2023-02-18 11:08

Sankcijos sudavė milžinišką smūgį Kaliningrado baldų verslui

Astos Šerėnaitės nuotr.
Astos Šerėnaitės nuotr.
Baldų gamyba dėl sankcijų, užvėrusių Kaliningrado srities baldams duris į Europą, smuko beveik perpus. Ieškoma galimybių juos į Europą gabenti per Turkiją.

Regioninės baldų gamintojų asociacijos vadovas sako, kad sankcijos sudavė milžinišką smūgį vietos įmonėms, eksportuojančioms į Europą. Įvedus sankcijas paaiškėjo, kad išvežti produkciją į Vakarų šalis praktiškai tapo neįmanoma. Daugelis fabrikų neturi galimybių parduoti baldus Kaliningrade – paklausos nėra.

Todėl imta svarstyti galimybes gaminti Turkijoje ir tiekti gaminius į Europą.

„Yra įmonių, kurios randa būdų eksportuoti į Europą. Tai daroma per Turkiją, nes gavus Turkijos sertifikatą galima laisvai pristatyti prekes į Europą. Netgi bandoma pradėti gamybą Turkijoje. Tai reiškia, kad dalis pusgaminių, kurie yra, tarkime, sudėtingesni, gaminami Kaliningrade, o likusieji –  Turkijos gamyklose. Laisvų pajėgumų šioje šalyje daug, gamyklos jų neišnaudoja“, – Jevgenijų Perunovą, regioninės baldų gamintojų asociacijos vadovą ir įmonės „Akvella Invest“ generalinį direktorių cituoja kgd.ru.

Rusijos statistikos tarnybos „Rosstat“ duomenimis, 2022 m. sausio–lapkričio mėnesiais baldų gamyba Kaliningrado srityje, palyginti su analogišku 2021 m. laikotarpiu, krito beveik perpus. Mažėjimas pastebimas visuose segmentuose. Pardavimai labiausiai smuko rudenį.

Kaip praėjusių metų pabaigoje laikraščiui „Rossijskaja gazeta“ sakė Antonas Alichanovas, Kaliningrado srities gubernatorius, nuo Europos Sąjungos sankcijų labiausiai nukentėjo Kaliningrado srities pramonės, prekybos, transporto ir logistikos sektoriai.

„Užsimezgusios partnerystės nutraukimas, tiekėjų politikos pokyčiai, didesnės transporto išlaidos ir perėjimas nuo sausumos prie jūrų transporto, žaliavų bei komponentų tiekimo sutrikimai – visa tai smarkiai paveikė įmones. Ypač – baldų pramonę, kuri yra labai priklausoma nuo Europos furnitūros, taip pat radioelektronikos gamybą ir ypač – automobilių pramonę, kuriai tenka daugiau kaip 40% regiono pramonės produkcijos“, – aiškino A. Alichanovas.

Didžiausias iššūkis valdžios institucijoms, anot jo, buvo logistikos klausimas. Tai, kas anksčiau buvo srities pranašumu, – vieta tarp ES narių Lietuvos ir Lenkijos – tapo kliūtimi.

Sankcijos taikomos maždaug 45% į Kaliningrado sritį importuojamų prekių ir maždaug 17% iš jos eksportuojamų prekių.

52795
130817
52791