2025-06-16 09:00

Darbštusis dirbtinis intelektas sparčiai didina savitarnos kasų pajamingumą

Savitarna kaip personalizuota kliento sąsaja su visa prekybos ekosistema

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Turbūt netrukus neliks prekybos segmento, kuriame nebūtų galimybės atsiskaityti prie savitarnos kasos. Pastarųjų metų įdirbis ir technologinė pažanga leidžia mažmenininkams spartinti tokį apsipirkimo procesą, geriau apsisaugoti nuo vagysčių ir mažinti personalo poreikį.

Savitarnos kasos jau tapusios pagrindine apsipirkimo forma maisto prekių parduotuvėse. Kai kuriuose tinkluose didžioji dalis kasų – savitarnos, tik prie jų dirba kasininkai. Iš maisto prekių segmento savitarnos kasos sparčiai plinta į „pasidaryk pats“, kosmetikos, drabužių ir kitas specializuotas parduotuves.

Povilas Kepalavičius, prekybos technologijų bendrovės „StrongPoint“ savitarnos sprendimų direktorius, mato tendenciją, kai savitarnos pritaikymo galimybių savo prekybos vietose ieško įvairių segmentų verslai. Ekspertas atkreipia dėmesį į tokius sprendimus diegiančias degalines, elektronikos parduotuves, taip pat ir į IKEA, turinčią savitarnos zoną. Visai nesenai „StrongPoint“ tokį projektą įgyvendino didžiausiame knygyne Baltijos šalyse, o dabar darbuojasi prie savitarnos sprendimų vaistinėse.

52795
130817
52791