2023-07-30 16:00

Prekių ženklų analitikas: „ChatGPT“ yra tik papūga, semiotika geriau

Jeanas Paulis Petitimbert’as, rinkodaros semiotikos ir reklamos strategijos specialistas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Jeanas Paulis Petitimbert’as, rinkodaros semiotikos ir reklamos strategijos specialistas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Jeanas Paulis Petitimbert’as, rinkodaros semiotikos ir reklamos strategijos specialistas iš Prancūzijos, savo tyrimuose kliaujasi lietuvių kilmės mokslininko Algirdo Juliaus Greimo semiotinės analizės instrumentais. Šiuo metu sparčiai populiarėjantį įrankį „ChatGPT“ analitikas vadina tiesiog madinga programėle, kuri niekada nepajėgs atlikti rinkos ar reklamos semiotinės analizės ir suteikti prekių ženklui tiek vertės, kiek jos gali atskleisti semiotika.

Vilniaus universitete skaitydamas reklamos ir prekių ženklų semiotikos paskaitas juokavote, kad dabar aukštinamą įrankį „ChatGPT“ verčiau pamiršti, o semiotika yra kur kas vertingesnė. Kodėl taip manote?

Atsakymas labai paprastas – „ChatGPT“ yra tik papūga. Tai paprasta programa, grindžiama kalbos apdorojimo algoritmu, generuojančiu sklandžius atsakymus. Taip, ji labai greita, bet grindžiama tik kartojimu, imitavimu ir kopijavimu. Tam tikru būdu, intelektualiuoju, ji gali kartoti dalykus, kuriuos inžinieriai į ją sudėjo, bet nieko naujo nekuria. 

52795
130817
52791