Pirmojo miniautomobilių „Aixam“ salono savininkas: einame į didmiesčius ir ieškome partnerių

Apie tai, kad į Lietuvą ateina naujas automobilių prekių ženklas, pirmąkart paskelbta sausį. Tuo metu įmonė „LTminiAuto“ dar tik rengėsi naują saloną gana netipinėje naujų automobilių prekybai vietoje – Marijampolėje.
Kai vasario pradžioje VŽ jame lankėsi, salonas buvo „beveik atidarytas“: nors oficialaus juostelės perkirpimo dar nebuvo, ant pastato jau puikuojasi gamintojo iškabos, stovi keturi skirtingi automobiliai, o į vidų užsukančius interesantus darbuotojai supažindina su visu asortimentu.
Bendrovę „LTminiAuto“ įkūręs D. Andriulaitis jau seniai dirba automobilių verslo srityje. Jam priklauso Marijampolės įmonė UAB „Autoriba“, užsiimanti automobilių pervežimu. Šis sektorius visai neseniai išgyveno tikrą aukso amžių – 2023 m. didieji žaidėjai pelnus žarstė dešimtimis milijonų, o gana smulki „Autoriba“ taip pat sugebėjo pasiekti sau rekordinį 1,1 mln. Eur pelną.
Būtent logistikos veikla padėjo užmegzti tiesioginius ryšius su Prancūzijos gamintoju „Aixam“ – bendrovė gamintojui teikė automobilių pervežimo paslaugas.
„Aixam“ (lietuviškai skambėtų kaip „eksam“) arba oficialiai „Aixam-Mega“ yra netoli Liono esančiame Eks le Beno mieste veikianti įmonė. Ji įkurta 1983 m. ir nedidelių automobilių gamyboje specializavosi šį visą laiką.
D. Andriulaitis pasakoja, kad ryšys tarp lietuvių ir prancūzų ilgainiui tapo labai artimas, – jo teigimu, tai ir leido gauti oficialų pasiūlymą patiems prekiauti šiais automobiliais. „Mes maži, jie maži, atradome vieni kitus. Bendravimas tapo tiek nuoširdus, kad kalbėdavomės ir po darbo valandų. Kas gali patikėti, kad dėl problemos skambintų iš fabriko aštuntą valandą vakaro, ypač iš Prancūzijos, kur poilsio laikas šventas?“ – kalbėjo jis.
Verslininkas sako, kad jei ne COVID-19 pandemija, „Aixam“ salonas Lietuvoje galėjo atsirasti gerokai anksčiau.
„Kodėl viskas taip nusitęsė? Reikėjo pasverti, pagalvoti. Visgi žingsnis labai stiprus, nėra, kad sugalvoji ir padarei. Su gamintoju pradėjome kalbėtis praeitų metų birželio pradžioje, susėdom pergalvoti – startuojam ar ne, nes tai buvo „čia ir dabar arba niekada“ klausimas. Taip ir nusprendėm“, – sako D. Andriulaitis.
Akvilė Širvaitytė, „LTminiAuto“ projektų vadovė, prisimena, kad Prancūzijos gamintojas pabrėžė gaunantis daug pasiūlymų, bet Marijampolės įmonė pasirinkta būtent dėl susiformavusių ryšių ir įdirbio. „Mums atsiuntė sutartį, apsvarstėme, gamintojas spalį mus pasikvietė į automobilių parodą Paryžiuje ir oficialiai buvo sukirsta rankomis“, – kalba ji.
Marijampolė – pradinis taškas
„LTminiAuto“ įkurta spalį, o automobiliais jau prekiaujama. Procesą pagreitino tai, kad visiškai šalia išvažiavimo iš Marijampolės į Kauną esantis salono pastatas buvo išsinuomotas.
„Čia yra patogi vieta, netoli Kaunas, važiuojant matosi prekių ženklai. Parodėme gamintojui, jiems tiko, nes yra specialūs reikalavimai, kad tai būtų ir servisas, ir sandėlis detalėms, ir ekspozicija automobiliams“, – kalba A. Širvaitytė.
Marijampole „LTminiAuto“ neapsiribos – automobilių prekyba garsėjantis miestas taps pirmuoju tašku, į kurį iš Prancūzijos atvežami „Aixam“ automobiliai. „Tiesiog mūsų įdirbis nusėda Marijampolėje. Mūsų tikslas yra atsivežti automobilių, juos paruošti Lietuvos rinkai ir išvežti – į Klaipėdą, Kauną, Vilnių, Šiaulius, Alytų“, – vardija D. Andriulaitis.
Šiuo metu bendrovė kalbasi su neįvardinta Klaipėdos įmone, tačiau sparti plėtra numatoma visuose Lietuvos didmiesčiuose. Tiesa, D. Andriulaitis sako kol kas nenorintis kalbėti apie tolimus tikslus, nes šie metai tik prasidėjo – pirmiausia norima uždėti varneles ties didžiaisiais miestais, o į mažesnius atsisuks, kai veikla įsibėgės ir „pajaus ramybę“.
Marijampolės įmonė vasario pradžioje Lietuvos pirkėjams pristatė keturis „Aixam“ ir kito jų prekių ženklo „Mega“ modelius, o daugiau pasirinkimo jau yra pakeliui į Lietuvą.
