Perveneckas: artėjant politiniam sezonui, prekybininkai pradedami kaltinti dėl kainų

Publikuota: 2018-08-17
Rimantas Perveneckas, „Aprangos“ grupės vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Rimantas Perveneckas, „Aprangos“ grupės vadovas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Neaišku, kodėl iš dvidešimties tyrime lygintų drabužių keturiolikos prekių ženklai pasirinkti tie, kuriems atstovauja „Apranga“, o, pavyzdžiui, antro rinkos žaidėjo „Hennes&Mauritz“ neįtrauktas nė vienas produktas, sako Rimantas Perveneckas, „Aprangos“ grupės vadovas.

Paklaustas, ar jau spėjo susipažinti su penktadienį Teisingumo ministerijos paskelbtu ne maisto prekių kainų palyginimo dvylikoje skirtingų ES šalių tyrimu, p. Perveneckas, sakė su tyrimo medžiaga susipažinęs paviršutiniškai, nes jos niekas įmonei nedavė, reikėjo ieškoti savais šaltiniais. Pirmasis įspūdis peržiūrėjus tyrimą – artėja politinis sezonas, todėl prekybininkai pradedami kaltinti dėl kainų. Turint omenyje, kad tyrimas atliktas už labai „rimtą“ kainą (660 Eur), galima daryti išvadas apie jo atitinkamumą ir reprezentatyvumą. Tyrime apžvelgtos dvylika šalių, nežinia, ar specialiai neįtrauktos Skandinavijos šalys, Suomija, kuriose, tikėtina, kainos žymiai didesnės, svarsto pašnekovas.

Neaišku, kodėl iš dvidešimties tyrime lygintų drabužių keturiolikos prekių ženklai pasirinkti tie, kuriems atstovauja „Apranga“, o, pavyzdžiui, antro rinkos žaidėjo „Hennes&Mauritz“ neįtrauktas nė vienas produktas.

„Sunku kalbėti, kodėl toks pasirinkimas, ar jis tendencingas... Nepaisant to, tyrimas leidžia išsklaidyti tam tikrus mitus, su kuriais pastaruoju metu susiduriame“, – sako p. Perveneckas.

Neturi svertų

Pasak p. Pervenecko, tiekėjai neparduoda „Aprangai“ prekių pigiau vien dėl to, kad prekės bus parduodamos mažiau turtingoje šalyje, mažesnėje rinkoje. Daugeliui partnerių skirtingose šalyse prekės parduodamos panašiomis kainomis. Gauti solidesnė nuolaidą galima tik jeigu perkamas didesnis drabužių kiekis.

„Kainos Lietuvoje nebus žemiausios ES, nes nėra nė vienos priežasties, kodėl taip turėtų būti: esame maža rinka, teoriškai – Europos užkampyje, visos paslaugos pas mus vienos brangesnių, todėl mūsų santykiniai kaštai yra didesni“, – argumentuoja p. Perveneckas.

Lietuvos prekybininkams, importuojantiems prekes, tenka iššūkis išlaikyti kainų lygį, kad jis nebūtų didesnis nei kitose šalyse. Prekybai per pastaruosius dvejus metus didelę įtaką padarė elektroninė komercija. Bet kuris pirkėjas, prieš pirkdamas prekes, pasižiūri, kokios kainos yra elektroninėse parduotuvėse, dėl to kainos visur vienodėja. Dar po kokių dvejų metų jos bus labai artimos, mano p. Perveneckas.

nuotrauka::1left

„Aprangos“ akcijos kotiruojamos biržoje, mūsų ataskaitose galima pamatyti, kad realizuotas antkainis per metus su išpardavimais sudaro 44-45%. Jeigu norime uždirbti 7% pelno, turime visas išlaidas suvesti į 37-38%. „Inditex“ gaminiams antkainis „Aprangos“ grupėje pats mažiausias“, – sako p. Perveneckas.

Paklaustas, ar objektyvu kainas lyginti nevertinant nuolaidų ir akcijų, kurios yra kainodaros dalis, verslininkas atsakė, kad „Lietuva yra prie mažiau uždirbančių, žemesnio vartojimo lygio šalių, o visur, kur atlyginimai žemesni, žymiai daugiau prekių parduodama per išpardavimus negu pagrindinių kainų metu.

Į tyrimo lauką pakliuvo dvi ypatingos šalys – Ispanija ir Portugalija, kuriose didžiausia drabužių kompanija pasaulyje „Inditex“ taiko ypatingą, namų rinkos kainodarą. Ten susiformavusi kitokia vartojimo kultūra.

„Jeigu išimtume iš sąrašo Ispaniją ir Portugaliją, kur kainos visuomet mažesnės, pamatytume, kad Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje - šalyse, kuriose „Apranga“ atstovauja „Inditex“ ženklams, kainos iš tikrųjų yra artimos arba panašios į tas, kurios yra daugelyje kitų Europos šalių“, – komentuoja p. Perveneckas.

Anot jo, pastaruosius dvejus metus derybose su „Inditex“ buvo siekiama, kad drabužiai, kurių kainos parduotuvėse sudaro iki 19,95 Eur, Lietuvoje kainuotų tiek pat kaip Ispanijoje.

VŽ rašė, kad Teisingumo ministerija ir Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pristatė tyrimą apie drabužių, avalynės, buitinės technikos kainų palyginimą Lietuvoje ir kitose ES valstybėse. Su visu tyrimu galite susipažinti ČIA.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
M. Plukys: tai, kas prasideda Estijoje, baigiasi Lietuvoje 1

Mindaugą Plukį, nuo 2008 m. dirbusį „Nissan Nordic Europe Oy“ komunikacijos vadovu, galima vadinti...

Transportas
07:51
Ir estams dėl šiukšlių skauda galvą – šaliai gresia 100 mln. Eur bauda 2

Jei po metų Estija nepradės perdirbti pusės šalyje susidarančių buitinių atliekų, Briuselis jai gali skirti...

Išaugus gėrimų vartojimui, į taromatus 2018 m. grąžinta rekordinis kiekis pakuočių 1

Pernai taromatams bei rankinio surinkimo punktams Lietuvos gyventojai grąžino rekordinį gėrimų pakuočių...

Didžiausia infliacija ES – Estijoje 19

Euro zonos 2018 m. gruodžio mėn. metinė infliacija buvo 1,6%, 0,3 procentiniais punktais (p.p.) mažesnė nei...

Finansai
2019.01.18
A. Veryga žada valstybines vaistines ligoninėse dar šiemet 9

Sveikatos reikalų ministras Aurelijus Veryga žada sudaryti galimybę ligoninių vadovams įsteigti valstybines...

LB: prekybininkai negali imti mokesčio už atsiskaitymus kortelėmis  20

Prekių ir paslaugų teikėjai neturi teisės imti mokesčio iš pirkėjų, atsiskaitančių mokėjimo kortelėmis,...

EP siūlo PVM lengvatas prekėms, kurias dažniau perka moterys 13

Europos Parlamentas rezoliucijoje dėl lyčių lygybės ir mokesčių pasiūlė taikyti PVM lengvatas moterų...

Finansai
2019.01.17
Tiekimo grandinė: technologijos, į kurias investuoja milžinai Premium

Duomenų analitika daro vis didesnę įtaką tiekimo grandinės procesams ir jau neša naudą kai kuriems jos...

„Švaros broliai“ į naują tunelinę plovyklą Vilniuje investuoja 2,5 mln. Eur 6

UAB „Švaros broliai“ pradeda naujos tunelinės automobilių plovyklos statybas Vilniuje, Gariūnuose. Tai bus...

Paštas kaimo laiškininkus persodins į automobilius, skelbia konkursus 2

Lietuvos paštas iki 2019 m. I pusmečio planuoja paskelbti kelis viešųjų pirkimų konkursus 640 automobilių...

Transportas
2019.01.16
Vyriausybė pritarė naujam reikalavimui prekybininkams 4

Siekiant sumažinti šešėlinės ekonomikos mastą prekybos sektoriuje, Ekonomikos ir inovacijų ministerija siūlo,...

E. Budvilaitis paliko „StrongPoint“ 6

Prekybos technologijų ekspertas Evaldas Budvilaitis, technologijų bendrovės „StrongPoint“ vienas vadovų, po...

„Maxima“ investuoja į saulės jėgaines 3

Prekybos tinklas „Maxima“, siekdamas mažinti veiklos sąnaudas bei poveikį aplinkai, didina investicijų į...

Energetika
2019.01.16
Advokatų kontoros „Cobalt“ partnerių gretas papildė ilgamečiai darbuotojai

Nuo sausio 1 d. advokatų kontoros „Cobalt“ partnerių gretas papildė du nauji partneriai. Jais tapo ilgamečiai...

Daugiausia baudų skyrė už konkurenciją ribojančius susitarimus

Konkurencijos taryba 2018 m. už Konkurencijos ir Reklamos įstatymo pažeidimus skyrė baudų už 780.800 Eur,...

Rinkodara
2019.01.16
Latvijos žiniasklaida: „Čili pica“ tinklo mokestinė skola siekia 327.700 Eur

Picerijų tinklą „Čili pica“ kaimyninėje Latvijoje valdančios bendrovės „Čilija pizza“ mokestinė skola sausio...

„Maxima“ diegia elektronines etiketes, jas turintis „Topo centras“ vardija trūkumus  Premium 10

Neseniai pranešęs apie investicijas į prekių skenavimo įrenginius mažmeninės prekybos tinklas „Maxima“...

Prie neseniai startavusios advokatų kontoros WINT prisijungė naujas partneris 3

Praėjusių metų pabaigoje susikūrusios advokatų profesinės bendrijos WINT partneriu tapo Pranas Švedas,...

Vilniaus „Akropolio“ atnaujinimo užsakymą gavo „Mitnija“

Pusės Vilniaus prekybos ir pramogų centro „Akropolio“ ploto atnaujinimą atliks koncernui „,MG Baltic“...

Statyba ir NT
2019.01.15
„Novaturo“ apyvarta pernai išaugo 29% 1

Didžiausio Baltijos šalyse kelionių organizatoriaus AB „Novaturas“ neaudituota 2018 m. apyvarta Lietuvoje,...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau