Keserauskas: „Rimi“ ir „Iki“ turi galimybę kreiptis iš naujo

Publikuota: 2018-04-18
Atnaujinta 2018-04-18 17:25
Šarūnas Keserauskas, Konkurencijos tarybos pirmininkas. Vladimiro Ivanovo (VŽ)
Šarūnas Keserauskas, Konkurencijos tarybos pirmininkas. Vladimiro Ivanovo (VŽ)

Toks „Rimi“ ir „Iki“ sandoris, kuris buvo planuotas, nebeįvyks. Tačiau bendrovėms niekas netrukdo planuoti naują ir teikti kitą prašymą Konkurencijos tarybai. Kita vertus, „Rimi“ akcininkė jau pranešė planuojanti augti organiškai.

Šarūnas Keserauskas, Konkurencijos tarybos pirmininkas, pranešė, kad trečiadienis buvo paskutinė diena, kai UAB „Rimi Lietuva“ galėjo pateikti potencialius pirkėjus daliai verslo – 17-ai parduotuvių.

Tačiau Konkurencijos taryba, įvertinusi keturių pasiūlymus pateikusių pirkėjų potencialą kiekvienoje minėtų parduotuvių, nusprendė, kad veiksminga konkurencija šiose vietose nebūtų užtikrinta. Neoficialiais VŽ duomenimis, „Rimi Lietuvos“ akcininkė „ICA Gruppen“ neatmeta galimybės dėl šio Konkurencijos tarybos sprendimo kreiptis į tarptautinį arbitražą ar Švedijos investicijų užsienyje apsauga besirūpinančias institucijas.

„Mūsų sprendimus visada galima skųsti teismui. Beveik visada jie yra skundžiami“, – trečiadienį žurnalistams sakė p. Keserauskas.

Pasiūlyti pirkėjai netiko

Suteikdama leidimą vykdyti sandorį, Konkurencijos taryba šalims iškėlė sąlygą atsisakyti dalies verslo – 17-os parduotuvių. Sandoris žlugo dėl to, kad, pasak tarybos, ši sąlyga nebuvo išpildyta iki nurodyto termino.

„Kai mums pasiūlė galimus pirkėjus, įvertinome ir nusprendėme, kad tos alternatyvos netinka“, – žurnalistams sakė p. Keserauskas. Jis negalėjo atskleisti pirkėjų pavadinimų, bet patvirtino, kad jų buvo keturi.

VŽ šaltinių teigimu, paskutiniams etape dalyvavo Kauno bendrovė „Šilas“, „S. Jurkus ir partneriai“ (prekės ženklai „Mastis“, „Jurkynė“, „Pas Stanislovą“) ir Latvijos „Mego“. Kiek anksčiau derybose dalyvavo ir bendrovė „Grūstė“, tačiau ji galutinio derybų etapo nepasiekė, rodo neoficialūs VŽ duomenys.

Pasak p. Keserausko, kiekvienos parduotuvės situacija buvo vertinama individualiai. O neigiamą išvadą būtų lėmę ir tai, jei pirkėjas tvarios konkurencijos nebūtų galėjęs užtikrinti bent vienoje iš 17-os parduotuvių. Jis negalėjo atskleisti konkrečių parduotuvių, kuriose būtų ar nebūtų buvę galima užtikrinti konkurencijos.

VŽ paklaustas, ar galėtų bendrais bruožais apibūdinti pirkėjams keltus reikalavimus, Konkurencijos tarybos vadovas sakė, kad pirmiausia buvo reikalaujama, jog šis nebūtų susijęs su sandorio šalimis. Antra, pirkėjai kiekvienoje konkrečioje parduotuvėje turėjo sudaryti tvarią ir bent tiek pat veiksmingą konkurenciją. Trečia, jau rinkoje veikiantis subjektas tokiu įsigijimu taip pat negali kelti konkurencijos problemų.

