„Eikos statyba“ atsisako pasirašyti 38 mln. Eur vertės sutartį dėl Vilniaus oro uosto terminalo statybos

Statybos bendrovė Eikos statyba dėl pabrangusių žaliavų nesutinka pasirašyti 37,8 mln. Eur (be PVM) vertės sutarties su valstybės valdoma įmone Lietuvos oro uostai (LOU) dėl Vilniaus oro uosto išvykimo terminalo statybos.
Pasak Lietuvos oro uostų, pratęsti pasiūlymų galiojimo terminą atsisakė visi rangos konkurso dalyviai. Be Eikos statybos, konkurse dalyvavo Conresta, pasiūliusi atlikti darbus už 37,98 mln. Eur (be PVM), Veikmės statyba (38,82 mln. Eur), Panevėžio statybos trestas (39,27 mln. eurų) ir YIT Lietuva (39,77 mln. Eur).
Almantas Čebanauskas, Eikos statybos vadovas, VŽ sako, kad objekto statybos nuo pasiūlymo pateikimo pabrango daugiau nei 3 mln. Eur.
Dabar pasirašant sutartį, pagal VPT išaiškinimą, dėl karo pabrangusių medžiagų nebūtų galima kreiptis, o jos iš tikrųjų pabrango, preliminariais skaičiavimais, ne mažiau kaip 3,5 mln. Eur, VŽ nurodo A. Čebanauskas.
Anot jo, pasiūlymas konkursui buvo pateiktas vasario 2 d., o nauja projekto vertė perskaičiuota kovo viduryje.
Tikrai visi atsidūrėme nepavydėtinoje situacijoje, nes keitimai šioje vietoje nelabai gali būti daromi, o kaina pabrango tiek, kad mums sutarties pasirašymas reikštų jos neįgyvendinimą. Pelno maržos iš generalinės rangos, pasižiūrėjus bendrai statybos įmonių rodiklius, nėra tokios, kad galėtų akumuliuoti tokius pabrangimus, tai neįmanoma, kalba jis.
A. Čebanausko teigimu, dėl šios situacijos dabar vyksta konsultacijos tarp užsakovo ir Viešųjų pirkimų tarnybos.
Tarnybos nuomone, jei sutartis būtų pasirašyta vasario 23 d., prieš karą, tada būtų galima remtis šia aplinkybe ir būtų galimybė dažninti indeksaciją. Tačiau dabar parašo padėjimas reikštų, kad situacija tinkama, priimtina ir šia aplinkybe jau negali remtis, VŽ sako A. Čebanauskas.
O už dabartinę kainą pastatyti neįmanoma, priduria jis.
Bendrai situaciją statybų sektoriuje jis vadina tragiška.
Jeigu nebus priimta sprendimų valstybiniu mastu, tai dalis objektų tikrai liks nepastatyta, nuogąstauja pašnekovas.
Gali skelbti naują konkursą
Arno Dūmano, LOU Operacijų ir infrastruktūros departamento direktoriaus teigimu, išeitį būtų galima rasti, jeigu visi rangovai kainas perskaičiuotų ir indeksuotų, tačiau pagal VPT išaiškinimus to negalima padaryti, jeigu nėra sudarytas kontraktas.
Jeigu dabar sudarytume kontraktą už tą pasiūlytą kainą, tai vėlgi indeksavimo negalėsime pritaikyti dėl to, kad sudarant kontraktą jau buvo žinomos aplinkybės, kad tas kainas lėmė karas Ukrainoje. Tiesiog yra aklavietė tiek perkančiosioms organizacijoms, tiek ir rangovams, kurie nesudarė kontraktų iki vasario 24 d., BNS aiškina A. Dūmanas.
Anot jo, oro uostai Eikos statybą oficialiai informavo, jog negali pakeisti pirkimo sąlygų ir pasirašyti sutartį už didesnę kainą. Neatmetama, kad gali tekti skelbti naują rangovo konkursą.
Naujas pirkimas reiškia, kad apie pusę metų oro uostas praranda, o dabar tie keliai, srautai (keleivių BNS) atsistato ir atsigauna, tai dar daugiau problemų bus terminale, mažiau pajamų bus, tvirtino jis.
A. Dūmanas tikisi, kad daugiau aiškumo dėl susidariusios situacijos bus šią savaitę.
Nori pabaigti 2024 m.
Lietuvos oro uostai naujo Vilniaus oro uosto išvykimo terminalo statybos rangovo konkursą paskelbė pernai spalį. Jis buvo skelbiamas antrą kartą pirmą kartą jį laimėjo bendrovė Mitnija, tačiau 25 mln. Eur (be PVM) vertės sutartis pernai kovą buvo nutraukta, laiku negavus valstybės finansavimo.
Šiaurinėje oro uosto dalyje pastačius 14.400 kv. m terminalą, bendras jo keleivių terminalų plotas išaugs trečdaliu, o keleivių pralaidumas dukart nuo 1.200 iki 2.400 keleivių per valandą.
Kartu su naujojo terminalo statyba vyks ir priešais oro uostą esančių transporto prieigų pertvarka: bus atnaujinti inžineriniai tinklai, keičiama danga, įrengtos stoginės ir kuriama nauja, pralaidesnė transporto schema.
Terminalas įsiterps tarp dabartinio ir VIP terminalo su konferencijų centru. Pastatas bus dviejų aukštų, pirmajame veiks keleivių registracijos erdvė su savitarnos zona. Bus įrengtos bendros viešos erdvės, kavinės ir kitos komercinės zonos bei oro bendrovių biurai.
Pastato rytinėje dalyje projektuojamos bagažo patikros ir rūšiavimo, inžinerinių sistemų patalpos. Antrame aukšte ketinama įkurti saugumo patikros zoną ir išvykimo bei atvykimo vartus Šengeno šalių keleiviams.
Skelbta, kad naujasis terminalas keleivius galėtų priimti 2024 m. antroje pusėje.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Statyba ir NT
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti