Dėl variklių priežiūros problemų „airBaltic“ atšaukia 6 maršrutus iš Vilniaus

Papildyta Latvijos susisiekimo ministerijos reikalavimais bendrovei „Air Baltic“ .
Skrydžiai atšaukiami dėl vėluojančių ir užsitęsusių variklių techninės priežiūros darbų, kuriuos atlieka bendrovės tiekėjas „Pratt & Whitney“, nurodoma bendrovės pranešime žiniasklaidai.
Variklių gamintojo negalėjimas laiku įvykdyti techninės priežiūros įsipareigojimų turėjo įtakos „airBaltic“ lėktuvų „Airbus A220-300“ parko eksploatacinėms galimybėms, todėl oro bendrovė buvo priversta koreguoti savo vasaros tvarkaraštį.
Bendrovė „Pratt & Whitney“ informavo „airBaltic“, kad dėl variklių trūkumo keli jos A220-300 orlaiviai negalės būti eksploatuojami. Todėl oro transporto bendrovė atšauks 19 maršrutų ir sumažins 21 maršruto dažnį visose savo bazėse. Iš viso bus atšaukta 4.670 skrydžių, o tai turės įtakos maždaug 67.160 keleivių.
VŽ bendrovė nurodė, kad iš Vilniaus bus atšaukti šie maršrutai: Dubrovnikas (Kroatija), Ibisa (Ispanija), Rodas (Graikija), Kišiniovas (Moldova), Tel Avivas (Izraelis) ir Valensija (Ispanija). Penki iš jų turėjo būti visiškai nauji – iš Vilniaus iki šiol skraidyta tik į Dubrovniką.
Latvijos ministrai niršta ir primena bendrovei jos įsipareigojimus pritraukti 300 mln. Eur lėšų
Tuo metu agentūra BNS cituoja Latvijos susisiekimo ministeriją, kuri paprašė bendrovės pasiaiškinti.
Susisiekimo ministras Kasparas Briškenas priminė, kad „Air Baltic“ vadovybė, įskaitant valdybos pirmininką Martiną Gaussą bei tarybos pirmininką Klavą Vaską, privalo vykdyti duotus pažadus pritraukti 300 mln. Eur verslo plano įgyvendinimui ir užtikrinti, kad bendrovės veikla „atitiktų Latvijos valstybės ir keleivių interesus“. Tad pastarasis sprendimas atšaukti skrydžius, pasak susisiekimo ministro, yra kategoriškai nepriimtinas.
Savo ruožtu Latvijos ekonomikos ministras Viktoras Valainis pažymėjo, kad „Air Baltic“ vadovybė prieš išnuomodama bendrovės orlaivius kitoms aviakompanijoms privalėjo užtikrinti, kad jos naudojamų lėktuvų parkas būtų veikiantis ir pakankamas.
„Tokie veiksmai yra nepriimtini – sukelia nepatogumų keleiviams ir stabdo mūsų šalies ekonomikos plėtrą“, – pabrėžė G. Valainis.
Valstybė valdo 97,97% „Air Baltic“ akcijų, o likusios priklauso Danijos finansinio investuotojo įmonei „Aircraft Leasing 1“.
Skrydžių atšaukimus lėmė tiekimo grandinės problemos
„airBaltic“ veikia Vilniaus ir Palangos oro uostuose. Žiemos sezonu „airBaltic“ iš Vilniaus oro uosto skraidina 14 krypčių, iš Palangos – dviem. Anksčiau skelbta, kad vasaros sezonu „airBaltic“ Vilniuje planuoja bazuoti 3 „Airbus A220-300“ orlaivius ir pasiūlyti 7 naujas kryptis.
Nepaisant atšaukimų, „airBaltic“ ir toliau žada vykdyti didžiąją dalį skrydžių – daugiau nei 70 krypčių Europoje ir už jos ribų.
Kaip ir daugelis kitų pasaulio oro transporto bendrovių, „airBaltic“ susidūrė su nuo jos nepriklausančiais išorės veiksniais, įskaitant pasaulinės tiekimo grandinės problemas ir techninės priežiūros apribojimus, rašoma pranešime.
Aviakompanija nukentėjusiems klientams suteiks galimybę pakeisti bilietų užsakymą arba susigrąžinti visą sumą. Klientams, kurių užsakymai buvo paveikti, patariama pasitikrinti savo užsakymus „airBaltic“ interneto svetainės airBaltic.com skiltyje „Manage My Booking“. Ten jie gali pasirinkti alternatyvius „airBaltic“ skrydžius arba prašyti grąžinti visus pinigus.
„airBaltic“ toliau glaudžiai bendradarbiauja su „Pratt & Whitney“, kad išspręstų techninės priežiūros vėlavimų problemą ir rastų tvarų sprendimą, rašoma pranešime.
Lietuvos keleiviai dėl „Pratt & Whitney“ nesklandumų nukenčia jau ne pirmą kartą. 2024 m. pradžioje paskelbta, kad kai kuriuos skrydžius dėl panašios priežasties atšaukia ir žemų kaštų oro linijos „Wizz Air“. Tai lėmė, kad Kauno oro uoste neliko trijų skrydžių į Norvegijos miestus.