„Nėra kalbos, ar kažkas per didelis, ar per mažas. Kiekvienas iš pateiktų pirkėjų savaime rinkoje veikti gali. Tačiau mes vertinome, ar jie būtų tinkamas pakaitalas toje rinkoje (konkrečioje parduotuvėje – VŽ). Nekalbame apie konkurenciją trims mėnesiams“, – kalbėjo p. Keserauskas.

Turi galimybę kreiptis iš naujo

Jis patikslino, kad toks sandoris, apie kurį visą šį laiką buvo kalbama rinkoje, įvykti negali. Tiesa, jei „Rimi“ ir „Iki“ vis dėlto norėtų jį įvykdyti, procesą tektų pradėti iš naujo.

„Nenorėčiau spekuliuoti, kas būtų, jeigu būtų. Pirmiausia pačios šalys turėtų sugalvoti, ar jos suinteresuotos sandoriu, kiek jis toliau įmanomas. Jei mes gautume tokį kreipimąsi, vertintume“, – sako p. Keserauskas.

Tačiau „Rimi Lietuvos“ akcininkė savo pranešime rašo planuojanti rinkoje augti organiškai. O „Iki“ tinklas tikina, kad jų kasdienybėje niekas nesikeičia – dirbama kaip iki šiol.

„Rimi Lietuva“ apie planus įsigyti „Iki“ tinklą valdančią UAB „Palink“ pranešė 2016-ųjų pabaigoje. Sandorio vertė turėjo siekti 213 mln. Eur, jį norėta užbaigti šių metų antrąjį ketvirtį.

Pirkėjui šiame sandoryje atstovavo Švedijos „SEB Corporate Finance“ ir Lietuvos „Summa Advisers“ (finansiniai patarėjai) bei Švedijos „Gernandt & Danielsson“ ir Lietuvos „Valiunas Ellex“ (teisiniai patarėjai). UAB „Palink“ sandoryje atstovavo Lietuvos advokatų kontora „Sorainen“. Patikėtiniu parduodant verslą 17-oje parduotuvių buvo nusamdyta finansų patarėjų UAB „Porta Finance“.

[infogram id="a0556610-2ae8-463d-9838-54dfd4ff84aa" prefix="H5l" format="interactive" title="Copy: „Rimi“ ir „Iki“ turi atsisakyti šių parduotuvių"]

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PREKYBOS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Naujos „Lidl“ reklamos veidai – parduotuvių darbuotojai

Naujojo „Lidl Lietuva“ įvaizdinio vaizdo klipo epicentre – kone nuo prekybos tinklo atsidarymo Lietuvoje...

Rinkodara
2019.03.25
G. Bandzevičius: nuo 2021 m. atidarysime po „Rimi“ parduotuvę kas mėnesį Premium 11

Giedrius Bandzevičius, „Rimi Lietuvos“ vadovas, interviu VŽ sako, kad iki 2023 m. pabaigos prekybos tinklas...

Prekyba
2019.03.25
Centrinėje Briuselio stotyje „Lidl“ atidarė „pop-up“ sodą

Žemų kainų tinklas „Lidl“ Belgijos sostinėje esančioje centrinėje stotyje įrengė laikiną sodą. Ši koncepcija...

Prekyba
2019.03.25
„Lietuvos energija“ skelbia 1,5 mln. Eur vertės konkursą

Energetikos įmonių grupė Baltijos šalyse „Lietuvos energija“, ruošdamasi esminių savo strategijos LE 2030...

Rinkodara
2019.03.25
„Baltic Petroleum“ priklausančiai įmonei teks sumokėti 668.000 Eur PVM nepriemoką Premium 1

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) pagrįstai nurodė sumokėti apie 668.000 Eur PVM su UAB „Baltic Petroleum“...

Finansai
2019.03.25
„Microsoft“: didės dirbtinio intelekto reikšmė prekyboje  3

57% apklaustų bendrovių vadovų tikisi, jog dirbtinis intelektas jiems padės pagerinti klientų aptarnavimo ir...

