Rinkodaros sektoriaus lyderiai: tendencijos ir apžvalga

Publikuota: 2017-09-26

Rinkodaros ir komunikacijos sektorių augina dėl kiekvieno pirkėjo aktyviai kovojantys prekybininkai, ginklus žvanginantis telekomunikacijos sektorius. Rinką šiemet į viršų stumtels ir didžiųjų prekės ženklų pokyčiai ir bent laikinai dėl to išauginti rinkodaros biudžetai.

„Teo“ ir „Omnitel“ vasarį virto ryškiaspalve „Telia“, „Statoil“ degalinės garsiai per vasarą užsikabino „Circle K“ iškabas, o netrukus startuos ir „Nordea“ bei DNB bankų naujojo vardo „Luminor“ kampanija. Rinka dar laukia ir būsimo „Rimi“ bei „Iki“ susijungimo.

Balsuoti už savo favoritus galite ČIA.

Kaip VŽ rašė, iš viso „Telia“ reorganizavimo ir vardo keitimui nuo praėjusių metų pradžios skyrė apie 2 mln. Eur. „Circle K Lietuva“ bemaž keturis mėnesius trukusiam valdomo degalinių tinklo pavadinimo keitimo procesui skyrė 4 mln. Eur, o dalis šių biudžetų atiteko rinkodaros sektoriaus bendrovėms.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Tad labai tikėtina, kad suskaičiavus 2017 m. reklamos rinkos rezultatus Lietuvoje, matysime dar didesnį augimą nei pernai, kai pastaruosius kelerius metus tūpčiojusi vietoje ir skaičiavusi vos kelių procentų dinamiką, 2016 m. Lietuvos reklamos rinka sukaupė jėgų didesniam šuoliui: per metus šio sektoriaus augimas siekė 6%, o pridėjus reklamą užsienio portaluose – 16%.

Bendra reklamos rinka 2016 m., pridėjus ir verslo išlaidas užsienio portaluose, vaizdo ir mobiliąją reklamą, siekė 139,1 mln. Eur.

Su pliusu

VŽ vasarą darytos atskirų rinkodaros ir komunikacijos sektorių analizės taip pat su pliuso ženklu: į viršų, skaičiuojant 2016 m. rezultatus, palypėjo žiniasklaidos planavimo bendrovės, kurias augino ir susijungimai, ir organiški šuoliai.

Itin geri metai buvo ir kūrybinėms reklamos agentūroms: VŽ sudaryta lentelė rodo, kad tarp dešimties didžiausių sektoriaus bendrovių metinius pardavimus padidino aštuonios, šešios jų džiaugėsi dviženkliu augimu.

Kiek kuklesnius metus skaičiavo tik ryšių su visuomene bendrovės, sugebėjusios išlaikyti tiesiogines pajamas, tačiau skaičiavusios pardavimai kritimą. Prastesnius šio sektoriaus rezultatus, lėmė ir ūgtelėjusi socialinių medijų reikšmė, ir faktas, kad dalis projektų pernai nukeliavo tiesiai į žiniasklaidos kanalus kaip turinio rinkodaros projektai ir buvo įgyvendinti be komunikacijos agentūrų pagalbos.

Akivaizdu, kad sektorius išgyvena jau ne vienerius metus tebesitęsiančią transformaciją, ir prieš kurį laiką dar buvusios gana aiškios ribos, kas yra ir kokius konkursus laimi reklamos, ryšių su visuomene ar žiniasklaidos planavimo agentūros, vis labiau nyksta ir veiklos vis labiau persipina.

„Atrodo, kad esame senojo reklamos modelio pabaigos, jau net ne pradžios, o turbūt vidurio stadijos. Nors užsakovai vis dar kalba apie partnerystę ir ilgalaikį bendradarbiavimą, bent jau reklamos agentūrų konkursų metu, bet vis dažniau matome, kad įmonės nenori jokių ilgalaikių santykių. Išsipūtę klientų atskirų komunikacijos partnerių biudžetai, persidengiančios funkcijos, kovos dėl savo biudžeto dalies, personalo nestabilumas tiek kliento rinkodaros departamentuose, tiek agentūrų komandose. Maždaug toks chaotiškas reklamos industrijos būklės portretas matyti iš mūsų perspektyvos“, – taip neseniai VŽ teigė Marius Petrukaitis, „Milk“, vienos didesniųjų kūrybinių agentūrų, per eilę metų susirinkusios daugiausia apdovanojimų skirtinguose kūrybingumo konkursuose, vadovas.

Jo vadovaujama agentūra yra įsteigusi ir naują, labiau paslankiu modeliu gyvuojančią agentūrą.

„Mūsų antrinės bendrovės „Folk“ modelis, paremtas projektinių komandų formavimu kiekvienam naujam užsakymui, dar kartais stebina, tačiau jau randa savo klientų“, – pažymi p. Petrukaitis.

Panašiu keliu eina ir kitos agentūros: ir steigdamos naujus padalinius ar atskiras specializuotas bendroves, ir besijungdamos, o ateityje ta transformacija tik stiprės.

„Klientui nėra svarbu, ar sprendimą įgyvendina reklamos ar ryšių su visuomene bendrovė, pavadinimai svarbūs tik patiems agentūrų atstovams, o verslui svarbu pasiekti rezultatai. Esi geras tiek, kiek pasieki ketvirtinius rodiklius, net nebe metinius“, – antrina ir Agnė Dulskienė, kūrybinės agentūros „TBWA Vilnius“ vadovė.

Rungiasi stipriausios

Šiandien prasidedančiuose Rinkodaros sektoriaus lyderių rinkimuose dalyvauja paminėtųjų segmentų bendrovės, kurių finansiniai rezultatai pernai buvo geriausi bei kurios iki 2017 m. gegužės 31 d. yra pateikusios savo finansines ataskaitas Registrų centrui, o jų apyvarta viršija 1 mln. Eur. Atrinktos tik pelningai 2016 m. dirbusios bendrovės.

Pirmajame rinkimų etape buvo atrinktos įmonės, remiantis tokiais finansiniais kriterijais:

  • pardavimo pajamos 2016 m.;
  • pardavimo pajamų pokytis 2016 m., palyginti su 2015 m.;
  • ikimokestinis pelnas 2016 m.;
  • ikimokestinio pelno pokytis 2016 m., palyginti su 2015 m.;
  • pelningumas 2016 m.

Tai reiškia, kad į sąrašą pateko po 5 įmones, rinkodaros ir komunikacijos sektoriuje pirmaujančias pagal kiekvieną aukščiau išvardytą kriterijų: TOP 5 sektoriaus bendrovės pagal 2016 m. pardavimo pajamas, TOP 5 įmonės pagal pajamų augimą, TOP 5 bendrovės pagal ikimokestinį pelną, atitinkamai jo pokytį ir pelningumą.

Balsavimas vyks dviem etapais: pirmajame galima balsuoti iki sekmadienio, spalio 1d. 24.00. Kitas etapas, kur balsuosime už TOP3 Rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus bendroves, prasidės spalio 2d. 10 val.

Iš TOP3 likusių bendrovių skaitytojai išrinks sektoriaus lyderį. Rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus lyderis bus paskelbtas spalio 9 d.

Kviečiame susipažinti su bendrovių finansiniais rezultatais, palyginti jas įvairiais pjūviais ir išrinkti geriausią Rinkodaros sektoriaus įmonę specialiame balsuoti skirtame puslapyje „SEKTORIAUS LYDERIAI“.

Ir didžiausios, ir labiausiai augusios

Šiemetiniame rinkodaros ir komunikacijos sektoriaus lyderių sąrašo viršuje – žiniasklaidos planavimo bendrovė „Inspired UM“. Ji užima lyderės pozicijas pagal 2016 m. pardavimų pajamas ir trečią vietą pagal ikimokestinį pelną. Labiausiai prie bendrovės augimo prisidėjo bendradarbiavimas su VP grupe.

Antroje vietoje pagal pardavimų šuolį pernai tarp sektoriaus bendrovių – „Socialus marketingas“.

Pirmoje vietoje reitinguojant įmones pagal ikimokestinį pelną ir pelningumą 2016 m. – lauko reklamos bendrovė „JCDecaux Lietuva“.

Sparčiausią pardavimų šuolį pernai fiksavo rinkos naujokė – žiniasklaidos planavimo „BPN Lietuva“. Ji, kaip ir planavo, pasiekė beveik 5 mln. apyvartą per 2016 m., nuo 243.390 Eur 2015 m.

„2017–ieji, kaip ir praėję metai mums buvo sėkmingi. Pavyko amortizuoti iš Lietuvos pasitraukusio prekybos tinklo „Prisma“ praradimą ir toliau didinti bendrovės pardavimų augimą. Šiemet planuojame pasiekti 6 mln. Eur apyvartą. Džiaugiamės, kad ir toliau varžomės naujuose konkursuose, tad kaip viduje juokaujame, nuo pirmos vietos agentūrų sąraše mus skiria tik vieno ar dviejų didesnių klientų laimėjimai“, – šypsosi Linas Šiautkulis, „BPN Lietuvos“ vadovas.

Reikšmingą šuolį į viršų pernai skaičiuoja ir „Havas Media“ (UAB „Idea Media“). Ji prisijungė „Publicum“ grupei priklausiusią „Publicum Medią“ ir veiklą tęsia su prekės ženklu „Havas Media“.

Audituotais duomenimis, susijungusios „Havas Medios“ apyvarta 2016 m. pasiekė 8,1 mln. Eur (neįvertinus „Publicum Media“ įsigijimo – 4,725 mln. Eur).

Tarp sektoriaus lyderių pagal ikimokestinio pelno šuolį pernai, palyginti su 2015 m., pirmojoje pozicijoje – reklamos gamybos ir dizaino studija „Tape“.

Be vaistinių reklamos įmonių

Tiesa, šiemet, skirtingai nei pernai, į Rinkodaros sektoriaus lyderių sąrašą nepateko dvi didžiausios reklamos paslaugų bendrovės EVRC ir „Reklamos sklaida“. Jos savo veiklą deklaruoja kaip reklamos agentūros, tačiau jų veikla labiau susijusi su vaistinių veikla.

Pirmoji priklauso „Eurovaistinių“ tinklą valdančiai „Euroapothecos“ grupei. „Reklamos sklaida“ yra dalis UAB „CGP Management“ grupės, kaip ir „Nemuno vaistinė“, valdanti vaistinių tinklą „Camelia“.

Abiejų šių vaistinių reklamos bendrovių pasiekiamas apyvartos mastas įspūdingas – jos lenkia visas didžiąsias rinkodaros ir komunikacijos įmones, nors šios planuoja, kuria reklamą net ir stambiausiems reklamos užsakovams Lietuvoje.

Savo ruožtu VŽ kalbinti didieji žiniasklaidos planuotojai ar reklamos agentūros šių vaistinių valdomų bendrovių konkurentėmis nelaiko, nes jų veikla labiau dedikuota vaistų verslui.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

Grūdų supirkimo kainos liepos pabaigoje mažėjo

Lietuvos grūdų supirkimo įmonėse liepos 25–31 dienomis kviečiai buvo superkami vidutiniškai po 316,8 Eur už...

Prekyba
2022.08.08
A. Dulkio atstovu spaudai tapo T. Bagdonas

Sveikatos apsaugos ministro Arūno Dulkio atstovo žiniasklaidai pareigas nuo pirmadienio pradeda eiti...

Vadyba
2022.08.08
TOP 50 didžiausių mokesčių mokėtojų prekyboje: vartojimas pradeda šlubuoti Premium 1

2022 m. pirmąjį pusmetį Lietuvos mažmeninės prekybos įmonės į Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) sąskaitą...

Prekyba
2022.08.08
„Revolut“ klientai birželį ir liepą Lenkijoje išleido 7 mln. Eur 6

„Revolut“ klientų duomenys rodo, kad šiemet per birželio ir liepos mėnesius lietuvių išlaidos buvo rekordinės...

Prekyba
2022.08.07
TOP mokesčių mokėtojai 2022 m. I pusmetį didmeninės prekybos sektoriuje Premium

2022 m. pirmąjį pusmetį Lietuvos didmeninės prekybos įmonės į VMI sąskaitą sumokėjo 656,5 mln. Eur mokesčių,...

Prekyba
2022.08.06
A. Urbonavičius. Nereiktų tikėtis, kad „Lidl“ ar kitas žemų kainų tinklas užkariaus visą šalies prekybos rinką 1

Nors Vokietijos žemų kainų tinklo „Lidl Lietuva“ turimų parduotuvių skaičius tiesiogiai koreliuoja su jo...

Nuomonės
2022.08.06
Kariuomenės Strateginės komunikacijos departamentui pradeda vadovauti G. Valintėlis

Nuo rugpjūčio 5 d. Lietuvos kariuomenės Strateginės komunikacijos departamentui vadovo pareigas perima...

Vadyba
2022.08.05
Bandymas perkelti „Akropolį“ į internetą nepavyko – e. platforma „Trobos.lt“ uždaryta Premium 14

Su „Vilniaus prekybos“ grupe siejama UAB „Trobos“, vystanti prekybos centro „Akropolis“ e. platformą,...

Prekyba
2022.08.05
Rugpjūčio pabaigoje IKEA atidarys pirmą parduotuvę Estijoje

Švedijos mažmeninės prekybos baldais įmonė IKEA baigė 30.000 kv. m dydžio parduotuvės statybas netoli Talino,...

Prekyba
2022.08.04
Prognozes lenkiantis „Lidl“ spurtas: atotrūkis nuo „Iki“ ir „Maximos“ mažėja Premium

Vienas labiausiai intriguojančių mažmeninės prekybos būtiniausiomis prekėmis sektoriaus aspektų yra...

Prekyba
2022.08.04
Nauja realybė: kai nuo pirkėjo patirties priklauso tolesni pardavimai Premium

2022 m. pirkėjų patirčių tyrimas „Bazaarvoice Shopper Experience“ rodo, kad kažką įsigiję klientai tampa...

Prekyba
2022.08.04
„Euronics International“ prezidentas: negalime ignoruoti akivaizdaus fakto – kainos didėja Premium

Hansas Carpelsas, pirkimų aljanso „Euronics International“ prezidentas, viešėdamas Lietuvoje pažymėjo, kad...

Prekyba
2022.08.03
9 kartus JAV pernai augęs startuolis „Billo“ ruošia naują „TikTok“ produktą ir lėtina augimo tempą Premium

Bendruomenės rinkodaros platforma „Billo“ (UAB „Billo.app“), siūlanti vaizdo įrašų turinį JAV e. komercijos...

Inovacijos
2022.08.03
Ž. Gavelienė: nesugebėjom pranešti, kad Lietuvoje yra saugu Premium 8

Žydrė Gavelienė, kelionių agentūros „Estravel Vilnius“ generalinė direktorė ir Nacionalinės turizmo verslo...

Laisvalaikis
2022.08.03
Animacijos studija „MeinArt“ gavo užsakymą kurti Kakės Makės serialą

„Kakės Makės“ prekės ženklui atstovaujanti bendrovė „NJ world“ kitąmet planuoja turėti 8-ias serialo serijas,...

Rinkodara
2022.08.02
„Creditinfo Lietuva“: restoranų bankrotų skaičius šiemet ketvirtadaliu didesnis nei 2021 m.

Nors restoranų kasmet daugėja, jų pajamos vėl kyla, tačiau darbuotojų reikšmingai mažėja, o bankrotų skaičius...

Prekyba
2022.08.02
„Vičiūnai Rus“ neteko prekės ženklo „Sovietskie“, pralaimėjo „profesionaliai bylinėtojai“ Premium 1

Visvaldo Matijošaičio ir Liudo Skieriaus kontroliuojamai „Vičiūnų grupės“ įmonei „Vičiūnai Rus“ (Kaliningrado...

Pramonė
2022.08.02
Nidos kempingo teritorijoje „Rimi“ pastatė maistomatą

Mažmeninės prekybos tinklas „Rimi“, bendradarbiaudamas su prekybos technologijų bendrove „StrongPoint“, bando...

Prekyba
2022.08.01
Teismas sustabdė Vilniaus savivaldybės konkursą dėl reklaminių plotų

Vilniaus savivaldybei ir vienai didžiausių Lietuvos lauko reklamos agentūrų „JCDecaux Lietuva“ ginčijantis...

Rinkodara
2022.08.01
VŽ klausomiausi podkastai liepą: pokalbiuose – istorikai, verslininkai, politikai

Pateikiame daugiausia „Verslo žinių“ prenumeratorių dėmesio sulaukusių podkastų TOP 10.

Rinkodara
2022.08.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku