VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2021-05-21 09:00

„Lomista“: atsisakę užsakymų ir modernizavę gamybą padidino efektyvumą

Rimvydas Tamošiūnas, UAB „Lomista“ direktorius.
Rimvydas Tamošiūnas, UAB „Lomista“ direktorius.
Aliejaus, acto, konservų, majonezo ir padažų gamybos bei išpilstymo bendrovei „Lomista“ pandeminiai metai pažėrė ne tik iššūkių, bet ir naujų galimybių. Optimizavus turėtų klientų sąrašą bei modernizavus ir išplėtus gamybą įmonės veiklos efektyvumą pavyko padidinti beveik du kartus.

Prieš beveik dvejus metus prie Kaišiadoryse veikiančios bendrovės vairo stojęs Rimvydas Tamošiūnas pripažįsta, kad kai kurie jo sprendimai prieš pat prasidedant pasaulinei pandemijai buvo nestandartiniai, tačiau vertinant iš šiandienos perspektyvos – labai pasiteisinę.

„Teko peržiūrėti nemažai sutarčių su užsakovais ir jų atsisakyti. Nors gaminama buvo daug, apyvarta didelė, bet pelno tokie užsakymai nedavė. Natūralu, kad toks sprendimas turėjo reikšmingos įtakos bendrovės pardavimo pajamoms, kurios krito. Tačiau mes pasiekėme svarbesnį tikslą – padidinome darbo našumą ir pelningumą, o tai leido daugiau kaip 50% didinti darbuotojų darbo užmokestį, – aiškina „Lomistos“ vadovas. – Planuojame, kad šiemet pardavimai vienam darbuotojui bus daugiau kaip 80% geresni nei jie buvo 2018 m. Pirmo ketvirčio rezultatai leidžia manyti, kad mūsų kolektyvo planas realus“.

Pasak R. Tamošiūno, nors bendrovė patyrė didelių iššūkių dėl COVID-19: per pandemiją užsidarė HoReCa sektorius, o nuo pernai rugsėjo pasaulyje apie 2 kartus brango aliejai ir iki 4,5 karto actas, tačiau visas rizikas pavyko suvaldyti. Dar prieš pandemiją pradėtas veiklos modernizavimas ir efektyvinimas leido įmonei šį laiką išgyventi be valstybės paramos.

Kuo įveikia konkurentus

Bendrovei „Lomista“ teikiant aliejaus ir kitų maisto produktų gamybos bei išpilstymo paslaugą tenka konkuruoti su daugybe panašios veiklos įmonių Europoje. Tačiau bendrovė atrado nišą, kurioje gali pasiūlyti išskirtinių paslaugų.

„Didieji konkurentai paprastai gali pilstyti tik vienos rūšies aliejų į vieno dydžio tarą. Tačiau šiame Europos regione esame vienintelė įmonė, kuri gali pasiūlyti išpilstyti įvairius aliejus į skirtingo dydžio tarą, – „Lomistos“ išskirtinumą aiškina jos vadovas. – Savo pirkėjams esame įdomūs dėl galimybės fasuoti produktus į įvairios talpos plastikinę tarą: 0,45, 0,9, 1, 1,8, 2,75, 3, 5, 10 ar net 900 litrų. Be to, pagal pageidavimą operatyviai galime išpilstyti įvairų aliejų, pavyzdžiui, saulėgrąžų, rapsų, kukurūzų, alyvuogių ar jų mišinį, ko negali pasiūlyti konkurentai. Pavyzdžiui, klientas Švedijoje užsako išpilstyti įvairių aliejų į skirtingo dydžio tarą, kad sukomplektuotų pilną vilkiką, kas labai sumažina logistikos kaštus. Tai „Lomista“ puikiausiai įgyvendina.“

Tokias bendrovės galimybes išnaudoja ne tik visi pagrindiniai prekybos tinklai Lietuvoje, kurie čia užsako pagaminti produkciją su jų privačiais prekių ženklais, bet ir klientai iš daugiau kaip 10 šalių, pvz., Didžiosios Britanijos, Estijos, Izraelio, Latvijos, Suomijos, Vokietijos. „Lomista“ produkciją tiekia ir didžiausioms šalies maisto pramonės įmonėms.

[infogram id="d992a21b-fe3e-4994-bc78-7cbaaa1ef2ef" prefix="ZPh" format="interactive" title="TR: „Lomista“"]

Žinomų prekių ženklų naujienos

„Obelių grupei“ priklausanti „Lomista“ gamina produkciją su daugiau kaip 30 skirtingų prekių ženklų pavadinimais, tarp kurių ir Lietuvoje gerai žinomi „Obelių“ bei „Vilniaus“.

Nors Lietuvos rinka ištikima tradiciniams skoniams, tačiau, pasak R. Tamošiūno, pirkėjai ieško ir naujovių, drąsiau eksperimentuoja virtuvėje, o tai skatina bendrovę plėsti asortimentą.

„Be tradicinių „Obelių aliejaus“ ir „Obelių acto“, pasiūlėme įvairių „Obelių konservų“ – kelių rūšių sriubas, marinuotus burokėlius, „Obelių majonezą“ ir „Obelių padažų“, – platų produkcijos asortimentą pristatė R. Tamošiūnas. – Šiemet taip pat pasiūlysime naujienų – „Obelių“ užtepėlių, kečupų, marinuotų agurkų, žirnelių, kukurūzų, o taip pat ir „Obelių“ riešutų mišinių bei džiovintų vaisių.“

Artimiausiu metu nemažai naujienų bus ir ieškantiems netradicinių aliejų – saulėgrąžų ar rapsų su kanapių ar moliūgų aliejais, rapsų aliejus su čili pipirais, saulėje džiovintais pomidorais ar mūsų regiono auksu vadinama judros sėklomis. Jau visai netrukus prekybos tinklų lentynose taip pat turėtų pasirodyti aliejus su vitaminu D, kurio analogų kol kas nėra visoje Europoje.

Pasak bendrovės vadovo, eksperimentuoti su įvairiais skoniais leidžia efektyvus darbų planavimas ir gerai sureguliuota gamybos linija, kuri suteikia galimybę vienu metu gaminti kelis užsakymus skirtingiems klientams.

52795
130817
52791