„Boeing“ – klausimai dėl lainerių „737 MAX 8“ saugumo

Sekmadienio rytą, skrydžio iš Etiopijos į Keniją metu nukritus Etiopijos oro linijų lėktuvui ir žuvus 157 juo skridusiems žmonėms, Kinija pirmadienio rytą pranešė stabdanti visus „Boeing 737 MAX“ skrydžius, rašo CNN.
Etiopijos oro linijos taip pat pranešė besiimančios saugumo priemonių ir, vykstant tyrimui dėl katastrofos aplinkybių, atšaukianti visus šio modelio skrydžius.
„Abi aviakatastrofos įvyko su naujai pristatytais „Boeing 737 MAX 8“ orlaiviai ir abi jos įvyko kilimo metu, taigi tarp jų yra panašumų“, — CNN cituoja Kinijos civilinės aviacijos asociaciją.
Kinija yra viena daugiausiai šio modelio lėktuvų turinti valstybė, skaičiuojama, kad šalies aviakompanijoms priklauso 97 „Boeing 737 MAX 8“ lėktuvai.
Asociacija pranešė, kad „Boeing 737 MAX 8 orlaiviai nebus naudojami nuo kovo 11 d., o asociacija susisieks su „Boeing“ bei JAV Federaline aviacijos asociacija – tik užtikrinus, kad kelionės šio modelio orlaiviais saugios, lėktuvams vėl bus leidžiama kilti.
Tiek Etiopijos avialinijų, tiek prieš 5 mėnesius įvykusi „Lion Air“ avarija dar tikriamos ir kol kas jokio tiesioginio ryšio tarp šių katastrofų neatrasta. Tačiau Mary Schiavo, CNN aviacijos analitikė ir buvusi JAV Transporto departamento inspektorė teigia, kad šios avarijos „kelia įtarimų“.
„Čia mes turime naujai pagamintus orlaivius, kurie nukrito du kartus per metus. Tai pavojaus varpas aviacijos industrijai, nes tokie dalykai tiesiog nenutinka“, — CNN sakė ji.
Pati bendrovė „Boeing“ po katastrofos sekmadienį išplatino pranešimą, kuriame teigia esanti „giliai nuliūdinta“ dėl gyvybes nusinešusios katastrofos.
„Bendrovės techninė komanda keliaus į avarijos vietą padėti tyrimui, kurį atlieka Etiopijos tarnybos bei JAV Nacionalinė transporto saugos administracija“, — teigiama „Boeing“ pranešime.