Smulkiesiems – papildoma paskata augti

Publikuota: 2019-10-17

Smulkiajam verslui nusprendus plėsti veiklą į užsienį, neretai tik entuziazmo nepakanka. Verslo pradžioje neturint pakankamai patirties, imtis nepatikrintų veiksmų – rizikinga. Technologinis startuolis „MoreMins“, prieš žengdamas į tikslines užsienio rinkas, rinkosi susidėlioti veiksmus kartu su eksporto srities specialistais. Pasinaudojęs UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) administruojama priemone „Expo konsultantas LT“, jaunas verslas konsultacijoms sutaupė 4 tūkst. eurų.

Sužinojęs apie galimybę iš „Invegos“ gauti kompensaciją eksporto konsultacijoms, pigių tarptautinių pokalbių paslaugas teikiančios programėlės „MoreMins“ įkūrėjas ir vadovas Andrius Butvilas netruko ja pasinaudoti.

„Pasinaudoti priemone paskatino aktualus poreikis tokioms konsultacijoms bei galimybė gauti dalies išlaidų kompensaciją. Tai puikus būdas gauti kokybišką paslaugą su ženklia nuolaida, todėl „nuodėmė“ ja nepasinaudoti visiems, vienaip ar kitaip besirengiantiems įeiti į kurią nors užsienio rinką,“ – sako jis.

A. Butvilas konsultavosi tema „Pasirengimo eksportui veiksmų planas“. Į šią temą įėjo tokios potemės kaip rinkos tyrimų atlikimas užsienio rinkose, kliento profilio apibūdinimas, produkto rinkodaros plano parengimas, vertės klientui suformulavimas, komunikacijos kanalų parinkimas, konkurencijos lygio įvertinimas, reikiamų investicijų įsivertinimas ir kt.

„Esame patenkinti pasirinktu konsultantu dr. Audriumi Dzikevičiumi, kuris pateisino ir viršijo mūsų lūkesčius. Įgytas žinias bei įrankius tiesiogiai pritaikėme pasirengimui įeiti į naują užsienio rinką, kurios kol kas nenorėčiau atskleisti. Turime aiškų eksporto planą ir pradedame jo įgyvendinimą jau šį mėnesį,“ – komentuoja vadovas.

2019 m. priemone „Expo konsultantas LT“, be „MoreMins“, pasinaudojo dar apie 350 įmonių.

Skirta padidinti MVĮ tarptautiškumą

„Invega“ kartu su „Verslia Lietuva“ kviečia labai mažas, mažas ir vidutines įmones (MVĮ) konsultuotis su ekspertais ir teikti paraiškas gauti kompensacijas už dalį konsultacijų metu patirtų išlaidų. Konsultacijų priemonę administruojanti „Invega“ taip siekia paskatinti smulkiųjų verslininkų eksporto ir konkurencingumo augimą ir valstybėje veikiančių nedidelių įmonių integraciją į pasaulinę rinką.

„Smulkiojo ir vidutinio verslo (SVV) plėtra yra viena esminių valstybės ekonominės politikos sričių. Priemonė finansuojama siekiant įgyvendinti konkretų 2014-2020 m. Veiksmų programos uždavinį – padidinti MVĮ tarptautiškumą. Todėl ir finansinė paskata tiesiogiai nukreipta į mažesnes įmones, kaip jos reglamentuojamos SVV plėtros įstatyme,“ – sako Diana Zalieckė, „Invegos“ Priemonių valdymo skyriaus projektų vadovė.

Anot jos, priemone siekiama, kad jaunieji verslininkai galėtų efektyviau išspręsti su plėtra į užsienį kilusius klausimus, rasdami atsakymus konsultacijose su tos srities specialistais. Kompensacijomis norima padidinti jaunų verslų kokybę, efektyvumą ir leisti jiems tvariai plėtoti verslą. Patirties eksporte turinčių ekspertų patarimai, tikima, gali padėti išvengti klaidų, greičiau priimti sprendimus, būtinus veikti konkurencinėje aplinkoje.

„Tikime, kad įmonės tikslingai naudojasi konsultacijomis planuodamos plėtrą tarptautinėse rinkose. Tokios konsultacijos mažesnėms įmonėms pakankamai brangios, todėl galimybė gauti dalinę kompensaciją pasiteisina ir gali būti gera paskata atrasti savo galimybes planuojant veiklos plėtrą užsienyje,“ – akcentuoja „Invegos“ atstovė.

Turi atitikti Lietuvos eksporto plėtros tikslus

Norint gauti kompensaciją, pareiškėjo projektas turi prisidėti prie Lietuvos eksporto plėtros 2014–2020 metų gairių – atitikti prioritetinius Lietuvos eksporto plėtros tikslus.

„Vertinama, ar projektas prisidės prie bent vieno iš trijų prioritetinių Lietuvos eksporto plėtros tikslų – išlaikyti turimas eksporto pozicijas užsienio rinkose, skverbtis į naujas, ypač trečiųjų valstybių, rinkas ir (arba) skatinti didesnės pridėtinės vertės prekių ir paslaugų eksporto plėtrą įgyvendinimo. Taip pat vertinama, ar projekto veiklos (specializuotos konsultacinės paslaugos) bus susijusios su bent viena šalimi iš nurodytų trijų prioritetinių eksporto rinkų grupių,“ – akcentuoja D. Zalieckė.

Atsižvelgiant į rinkos dydį ir augimo potencialą, aktyvų Lietuvos verslo interesą, Lietuvos eksportuotojams palankias sąlygas, geografinį aspektą, rinkos paklausos atitiktį Lietuvos eksporto galimybėms ir eksporto tendencijas, nustatytos trys lygiavertės prioritetinių eksporto rinkų grupės:

  • Pirmoji: išlaikyti ir stiprinti pozicijas, valstybės: Švedija, Vokietija, Norvegija, Suomija, Jungtinė Karalystė, Prancūzija, Lenkija, Belgija, Danija, Nyderlandai, Latvija, Estija;
  • Antroji: diversifikuoti produkciją ir mažinti riziką, valstybės: Rusija, Ukraina, Baltarusija, Kazachstanas, Azerbaidžanas, Jungtinės Amerikos Valstijos, Turkija, Italija;
  • Trečioji: tirti galimybes, ieškoti nišų ir įsilieti į naujas rinkas, valstybės: Kinija, Pietų Korėja, Izraelis, Japonija, Indija, Brazilija, Argentina, Kanada, Meksika, Čilė, Turkmėnistanas, Moldova, Armėnija, Gruzija, Malaizija, Indonezija, Jungtiniai Arabų Emyratai, Pietų Afrikos Respublika, Vietnamas, Omanas, Mongolija.

Paraiškų lauks iki 2020 m. lapkričio pab.

Aktualios temos konsultantus galima išsirinkti VŠĮ „Versli Lietuva“ kuruojamame „Verslo konsultantų tinkle“. Konsultantus atrenka speciali „Verslios Lietuvos“, Ekonomikos ir inovacijų ministerijos ir verslo atstovų komisija. Jais tapti gali tik nepriekaištingą reputaciją ir ilgametę patirtį versle arba konsultuojant verslus turintys fiziniai bei juridiniai asmenys.

Paraišką gauti subsidiją pateikusiai MVĮ per dotacijos sutarties galiojimo laikotarpį gali būti skirta iki 4 tūkst. eurų imtinai eksporto, potencialių rinkų paieškos, tarptautinės prekybos konsultacijų išlaidoms kompensuoti.

Per 6 mėn. sutarties laikotarpį mažos įmonės, veikiančios iki 3 metų, gali padengti 85 proc. aukšto lygio verslo konsultacijų sumos, jei pareiškėjas yra MVĮ, veikianti daugiau kaip 3 metus (imtinai), – iki 50 procentų konsultacijų išlaidų.

Dotacijos prašymų skaičius neribojamas – pasibaigus kompensacijos laikotarpiui, projekto vykdytojas gali kreiptis į „Invegą“ dėl naujo kompensacijos laikotarpio.

Projektams įgyvendinti numatoma skirti iki beveik 5,6 eurų Europos regioninės plėtros fondo lėšų. Projekto veiklos turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje. Parama gali pasinaudoti tik Lietuvoje registruoti juridiniai asmenys.

Paraiškos pasinaudoti priemone gali būti teikiamos iki 2020 m. lapkričio 30 d., dotacijos sutartys pasirašomos iki 2020 m. gruodžio 31 dienos.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„McDonald‘s“ pelnas nuvylė – akcijos atpigo 5%

JAV restoranų tinklo „McDonald‘s“ trečiojo ketvirčio pelnas pirmą kartą per dvejus metus neatitiko analitikų...

Rinkos
12:01
Seimas priėmė svarstyti stambiųjų prekybininkų apmokestinimo įstatymą 2

Seimas priėmė svarstyti valdančiųjų „valstiečių“ siūlymą nuo 2020 m. įvesti naują prekybos mokestį, kurį...

Prekyba
09:25
Nustatyta „Humanos“ rinkos vertė, komercinė veikla perkelta į UAB Premium 1

Dėvėtų drabužių UAB „Humana LT“ rinkos vertė – 18,2 mln. Eur. Tokia suma įvertintą dėvėtų drabužių rūšiavimo,...

Pramonė
05:45
„Maximos“ ir „Top Sport“ reklamos – dėmesio centre Premium

Tarp labiausiai įsiminusių šio rudens reklamų karaliauja prekybos tinklo „Maxima“ kampanija su „Minions“...

Rinkodara
05:45
Su tinklaraštininko J. Laukaičio idėja garsina Vilnių

Prieš metus įtraukiantį vaizdo klipą apie Lietuvą „Youtube“ kanale paskelbęs keliautojas, socialinių tinklų...

Rinkodara
2019.10.22
„Daumantai LT“ patirtis: nuo pigių kopijų iki savo prekės ženklų Premium

Kėdainių pagardų gamintoja „Daumantai LT“ pristatė naują prekės ženklą „Wow mama“, su kuriuo tikisi sumažinti...

Prekyba
2019.10.22
„Akropolis“ Kaune atidarytas, bet dalis parduotuvių šiandien neveiks

Kauno „Akropolis“ atnaujino darbą, bet dalis parduotuvių šiandien neveiks. Dėl pasklidusių dūmų dieną buvo...

Prekyba
2019.10.22
„Maxima LT“ skirta bauda už nesąžiningus veiksmus su tiekėjais

Konkurencijos taryba pripažino, kad „Maxima LT“ pažeidė Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų veiksmų...

Prekyba
2019.10.22
„Laisvės TV“ turi naują vadovę 1

Mykolą Markauską, internetinės televizijos „Laisvės TV“ vadovą, šiose pareigose keičia jo pavaduotoja Gabija...

Rinkodara
2019.10.22
Kaip planuojamas naujasis prekybos apmokestinimas paveiks būsto įperkamumą

Lietuvos Respublikos Seimas su kitų metų biudžetu gali patvirtinti ir LR Stambios prekybos mokesčio įstatymo...

Statyba ir NT
2019.10.22
„Good one“ – trečius metus iš eilės „Deloitte“ sparčiausiai augančiųjų sąraše

Lietuvos skaitmeninės rinkodaros agentūra „Good one“ trečius metus iš eilės patenka į sparčiausiai augančių...

Rinkodara
2019.10.21
URM: JAV muitai paveiks 0,12% Lietuvos eksporto į JAV

JAV prezidentui Donaldui Trumpui praėjusią savaitę įvedus muitus 7,5 mlrd. USD vertės importui iš Europos...

Prekyba
2019.10.21
Buvęs „vipcommunications“ vadovas palieka agentūrą

Bertai Čaikauskaitei įsigijus komunikacijos agentūros „vipcommunications“ akcijas ir tapus vadove, iš įmonės...

Rinkodara
2019.10.21
Eksporto ir importo statistika: kainos mažėja 

Per metus (2019 m. rugpjūtį, palyginti su 2018 m. rugpjūčiu) eksportuotų prekių kainos sumažėjo 3,2%,...

Prekyba
2019.10.21
Didžiųjų patirtis: kaip paskatinti augimą, įdarbinant didžiuosius duomenis Premium

Dauguma smagurių ir sveikatingumo šalininkų per pastaruosius kelerius metus tikriausiai bus ragavę kombučios,...

Prekyba
2019.10.20
Kodėl darbuotojai netampa įmonės ambasadoriais? Mįslė – ne pasitenkinime 4

Kaip padaryti, kad socialiniuose tinkluose darbuotojai aktyviau komunikuotų apie organizaciją? Tokį klausimą...

Rinkodara
2019.10.20
Kaip lietuviai užsienio užsakovus nustebina

Vis daugiau Lietuvos gamintojų supranta, kad vienas iš būdų palenkti galimą pirkėją į savo pusę – pasikviesti...

Gazelė
2019.10.20
„Moody’s“: Europos prekybos sektoriaus augimas išliks lėtas, bet yra ir galimybių Premium

Artimiausius pusantrų metų Europos prekybininkų apyvartoms neigiamą įtaką darys keli nesusiję veiksniai,...

Prekyba
2019.10.20
„Chanel“ mados namai gamins rožinį vyną 3

Gaminti vyną ar bent turėti nuosavą vynuogyną yra madinga: žiniasklaidoje vis sušmėžuoja pranešimų apie...

Laisvalaikis
2019.10.18
„JPMorgan“ žvalgosi, kam parduoti JAV valdomą e. prekybos įmonę „Fresh Direct“

Keli tarpusavyje nesusiję šaltiniai „New York Post“ patvirtino, kad vėl aktyviai ieškoma pirkėjo JAV e.

Prekyba
2019.10.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau