Kaip kauniečių sukurta niekuo neypatinga suknelė pavergė klientes pasaulyje

„Burberry“ lietpalčio asociacija – Didžiąja Britanija, elegancija, „Dr. Martens“ batai – maištas, individualizmas, o „Levi‘s“ 501 – džinsų modelis, nuo kurio prasidėjo džinsų istorija, – kelis pavyzdžius, kai prekių ženklas arba produktas tapo šiuo tuo daugiau nei tik prekių ženklu ar produktu, – vardija V. Ribinskaitė, „Son de Flor“ viena įkūrėjų ir VŽ konferencijos „Verslo proveržio kelionė“ Kaune pranešėja.
„Išryškėja keli elementai, kurie nulemia, ar koks nors produktas, daiktas, prekių ženklas galėtų tapti judėjimu“, – sako V. Ribinskaitė ir juos įvardija: tapatybė, emocinis ryšys, bendruomenė, aktualumas, produktas kaip simbolis, taip pat – palaikymas ir nuoseklumas.
„Pasaulyje save pozicionuojame kaip tvarios ir lėtos mados prekių ženklą. Gaminame nišines sukneles, kurios nepaklūsta nuolat besikeičiantiems mados vėjams. Visi mūsų gaminiai be išimties gaminami iš 100% lino, ir tuo labai džiaugiamės. Šiemet rugsėjį švęsime 8-ą oficialų gimtadienį, nors verslo idėja, projektas, mintys gimė 2014 m.“, – pasakoja V. Ribinskaitė, drauge su seserimi įkūrusi „Son de Flor“.

Niekuo neypatinga suknelė
VŽ rašė, kad „Son de Flor“ įkūrėjos, pradėjusios verslą, pirko medžiagą suknelei tik tada, kai gaudavo užsakymą, per mažiau kaip 8-erius metus UAB „Sondeflor“, skaičiuojama, subūrė per 60.000 klienčių, o instagramo paskyroje – arti 0,5 mln. sekėjų bendruomenę. Ir kiekvienas jos narys iš 485.000, kaip pažymi V. Ribinskaitė, prisijungė organiškai, o nebuvo atakuojamas reklama.
2% prekių ženklo pardavimo pajamų – iš Lietuvos klienčių. Viena pagrindinių pardavimų rinkų – JAV. VŽ rašė, kad prekių ženklas nuo pat įsikūrimo orientavosi į užsienio klientus.
„Nors linas vertinamas ir Lietuvoje, bet retas lietuvis pasirengęs pirkti drabužį už 200–250 Eur. Amerikiečiai, skandinavai, japonai tai supranta ir kaina jų negąsdina, todėl visa komunikacija vyko anglų kalba, šiandien interneto puslapis išverstas ir į vokiečių bei prancūzų kalbas“, – VŽ anksčiau sakė V. Ribinskaitė.
8-erius metus augantis, neretai geriau žinomas užsienio nei Lietuvos vartotojams, prekių ženklas, kaip pasakoja viena iš jo įkūrėjų, prasidėjo nuo gana kuklios ir paprastos juodos suknelės.
„Mados verslo srityje nebuvau naujokė, prieš tai buvau sukūrusi kitą prekių ženklą, kur kas sezoną reikėdavo ieškoti, kas bus madinga – kaip įtikti ir patikti. Kažkuriuo metu pagalvojau, kad būtų faina turėti produktą, kuris būtų aktualus visąlaik, – VŽ renginyje sako V. Ribinskaitė. – Ir taip prieš akis iškilo suknelė, kurią mama nešiodavo ne per vieną šventę. Pagalvojau: „Hm, gal ši suknelė galėtų būti verslo ašis?“
Taip buvo sukurta, kaip sako V. Ribinskaitė, atrodytų, niekuo neypatinga, kažkur matyta ilgesnė suknelė su apykakle ir sagutėmis, bet kartu – ir tokia, kuri gali papirkti pirkėjų širdis.
„Prieš šią konferenciją paklausiau mūsų bendruomenės, ką jai reiškia „Son de Flor“, ir per mažiau kaip parą gavome daug atsakymų – ir moteriškumą, ir kūrybiškumą, kažkas rašė, kad pradėjo keisti spintą, kai įsigijo mūsų suknelę. Supratau, kad tikrai darome kažkokį pokytį rinkoje, kad kasdien su savo klientais darome ką nors įdomaus“, – dalijasi ji.
2024 m. apskaičiuota, kad per 2.000 klienčių pačios dalijosi žinia apie „Son de Flor“ sukneles, jas rodė, fotografavo ir pan.
Ko reikia tapti šiuo tuo daugiau
Stipri prekių ženklo tapatybė ir vertybės, „Son de Flor“ bendraturtės teigimu, yra vieni pagrindinių elementų, kurie jį priartina prie judėjimo. Tačiau V. Ribinskaitė pabrėžia: vertybės turi būti taikomos praktiškai, o ne deklaruojamos.
„8-erius metus taip prisistatome ir kiekvieną kartą sakome, kad esame tvarios ir lėtos mados prekių ženklas. Tačiau mums labai svarbu, kad tie principai būtų ir tai, ką galvojame, ir tai, ką darome, ir tai, kaip kalbame. Todėl tvarumas, kuris mums yra šiek tiek nunešiotas žodis, mums reiškia verslo skaidrumą, atsakomybę ir pagarbą. Iš tikrųjų atsakingai stengiamės, kad tie principai galiotų tiek įmonėje, tiek komandoje, tiek su partneriais ar su klientais, kad iš tikrųjų gerbtume klientą. Jeigu pasakėme, kad suknelė yra pagaminta iš lino, o mums svarbios tam tikros vertybės, norime, kad jis gautų lygiai tai, ką sakome, – ne tik produktą, bet ir jausmą – visą filosofiją“, – vardija ji.
V. Ribinskaitė tęsia, kad produktai, turintys potencialo tapti daugiau nei vien produktais, turi sukelti ir jausmą – užmegzti emocinį ryšį, atspindėti gyvenimo būdą, pavyzdžiui, kaip paskatina dalį „Son de Flor“ klienčių – pirkti mažiau, gyventi lėčiau ir keistis.
„Jausmas, kurį noriu perduoti kiekvienai klientei, tikrai šiek tiek susijęs su gėle. Kai kūriau pavadinimą, gyvenau Ispanijoje, kur „Son de Flor“ katalonų kalba reiškia „kilęs iš gėlių“ arba „gėlių garsas“, – paaiškina ji. – Mes, moterys, esame labai gražios, trapios, kartu ir labai stiprios, gyvename ir augame skirtingose ir labai netikėtose vietose. Ką noriu perduoti kiekvienai klientei – kad „aš matau tave. Jeigu tau baisu kalbėti konferencijoje, aš tai jaučiu. Apsirenk suknelę ir padarom tai kartu“.
Emocinį ir žmogišką ryšį palaikyti padeda ir tiesioginė komunikacija su 485.000 vartotojų bendruomene instagrame, kurios didesnę dalį sudaro moterys. V. Ribinskaitė pasakoja, kad ypač savaitgaliais tiesiogiai su klientėmis susirašinėja ir ji pati. Toks tiesioginis bendravimas leidžia ir pajusti, kuo gyvena klientai, ir stiprinti pasitikėjimą, jeigu kas nors ne taip pirkimo procese ar neaišku dėl dydžio – sulauks pagalbos.
„Dažnai konferencijose klausome apie dirbtinį intelektą, įvairių programų pagerinimus. Pavyzdžiui, kaip dažnai e. komercijoje naudojamas chatbotas, pokalbių robotas, kuris padeda atsakyti į klausimus, klientui padėti rasti, ko reikia. Pagalvojau, o kodėl mes neturime chaboto? – Todėl, kad instagramas yra mūsų chatbotas: būname ten 7 dienas per savaitę, 365 dienas per metus“, – sako VŽ konferencijos „Verslo proveržio kelionė“ pranešėja.
Tvarumo elementą „Son de Flor“ užtikrina keliomis kryptimis – ir vis aktualus, kas sezoną nekintantis rūbų dizainas, ir lino audinys, iš kurio jis gaminamas.
„Suknelė, kurios produktinės nuotraukos buvo padarytos 2019 m., 2025 m. vis dar yra e. parduotuvėje, o 2024 m. buvo vienas iš labiausiai mūsų parduodamų produktų. Įvairių spalvų šių suknelių į pasaulį išsiuntėme daugiau kaip 2.000, – apie suknelės modelį, nuo kurio pradėjo „Son de Flor“ prekių ženklą, pasakoja ji. – Kitas elementas, kuris padeda mums būti tvariu verslu ar tvarumo judėjime, – tai, kad iš tiesų dirbame su linu. Kuo daugiau dirbame, tuo labiau jis mums patinka.“
V. Ribinskaitė pažymi, kad visi „Son de Flor“ gaminiai yra ir 100% lino audinio ir užsibrėžta to nekeisti.
„Žaliavos kainos kyla, viskas brangsta, kartais kyla noras – gal reikia padaryti kokį mišinį – lino su medvilne. Bet mes labai aiškiai priėmėme sprendimą: kad ir kaip linas brangtų, kad ir kaip sudėtinga būtų, šia medžiaga mes tikime ir norime 100% lino, todėl niekada nemažinsime savo produkto kokybės rinkdamiesi kokią nors pigesnę medžiagą, – nurodo ji. – Nes norime, kad mūsų suknelė tarnautų dvejus, penkerius ar 10 metų, o jeigu bus gerai prižiūrima – gal mūsų klientė tą suknelę galės perduoti savo dukrai.“
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai