartotojų patirtis ir nuomonė apie tam tikrą ūkio subjektą bei jo paslaugas. Atsiliepimai buvo pateikti pirmuoju asmeniu kaip citatos, kai kurie – kabutėse, taip pat nurodyti jų autoriai – konkretūs vartotojai. Pamatęs tokią reklamą pirkėjas pagrįstai galėjo tikėtis, kad teigiamus atsiliepimus pateikė bendrovės paslaugomis pasinaudoję vartotojai, ir būti paskatintas jas rinktis.

Konkurencijos tarybos ekspertai paprašė reklamos skleidėjų pateikti pagrįstus argumentus, kurie patvirtintų tokių teiginių teisingumą. Paaiškėjo, kad iš 21 reklamos 6 galimai klaidino vartotojus: 2 reklamos apie greituosius kreditus, 4 – apie grožio paslaugas. Būtent šių reklamų davėjai negalėjo pateikti įrodymų, kurie patvirtintų, kad atsiliepimai yra realūs, t. y. nurodyti pačių vartotojų.

Po to, kai bendrovėms buvo išsiųsti įspėjimai pašalinti arba pakeisti galimai klaidinančią reklamą, abejonių sukėlusių vartotojų atsiliepimų svetainėse nebeliko, rašoma Tarybos išplatintame pranešime.

Konkurencijos tarybos ekspertai dar 15-ai verslo atstovų pateikė rekomendacijas, kaip turėtų būti skleidžiamos vartotojus neklaidinančios reklamos. Priminta, kad būtina saugoti įrodymus, pavyzdžiui, gautus vartotojų laiškus, atsiliepimus, kurie pagrįstų, jog viešinami vertinimai yra realūs.

„Reklamose pateikti atsiliepimai gali daryti reikšmingą poveikį vartotojų ekonominiam elgesiui, todėl itin svarbu, kad susidomėjusieji nebūtų suklaidinti netikrų atsiliepimų apie suteiktas paslaugas ir nebūtų klaidingai paskatinti priimti sprendimus, kurių jie kitomis aplinkybėmis nebūtų priėmę“, – pabrėžia Erika Lukšė, Konkurencijos tarybos Nesąžiningos komercinės veiklos tyrimo skyriaus vedėja.

Ši Konkurencijos tarybos vykdyta stebėsena buvo prevencinio pobūdžio, kuria siekta informuoti reklamos skleidėjus apie teisinį reglamentavimą. Jeigu verslo atstovai nereaguoja į rekomendacijas pakeisti galimai Reklamos įstatymą pažeidžiančias reklamas, yra pradedamas išsamus tyrimas ir, įtarimams pasitvirtinus, skiriamos sankcijos.

Už klaidinančios ar neleidžiamos lyginamosios reklamos naudojimą įmonėms gali būti skiriama bauda nuo 289 iki 8.688 Eur, o tais atvejais, kai nustatyti reikalavimai pažeidžiami pakartotinai per vienus metus nuo baudos paskyrimo, gali būti skiriama iki 34.754 Eur bauda.

VŽ rašė, kad už netikrus vartotojų atsiliepimus šį rugsėjį Konkurencijos taryba nubaudė NT projektą vystančią KŪB „Smilgos“ bendrovę ir jį reklamavusią įmonę „Milita“. Abiems skirtos baudos siekia po 4.700 Eur.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Sulaukta mažiau nusiskundimų dėl žalingo turinio internete

Per 2018 m. Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) interneto karštąja linija gavo 3.149...

Rinkodara
10:25
„Pegaso“ patirtis: knygų pardavimus augina kitos prekės Premium 1

„Pegaso“ tinklą valdanti UAB „ALG knygynai“ sėkmingu projektu vadina pasirinktą naują knygyno koncepciją, kur...

Rinkodara
05:45
„Google“ testuoja būsimos Autorinių teisių direktyvos scenarijų 3

Praėjusią savaitę „Google“ pradėjo eksperimentuoti su nedidele dalimi vartotojų Europoje, kad suprastų, kokia...

