Išrinkta HORECA sektoriaus lyderė

Verslo žinios pagal redakcijos analitikų sukurtą reitingavimo modelį atrinko pačias stipriausias maitinimo ir svetingumo (HORECA) sektoriaus įmones. Šiais metais lydere tapo daugiau kaip 60 restoranų bei kavinių valdanti UAB Delano.
Pernai sudarant lyderių reitingą Delano irgi išsiskyrė gerais rodikliais, tačiau buvo likusi antra po UAB Amber Food.
[infogram id="17be337b-4e51-4694-8d76-754f17b7c5b3" prefix="soW" format="interactive" title="Sektorių lyderiai 2020: HORECA"]
Arūnas Janeliūnas, Verslo žinių Duomenų analizės skyriaus vadovas, atkreipia dėmesį, kad projekte Lietuvos sektorių lyderiai įmonės vertinamos ne tik pagal pajamų ir pelno eilutes, ne mažiau svarbūs ir kiti rodikliai pelningumas, mokamų atlyginimų dydis.
Tiksliau, tame pačiame sektoriuje veikiančios įmonės lyginamos tarpusavyje, vertinant 9 rodiklius: ikimokestinį pelną, pajamas, jų abiejų metinį pokytį, pelningumą, vidutinį darbo užmokestį ir kt.
Sektorių lyderiai 2020 reitinguojami remiantis 2019 m. finansiniais duomenimis.
Pagal visus šiuos rodiklius HORECA sektoriuje stipriausiai pasirodė Delano, pernai padidinusi pajamas 20%, iki 25,175 mln. Eur, o ikimokestinį pelną 12%, iki 2,4 mln. Eur.
Antroje vietoje atsidūrė 20% pajamas ir pelną išauginusi Čili pica, trečioje viešbučių valdytoja UAB Baltijos parkai.
Plačiau HORECA lyderiai bus pristatyti ketvirtadienio Verslo žinių savaitraštyje ir portale vz.lt.
Statistinis modelis
Kad galėtų sumuoti visų 9 rodiklių rezultatus, Verslo žinių analitikai kiekvienam iš jų sudarė statistinį modelį. Tai reiškia, kad reitinge lyginamos ne įmonių pajamos eurais ar pozicija lentelėje, bet balas, atspindintis bendrovės pirmavimą, palyginti su kitomis sektoriaus įmonėmis.
Sudarydami kiekvieno reitingavimo kriterijaus statistinius modelius, stengėmės, kad pagal tą rodiklį panašius rezultatus pasiekusios įmonės gautų ir kuo vienodesnius įvertinimus, paaiškina A. Janeliūnas.
Tam buvo sumažinta kai kurių įmonių ypač išsiskiriančių rodiklių įtaka bendram vertinimui.
Vertinant augimo duomenis, atsižvelgta į tai, kad didesnes pajamas ar pelną turinčioms bendrovėms auginti savo rodiklius yra daug sunkiau, todėl šie kriterijai pasverti pagal įmonės dydį.
[infogram id="b841a147-2461-449d-af0b-313bf2f7bf6b" prefix="S8n" format="interactive" title="Sektorių lyderių 2020 metodika"]
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti