Rengia detalųjį planą Vilniaus stoties teritorijai gaivinti
Norint įgyvendinti savivaldybės ir „Lietuvos geležinkelių“ daugiafunkcio verslo ir mobilumo centro „Vilnius Coinnect“ viziją, keičiami prieš dešimtmetį patvirtinti planavimo dokumentai, pranešė bendrovė.
„Stoties rajonas – dinamiškiausia vieta mieste, esanti šalia pagrindinių susisiekimo ir kultūros arterijų. Norime iš paprastos stoties, į kurią užsuka, bet neužsibūna dideli žmonių srautai, tapti nauju traukos centru, kuris praturtina žmonių gyvenimus ir kuria naujas patirtis. Šiuo metu su Vilniaus savivaldybės specialistais dedame pirmuosius žingsnius įgyvendinti geležinkelio stoties modernizavimo viziją“, – pranešime cituojamas Mantas Bartuška, „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius.
Naujas teritorijos detalusis planas bus ruošiamas, atsižvelgiant į miestiečių poreikį, tikina bendrovė. Dokumente planuojama numatyti pėsčiųjų ir dviračių takus, laisvalaikio bei poilsio erdvių poreikį, automobilių stovėjimo aikštelių išdėstymą, miesto transporto judėjimo kelius, numatyti esamos teritorijos užstatymo ribas bei jos panaudojimo galimybes, įvertinti kitus susisiekimo ir infrastruktūros pakeitimus.
„Vilnius Connect“ ketinama vystyti etapais: per pirmąjį projekto etapą planuojama atnaujinti viešą infrastruktūrą ir bendruomenines erdves, įrengti biurus. „Lietuvos geležinkeliai“ sako „ketinantys“ čia perkelti savo būstinę, tačiau galutinio sprendimo dar neturi. O savivaldybė teigia „svarstanti“ čia persikelti.
Šiuo metu „Lietuvos geležinkelių“ administracija įsikūrusi istoriniame 1903 m. pastatytame pastate Mindaugo gatvėje. Čia dirba 750 įmonės darbuotojų.
Robertas Žulpa, NT paslaugų bendrovės „Inreal“ analitikas, yra suskaičiavęs, kad šioje 30 ha teritorijoje būtų galima pastatyti apie 150.000–300.000 kv. m ploto įvairios paskirties komercinių pastatų. O „Lietuvos geležinkeliams“ reiktų 7.500–8.250 kv. m ploto verslo centro. Bendras plotas, įskaičiuojant automobilių statymo aikšteles ar klientų aptarnavimo patalpas, būtų dar didesnis. Praėjusiais metais didžiausi biurų nuomos sandoriai siekė po 15.000 kv. m.
VŽ rašė, kad, rinkos dalyvių vertinimu, planas atgaivinti stoties rajoną į valstybės valdomos bendrovės teritoriją įsileidžiant investicijas, skamba gražiai, tačiau sprendimams priimti reikalingos detalės neaiškios. Todėl verslas laukia daugiau informacijos ir konkrečių žingsnių iš iniciatorių. Ypač jei šie ryžtųsi kraustytis, o „Lietuvos geležinkeliai“ ant prekystalio padėtų pastatą Mindaugo gatvėje.