Rinkodara
2019.01.22
„TNS LT“ pajamos užpernai pasiekė 2,9 mln. Eur

Didžiausios Lietuvoje rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės „TNS LT“ pajamos 2017 m. siekė 2,9 mln. Eur –...

Rinkodara
2019.01.21
Baltijos šalių gyventojai noriau moka už turinį

Praėjusiais metais Baltijos šalių žiūrovai atsikratė mokamų vaizdo transliacijų internetu baimės ir lyginant...

Rinkodara
2019.01.20
Smulkiųjų klaidos internete

Investicija į verslo įvaizdį virtualioje erdvėje gali būti vienas išmintingiausių šiuolaikinių sprendimų.

Rinkodara
2019.01.20
Didžiausia bauda – už netikrus atsiliepimus internete Premium 8

Už Reklamos įstatymo pažeidimus Konkurencijos taryba 2018 m. įmonėms skyrė baudų už 16.800 Eur. Didžiausia...

Rinkodara
2019.01.19
„Eurovaistinė“ pasirinko naujus kūrybos partnerius

„Eurovaistinių“ tinklas pasirinko naujus reklamos partnerius – pradeda dirbti su kūrybine agentūra „Adell...

Rinkodara
2019.01.18
„McDonald’s“ Europoje prarado išimtines teises į „Big Mac“ ženklą 18

Greitojo maisto restoranų tinklas „McDonald’s“ Europos Sąjungos (ES) šalyse prarado teises į „Big Mac“ prekės...

Rinkodara
2019.01.18
Politikų pasirinktos vietos prezidentinėms ambicijoms paskelbti – įvaizdžio dalis 1

„Tai yra viena iš dalių, kuri paskui pasikartos kituose komunikaciniuose veiksmuose. Simboliai politikoje...

Rinkodara
2019.01.17
Ekspertai: „Gillette“ reklama – vaikščiojimas skustuvo ašmenimis Premium 3

Rinkodaros metus tarptautiniai prekės ženklai pradeda aktyviai – „Gillette“ savo naująja kampanija išjudino...

Rinkodara
2019.01.17
„Facebook“ ištrynė šimtus Rytų Europoje „Sputnik“ administruotų paskyrų 7

Socialinis tinklas „Facebook“ ketvirtadienį pranešė, kad Lietuvoje ir kitose Rytų Europos šalyse ištrynė...

Technologijos
2019.01.17
Daugiausia baudų skyrė už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2018 m. už Konkurencijos ir Reklamos įstatymo pažeidimus skyrė baudų už 780.800 Eur,...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodaros ir pardavimų jungtuvės „Deeper“ - galimybė augti ar eksperimentas Premium 1

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“, pernai nepasiekusi tikslų ir ieškodama galimybių augti, be...

Rinkodara
2019.01.16
Rinkodara smulkiesiems: užuot erzinus vartotoją, kreiptis individualiai Premium 1

Autentiško ryšio su klientais paieškos, pasiūlymų individualizavimas, taip pat detali duomenų analizė ir...

Rinkodara
2019.01.16
Tarp savaitės reklamų: „Maximos“ lietuvybė ir šmaikštus „Lidl“ žingsnis 9

Tarp savaitės reklamų: lietuviškumui duoklę atiduodanti „Maxima“ (reklamos agentūra „New!“), „Lidl“...

Rinkodara
2019.01.15
„Lidl“ turi ir naują rinkodaros vadovę, ir naujus partnerius 17

Naująja prekybos tinklo „Lidl“ Rinkodaros departamento vadove tapo Elena Šilovaitė, pastaruosius metus šias...

Rinkodara
2019.01.15
Įvaizdžio nėra, fantazija išlaidauti – be ribų 18

Lietuva neturi įvaizdžio. Nes jo kūrėjai – nieko verti. Metų metais kiekviena Vyriausybė išleidžia šiam...

Rinkodara
2019.01.15
Kaunas vėl kviečia vilniečius vakarienės 2

696-ąjį gimtadienį netrukus švęsiančio Vilniaus gyventojus kauniečiai trečią kartą kviečia į svečius: ketina...

Laisvalaikis
2019.01.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau