„Fegda“ ir „Rizzani de Eccher“ rekonstruos elektros linijas šalia „Rail Baltica“

„Litgrid“ ketvirtadienį pranešė pasirašiusi trišales sutartis su „LTG Infra“ bei konkursą laimėjusiomis rangovėmis – Lietuvos kelių infrastruktūros statybos įmone „Fegda“ ir Italijos „Rizzani de Eccher“ Lietuvos filialu.
„Esamos gelžbetoninės atramos bus pakeistos į metalines inkarines atramas, o statant naują geležinkelio tiltą per Nerį Jonavos rajone bus tiesiamas požeminis 110 kV kabelis“, – pranešime teigė „Litgrid“ vadovas Rokas Masiulis.
Darbai bus atliekami linijos Kaunas–Ramygala ruožuose Šveicarija–Žeimiai ir Žeimiai–Šėta.
„Fegda“ keis atramas linijose Lietuvos elektrinė–Jonava ir Kaunas–Jonava II bei Jonava–Panevėžys ir Jonava–Dargužiai, o „Rizzani de Eccher“ Lietuvos filialas keis dalį 110 kV oro linijos Kaunas–Jonava I požeminiu kabeliu.
Darbus numatyta atlikti 2024–2025 metais.
Šiuo metu 29,2 km „Rail Baltica“ atkarpose Jonavos rajone atliekami greitojo geležinkelio sankasos ir statinių statybų darbai. Šiemet planuojama pasirašyti dar dvi rangos sutartis 36 kilometrų atkarpose Kaunas–Šveicarija ir Šėta–Ramygala.
Plečiant darbų apimtį taip pat numatoma rekonstruoti „Rail Baltica“ kertančias 330 kV liniją Kruonio hidroakumuliacinė elektrinė (HAE)–Kaunas ir 110 kV liniją Biruliškės–Kaišiadorys.
Susisiekimo ministerijos teigimu, visą „Rail Baltica“ projektą, sujungiant Baltijos šalis su Europa, numatyta užbaigti 2030 metais, o sujungti Lietuvos ir Lenkijos vėžes tikimasi 2028 metais.
„Rail Baltica“ sujungs Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą, Lietuvoje šis ruožas tęsis 392 kilometrus.