Skaitmeniniai sprendimai transporto kompanijoms: kodėl tai kelias į ateitį
Apie juos Lietuvos transporto kompanijos galėjo daugiau sužinoti specialiame renginyje. Jame apie šių naujovių taikymą ir verslo skaitmenizavimo būtinybę pasidalino ne tik specialiai į renginį atvykęs „Shell“ skaitmeninių paslaugų ekspertas, bet ir Europoje lyderiaujančios transporto bei logistikos kompanijos „Girteka“ atstovai.
Renginio dalyviai vieningai sutarė, kad skaitmenizacija transporte ir logistikoje – viena iš esminių sudedamųjų, be kurios šis verslas neturi ateities. Bendrovės, kurios šiais instrumentais ima naudotis pirmosios bei tikslingiausiai, – sparčiai veržiasi į priekį konkurencinėje kovoje. Ir priešingai, skaitmeninei transformacijai mažiau imlios bendrovės jau šiandien patiria lemiamą atotrūkį ir vargu ar sugebės išlikti rinkoje.
Kaip „Shell API“ padeda siekti tikslų
Martin Civin, „Shell“ skaitmeninio mokėjimo strategijos vadovas, renginyje analizuodamas komercinio kelių transporto skaitmenizacijos iššūkius ir galimybes, atkreipė dėmesį, kad tokia aplikacijų programavimo sąsaja kaip „Shell API“ (angl. Application Programming Interface, API), įmonėms leidžia jų duomenis integruoti su „Shell“ paslaugų duomenimis, o tai lemia glaudesnį bendradarbiavimą, padeda optimizuoti transporto parko procesus ir kaštus, suteikia daug kitų naudų ir privalumų. Klientas į savo programinę įrangą įsidiegęs „Shell API“ sistemą bet kurioje pasirinktoje platformoje ir įrenginyje mato visus „Shell“ fizinės ar virtualios kortelės ir sandorių duomenis, kurie apdorojami automatiškai, gali saugiai kontroliuoti išlaidas ir padėti vairuotojui laikytis numatyto maršruto, o esant poreikiui – apjungti skirtingas API sistemas.
„Shell API“ sistemoje esanti išmaniojo bekontakčio mokėjimo paslauga „Shell SmartPay“ sudaro sąlygas saugiai, greitai ir patogiai atsiskaityti už degalus su programėle išmaniuoju mobiliuoju ar automobilyje esančiu įrenginiu, kontroliuoti transakcijas, išvengti pasitaikančių fizinių kortelių vagystės ar netinkamo jų naudojimo. Ši virtuali kortelė gali būti išduota vos per kelias minutes ir ja iš karto galima naudotis. Suprantama, kad jos naudojimą paprasta kontroliuoti nuotoliu: realiu laiku ją blokuoti, nustatyti išlaidų limitus ir degalams papildyti tinkamiausias degalines, identifikuoti, kai pilamas labai didelis ar ypač mažas degalų kiekis, o tai sumažina išlaidas degalams ir galimybę juos eikvoti.
„Shell API“ padeda taupyti ir kitais būdais: automatiškai pateikdama duomenis ir ataskaitas mažina šiems darbams reikalingų darbuotojų, nuolat atnaujinamos kuro kainos padeda pasirinkti tinkamiausią degalinę, sumokėti kelių mokesčius, laikytis kelionės grafiko ir kt.
Sumanios skaitmenizacijos atsiperkamumas – mėnesiai
„Efektyvus duomenų naudojimas gali apie 25% sumažinti išlaidas degalams, sutaupyti iki 15% laiko ir tiek pat padidinti produktyvumą, o investicinė grąža (angl. Return on Investment, ROI) – apie 6–8 mėnesiai, – remdamasis tyrimų statistika teigė „Shell“ skaitmeninio mokėjimo strategijos vadovas. – „Shell API“ automatiškai pateikia daugybę duomenų ir ataskaitų, kas transporto ir logistikos kompanijoms padeda ne tik išlikti konkurencingoje Europos rinkoje, bet ir siekti užsibrėžtų finansinių tikslų, sumažina naudojamų programėlių ir įrenginių kiekį, vienoje programėlėje yra mokėjimai, keliai, tvarkaraščiai, instrukcijos ir kt.“
O vairuotojams „Shell API“ teikiami privalumai, ypač bekontakčio mokėjimo funkcija, sudaro sąlygas visiškai susikoncentruoti į vairavimą ir maksimaliai tiksliai atlikti pavestas užduotis.
„Shell“ skaitmeninio mokėjimo strategijos vadovas akcentuoja, kad dedikuota komanda kiekvienai bendrovei individualiai padeda pasirinkti jai labiausia tinkantį „Shell API“ sprendimą, jį operatyviai integruoti, išbandyti ir, esant poreikiui, konsultuoja jos naudojimo laikotarpiu.
„Shell API“ Europos kelių komercinio transporto bendrovėms buvo pristatyta 2021 m. Nuo to laiko jų naudotojų skaičius kiekvienais metais padvigubėja. Šiuo metu daugiausiai „Shell API“ ir „Shell SmartPay“ naudotojų yra Vokietijoje ir Nyderlanduose.
„Lietuvoje yra daug įvairaus dydžio transporto bendrovių, netgi lyderių Europoje, kurių transportas važinėja visame Senajame žemyne, todėl jūsų šalies rinką taip pat matome kaip labai perspektyvią, – po renginio kalbėjo „Shell“ skaitmeninio mokėjimo strategijos vadovas. – Tikime, kad Lietuvos kelių transporto kompanijos, susipažinę su „Shell API“ ir „Shell SmartPay“ sistemomis, atras jų teikiamą naudą ir ją išnaudos savo konkurencingumui Europoje didinti.“
Siekis – optimizuoti kaštus su viena platforma
Dainius Augutis, UAB „Girteka Transport“ Transporto funkcijų palaikymo skyriaus vadovas, pasakojo, kad su „Shell“ bendradarbiaujama jau apie 15 metų – perkama alyva, degalai, kelių mokesčių apmokėjimo paslauga, o skaitmeninį sprendimą „Shel API“ naudoja jau pora metų, „Shell SmatPay“ į naudojamą infrastruktūrą su „Fleethand“ pradėjo diegti prieš pusmetį.
„Tarp kitų jau naudojamų skaitmeninių sprendimų nusprendėme pasitelkti ir „Shell API“ bei „Shell SmartPay“, nes matome, kad galime turėti konkrečios naudos, kad iš esmės palengvintume darbą vairuotojui, kuriam naudojant šį sprendimą tereikia privažiuoti prie pasirinktos degalinės kolonėlės ir į baką įdėti pistoletą. Viskas, – aiškino savo pasirinkimą „Girteka Transport“ Transporto funkcijų palaikymo skyriaus vadovas. – Be to, „Fleethand“ aplikacija įgaliną susiintegruoti daugiau tiekėjų ir piltis kurą tokiu pačiu būdu. Tai padės optimizuoti administracinius kaštus suvaldant daugiau kaip 6.000 transporto priemonių ir 12.000 vairuotojų, įdarbintų iš daugiau kaip 20 šalių.“
Tomasz Weber, „Girtekos“ korporatyvinės komunikacijos vadovas, teigė, kad kompanija iki 2025 m. planuoja visiškai skaitmenizuoti savo verslą ir operacijas. Tam reikalingi sprendimai, kurie leistų kurti lanksčius papildomus elementus ir administracijos darbuotojams, ir po visą Europą važinėjantiems vairuotojams, būtų įmanoma juos lengvai atnaujinti naudojamoje įrangoje, turėti galimybę nuolat stebėti ir sekti vilkikus bei jų techninę įrangą, palaikyti ryšį ir nuotoliu koordinuoti vairuotojų darbą, analizuoti duomenis ir remiantis jais priimti tinkamus sprendimus veiklai optimizuoti. Be to, su „Shell SmartPay“ bus padidintas mokėjimų saugumas.
„Lietuvos transporto kompanijos yra itin imlios naujovėms, kurios padeda optimizuoti kaštus ir prisideda prie rezultatų gerinimo. Tikiu, kad mūsų šalyje „Shell API“ netruks prigyti kaip būtinas darbo įrankis, – sako Mantas Narbutis, oficialaus „Shell“ atstovo Lietuvoje MB „Lit Projektai“ vadovas. – „Shell“ skaitmeninių produktų integravimui Baltijos šalyse pasirinkome patikimą partnerį – kompaniją „Fleethand“. Jų sukaupta patirtis ir profesionalumas leidžia tikėtis geriausių rezultatų.“
„Shell“ transporto kompanijoms tiesia pažangos ir tvarumo kelią
Kurdama inovatyvius produktus ir paslaugas „Shell“ taip pat siekia skleisti pažangias idėjas, edukuoti transporto kompanijų vadovus ir specialistus, supažindinti juos su tvariais bei verslui naudingais sprendimais.
VERSLO TRIBŪNA
Renginių ciklas „Shell Business Roundtable“ į apvaliojo stalo diskusijas kviečia Baltijos šalių didžiausių logistikos įmonių atstovus ir „Shell“ ekspertus. Trijų tematinių diskusijų metu „Shell“ atstovai išsamiai pristatys naujausius sprendimus dėl komercinio kelių transporto skaitmenizacijos, emisijų mažinimo pasitelkiant alternatyvų kurą, efektyviausio kelių mokesčių mokėjimo. Daugiau informacijos apie renginius „Shell Business Roundtable“