„Norfa“ atsisako „Švyturio-Utenos alaus“ produkcijos

Šiandien pranešimą išplatinusi „Norfa“ teigia, kad „Švyturys-Utenos alus“ nori kelti alaus kainas vos ne dvigubai daugiau, nei alus turėtų brangti dėl padidėjusių akcizų.
„Mes norime, kad „Norfos“ pirkėjai galėtų alaus įsigyti pigiau. Aludariai nori prisidengti padidėjusiais akcizų mokesčiais ir pasinaudoti susiklosčiusia situacija vartotojų sąskaita. Ir tai ne pirmas kartas“, – pranešime spaudai teigia Darius Ryliškis, „Norfos“ atstovas spaudai.
Kovą įsigalioję nauji akcizų mokesčiai brangina skardinę alaus (priklausomai nuo alaus stiprumo) nuo 10 iki 14 ct. Pavyzdžiui, populiaraus „Švyturio Ekstra“ alaus skardinė dėl akcizų poveikio parduotuvėje turėtų brangti nuo 0,88 iki 1,01 Eur, tačiau gamintojas nori didinti kainą iki 1,1 Eur.
Rolandas Viršilas, „Švyturio-Utenos alaus“ vadovas, stebisi prekybos tinklo sprendimu atsisakyti įmonės produkcijos. Esą šiuo metu vyksta įprastos derybos.
„Neabejoju, kad mes susitarsime dėl kainos. Taip, mūsų noras yra didinti kainas kiek daugiau, tačiau tai susiję su ženkliai, net penktadaliu, šiais metais besitraukiančios Lietuvos alaus rinka, padidėjusių akcizų alkoholiui,
Besitraukiant rinkai mažėja gamybos efektyvumas. Norime kompensuoti praradimus“, – VŽ teigia p. Viršilas.
Pasak jo, kitiems tinklams, tarp jų ir „Maximai“, nebuvo pasiūlyta geresnė kaina.
Kitaip skaičiuoja
Ponas Viršilas pabrėžia, kad „Norfa“ skaičiuoja tik tiesioginį alaus akcizo padidėjimą. Būtina nepamiršti prie akcizo dydžio pridėti ir pačių prekybininkų maržą, kuri augina kainą, bei atitinkamai padidėjantį PVM, teigia verslininkas.
„Drastiškas, net 112% siekiantis akcizo alui pakėlimas daro ir ženklią netiesioginę įtaką šio produkto kainai. Prognozuojame, kad pabrangusio alaus bus nuperkama mažiau, o pardavimai rinkoje nukris 20 – 25%. Šios priežastys lemia gamybos efektyvumo praradimus ir atitinkamai brangina gaminamos produkcijos savikainą. Dėl to pagaminto alaus kaina ir auga daugiau, nei ūgtelėja tiesioginis akcizo mokestis“, – aiškina p. Viršilas.
Dar viena alaus brangimo priežastis yra ta, kad „Švyturys-Utenos alus“, kaip produkcijos gamintojas, nuo 2017 m. sausio 1 d. moka padidėjusį pakuočių tvarkymo mokestį VšĮ „Užstato sistemos administratorius“. Sausio ir vasario mėnesiais šiuos padidėjusius kaštus dengėme savo sąskaita, tačiau dėl ekonominių priežasčių to daryti daugiau nebegalime, teigia bendrovė.
„Su šiomis produkcijos brangimo priežastimis esame išsamiai supažindinę „Norfos“ vadovus nuo vasario vykstančių derybų metu. Tikimės šias derybas tęsti ir rasti visas puses tenkinančius sprendimus. Taip pat norime nuraminti pirkėjus, kad „Norfos“ prekybos tinkle „Švyturio“ alaus šiuo metu tikrai yra ir, tikimės, kad juo bus prekiaujama ir vykstančių derybų metu“, – sako p. Viršilas.
Derisi ir kiti
Kalnapilio-Tauro grupė šiuo metu taip pat tariasi su prekybos tinklais dėl aukštesnių produkcijos kainų.
Marijus Kirstukas, KTG generalinis direktorius, apie derybų eigą su „Norfa“ neatvirauja: „Tai konfidencialu, esame susitarę su prekybininkais nekomentuoti situacijos. Mūsų produkcija „Norfos“ parduotuvėse prekiaujama“.
„Norfa“ taip pat neatskleidžia, ar kitų aludarių siūlomos kainos yra mažesnės nei „Švyturio-Utenos alaus“, su kuriuo šiuo metu bendradarbiavimas įstrigo.
Prieš metus dėl alaus kainos „Švyturio-Utenos alus“ buvo susikibęs su „Maxima“. Tuomet nauji alaus užsakymai sustabdyti, prekiaujama tik prekybos taškuose sukauptais gėrimais. Konfliktas buvo išspręstas gana greitai – dieną po to, kai naujienos pasirodė žiniasklaidoje. Tuomet kainos taip pat buvo didintos dėl išaugusio akcizo. Derybų detalių verslas tuomet neatskleidė.