Pradėta „Swedbank“ ir SEB integracija: viename interneto banke jau galima matyti abiejų sąskaitas
Jie taip pat gali matyti „Swedbank“ bankų kitose Baltijos šalyse sąskaitų informaciją ir likučius. Norintys pradėti naudotis šia funkcija, prisijungę prie savo interneto banko, turi spustelėti nuorodą „Pridėti kitų bankų sąskaitas“. Atliekant šią procedūrą patį pirmą kartą reikia šiek tiek pavargti – prisijungti prie „Swedbank“ IB, spustelėjus minėtą mygtuką – ir prie SEB IB, o po to dar reikia kelis kartus vesti kodus ir tvirtinti sutikimus.
Šią procedūrą reikės kartoti kas 90 dienų.
Kol kas vartotojai gali tik matyti sąskaitų informaciją. Kituose bankuose turimų sąskaitų išrašai bei mokėjimų inicijavimas iš kitų bankų sąskaitų per „Swedbank“ interneto banką bus pristatyti netolimoje ateityje. Planuojama, kad „netolima ateitis“ turėtų būti šių metų pabaiga. Tačiau priduriama, kad daug kas priklausys nuo konkurentų pasiruošimo.
„Šiandien prasideda atvirosios bankininkystės era. Pirmasis mūsų žingsnis yra skirtas „Swedbank“ privatiems ir verslo klientams, kurie naudojasi ir SEB banko paslaugomis. Anksčiau klientams nebuvo patogu turėti keletą sąskaitų skirtinguose bankuose, nes jų valdymas reiškė jungimąsi prie skirtingų interneto bankų. Ši naujovė padės gyventojams bei įmonėms patogiau stebėti ir efektyviau valdyti savo finansus naudojantis vienu interneto banku“, – sako „Swedbank“ Klientų aptarnavimo tarnybos vadovė Jūratė Gumuliauskienė.
Ji pabrėžia, kad „Swedbank“ nesaugos ir neanalizuos klientų turimų sąskaitų kituose bankuose informacijos.
Ruošėsi iš anksto
Igoris Ryklys, „Swedbank“ skaitmeninių pardavimų ir paslaugų vadovas „Verslo žinioms“ dar liepą sakė, kad bankas daug dėmesio skiria atvirosios bankininkystės iššūkiams ir ruošia savo klientams galimybę valdyti kituose bankuose turimas sąskaitas.
„Neišvengiamai šiemet dar daug kalbėsime apie atvirąją bankininkystę. Jau rugsėjį visi bankai privalės imtis su tuo susijusių darbų (rugsėjį visi Bendrijos bankai turi atverti API konkurentams ir patvirtintoms trečiosioms šalims, t. y. – startuoliams ir finansų srityje veikiančioms nebankinėms įmonėms). Beje, jei kalbėsime apie sąskaitas, tai atvirosios bankininkystės iniciatyva yra tiesiogiai susijusi ir su mūsų programėle. Su atvirąja bankininkyste iš principo einame prie to, kad vartotojai ilgainiui galės vienoje vietoje matyti visas savo sąskaitas, turimas visuose bankuose, ir vykdyti operacijas tose sąskaitose“, – tąkart sakė I. Ryklys, leisdamas suprasti, kad ta „viena vieta“ galėtų būti „Swedbank“ programėlė arba interneto banko aplinka, kurioje per kitų bankų programavimo sąsajas (API) vartotojams bus pasiekiamos juose esančios sąskaitos.
Prievolė tapo galimybe
Pagal antrąją Mokėjimo paslaugų direktyvą (PSD2), iki 2019 m. rugsėjo 14 d. visi Europos Sąjungoje veikiantys bankai yra įpareigoti atverti savo duomenis. Tuomet, gavę vartotojo sutikimą, licencijuoti paslaugų teikėjai, tarp jų ir „Swedbank“, galės teikti dvi naujas paslaugas – pateikti vienoje vietoje vartotojo sąskaitų informaciją bei teikti mokėjimo inicijavimo paslaugą. Kuriant šią direktyvą galvota apie startuolius bei konkurencijos didinimą bankinėje ir bendrai finansų rinkoje. Tačiau direktyva, sukėlusi fintech bangą Europoje, taip pat leido integruotis ir didiesiems rinkos žaidėjams, tokiems kaip SEB ir „Swedbank“.
„Planuojame, kad iki metų pabaigos „Swedbank“ klientai interneto banke galės ne tik matyti kituose šalies bankuose turimų sąskaitų likučius, bet ir tų sąskaitų išrašus bei inicijuoti mokėjimus iš tų sąskaitų. Tai reiškia, kad neišeidami iš „Swedbank“ interneto banko aplinkos jie galės padaryti pavedimą iš kito savo banko sąskaitos“, – komentuoja J. Gumuliauskienė.
Galimybė valdyti skirtingų bankų sąskaitas vienoje programėlėje ar interneto banke yra išties patogi, tačiau kol kas sunku pasakyti, kaip tai paveiks konkurenciją.
SEB keičia sistemą
Atvirosios bankininkystės platformą, vadinamąją smėliadėžę (angl. Sandbox), SEB bankas pirmasis Lietuvoje pristatė dar prieš dvejus metus, o nuo praėjusių metų rugpjūčio sudarė galimybę licencijuotoms trečiosioms šalims – bankams, fintech įmonėms, mokėjimo paslaugų tarpininkams – per vadinamąsias API sąsajas (angl. Application Programming Interface) testuoti kuriamas paslaugas SEB banko sistemose.
„Mes tikime atvira konkurencija, kuri suteikia klientams teisę tvarkyti savo duomenis taip, kaip jiems atrodo reikalinga. Saugus klientų duomenų perdavimas tarp licencijuotų bankų ir fintech įmonių leidžia sukurti naujas finansines paslaugas, kurios praturtina finansų rinką ir yra naudingos mūsų klientams. Esame įsitikinę, kad atviroji bankininkystė pakeis finansų pasaulį, o SEB banko tikslas yra būti tarp pirmųjų, kurie atlieka šiuos pokyčius. Mes skatiname ir kitus rinkos dalyvius siūlyti savo klientams tokią pačią laisvę tvarkyti jų duomenis“, – sako Vaidas Žagūnis, SEB banko valdybos narys, Mažmeninės bankininkystės tarnybos vadovas.
Kaip VŽ rašė, SEB šiuo metu vykdo ir daugiau pertvarkų. Kalbinti banko IT specialistai patvirtina – laikotarpis, švelniai tariant, yra įtemptas, mat šalia darbų, susijusių su atvirosios bankininkystės iššūkiais, dar reikia pasiruošti ir pagrindinės banko informacinės sistemos keitimui.
Kitų metų pirmą ketvirtį SEB įdiegs Lietuvoje naują IT platformą, kuria valdoma dauguma banko teikiamų paslaugų ir verslo procesų. Atlikus šį veiksmą SEB pasiūlys savo klientams interneto banke matyti sąskaitas, esančias ir kituose bankuose, bei iš jų vykdyti lėšų pervedimus.