2018-02-14 11:15

Tiltui ir greitkeliui modernizuoti Kaune – 100 mln. Eur

Kleboniškio tiltas per Nerį ties Kaunu jau kuris laikas iš tranzitinio kelio yra virtęs miesto gatve.Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Kleboniškio tiltas per Nerį ties Kaunu jau kuris laikas iš tranzitinio kelio yra virtęs miesto gatve.Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Nuspręsta platinti kelių mazgą greitkelyje Vilnius-Klaipėda ties Kleboniškio tiltu per Nerį. Tiltas būtų išplėstas iki 8 juostų. Preliminari kelio ir tilto modernizavimo vertė – apie 100 mln. Eur.

Trečiadienį Saulius Skvernelis, ministras pirmininkas, kartu su Roku Masiuliu, susisiekimo ministru, apžiūrėjo ties Kaunu esantį Kleboniškio tiltą per Nerį. Įvertinus visas ekspertų pateiktas Islandijos plento problemų sprendimo alternatyvas, atsižvelgiant į kainą, tranzitinio ir vietinio transporto patogumą, nuspręsta inicijuoti viso A1 kelio ruožo nuo Petrašiūnų iki Giraitės sankryžos sutvarkymą.

Preliminari projekto vertė siekia 100 mln. eurų, iš jų beveik 60 mln. eurų būtų skiriama tiltų statybai. Numatoma projekto įgyvendinimo trukmė – 5 metai.

Planuojama, kad projektavimo darbų konkursai turėtų būti pradėti skelbti po 4-5 mėn., rangos darbų konkursai - po maždaug 9-10 mėn. Naujas 2 juostų tiltas, kuris bus pastatas šiauriau dabartinių tiltų, turėtų būti baigtas 2019 m, pabaigoje, visas projektas - 2024 m.  

„Šis ruožas yra itin apkrautas. Juo aktyviai naudojasi krovininis transportas, kuris keliauja ir į Kauną, ir tranzitu iš Vilniaus į Klaipėdą. Kelyje daug lengvųjų automobilių. Šiuo metu esančios infrastruktūros problemos sukelia nepatogumus didžiuliam kiekiui žmonių, nuostolius verslui. Šios problemos turi būti ir bus sprendžiamos nedelsiant“, – sakė p.  Skvernelis.

Anot p. Masiulio, atliktų detalių tyrimų išvados, esamos situacijos analizė rodo, kad prieš daugiau negu 50 metų statytas Kleboniškio tiltas nėra pritaikytas tokiems dideliems automobilių srautams.

„Šiaurinių Kauno priemiesčių plėtra lėmė, kad Kauno Islandijos plentas, turėjęs tarnauti tik kaip tranzitinis kelias į Vilnių ar Klaipėdą, tapo bemaž judriausia Kauno miesto gatve. Dabar įvykus net menkiausiai avarijai, čia susiformuoja milžiniškos spūstys“, – teigia p. Masiulis.

Ruožą nuo Biruliškių sankryžos iki prekybos ir laisvalaikio centro „Mega“ sankryžos numatoma rekonstruoti į 8 eismo juostų kelią: atitvarais atskirtos 4 vidurinės juostos būtų skirtos tranzitiniam eismui, kur didžiausias leistinas greitis būtų 110 km/h, o šoninės 4 eismo juostos (po dvi iš kiekvienos pusės) atliktų jungiamųjų kelių vietiniam eismui paskirtį.

Sudėtinė šios rekonstrukcijos dalis bus naujas 2 eismo juostų tiltas iš šiaurinės Kleboniškio tilto pusės. Vietoje dar 1964 m. statyto tilto planuojama 4 eismo juostų tilto tranzitiniam eismui statyba. Numatomas ir 1981 m. statyto pietinio 2 eismo juostų tilto, kuriuo dabar vyksta eismas iš Klaipėdos į Vilnių, remontas.

52795
130817
52791