Automobilių gamą sudaro „Miniauto“, „City“, „e-Scouty EVO“ modeliai ir įvairios jų variacijos. Išvaizda iš kitų neabejotinai išsiskiria „e-Scouty EVO“ – elektrinis bekelei pritaikytas mikroautomobilis.
Vienas „Aixam“ pranašumų yra jų mažumas plačiąja prasme. Pavyzdžiui, „Miniauto Access“ degalų sąnaudos yra 3,1 l/100 km, automobilių plotis siekia vos apie 1,5 m, ilgis – 2,6–2,7 m. Pačių pigiausių bazinių modelių kaina prasideda nuo 11.000 Eur.
Klientai, koreguodami įvairius parametrus, bendrovės tinklalapyje gali susikomplektuoti savo „Aixam“. Tokio modelio pristatymas į Lietuvą nuo užsakymo galėtų trukti apie 8–10 savaičių, nors šiuo metu įmonės sandėlis pildomas gerokai greičiau, automobiliai atkeliauja per maždaug dvi.
„LTminiAuto“ tarp savo klientų mato tiek viešąjį sektorių, tiek ir dalį senyvo amžiaus žmonių, tačiau pagrindinė tokio produkto auditorija yra paaugliai, pirmiausia gyvenantys didesniuose miestuose. Šiuos automobilius jiems galima vairuoti patiems nuo 15 metų amžiaus, išlaikius teorijos egzaminą „Regitroje“. Greičiausiai ne atsitiktinumas, kad tarp bendrovės socialinių tinklų paskyrų yra ir „TikTok“.
Tai lemia automobilių specifika ir iki 45 km/val. apribotas maksimalus greitis.
„Mes į tai orientuojamės – tokie automobiliai yra laisvė tėvams ir vaikams. Didžiuosiuose miestuose vienas iš tėvų turi nuolat vežioti vaikus po būrelius, kitus užsiėmimus, o tokie automobiliai leidžia nuimti tą naštą nuo tėvų ir suteikia laisvę vaikui“, – nurodo D. Andriulaitis.
Žinoma, paaugliai yra dar mažai patyrę vairuotojai, todėl neišvengiamai kyla klausimas dėl pardavimo sąlygų. Lizingo variantas sprendžiamas, sako verslininkas, ir netrukus bus pasiūlytas. „Kalbamasi su bankais. Tai yra klientas. Jeigu mes patikime jam transporto priemonę, vadinasi, mes tikime jo finansine atsakomybe. Vis tiek vaikas negali vienas pirkti, tai daro tėvai. Turi būti asmuo, kuris prisiimtų atsakomybę“, – kalba įmonės vadovas.
KASKO draudimas tokiai transporto priemonei galėtų būti panašus į motorolerio draudimą, nurodo verslininkas.
Ateityje mato proveržį
Perkant automobilį paaugliui, greičiausiai kyla klausimas, ką reikės daryti, kai jis sulauks pilnametystės ir norės vairuoti įprastą automobilį. D. Andriulaitis žada, kad problemų tėvams dėl to nekils.
„Mes net planuojame atpirkti – darysime tokią sutartį su tokia sąlyga, kad po dvejų metų automobilį galima pasiūlyti mums“, – teigia bendrovės vadovas.
Tačiau ambicija paaugliais neapsiriboja. Verslininkas taip pat tiki, kad elektriniai „Aixam“ patrauks tvarumo ieškančių viešųjų šalies įstaigų, tokių kaip paštas ar komunalinių paslaugų įmonės, dėmesį. „Aixam“ elektromobilio vienu įkrovimu nuvažiuojamas atstumas siekia 125 km, to turėtų pakakti kasdieniam darbui.
D. Andriulaitis sako, kad užklausų iš tiesų jau sulaukia ne tik iš privačių, tačiau ir komercinių klientų. Minimalus „LTminiAuto“ tikslas šiais metais yra parduoti bent 80 automobilių.
„Aixam“ nėra vienintelis prancūziškas mažų automobilių gamintojas – panašius modelius gamina ir tame pačiame Overnės–Ronos–Alpių regione įsikūrusi „Ligier“. Jai priklauso ir nedidelių automobilių prekių ženklas „Microcar“. „Ligier“ netgi turi savo oficialų atstovą Lietuvoje – tai žinoma plataus profilio automobilių komponentų gamintoja UAB „Altas“.
D. Andriulaitis teigia, kad konkurencijos nebijo, nes „Aixam“ Europos mastu yra žinomesnis prekių ženklas, tačiau kartu priduria, kad kitų mažų automobilių gamintojų apskritai konkurentais nevadina. Bendrovė tiesiog mėgina prisistatyti ir įeiti į Lietuvos rinką, o kad vienam labiau patinka „Aixam“, o kitam – „Ligier“, verslininkas problemos nemato.
„Bendru mastu aš tikiu, kad įvairių modelių mažų automobilių daugės, nes, kaip ir minėjau, vienas pagrindinių dalykų šiandien yra laikas. Čia irgi perkamas ne automobiliukas, bet, vadinkime, laikas. Laisvė tėvams, laisvė ir vaikams patiems nuvažiuoti į sporto klubą, į šokius, į piešimo pamokas. Verslininkai, kurie buvo pas mus atvažiavę, skundėsi, kad dabar vaikus vežioja iš vieno Kauno galo į kitą. Šiandien visi taupo laiką“, – sako D. Andriulaitis.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai