Rinkodaros sektoriaus lyderiai: tendencijos ir apžvalga

Publikuota: 2017-09-26

Rinkodaros ir komunikacijos sektorių augina dėl kiekvieno pirkėjo aktyviai kovojantys prekybininkai, ginklus žvanginantis telekomunikacijos sektorius. Rinką šiemet į viršų stumtels ir didžiųjų prekės ženklų pokyčiai ir bent laikinai dėl to išauginti rinkodaros biudžetai.

„Teo“ ir „Omnitel“ vasarį virto ryškiaspalve „Telia“, „Statoil“ degalinės garsiai per vasarą užsikabino „Circle K“ iškabas, o netrukus startuos ir „Nordea“ bei DNB bankų naujojo vardo „Luminor“ kampanija. Rinka dar laukia ir būsimo „Rimi“ bei „Iki“ susijungimo.

Balsuoti už savo favoritus galite ČIA.

Kaip VŽ rašė, iš viso „Telia“ reorganizavimo ir vardo keitimui nuo praėjusių metų pradžios skyrė apie 2 mln. Eur. „Circle K Lietuva“ bemaž keturis mėnesius trukusiam valdomo degalinių tinklo pavadinimo keitimo procesui skyrė 4 mln. Eur, o dalis šių biudžetų atiteko rinkodaros sektoriaus bendrovėms.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Tad labai tikėtina, kad suskaičiavus 2017 m. reklamos rinkos rezultatus Lietuvoje, matysime dar didesnį augimą nei pernai, kai pastaruosius kelerius metus tūpčiojusi vietoje ir skaičiavusi vos kelių procentų dinamiką, 2016 m. Lietuvos reklamos rinka sukaupė jėgų didesniam šuoliui: per metus šio sektoriaus augimas siekė 6%, o pridėjus reklamą užsienio portaluose – 16%.

Bendra reklamos rinka 2016 m., pridėjus ir verslo išlaidas užsienio portaluose, vaizdo ir mobiliąją reklamą, siekė 139,1 mln. Eur.

Su pliusu

VŽ vasarą darytos atskirų rinkodaros ir komunikacijos sektorių analizės taip pat su pliuso ženklu: į viršų, skaičiuojant 2016 m. rezultatus, palypėjo žiniasklaidos planavimo bendrovės, kurias augino ir susijungimai, ir organiški šuoliai.

Itin geri metai buvo ir kūrybinėms reklamos agentūroms: VŽ sudaryta lentelė rodo, kad tarp dešimties didžiausių sektoriaus bendrovių metinius pardavimus padidino aštuonios, šešios jų džiaugėsi dviženkliu augimu.

Kiek kuklesnius metus skaičiavo tik ryšių su visuomene bendrovės, sugebėjusios išlaikyti tiesiogines pajamas, tačiau skaičiavusios pardavimai kritimą. Prastesnius šio sektoriaus rezultatus, lėmė ir ūgtelėjusi socialinių medijų reikšmė, ir faktas, kad dalis projektų pernai nukeliavo tiesiai į žiniasklaidos kanalus kaip turinio rinkodaros projektai ir buvo įgyvendinti be komunikacijos agentūrų pagalbos.

Akivaizdu, kad sektorius išgyvena jau ne vienerius metus tebesitęsiančią transformaciją, ir prieš kurį laiką dar buvusios gana aiškios ribos, kas yra ir kokius konkursus laimi reklamos, ryšių su visuomene ar žiniasklaidos planavimo agentūros, vis labiau nyksta ir veiklos vis labiau persipina.

„Atrodo, kad esame senojo reklamos modelio pabaigos, jau net ne pradžios, o turbūt vidurio stadijos. Nors užsakovai vis dar kalba apie partnerystę ir ilgalaikį bendradarbiavimą, bent jau reklamos agentūrų konkursų metu, bet vis dažniau matome, kad įmonės nenori jokių ilgalaikių santykių. Išsipūtę klientų atskirų komunikacijos partnerių biudžetai, persidengiančios funkcijos, kovos dėl savo biudžeto dalies, personalo nestabilumas tiek kliento rinkodaros departamentuose, tiek agentūrų komandose. Maždaug toks chaotiškas reklamos industrijos būklės portretas matyti iš mūsų perspektyvos“, – taip neseniai VŽ teigė Marius Petrukaitis, „Milk“, vienos didesniųjų kūrybinių agentūrų, per eilę metų susirinkusios daugiausia apdovanojimų skirtinguose kūrybingumo konkursuose, vadovas.

Jo vadovaujama agentūra yra įsteigusi ir naują, labiau paslankiu modeliu gyvuojančią agentūrą.

„Mūsų antrinės bendrovės „Folk“ modelis, paremtas projektinių komandų formavimu kiekvienam naujam užsakymui, dar kartais stebina, tačiau jau randa savo klientų“, – pažymi p. Petrukaitis.

Panašiu keliu eina ir kitos agentūros: ir steigdamos naujus padalinius ar atskiras specializuotas bendroves, ir besijungdamos, o ateityje ta transformacija tik stiprės.

„Klientui nėra svarbu, ar sprendimą įgyvendina reklamos ar ryšių su visuomene bendrovė, pavadinimai svarbūs tik patiems agentūrų atstovams, o verslui svarbu pasiekti rezultatai. Esi geras tiek, kiek pasieki ketvirtinius rodiklius, net nebe metinius“, – antrina ir Agnė Dulskienė, kūrybinės agentūros „TBWA Vilnius“ vadovė.

Rungiasi stipriausios

Šiandien prasidedančiuose Rinkodaros sektoriaus lyderių rinkimuose dalyvauja paminėtųjų segmentų bendrovės, kurių finansiniai rezultatai pernai buvo geriausi bei kurios iki 2017 m. gegužės 31 d. yra pateikusios savo finansines ataskaitas Registrų centrui, o jų apyvarta viršija 1 mln. Eur. Atrinktos tik pelningai 2016 m. dirbusios bendrovės.

Pirmajame rinkimų etape buvo atrinktos įmonės, remiantis tokiais finansiniais kriterijais:

  • pardavimo pajamos 2016 m.;
  • pardavimo pajamų pokytis 2016 m., palyginti su 2015 m.;
  • ikimokestinis pelnas 2016 m.;
  • ikimokestinio pelno pokytis 2016 m., palyginti su 2015 m.;
  • pelningumas 2016 m.

Tai reiškia, kad į sąrašą pateko po 5 įmones, rinkodaros ir komunikacijos sektoriuje pirmaujančias pagal kiekvieną aukščiau išvardytą kriterijų: TOP 5 sektoriaus bendrovės pagal 2016 m. pardavimo pajamas, TOP 5 įmonės pagal pajamų augimą, TOP 5 bendrovės pagal ikimokestinį pelną, atitinkamai jo pokytį ir pelningumą.

Balsavimas vyks dviem etapais: pirmajame galima balsuoti iki sekmadienio, spalio 1d. 24.00. Kitas etapas, kur balsuosime už TOP3 Rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus bendroves, prasidės spalio 2d. 10 val.

Iš TOP3 likusių bendrovių skaitytojai išrinks sektoriaus lyderį. Rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus lyderis bus paskelbtas spalio 9 d.

Kviečiame susipažinti su bendrovių finansiniais rezultatais, palyginti jas įvairiais pjūviais ir išrinkti geriausią Rinkodaros sektoriaus įmonę specialiame balsuoti skirtame puslapyje „SEKTORIAUS LYDERIAI“.

Ir didžiausios, ir labiausiai augusios

Šiemetiniame rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus lyderių sąrašo viršuje – žiniasklaidos planavimo bendrovė „Inspired UM“. Ji užima lyderės pozicijas pagal 2016 m. pardavimų pajamas ir trečią vietą pagal ikimokestinį pelną. Labiausiai prie bendrovės augimo prisidėjo bendradarbiavimas su VP grupe.

Antroje vietoje pagal pardavimų šuolį pernai tarp sektoriaus bendrovių – „Socialus marketingas“.

Pirmoje vietoje reitinguojant įmones pagal ikimokestinį pelną ir pelningumą 2016 m. – lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“.

Sparčiausią pardavimų šuolį pernai fiksavo rinkos naujokė – žiniasklaidos planavimo „BPN Lietuva“. Ji, kaip ir planavo, pasiekė beveik 5 mln. apyvartą per 2016 m., nuo 243.390 Eur 2015 m.

„2017–ieji, kaip ir praėję metai mums buvo sėkmingi. Pavyko amortizuoti iš Lietuvos pasitraukusio prekybos tinklo „Prisma“ praradimą ir toliau didinti bendrovės pardavimų augimą. Šiemet planuojame pasiekti 6 mln. Eur apyvartą. Džiaugiamės, kad ir toliau varžomės naujuose konkursuose, tad kaip viduje juokaujame, nuo pirmos vietos agentūrų sąraše mus skiria tik vieno ar dviejų didesnių klientų laimėjimai“, – šypsosi Linas Šiautkulis, „BPN Lietuvos“ vadovas.

Reikšmingą šuolį į viršų pernai skaičiuoja ir „Havas Media“ (UAB „Idea Media“). Ji prisijungė „Publicum“ grupei priklausiusią „Publicum Medią“ ir veiklą tęsia su prekės ženklu „Havas Media“.

Audituotais duomenimis, susijungusios „Havas Medios“ apyvarta 2016 m. pasiekė 8,1 mln. Eur (neįvertinus „Publicum Media“ įsigijimo – 4,725 mln. Eur).

Tarp sektoriaus lyderių pagal ikimokestinio pelno šuolį pernai, palyginti su 2015 m., pirmojoje pozicijoje – reklamos gamybos ir dizaino studija „Tape“.

Be vaistinių reklamos įmonių

Tiesa, šiemet, skirtingai nei pernai, į Rinkodaros sektoriaus lyderių sąrašą nepateko dvi didžiausios reklamos paslaugų bendrovės EVRC ir „Reklamos sklaida“. Jos savo veiklą deklaruoja kaip reklamos agentūros, tačiau jų veikla labiau susijusi su vaistinių veikla.

Pirmoji priklauso „Eurovaistinių“ tinklą valdančiai „Euroapothecos“ grupei. „Reklamos sklaida“ yra dalis UAB „CGP Management“ grupės, kaip ir „Nemuno vaistinė“, valdanti vaistinių tinklą „Camelia“.

Abiejų šių vaistinių reklamos bendrovių pasiekiamas apyvartos mastas įspūdingas – jos lenkia visas didžiąsias rinkodaros ir komunikacijos įmones, nors šios planuoja, kuria reklamą net ir stambiausiems reklamos užsakovams Lietuvoje.

Savo ruožtu VŽ kalbinti didieji žiniasklaidos planuotojai ar reklamos agentūros šių vaistinių valdomų bendrovių konkurentėmis nelaiko, nes jų veikla labiau dedikuota vaistų verslui.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
„Man ne dzin“ ženklo dilema: kaip išnarplioti viešosios tvarkos pinkles Premium

Po pakartotinės ekspertizės Valstybiniame patentų biure (VPB) buvo įregistruotas Lietuvos jaunimo...

Rinkodara
15:22
VMI patikrinimai parodė, kad kaip atsargos apskaitytos prekės iš tiesų jau parduotos

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI), patikrinusi įmonę, ne vienerius metus buhalteriškai kaupusią maisto...

Prekyba
11:37
Kaip įvertinti, ar jūsų pasiūlymas yra konkurencingas Premium

Neringa Petrauskaitė, UAB „We Are Marketing“ strategė, partnerė, sako, kad kai kalbame apie pardavimus,...

Rinkodara
2022.06.26
Lietuvos kūrėjai pelnė sidabrą Europos dizaino apdovanojimuose

Europos dizaino apdovanojimuose (angl. European Design Awards) šiemet Lietuvai atiteko du sidabro...

Rinkodara
2022.06.24
Pernai Lietuvoje kas aštunta žiniasklaidos priemonė buvo valdoma politikų 2

68 politikai, valstybės tarnautojai bei jų sutuoktiniai pernai Lietuvoje valdė 129 arba kas aštuntą...

Rinkodara
2022.06.23
Prie „Audimo“ rinkodaros vairo – nauja vadovė Premium

Tatjana Rudienė tapo UAB „Audimas Brand“ rinkodaros vadove. Prieš tai ji buvo ilgametė mineralinio vandens...

Rinkodara
2022.06.23
Interneto reklama karo akivaizdoje: mažėjo NT komunikacijos, sprogo kelionių pasiūla Premium

Per pirmuosius 4 šių metų mėnesius reklamos kiekius skaitmeninėje erdvėje labiausiai didino mobiliojo ryšio,...

Rinkodara
2022.06.22
„Vinted“ pristato siuntimo paslaugų verslą, M. Mikuckas atsitraukia nuo kasdienės veiklos įmonėje 12

„Vinted“ grupė, valdanti didžiausią Europoje internetinę naudotų mados prekių tarpusavio prekybos platformą...

Inovacijos
2022.06.22
„Kanų liūtuose“ – karšta lietuvių sėkmė

Didžiausiame ir svarbiausiame kūrybiškumo festivalyje pasaulyje „Kanų liūtai“ vaizdo meno gamybos...

Rinkodara
2022.06.22
„Nordcurrent“ rinkodaros vadovas S. Stūrys: žaidimų industrija jau varžosi su pramonės gigantais Premium

Didžiausia Lietuvoje žaidimų kūrimo ir leidybos įmonė „Nordcurrent“ šiemet planuoja 110 mln. eurų apyvartą.

Inovacijos
2022.06.22
„Kanų liūtuose“ varžosi 15 reklamos darbų iš Lietuvos

Birželio 20–24 d. vykstančiame didžiausiame ir svarbiausiame kūrybiškumo festivalyje pasaulyje „Kanų liūtai“...

Rinkodara
2022.06.20
Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondą turėtų pakeisti naujas Medijų rėmimo fondas

Kultūros ministerijos siūlomas steigti Medijų rėmimo fondas galės skirti paramą ne tik leidiniams, bet ir...

Rinkodara
2022.06.20
Agentūros „Influenceriai.lt“ apyvarta pernai augo beveik 50%

Specializuotos nuomonės formuotojų rinkodaros agentūros „Influenceriai.lt“ pardavimo pajamos praėjusiais...

Rinkodara
2022.06.20
Lietuvos pašto viražai: kartais augančios pristatymo kainos – šantažas leidėjams Premium

Lietuvos paštas (LP) antrus metus iš eilės kelia leidinių prenumeratos pristatymo kainas miestuose. Pernai...

Rinkodara
2022.06.20
Daug Lietuvos gyventojų net nežino, kiek turi paskyrų internete 1

Lietuvoje daug žmonių nežino, kiek yra susikūrę paskyrų internete, atskleidė kibernetinio saugumo bendrovės...

Rinkodara
2022.06.19
Ant Japonijos skrydžių bendrovės „Zipair Tokyo“ lėktuvų neliks „Z“ simbolio

Japonijos pigių skrydžių bendrovė „Zipair Tokyo Inc.“ pranešė, kad, siekdama išvengti nesusipratimų,...

Rinkodara
2022.06.19
„JCDecaux Nurture“ – nauja programa startuoliams

Pasaulinė lauko reklamos bendrovė „JCDecaux“ ir Lietuvoje pristato specialią platformą startuoliams, kuri...

Rinkodara
2022.06.19
„YouTube“ įgauna pagreitį kovoje prieš „TikTok“

Trumpų vaizdo įrašų platformą „YouTube Shorts“ kasdien žiūri daugiau nei 1,5 mlrd. vartotojų, šią savaitę...

Inovacijos
2022.06.19
Lietuviai nepasitiki socialiniais tinklais, tačiau negalėtų be jų gyventi

Daugiau kaip pusė lietuvių naujienas sužino socialiniuose tinkluose, bet jais pasitiki vos 9%. Nors net 76%...

Rinkodara
2022.06.19
Inovacija mažmeninėje prekyboje: kaip rasti ryšį tarp fizinių pirkėjų ir pagauti juos internete Premium

Šalies mažmeninėje rinkoje startuoja inovacija, kuri sujungia fizinę prekybą ir realius vartotojų apsipirkimo...

Rinkodara
2022.06.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku