„Skrendu.lt“ patirtis: kaip dirbti, kai „viskas dega“

Klientai šiandien yra itin reiklūs ir gerai žino savo galimybes bei teises, o turizmo srityje dirbančių pardavėjų veiklą apsunkina nuolatinės krizinės situacijos. Sėkmingo darbo formulė čia nebandyti ieškoti kaltųjų, o operatyviai imtis sprendimų.
Turizmas viena didžiausių industrijų pasaulyje. Vien Skrendu.lt pardavimų apimtys siekia virš tūkstančio paslaugų kasdien. Tai dinamiška, nervinga, romantizuota ir nuolatinį krizių pavojų patirianti sritis. Todėl nuolat ieškome būdų, kaip dirbti sklandžiai, kai viskas dega. Viena svarbiausių mūsų taisyklių neieškoti kaltųjų, labai dažnai tam nebelieka ir prasmės, nes paprastai tam tiesiog nėra laiko, Verslo žinių konferencijoje Pardavimai 2020 kalbėjo Rasa Levickaitė, Skrendu.lt lėktuvo bilietų pardavimo platformą valdančios įmonės Baltic Tours Group tarptautinių projektų vadovė.
Pavyzdžiui, 2016 m. visoje Turkijoje 8 val. dingo elektrai, tad visą dieną neveikė susisiekimo priemonės, radijo ir interneto ryšys, o tuo pačiu ir susisiekimo priemonės.
Vien Stambulo oro uostas per dieną aptarnauja per 160.000 keleivių, tad tai reiškė, kad jie yra perkeliami į kitą dieną, kai tądien išskristi turi antra tiek. O kur dar politiniai įvykiai, neramumai, ugnikalniai, potvyniai, žemės drebėjimai, streikai, visa tai verčia priimti greitus sprendimus. Todėl sėkmingo pardavėjo užduotis ne tik sausai parduoti bilietą, bet ir aptarnauti klientą, kol jis pasieks galutinį savo kelionės tašką. Tam reikia būti pasiruošusiems nuolat tarpininkauti ir suteikti organizacinę bei psichologinę pagalbą tiek viduje, savo darbuotojams, tiek ir mūsų klientams, įsitikinusi R. Levickaitė.
Penkios rekomendacijos, kaip valdyti krizę
R. Levickaitė tikina, kad agentūros veikloje taiko penkias taisykles, kurių laikantis greičiausiai bet kurios srities versle pavyks išgyventi net ir nenumatytų įvykių sūkuryje.
Visos jos yra susijusios su darbuotojų motyvacija, nes būtent darbuotojai dažniausiai sprendžia problemas. Darbuotojus viduje neretai vadiname specialią misiją vykdančiais agentais, kuriems reikia pateikti aiškią veikimo struktūrą, moderniausias priemones, kartu išplečiant pasitikėjimo ribas ir suteikiant galimybes improvizuoti, džiazuoti bei priimti sprendimą savarankiškai, pasakoja R. Levickaitė.
Darbuotojų motyvacijai yra labai svarbus vadovo asmeninis dėmesys ir empatija.
Gal kartais tai skamba kaip lozungas, kartu reikalauja ženklaus kiekio tiesioginio vadovo darbo valandų, dėmesingumo ir gebėjimo suprasti situaciją, tačiau asmeninio dėmesio galia yra efektyviausia komandos motyvacija, neabejoja R. Levickaitė.
Skrendu.lt vadovaujasi ir nuostata, kad kas neužrašyta, tas yra tautosaka, o tautosaka tai chaosas.
Todėl visa komunikacija privalo vykti raštu, nepaisant to, kokiu kanalu bendraujama. Tai padeda išvengti daugybės nesusipratimų, pabrėžia R. Levickaitė.
Dar vienu svarbiu aspektu ji vadina ir gyvus darbuotojų susirinkimus.
Žinoma, norint, kad jie būtų sėkmingi, būtinos trys sąlygos: nevėluoti, pasiruošti bei įvertinti susirinkimo temą, naudą. Kurį laiką ir mūsų vadovas buvo labai skeptiškas šiuo atžvilgiu, bet galop mes įtikinome, ir šiandien tai mums efektyviai padeda susikalbėti viduje, patirtimi dalijasi R. Levickaitė.
Penktoji agentūros taisyklė pergales būtina švęsti.
Antraip niekada neišvysite šviesos verslo tunelio gale. Kolektyvo laikas, praleistas drauge, paskatina žmogiškus komandinius atradimus. Esame to pavyzdys, nors pas nuolat viskas dega, o kaltinti nieko negalime, bet jau 15 m. išlaikome stiprias pozicijas rinkoje, nusišypso R. Levickaitė.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Prekyba
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti