Sėkmės kelias: specialistai, Skandinavijos verslo modelis ir klientų poreikių tenkinimas

Publikuota: 2019-10-14
Mindaugas Veselis, UAB „Baltic transline“, generalinis direktorius.
Mindaugas Veselis, UAB „Baltic transline“, generalinis direktorius.

UAB „Baltic transline“ kitąmet švęs veiklos 20-metį. Nuo mažos transporto ir ekspedijavimo bendrovės ji išaugo į vieną didžiausių logistikos operatorių Europoje su 8.000 klientų ir daugiau kaip 1.320 darbuotojų. Kaip sukurti sėkmingą transporto verslą, pasakoja Mindaugas Veselis, lietuviško kapitalo bendrovės generalinis direktorius.

Praėjusio amžiaus paskutinis dešimtmetis ir šio amžiaus pradžia transporto sektoriui Lietuvoje buvo labai sunkūs. Rinkoje įvyko daug pokyčių, kurių intensyvumas buvo labai skirtingas. Pradžioje ekonomikoje vyko spartesnis restruktūrizavimas, kuris taip pat paveikė logistikos ir transporto sektorių, po to Lietuva buvo pasirengimo narystei stagnacijoje, kuri, laimei, netruko ilgai, nes įstojus į Europos Sąjungą (ES) šalies ekonomika paspartėjo. Laikotarpis po 2005 m. – tai visateisės narystės metai, t. y. sektoriaus plėtros ir įtakos Europoje laikas.

Augimo veiksniai

Būtent todėl daugelis logistikos ir transporto įmonių galėjo plėtoti savo veiklą iki rinkos lyderių lygio. „Baltic transline“ – viena iš jų. Per pirmuosius 7 veiklos metus bendrovė galėjo padidinti vilkikų parką nuo kelių transporto priemonių iki 80 ir išlaikyti finansinę nepriklausomybę.

„Viena iš priežasčių, kodėl mūsų įmonė pasiekė tokį lygį, – atsivėrusios rinkos ir galimybės po Lietuvos įstojimo į ES. Po to, kai pradėjome konkuruoti su Europos vežėjais, turėjome iškovoti tvirtas pozicijas šiose rinkose, o tai buvo galima padaryti tik pasiekus tam tikrą kainos ir kokybės paslaugų standartą“, – įvardino M. Veselis.

Tuo metu svarbiu žingsniu pasirodė krovinių transportavimo ir ekspedijavimo paslaugų paskirstymas skirtingiems verslo segmentams, pasirinktos paslaugos nukreipimas tikslinei klientų grupei. „Baltic transline“ sugebėjo efektyviai pritaikyti dalį pasaulyje žinomų pardavimo ir rinkodaros veiksmų.

„Pagrindiniai veiksniai, kurie padėjo mūsų įmonei pasiekti šiandienos lygį, – tai paslaugos kokybinė samprata, tinkama komanda ir jos įsitraukimas bei sunkus darbas, teisingų tikslų išsikėlimas ir strategijų pasirinkimas, vidinių įmonės procesų diegimas ir vystymas, o taip pat klientų poreikių įvertinimas“, – patirtimi dalinasi „Baltic transline“ vadovas.

Sureaguota laiku

Anot jo, transporto srityje yra įprasta dirbti nuolatinio neapibrėžtumo sąlygomis. Paklausos ir pasiūlos santykis, jei ir būna krizinis, netampa ilgalaikiu. Nuolat planuojant ir atidžiai stebint, kas vyksta aplinkoje ir visame verslo sektoriuje, galima greitai ir efektyviai reaguoti į besikeičiančią padėtį bei rinkos situaciją.

Bendrovė laiku nusprendė investuoti į sunkvežimių parko plėtrą ir gerus santykius su rangovais bei klientais. Tai išplėtė paslaugų spektrą naujais krovinių tipais, atvėrė naujas kryptis – Vakarų Europą ir Skandinaviją, pagerino paslaugų kokybę ir sutelkė dėmesį į sąnaudų optimizavimą.

„Didelis komercijos darbuotojų indėlis ieškant naujų galimybių bei kokybiškas vidinių procesų pokyčių įgyvendinimas padėjo įmonei aplenkti krizę ir didinti verslą. Pritaikydami efektyviausius ir geriausius sprendimus, suteikdami klientams papildomas vertes, šalia tos pačios kainos sugebėjome išlaikyti lyderiaujančias pozicijas transporto srityje“, – sako M. Veselis.

Svarbiausia investicija

Paklausti apie transporto įmonės vertę, verslininkai paprastai galvoja apie ekonominius rodiklius – banko sąskaitos būklę, sunkvežimių parko vertę, klientų skaičių arba sudarytas sutartis. Šiuos skaičius lengva nustatyti ir įvertinti, jie taip pat labai naudingi, pvz., kredito reitingui.

Tačiau dažnai pamirštamas kitas aspektas, kuris didele dalimi lemia įmonės vertꠖ žmogiškąjį veiksnį. Darbuotojai – tai investicijos, kurios sugrįžta ne tik kasdienių pareigų atlikimo pavidalu.

Nepaisant daugelio kliūčių, prie kurių galima prisitaikyti, didžiausias iššūkis transporto sektoriui – sukurti tokią darbo vietą, kad įmonė galėtų įdarbinti ir išlaikyti lojalius specialistus.

„Didžiausi sunkumai transporto versle – suburti ir išlaikyti motyvuotų, ambicingų specialistų komandą. Sukurti tokias darbo vietas, kad žmonės, siekdami įmonės tikslų, būtų motyvuoti siekti ir savo asmeninių tobulėjimo ar karjeros aukštumų, – teigia M. Veselis. – Mums svarbu, kad dirbdami žmonės galėtų tobulėti, dalintųsi patirtimi su savo kolegomis, įgytų naujų žinių dalyvaudami įvairiuose kursuose ir seminaruose, kad darbas jiems teiktų profesinį pasitenkinimą, kad jie galėtų atskleisti savo potencialą.“

Tinkami verslo modeliai

UAB „Baltic transline“ taiko Skandinavijos verslo modelį. Skandinavijos įmonių organizacinė struktūra ir verslo vykdymo būdas kelia viso pasaulio susižavėjimą. Šio regiono įmonėse nėra lyderių su išsipūtusiu ego. Vadovas valdo demokratiškai ir išreiškia pagarbą žmonėms, nepaisant jų posto ir žinių. Nėra tokio dalyko kaip direktoriaus kabinetas ar aiškiai apibrėžtos ribos tarp vadovybės ir specialistų.

„Neturime atskiruose kabinetuose dirbančių vadovų, o tai užtikrina betarpišką bendravimą. Įtraukiame darbuotojus į sprendimų priėmimo procesą, todėl jaučiame jų atsakomybę už savalaikių ir teisingų sprendimų priėmimą“, – pasakoja M. Veselis.

„Įmonėje puoselėjama skandinaviška verslo kultūra, pagrįsta lygiateisiškumu ir demokratiška aplinka. Požiūris į žmogų išskiria „Baltic transline“ iš kitų Lietuvos įmonių. Vieninteliai ištekliai, kuriuos turime, yra žmogiškieji, todėl pagarba vieni kitiems, šiltas bendravimas, supratingumas, darbuotojų kuriama vertė įmonei – ypatingai vertinami“, – sako generalinis direktorius.

Skandinavijos šalyse taip vadinamas žmogiškasis kapitalas suvokiamas kaip galimos įmonės sėkmės pradžios taškas. Šis požiūris „Baltic transline“ įmonėje sukūrė dialogu pagrįstą valdymo stilių ir atvedė prie darbuotojų lygybės.

Dovana savo komandai

Sparčiai auganti grupė neseniai Kaune įsikėlė į naują biurą – tai bendrovės dovana savo komandai.

„Pastaruosius penkerius metus sparčiai augome, kito darbuotojų poreikiai, norėjome sukurti patrauklią, modernią darbo aplinką, todėl ieškojome erdvaus biuro, kuriame galėtų išsitekti greitai auganti specialistų komanda. Rinkdamiesi patalpas pirmiausia siekėme patogumo ir atsižvelgiant į vietą mieste, ir į galimybes susikurti bendrovės poreikius atitinkančią aplinką“, – teigia „BTL Group“ įmonių grupės generalinis direktorius.

Dabar verslo centre „Kalantos 49“ darbo vietas turi daugiau kaip 300 „BTL Group“ įmonių darbuotojų, kurie iki šiol dirbo skirtinguose Kauno biuruose. Naujos įmonės patalpos įrengtos industriniu stiliumi, kuriose didelis dėmesys skiriamas ne tik darbo, bet ir poilsio, komunikavimo bei bendradarbiavimo erdvėms. Bendras įmonės nuomojamas plotas – 2.500 m2. Čia dominuoja atviros erdvės, natūralus apšvietimas bei patogus funkcinis zonavimas, veikia drėkinimo bei vėdinimo sistemos. Keturiuose pastato aukštuose įrengti 7 susirinkimų kambariai, konferencijų salė, 3 virtuvėlės, valgomasis, daugiau nei 300 m2 poilsio zona, kurioje darbuotojai skatinami pailsėti, pabendrauti ar pažaisti stalo tenisą.

Žaismingumo patalpoms suteikia įkurta kylanti medinė pakopų konstrukcija, virstanti sėdimomis vietomis renginio ar pasitarimo metu. Čia pat įsikūrusi konferencijų salė tapo puikia vieta mokymams, seminarams, dalykiniams posėdžiams.

„BTL Group“ darbuotojai turi ir ypatingą privilegiją – tik jiems ant stogo įrengta terasa su atveriančia miesto panorama.

ES ir NVS šalyse veikia 7 grupės įmonės: „BTL Group“, „Baltic transline“, „Baltic transline transport“, „Baltic transline rental“, „Ferry bookings“, „Transline Europe“, „Transdepas“. 2019 m. I pusmečio grupės veiklos rezultatai išlaikė nuoseklų beveik 30% augimą, pasiekta 65 mln. Eur apyvarta. Tokie rezultatai leidžia planuoti, kad šie metai pranoks iki šiol vienus sėkmingiausių 2018 m., kai grupės apyvarta buvo 111 mln. Eur. Prognozuojamam spartesniam augimui įtakos turės ir steigiamos bendrovės Lenkijoje bei Vokietijoje.

FOTOGALERIJA BTL Group: (9 nuotr.)

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Lietuva ir Japonija pasirašė memorandumus energetikos ir IT srityse 

Lietuva ir Japonija dvišaliame verslo forume Tokijuje pasirašė du bendradarbiavimo memorandumus energetikos...

Jungtinė Karalystė panaikino draudimą skrydžiams į Šarm el Šeichą

Jungtinė Karalystė (JK) panaikino 4 metus galiojusį draudimą vykdyti tiesioginius komercinius skrydžius į...

Paslaugos
09:44
Lietuviai lazeriais ir ultragarsu apdirbs pačias trapiausias medžiagas

Bendrovės iš Vilniaus lazerinių technologijų klasterio TOOLAS baigia kurti ir netrukus pasiūlys pasaulinei...

„Maximos“ ir „Top Sport“ reklamos – dėmesio centre Premium

Tarp labiausiai įsiminusių šio rudens reklamų karaliauja prekybos tinklo „Maxima“ kampanija su „Minions“...

Rinkodara
05:45
Kibernetinis saugumas ant bangos: amerikiečiai už „Sophos“ siūlo 4 mlrd. USD

JAV privataus kapitalo kompanija „Thoma Bravo“ nori įsigyti Jungtinės Karalystės (JK) kibernetinio saugumo...

Technologijos
2019.10.22
Su tinklaraštininko J. Laukaičio idėja garsina Vilnių

Prieš metus įtraukiantį vaizdo klipą apie Lietuvą „Youtube“ kanale paskelbęs keliautojas, socialinių tinklų...

Rinkodara
2019.10.22
Vinilo plokštelių mada neslūgsta

Ne taip seniai muzikos įrašų pardavėjai tikino, jog populiarėjančios vinilo plokštelės tėra laikina mada.

Laisvalaikis
2019.10.22
KTU su ukrainiečiais imasi kurti naujos kartos neperšaunamas liemenes

Kauno technologijos universiteto (KTU) mokslininkai kartu su Kijevo nacionaliniu technologijos ir dizaino...

Technologijos
2019.10.22
Lietuvos IT įmonės Berlyne moko skaitmenizavimo sprendimų

Antradienį Berlyne prasidėjo paroda „Smart Country Convention“, kurioje Lietuva dalyvauja kaip šalis...

Gazelė
2019.10.22
„Microsoft“ toliau stiprina debesų verslą, įsigijo startuolį „Mover“

Satya Nadella, „Microsoft“ generalinis direktorius, toliau plečia kompanijos debesų technologijos verslą ir...

Technologijos
2019.10.22
Viešbutis „Panorama“ Vilniuje planuoja plėstis

Netoli Vilniaus autobusų ir geležinkelio stočių įsikūręs viešbutis „Panorama“ planuoja plėstis 28-iais...

Statyba ir NT
2019.10.22
„Laisvės TV“ turi naują vadovę 1

Mykolą Markauską, internetinės televizijos „Laisvės TV“ vadovą, šiose pareigose keičia jo pavaduotoja Gabija...

Rinkodara
2019.10.22
Užsienio turistams su e-viza Rusijoje leis pasilikti dvigubai ilgiau 1

Rusijos užsienio reikalų ministerija rengia įstatymo projektą, numatantį, kad užsienio piliečiai nuo 2021 m.

Paslaugos
2019.10.22
Vyksta pratybos „Kibernetinis skydas 2019“ 

Lietuvoje prasideda nacionalinės kibernetinio saugumo ir gynybos pratybos „Kibernetinis skydas 2019“, kuriose...

Technologijos
2019.10.22
„LBChain“ technologinės platformos kūrimo finale – IBM ir „Tieto“

Blokų grandinės technologija grįstos eksperimentinės Lietuvos banko (LB) platformos „LBChain“ kūrimo konkurse...

Technologijos
2019.10.22
HORECA sektoriaus lyderės: augti dar sparčiau neleidžia darbuotojų stygius Premium

Viešbučiams ir restoranams praėję metai buvo sėkmingi. Gerai nusiteikę vartotojai restoranuose išlaidavo...

Paslaugos
2019.10.22
Startuolis „GoRamp“ gamintojų ir vežėjų bendravimą kelia į vieną įrankį Premium

Daugiau kaip pusę gamybos ir logistikos įmonių bendradarbiavimo laiko suėda reikalų derinimas laiškais,...

SAP vadovas traukiasi iš pareigų

Billas McDermottas, Vokietijos IT milžinės SAP generalinis direktorius, nusprendė neatnaujinti savo sutarties...

Technologijos
2019.10.21
G. Varnas: alkoholio butelių surinkimas taromatuose gali nepasiteisinti 1

Viešosios įstaigos Užstato sistemos administratorius (USAD) vadovas Gintaras Varnas neprieštarauja stipriojo...

Paslaugos
2019.10.21
„Verslo žinios“ atsisako anoniminių komentarų 28

„Verslo žinios“, siekdamos daugiau etikos, skaidrumo ir konstruktyvių diskusijų po straipsniais portale, taip...

Rinkodara
2019.10.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau