2024-11-14 05:45

Keltai Klaipėdai žada naują rekordą, bet naujos jungtys kelia abejonių

DFDS keltai prie Centrinio terminalo krantinės.  Algimanto Kalvaičio nuotr.
DFDS keltai prie Centrinio terminalo krantinės. Algimanto Kalvaičio nuotr.
Lietuvos jūrų uostą su Vokietijos, Švedijos ir Danijos uostais jungiančių keltų operatoriai šiemet skaičiuoja augančią krovinių apyvartą ir tikisi naujų pakilimo metų. Uosto vadovybė siekia esamą jungčių tinklą papildyti dar pora maršrutų, bet verslininkai tvirtina, kad vietos lieka tik nišiniams pasiūlymams.

Valstybės duomenų agentūros (VDA) pateikiami duomenys rodo, kad jūrų uoste perkraunamų keltų apyvarta šiemet artėja prie geriausių laikų, kai per Klaipėdą buvo plukdomi tranzitiniai Rusijos ir Baltarusijos kroviniai. Iki šiol visų laikų geriausias rezultatas buvo pasiektas 2021 m., kai buvo pervežta 343.916 transporto priemonių. O pirmojo šių metų pusmečio rezultatas (162.841 vnt.) sudaro 47% istorinio rekordo apimties. Be to, tiek Klaipėdos uosto direkcija, tiek keltų operatoriai VŽ pasakoja apie sėkmingą rudenį.

Laikosi be Baltarusijos

2021-ųjų istorinis pakilimas buvo pasiektas kartu su Rusijos ir Baltarusijos kroviniais. Kai Rusija pradėjo plataus masto karinę invaziją į Ukrainą, rusų ir baltarusių kroviniai, sudarę apie 30% uosto krovos, buvo tarptautinėmis sankcijomis pašalinti iš apyvartos ir Klaipėdos įmonės ėmė ieškoti šios netekties kompensavimo galimybių.

52795
130817
52791