Viena iš tarptautinių „Rail Baltica“ keleivių stočių bus Panevėžyje

Be Panevėžio, dar trys tarptautinės „Rail Baltica“ stotys numatomos Vilniuje ir Kaune.
Pranešama, kad Panevėžio vėžę nuspręsta statyti arčiau siaurojo geležinkelio – tai esą leis išsaugoti anksčiau numatytus griauti 23 privačius namus, trečiadienį pranešė ministerija.
„Sprendiniai bus papildomai vertinami ir tikslinami kitame, konkretizuotų sprendinių, etape“, – pranešime teigia Mantas Kaušylas, „LTG Infra“ „Rail Baltica“ projektų įgyvendinimo vadovas.
Pasak jo, bendradarbiaujant su institucijomis rastas kompromisas, kuris išsaugos siaurąjį geležinkelį, o jo teritoriją bus galima panaudoti tiesiant europinę vėžę.
Pagal patvirtintą alternatyvą netoli Berčiūnų kaimo planuojama krovininė, o šalia Gustonių kaimo – keleivinė stotis. Šioje vietoje taip pat suplanuotas infrastruktūros priežiūros depas, krovinių terminalai, krovos ir karinės technikos aikštelės.
Rugpjūtį kelios dešimtys Panevėžio miesto ir rajono gyventojų reiškė nepritarimą projekto rengėjų siūlytam sprendiniui, pagal kurį buvo numatyta nugriauti iki 25 gyvenamųjų namų bei nusavinti sklypus. Jis siūlė rinktis kitą sprendinį, pagal kurį keleivių stotis būtų statoma Gustonyse.
Savivaldybės bei regiono verslo atstovai palaikė brangiausią prioritetinę alternatyvą. Jų teigimu, keleivinei stočiai iškilus arčiau miesto centro galėtų augti visas regionas, ateitų papildomų investicijų, būtų plečiamas turizmas.
Susisiekimo ministerijos teigimu, visą „Rail Baltica“ projektą sujungiant Baltijos šalis su Europa numatyta užbaigti 2030 m., o sujungti Lietuvos ir Lenkijos vėžes tikimasi 2028 m.
„Rail Baltica“ sujungs Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą, Lietuvoje šis ruožas tęsis 392 kilometrus.