2021-11-04 10:00

Išrinkti HORECA sektoriaus lyderiai

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“ pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį atrinko pačias stipriausias Lietuvos HORECA sektoriaus įmones. Lydere tapo „McDonald‘s“ greitojo maisto restoranų valdytoja Lietuvoje UAB „Premier Restaurants“.

Arūnas Janeliūnas, „Verslo žinių“ Duomenų analizės skyriaus vadovas, atkreipia dėmesį, kad projekte „Lietuvos sektorių lyderiai“ įmonės vertinamos ne tik pagal pajamų ir pelno eilutes, ne mažiau svarbūs ir kiti rodikliai – pelningumas, mokamų atlyginimų dydis.

Tame pačiame sektoriuje veikiančios įmonės lyginamos tarpusavyje iš viso pagal 9 rodiklius: ikimokestinį pelną, pajamas, jų abiejų metinį pokytį, pelningumą, vidutinį darbo užmokestį ir kt.

[infogram id="0cfbb14e-f23c-4af3-9bff-354f934ccd5e" prefix="rOR" format="interactive" title="Sektorių lyderiai 2021: HORECA"]

„Sektorių lyderiai 2021“ reitinguojami, remiantis 2020 m. finansiniais duomenimis.

Pagal visus šiuos rodiklius HORECA sektoriuje šįkart geriausiai pasirodė „McDonald‘s“ greitojo maisto restoranų valdytoja Lietuvoje UAB „Premier Restaurants“.

„Premier Restaurants“ pajamas pernai didino 3,3%, iki 30,5 mln. Eur, o ikimokestinį pelną beveik 18%, iki 2,3 mln. Eur.

Antroji vieta ant lyderių pakylos atiteko taip pat greitojo maisto segmente dirbančiai įmonei – greitojo japoniško maisto restoranus „Sushi Express“, valdančiai UAB „Fresh Projects“.

„Restoranų grupei Fortas“ priklausančios „Fresh Projects“ pajamos pernai didėjo 8,4%, iki 8,2 mln. Eur, ikimokestinį pelną įmonė išaugino 57%, iki 1,1 mln. Eur.

Trečioje vietoje – UAB „Dussmann Service“, pernai gavusi 13,7 mln. Eur pajamų, 6,9% daugiau nei 2019 m., o ikimokestinį pelną padidinusi dukart, iki 0,47 mln. Eur.

Plačiau apie HORECA sektoriaus lyderius skaitykite VŽ „Premium“.

Šiemetinio reitingo naujovės

„Šiemet, Registrų centrui atvėrus daugiau duomenų, paprasčiau galėjome įvertinti ir turto pelningumo rodiklį (angl. return on assets, ROA). ROA padeda geriau įvertinti situaciją, įmonės veiklos sėkmę: kuo didesnis šis rodiklis, tuo veikla yra efektyvesnė. Taip ROA rodiklis padėjo geriau įvertinti ir „išlyginti“ reitingo vertinimuose galimus techninius svyravimus kituose finansiniuose įmonės rodikliuose. O kadangi ROA rodiklis labai priklauso nuo konkrečios įmonės veiklos ypatumų, lyginome tik jo pokytį per metus“, – šiemetinius pasikeitimus nurodo A. Janeliūnas.

2021 m. reitinge pirmą kartą buvo atsižvelgta ir į tai, kokio dėmesio bendrovė sutraukė iš „Verslo žinių“ skaitytojų, vertinant teigiamą ar neigiamą kontekstą, kuriame buvo minimos įmonės.

Iki šiol VŽ reitinge būdavo skaičiuojama, kiek įmonės sutraukia skaitomo laiko straipsniuose apie juos, o dabar matuojama, kokiame kontekste – teigiamame ar neigiamame – rašoma apie įmonę. Pavyzdžiui, jei  visas kontekstas, kuriame rašyta apie konkrečią įmonę, buvo neigiamas, įmonė reitinge nėrė žemyn.

[infogram id="37e4b177-fb96-4d16-b622-5e55bca457a0" prefix="hED" format="interactive" title="Sektorių lyderių 2021 metodika"]

52795
130817
52791