2019-02-25 21:11

Vilniuje per metus apsilankė 970.000 užsienio turistų, daugiausiai sulaukta baltarusių

Vilniaus vaizdai. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Vilniaus vaizdai. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Vilniuje 2018-aisiais apsilankė daugiau kaip 1,2 milijono vietos ir užsienio turistų, 12% daugiau nei 2017 metais, skelbia „Go Vilnius“.

Statistikos departamento duomenimis, 80,8% visų pernai į Vilniaus apgyvendinimo įstaigas atvykusių svečių buvo užsieniečiai. Jų sulaukta 970.000, tai yra 10,8% daugiau nei 2017 metais.

2018 metais Vilniaus miesto viešbučiuose ir kitose apgyvendinimo įstaigose turistai praleido 2,2 milijonus naktų – 11,2% daugiau nei pernai.

„Vilnių kaip šiuolaikišką europietišką miestą atranda vis daugiau užsienio turistų, verslininkų, tarptautinių renginių dalyvių. Kad taip įvyktų, reikia įdėti daug profesionalaus darbo ir priimti drąsius sprendimus, – pranešime spaudai teigia Remigijus Šimašius, Vilniaus miesto meras.

Jis džiaugiasi, kad didėjantis turistų susidomėjimas skatina sparčią turizmo sektoriaus plėtrą mieste – daugėja ne tik aukštos klasės viešbučių, bet ir geros kokybės restoranų, muziejų.

Tiesa, Vilnius nėra populiariausia tarp turistų Baltijos šalių sostinė. Palyginimui, Talino apgyvendinimo įstaigose turistai praleido 3,1 mln. nakvynių, iš kurių 2,7 mln. sudarė užsieniečių nakvynės. Iš viso Estijos sostinės Talino apgyvendinimo įstaigose pernai buvo apsistoję 1,71 mln. turistų, iš jų 85% sudarė užsieniečiai.

Pirmoje vietoje –  Baltarusija

Bernardinų sodas Vilniuje. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Vilniuje pernai daugiausiai turistų sulaukta iš Baltarusijos, Vokietijos, Lenkijos, Rusijos ir Latvijos. Lankytojai iš šių valstybių sudarė 47,04% visų užsienio turistų.

Į šalių, iš kurių į Vilnių atvyko daugiausia svečių, dešimtuką taip pat pateko Jungtinė Karalystė, Ukraina, JAV, Italija ir Ispanija.

Sparčiausiai ir toliau auga vokiečių turistų srautas: į miestą iš Vokietijos 2018 m. atvyko 37,8% arba 27.900 svečių daugiau nei praėjusiais metais.

Kitos dvi šalys, iš kurių turistų srautai išaugo labiausiai, lyginant atvykusiųjų skaičius, yra Lenkija (10.600 arba 11,9% daugiau) ir Jungtinė Karalystė (9.200 arba 20,5% daugiau).

Tuo tarpu turistų srautas iš pirmoje vietoje pagrindinių Vilniaus turizmo rinkų sąraše esančios Baltarusijos per metus sumenko 15%.

Šeši nauji viešbučiai

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS

Per 2018-uosius sostinėje duris atvėrė 6 nauji viešbučiai, šiuo metu bendras viešbučių skaičius mieste jau siekia 73. Taip pat mieste veikia 6 svečių namai ir 49 kito tipo apgyvendinimo įmonės. Iš viso įvairiose apgyvendinimo įstaigose pernai metų pabaigoje buvo 6.145 numerių (kambariai) bei 12.791 vietos (lovos).

Kambarių skaičius per metus padidėjo penktadaliu.

2018 metais vidutinis Vilniaus viešbučių numerių (kambarių) užimtumas siekė 65,1%. Vidutinis Vilniaus viešbučių vietų (lovų) užimtumas buvo 48,40%. Didžiausias kambarių užimtumas buvo rugpjūčio mėnesį ir siekė 78%.

Į Vilnių atvyksta ne tik užsieniečiai, bet ir mūsų šalies gyventojai. 2018 m. Lietuvos gyventojai Vilniaus apgyvendinimo įstaigose sudarė 19,18% visų jose apsilankiusių svečių. Iš viso į Vilniaus apgyvendinimo įstaigas buvo atvykę 230.281 lietuviai, t. y. 18,29% daugiau nei 2017 metais.

30% daugiau renginių

Miesto verslo ir turizmo plėtros agentūros „Go Vilnius“ duomenimis, per praėjusius metus tarptautinių konferencijų skaičius Vilniuje išaugo apie 30%.

Kaip žinia, konferencijų turistų viešnagės ypač naudingos miestų ekonomikai. Skaičiuojama, kad vienas iš užsienio atvykęs konferencijų ir kitų renginių dalyvis mieste išleidžia iki keturių kartų daugiau nei laisvalaikio turistas, todėl miestai ypač konkuruoja dėl tarptautinių renginių organizavimo.

„Skaičiai patvirtina, kad pasirinkta taktika dirbti su pasirinktomis turizmo rinkomis pasiteisina – Vilniuje sparčiausiai gausėjo turistų iš Vokietijos, Lenkijos, Jungtinės Karalystės – šalių, kurioms skiriame daugiausiai dėmesio ir resursų. Taip pat daug pastangų dedame siekdami pritraukti tarptautinius renginius“, – pranešime spaudai teigia Inga Romanovskienė, „Go Vilnius“ direktorė.

Visgi nuomonių apklausos tikslinėse rinkose rodo, kad Vilniaus žinomumas užsienio šalyse dar yra gana mažas.

„Tai signalizuoja, kad miesto turistinis potencialas dar tikrai nėra iki galo išnaudotas, o aiški turizmo rinkodaros kryptis yra sostinės žinomumo didinimas užsienyje“, – sako „Go Vilniaus“ vadovė.

Jos nuomone, praėję metai buvo itin sėkmingi atkreipiant užsienio žiniasklaidos dėmesį į Vilnių tiek rinkodaros kampanijų, aktyvios komunikacijos socialiniuose tinkluose, tiek pažintinių turų ir ir mieste vykdomų įdomių projektų pristatymo pasauliui pagalba.

„Tiesioginį poveikį turizmo skaičiaus didėjimui turi tikslingai į turizmo industrijos dalyvius nutaikyti projektai, tokie kaip bendradarbiavimas su turizmo operatoriais, gero Vilniaus matomumo užtikrinimas populiariose kelionių planavimo platformose,“ – sakė p. Romanovskienė.

Siekiant labiau pritraukti užsienio keliautojų dėmesį, Lietuvos sostinė šį mėnesį pristatoma avialinijų žurnalo viršelyje, tikslinė reklama netrukus Vilnių pristatys Jungtinės Karalystės kelionių žurnale „National Geographic Traveller“, suplanuoti pažintiniai žiniasklaidos ir kelionių agentūrų vizitai į Vilnių, rinkodaros kampanijos tikslinėse rinkose ir kiti veiksmai.

52795
130817
52791