2018-09-27 09:00

Didžiųjų tinklų plėtra – nuosekli, smulkios parduotuvės nyksta

VŽ koliažas.
VŽ koliažas.
Maisto prekėmis, alkoholiniais gėrimais ir tabako gaminiais prekiaujančių parduotuvių, nepriklausančių didiesiems tinklams, yra beveik 3% mažiau negu pernai. Ekspertų nuomone, prieš smulkiuosius atsigręžė alkoholio prekybos ribojimas. Didžiųjų statistiką gerino sparčiai besiplečiantis Vokietijos mažmeninės prekybos tinklas „Lidl“, nes du dalyviai „Rimi“ ir „Palink“, turėję planų jungtis, 2017 m. beveik nevykdė plėtros.

Statistikos departamento duomenimis, 2017 m. pabaigoje Lietuvoje veikė 4.627 didiesiems prekybos tinklams nepriklausančios parduotuvės. 2016 m. jų buvo 4.755. Tiesa, nors jų liko mažiau, bendras netinklinių parduotuvių užimamas plotas šiek tiek padidėjo.

Didieji prekybos tinklai – „Maxima“, „Palink“, „Rimi Lietuva“, „Norfos mažmena“ ir „Lidl Lietuva“ – kartu sudėjus 2017 m. pabaigoje turėjo 711 parduotuvių, prieš metus tuo pačiu metu – 707. Šio prieaugio dešimt parduotuvių yra „Lidl“ – aktyviai besiplečiančio Vokietijos prekybos tinklo. 2017 m. vasarį Lietuvoje veikė 25 parduotuvės, po metų tuo pačiu metu – 35 parduotuvės. Dabar jų jau yra 38. Iki metų pabaigos bus atidarytos dar trys parduotuvės – greičiausiai Palangoje, Elektrėnuose ir Visagine. 

52795
130817
52791