2024-11-07 20:00

Pasibaigęs „Tupperware“ vakarėlis ir atgimimas startuolio kailyje

Bendrovės nuotr.
Bendrovės nuotr.
Pasenęs verslo modelis, didėjanti konkurencija, kova su plastiku ir judėjimą į priekį stabdančios skolos JAV maisto laikymo indų gamintoją „Tupperware“ įstūmė į bankrotą. Tačiau, kreditoriams sutikus, kompanijai planuojamas startuoliškas veiklos modelis.

2024 m. rugsėjį virtuvės reikmenų gamintoja ir pardavėja „Tupperware Brands Corporation“ savanoriškai pradėjo bankroto procedūrą. Bankroto paraiškoje korporacija nurodė turinti virš 1,2 mlrd. USD skolų ir 679,5 mln. USD turto.

„Tupperware“ buvo priversta pripažinti, kad per pandemiją įpratę pirkti viską internetu, vartotojai atsisako tinklinės rinkodaros, kuri sudarė didžiąją prekių ženklo pardavimų dalį.

Be to, pirkėjai vis dažniau renkasi stiklinius, o ne plastikinius indus, net jei gamyboje naudojama dalis perdirbto plastiko. Arba tokius aplinkai draugiškus produktus kaip bičių vaško popierius.

„Pagrindinė problema, žinoma, yra ta, kad žmonės iš tikrųjų neberengia „Tupperware“ vakarėlių“, – kompanijos sėkmės istorijos pradžią primena americanmanufacturing.org.

Prie milžinės žlugimo prisidėjo ir tai, kad konkurentai investavo į inovacijas – OXO, „Pyrex“ ir „Rubbermaid“ pasiūlė produktų saugojimo indų, kuriems naudojamas krištolo skaidrumo kietas plastikas arba stiklas. Jų gaminiai – su skląsčiais arba sandarikliais, sulaikančiais skysčius, ir kitais patobulinimais.

Dėl didelės skolų naštos „Tupperware“ neinvestavo į inovacijas ir jų gaminiai atrodė senstelėję, palyginti su kitais.

Nors pasaulyje maisto laikymo indų pardavimai kasmet didėjo maždaug 5–6%, „Tupperware“ dalis šiame sektoriuje susitraukė nuo 8% (2015 m.) iki mažiau nei 3% (2023 m.). 

„Dėl visų šių aplinkybių reikėjo skubaus sprendimo“, – bankroto teismo posėdyje kalbėjo Spenceris Wintersas, „Tupperware“ atstovaujantis advokatas.

Kreditorių petys

Lapkričio pradžioje bankroto bylą nagrinėjantis teisėjas patvirtino sutartį dėl „Tupperware Brands Corporation“ pardavimo, taip sudarydamas sąlygas įmonei nutraukti bankrotą, rašo usatoday.com.

Sandorio sąlygos numato, kad kreditorių grupė perka „Tupperware“ prekių ženklą bei įvairaus veiklai naudoto turto už 23,5 mln. USD ir padengia daugiau kaip 63 mln. USD skolų.

S. Wintersas šį susitarimą pavadino „puikiu rezultatu“, kuris išsaugo „Tupperware“ verslą, ryšius su klientais ir darbo vietas.

Remiantis „Tupperware Brands Corporation“ pranešimu, susitarimas kompanijai leis ne tik išlaikyti dalį pagrindinio turto, bet ir išsaugoti savo prekių ženklą.

Užbaigus sandorį, kompanija veiks nauju vardu – „The New Tupperware Co.“.

„Per pastaruosius metus sukūrėme naują strategiją ir veiklos metodą, pagal kurį pirmenybė teikiama skaitmeninėms technologijoms, technologijoms bei turtui, ir išsaugojome pasaulinį bendrovės veiklos pobūdį“, – komentuoja Laurie Ann Goldman, kompanijos prezidentė ir generalinė direktorė.

2023 m. spalį „Tupperware“ direktorių valdyba ją pasamdė, kad iš naujo sukurtų strategiją, skirtą tiek nepriklausomiems pardavėjams, tiek mažmenininkams, tiek vartotojams. Ir suburtų geriausią sektoriuje vadovų komandą.

Beje, L. A. Goldman – buvusi kitos tinklinės rinkodaros bedrovės „Avon“ vadovė.

Dabar „Tupperware“, planuojama, iš pradžių daugiausia dėmesio skirs verslui JAV, Kanadoje, Meksikoje, Brazilijoje, Kinijoje ir pan. Vėliau ketinama plėsti veiklą Europos ir kitose Azijos šalyse.

Ir pabrėžiama, kad bus veikiama „startuolių principu“, tai reiškia lankstų valdymą dinamiško augimo laikotarpiais.

Kaip tai atrodys konkrečiai, neaišku. „Tupperware“ į agentūros „Associated Press“ klausimus neatsakė.

Užgesę vakarėliai

Bendrovė pradėjo veiklą 1946 m., kai chemikas Earlas Tupperis ėmėsi lanksčių plastiko gaminių produkcijos po Didžiosios depresijos. Vėliau lanksčią, hermetiškai sandarią pakuotę jis patentavo.

Praėjusiame amžiuje daugiausia maisto laikymo indų buvo parduodama per vadinamuosius „Tupperware“ vakarėlius, kai konsultantas pakviečia draugus ir kaimynus į savo namus ir supažindina su produktų linija. Moterims, ypač namų šeimininkėms, tai leisdavo užsidirbti, suburdavo savotišką moterų bendruomenę, kokios dabar sukuriamos socialiniuose tinkluose.  

Bendrovės feisbuko nuotr.
Bendrovės feisbuko nuotr.

Bet toks pardavimo būdas, ypač po pandemijos, tapo visai nepopuliarus. O internetu buvo parduodama apie 14% gaminių. 

Remiantis reguliavimo institucijų pateiktais dokumentais, 2022 m. kompanija turėjo daugiau nei 300.000 nepriklausomų pardavėjų, rašo „Bloomberg“. O pardavimai krito.

2022 m. lapkritį ir 2023 m. balandį bendrovė perspėjo, kad yra „didelių abejonių dėl gebėjimo tęsti veiklą“. O 2024 m. rudenį senkantys pardavimai ir augančios skolos paskatino skelbti pradedant bankroto procedūrą.

„Tupperware“, šeštajame dešimtmetyje buvęs vidurinės klasės klestėjimo simboliu, nebeatitinka šiuolaikinio vartotojo gyvenimo būdo, kuriame svarbiausia yra patogumas, greitis ir prieinamumas, sako ekspertai. 

Kaip įkvėpimas persitvarkyti minima prekių ženklo „Lego“ istorija. Šis 2020 m. susidūrė su panašiomis egzistencinėmis krizėmis, bet sustiprėjo padvigubinęs naujovių skaičių ir pritaikęs naują rinkodaros strategiją. 

Bet galimam „Tupperware“ sugrįžimui prireiks agresyvių ir ryžtingų veiksmų. Posūkio į skaitmenines inovacijas ir tvarumą. Tai gali tapti atgimimo receptu.

2023 m. viduryje „Tupperware“ gaminiais buvo prekiaujama 82-ose šalyse.

Oficiali „Tupperware“ produkcijos platintoja Lietuvoje – UAB „Tvarkos linija“.

52795
130817
52791