Prekyba
2019.03.25
Vilniaus prekybos centro CUP nuomininkų apyvarta augo 7%  3

Sostinės prekybos centro CUP nuomininkų apyvarta 2018 m. siekė 28,44 mln. Eur be PVM ir buvo 7% didesnė nei...

Prekyba
2019.03.25
Sėkmingiausias naujas produktas – „Švyturio-Utenos alaus“ kokteilis 2

Lietuvos aludariai susigrąžino sėkmingiausio naujo produkto titulą. 2018 m. jis atiteko „Švyturio-Utenos...

Rinkodara
2019.03.25
Įmonėms netikėtai vėl brangsta pakuočių tvarkymas Premium 2

Daliai gamintojų ir importuotojų šiais metais už prekių pakuočių atliekų sutvarkymą teks mokėti brangiau, nei...

Paslaugos
2019.03.25
Kas vyksta su „Facebook“: „Snapchat‘izacija“ ar naujas verslo modelis 8

Neseniai Markas Zukerbergas, „Facebook“ įkūrėjas savo profilyje publikavo ilgą laišką apie tai, kokia...

Rinkodara
2019.03.24
Naujos koncepcijos „Monton“ parduotuvių sprendimai  3

Pagrindinei „Baltika Lietuva“ bendrovei nusprendus apjungti tris prekių ženklus į vieną, nuo 2020 m.

Prekyba
2019.03.23
Patarimai teisininkams: kaip patobulinti internetinį puslapį, kad jis imtų dirbti jums 4

Teisininkai jau įgudo klientų ieškoti demonstruodami savo ekspertiškumą renginiuose ar rengdami publikacijas.

Paslaugos
2019.03.23
Kavos bakas ant ratų – netradicinis sprendimas draudimo kampanijoje 1

Draudimo bendrovė „Gjensidige“ privalomojo transporto priemonių draudimo kampanijai pasirinko netradicinį...

Rinkodara
2019.03.23
Teismas: „MV Group“ gali naudoti ženklą „The Nines“ 2

Koncernui „MG Baltic“ valdoma didžiausia Lietuvoje stipraus alkoholio gamintoja Kauno „MV Group Production“,...

Rinkodara
2019.03.23
Buvusio „Yahoo“ viceprezidento įmonė sukirto rankomis su I. Laursu  Premium 13

Kasų ir prekybos valdymo sistemas smulkioms bei vidutinio dydžio įmonėms kurianti JAV kompanija „Talech“...

Paslaugos
2019.03.22
Korupciniai žaidimai, kurie vyksta už akcininkų nugaros Premium 8

Apie korupciją privačiame versle viešai retai kalbama, bet jos mastas gali būti ne mažesnis nei viešajame...

Verslo aplinka
2019.03.22
FM prognozuoja mažesnę infliacija ir 5% pigesnius degalus Premium 2

Finansų ministerija prognozuoja, kad vidutinė metinė infliacija Lietuvoje bus dar maženės nei pernai – 2,2%.

Finansai
2019.03.22
Nauji sprendimai į arenas pritraukia daugiau klientų Premium 1

Didžiosios šalies arenos, bandydamos atsiriekti didesnę renginių pyrago dalį, pradeda orientuotis į...

Rinkodara
2019.03.21
Metų rinkodaros vadovo laurai – „Volfui Engelman“ 4

„Metų CMO 2019“ arba Metų rinkodaros vadovo titulas šiemet keliauja į Manto Matukaičio, „Volfas Engelman“...

Rinkodara
2019.03.21
Priekabiavimo skandalas „Ted Baker“ metinį pelną nurėžė ketvirtadaliu  

JK drabužių gamintojo „Ted Baker“ ikimokestinis pelnas praėjusiais finansiniais metais, kurie baigėsi sausio...

Prekyba
2019.03.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau