Perveneckas: artėjant politiniam sezonui, prekybininkai pradedami kaltinti dėl kainų

Publikuota: 2018-08-17
Rimantas Perveneckas, „Aprangos“ grupės vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Rimantas Perveneckas, „Aprangos“ grupės vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Neaišku, kodėl iš dvidešimties tyrime lygintų drabužių keturiolikos prekių ženklai pasirinkti tie, kuriems atstovauja „Apranga“, o, pavyzdžiui, antro rinkos žaidėjo „Hennes&Mauritz“ neįtrauktas nė vienas produktas, sako Rimantas Perveneckas, „Aprangos“ grupės vadovas.

Paklaustas, ar jau spėjo susipažinti su penktadienį Teisingumo ministerijos paskelbtu ne maisto prekių kainų palyginimo dvylikoje skirtingų ES šalių tyrimu, p. Perveneckas, sakė su tyrimo medžiaga susipažinęs paviršutiniškai, nes jos niekas įmonei nedavė, reikėjo ieškoti savais šaltiniais. Pirmasis įspūdis peržiūrėjus tyrimą – artėja politinis sezonas, todėl prekybininkai pradedami kaltinti dėl kainų. Turint omenyje, kad tyrimas atliktas už labai „rimtą“ kainą (660 Eur), galima daryti išvadas apie jo atitinkamumą ir reprezentatyvumą. Tyrime apžvelgtos dvylika šalių, nežinia, ar specialiai neįtrauktos Skandinavijos šalys, Suomija, kuriose, tikėtina, kainos žymiai didesnės, svarsto pašnekovas.

Neaišku, kodėl iš dvidešimties tyrime lygintų drabužių keturiolikos prekių ženklai pasirinkti tie, kuriems atstovauja „Apranga“, o, pavyzdžiui, antro rinkos žaidėjo „Hennes&Mauritz“ neįtrauktas nė vienas produktas.

„Sunku kalbėti, kodėl toks pasirinkimas, ar jis tendencingas... Nepaisant to, tyrimas leidžia išsklaidyti tam tikrus mitus, su kuriais pastaruoju metu susiduriame“, – sako p. Perveneckas.

Neturi svertų

Pasak p. Pervenecko, tiekėjai neparduoda „Aprangai“ prekių pigiau vien dėl to, kad prekės bus parduodamos mažiau turtingoje šalyje, mažesnėje rinkoje. Daugeliui partnerių skirtingose šalyse prekės parduodamos panašiomis kainomis. Gauti solidesnė nuolaidą galima tik jeigu perkamas didesnis drabužių kiekis.

„Kainos Lietuvoje nebus žemiausios ES, nes nėra nė vienos priežasties, kodėl taip turėtų būti: esame maža rinka, teoriškai – Europos užkampyje, visos paslaugos pas mus vienos brangesnių, todėl mūsų santykiniai kaštai yra didesni“, – argumentuoja p. Perveneckas.

Lietuvos prekybininkams, importuojantiems prekes, tenka iššūkis išlaikyti kainų lygį, kad jis nebūtų didesnis nei kitose šalyse. Prekybai per pastaruosius dvejus metus didelę įtaką padarė elektroninė komercija. Bet kuris pirkėjas, prieš pirkdamas prekes, pasižiūri, kokios kainos yra elektroninėse parduotuvėse, dėl to kainos visur vienodėja. Dar po kokių dvejų metų jos bus labai artimos, mano p. Perveneckas.

nuotrauka::1left

„Aprangos“ akcijos kotiruojamos biržoje, mūsų ataskaitose galima pamatyti, kad realizuotas antkainis per metus su išpardavimais sudaro 44-45%. Jeigu norime uždirbti 7% pelno, turime visas išlaidas suvesti į 37-38%. „Inditex“ gaminiams antkainis „Aprangos“ grupėje pats mažiausias“, – sako p. Perveneckas.

Paklaustas, ar objektyvu kainas lyginti nevertinant nuolaidų ir akcijų, kurios yra kainodaros dalis, verslininkas atsakė, kad „Lietuva yra prie mažiau uždirbančių, žemesnio vartojimo lygio šalių, o visur, kur atlyginimai žemesni, žymiai daugiau prekių parduodama per išpardavimus negu pagrindinių kainų metu.

Į tyrimo lauką pakliuvo dvi ypatingos šalys – Ispanija ir Portugalija, kuriose didžiausia drabužių kompanija pasaulyje „Inditex“ taiko ypatingą, namų rinkos kainodarą. Ten susiformavusi kitokia vartojimo kultūra.

„Jeigu išimtume iš sąrašo Ispaniją ir Portugaliją, kur kainos visuomet mažesnės, pamatytume, kad Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje - šalyse, kuriose „Apranga“ atstovauja „Inditex“ ženklams, kainos iš tikrųjų yra artimos arba panašios į tas, kurios yra daugelyje kitų Europos šalių“, – komentuoja p. Perveneckas.

Anot jo, pastaruosius dvejus metus derybose su „Inditex“ buvo siekiama, kad drabužiai, kurių kainos parduotuvėse sudaro iki 19,95 Eur, Lietuvoje kainuotų tiek pat kaip Ispanijoje.

VŽ rašė, kad Teisingumo ministerija ir Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pristatė tyrimą apie drabužių, avalynės, buitinės technikos kainų palyginimą Lietuvoje ir kitose ES valstybėse. Su visu tyrimu galite susipažinti ČIA.

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Zalando“ statys logistikos centrą prie Roterdamo

Sparčiai auganti elektroninės prekybos bendrovė „Zalando“ Nyderlandų verslo parke Bleisveike pradeda statyti...

Prekyba
2019.08.18
„Elektromarkt“: internetinės prekybos apimtys auga kartais 4

Kartu su augančiu vartotojų praleidžiamu laiku internete, į viršų stiebiasi ir e. prekybos pardavimai.

Prekyba
2019.08.18
Į fizines parduotuves klientus prisikviečia priemonėmis, kurių neturi e. parduotuvės

E. komercijos rinkoje konkurencijai intensyvėjant, jų kovą laimi pirkėjai, kurie gali rinktis iš pasaulinio...

Gazelė
2019.08.18
Egipte prognozuojamas modernios prekybos spurtas

Egipto būtiniausių kasdienių greito vartojimo prekių sektoriuje dominuoja maži, tradiciniai bakalėjos...

Prekyba
2019.08.17
Vokietijoje IKEA pasiūlė grąžinti naudotus baldus

Švedijos baldų gamintoja IKEA Vokietijoje pradėjo pilotinį tvarumo projektą „Zweite Chance“ („Antrasis...

Prekyba
2019.08.16
JK prognozuoja įspūdingą patogaus apsipirkimo rinkos augimą

Per ateinančius penkerius metus JK patogaus apsipirkimo (angl. convenience) rinka padidės 6,9 mlrd. GBP (7,5...

Prekyba
2019.08.16
„Lietuvos energija“ kūrybos partneriui skirs 1,2 mln. Eur 8

Energetikos įmonių grupė „Lietuvos energija“, ruošdamasi esminių savo strategijos LE 2030 projektų...

Rinkodara
2019.08.16
Investicijos į naujus verslus stumtelėjo „Icor“ į nuostolius Premium 8

Viena stambiausių verslo grupių Lietuvoje „Icor“ pernai dirbo nuostolingai, rodo Registrų centrui pateikta...

Statyba ir NT
2019.08.16
Smulkiųjų kelias pas kaimynus nei ilgas, nei brangus – užtenka išversti e. parduotuvę Premium 1

Smulkiųjų eksporto žvalgybos prasideda nuo Latvijos. Dauguma numatančiųjų vėliau pardavimo kanalus auginti,...

Gazelė
2019.08.16
TV3 ir LNK grupių rodikliai – į priešingas puses Premium 10

Didžiosioms komercinėms TV grupėms 2018 m. buvo skirtingi: TV3 augino ir pardavimus, ir pelną, o LNK šie...

Rinkodara
2019.08.16
Prekybos tinklų algų medianos: „Lidl“ ir „Norfa“ jos išlieka didžiausios 21

Tarp didžiausių prekybos tinklų vidutinio darbo užmokesčio mediana išsiskiria mažmeninės prekybos tinklas...

Prekyba
2019.08.16
„Sanitex“ logistikos įmonė BLS keičia požiūrį į taupymo priemones Premium 4

„Baltic Logistic Solutions“, „Sanitex“ grupei priklausanti logistikos įmonė, skaičiuoja, kad personalo kaitos...

Plėtros pamokos: netolimų rinkų skirtumai e. prekyboje stebina ir po dešimtmečio 1

Europa yra viena iš geriausių vietų e. komercijos verslui – tarptautinė prekyba praėjusiais metais augo 13%,...

Gazelė
2019.08.15
Kodėl klientai prieštarauja?

Visi mes įsigydami daiktą ar pirkdami paslaugą daugiau ar mažiau, labiau sąmoningai ar mažiau sąmoningai...

Pardavimai
2019.08.15
Z karta gyvena ir miega su socialiniais tinklais 8

Bent vienu socialiniu tinklu per paskutinius 3 mėnesius Lietuvoje naudojosi 77% gyventojų, o Z kartoje –...

Rinkodara
2019.08.15
„Iki“ palieka komunikacijos vadovė B. Čaikauskaitė 8

Bendrovės „Palink“ valdomą mažmeninės prekybos tinklą „Iki“ palieka komunikacijos vadovė Berta Čaikauskaitė. 

Prekyba
2019.08.14
„Amazon“ rengiasi nupirkti dalį stambaus Indijos prekybos tinklo

JAV elektroninės komercijos ir technologijų bendrovė „Amazon“ ir Indijos antras didžiausias prekybininkas...

Prekyba
2019.08.14
„Tele2“ už suvaldytą krizę „Stevie Awards“ apdovanojimuose pelnė bronzą 2

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ pasauliniuose verslo apdovanojimuose „Stevie Awards“ pelnė bronzos...

Rinkodara
2019.08.14
Liepą Vilniuje nepritarta 5 NT projektams: tarp jų – „Lidl“ ir „McDonald’s“  Premium 15

Liepą Vilniaus miesto savivaldybė prieš išduodant statybos leidimus paprašė pakoreguoti 5-is nekilnojamojo...

Statyba ir NT
2019.08.14
„Swedbank“ skolina „RD Signs“ 2,8 mln. Eur gamyklos Šiauliuose statybai 4

„Swedbank“ Lietuvoje suteikė 2,8 mln. Eur investicinę paskolą reklamos gamybos ir serviso įmonei „RD Signs“.

Pramonė
2019.08.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau