Kritikų pasirinkimas: „Kino pavasario“ filmai
Pasak Aistės Račaitytės, „Kino pavasario“ programos sudarytojos, nekomercinio kino pasaulyje kritikų balsas yra itin svarus – jie padeda atsirinkti tarp gausybės filmų, o sykiu jų žodis „atrakina“ filmą.
„Matome, kad ir „Kino pavasario“ žiūrovams tai svarbu – programa „Kritikų pasirinkimas“ yra viena populiariausių festivalyje“, – sako Aistė Račaitytė.
Pasak festivalio rengėjų, šiemet filmus vertino ir į programą „Kritikų pasirinkimas“ rinko kino pasaulyje gerai žinomi kino kritikai Esin Kucuktepepinar, Arielis Schweitzeris, Marta Balaga, Carmen Gray, Adamas Krukas, Laurence Boyce, Neilas Youngas.
Jų kino filmų recenzijos publikuojamos leidiniuose „Screen“, „The Guardian“, „Sight and Sound“, „Cahiers du Cinema“.
Anot A. Račaitytės, šiemet kritikų atrinkti filmai pasižymi didžiule žanrų ir temų įvairove: nuo ekscentriškos absurdo komedijos iki intriguojančios dokumentikos, nuo realistinių istorinių įvykių rekonstrukcijos iki magiškuoju realizmu išreiškiamos postkolonijinės realybės.
Favoritai
Pasak KP pranešimo, daugiausia kritikų balsų surinko įtempta psichologinė drama „Quo Vadis, Aida?“, atrinkta ir į trumpąjį „Oskarų“ pretendentų sąrašą geriausio užsienio filmo kategorijoje. Bosnių režisierė Jasmila Žbanic žiūrovą nukelia į 1995-ųjų liepą, mažą Srebrenicos miestelį, kurį užima serbų armija.
Jungtinių Tautų (JT) vertėjos Aidos vyras su dviem sūnumis atsiduria tarp tūkstančių žmonių, besitikinčių rasti prieglobstį JT stovykloje. Turėdama priėjimą prie itin slaptos informacijos Aida turi priimti sunkius, jai ir jos šeimai lemtingus sprendimus.
Režisierė J. Žbanič, kurios drama „Quo Vadis, Aida?“ įvertinta publikos apdovanojimu Roterdamo kino festivalyje ir pristatyta Venecijos festivalio pagrindinėje programoje, KP žiūrovams neblogai pažįstama: festivalyje rodyti jos filmai „Meilės sala“ (2014), „Tiems, kurie nepasakoja istorijų“ (2013), „Pakeliui“ (2010).
Antrąją „Kritikų pasirinkimo“ vietą užėmė ekscentriška absurdo komedija „Toro“ (Mandibles). Garsaus prancūzų muzikanto ir režisieriaus, kino chuligano Quentino Dupieux juodojo humoro komedija „Zomša“ pernai sulaukė daugelio „Kino pavasario“ žiūrovų simpatijų.
Šiemet KP pristato ne mažiau ekscentrišką stilingą absurdo komediją.
Neoninis Berlynas
Tarp kritikų favoritų – ir krūvą nominacijų Europos kino apdovanojimuose pelnęs „Berlynas. Aleksandro aikštė“ („Berlin Alexanderplatz“).
„Klasikinis Alfredo Doblino romanas režisieriaus Burhano Qurbani rankose tapo itin stilizuota, neono šviesose skendinčia šiuolaikine ekranizacija su puikiu garso takeliu. Tai prikaustanti istorija apie Fransį, pabėgėlį iš Afrikos, kuris, siekdamas įsitvirtinti Berlyne, pasineria į tamsų ir pavojingą miesto pogrindžio pasaulį“, – rašoma KP pranešime.
Į intriguojantį, detektyvą primenantį pasakojimą įtraukia ir dokumentinis filmas „Tapytoja ir vagis“ („The Painter and The Thief“), kuriame susiduria elitinio meno pasaulio ir visuomenės marginalų problemos. Viskas prasideda tada, kai iš čekų dailininkės pavagiami du jos paveikslai. Norėdama sužinoti vagystės motyvus, ji susiranda vagį ir su juo susidraugauja. Pradėdamas ilgiau nei trejus metus trukusį filmavimą, režisierius Benjaminas Ree negalėjo įsivaizduoti, kaip pasisuks istorija ir koks ryšys sujungs filmo herojus.
„Tapytoja ir vagis“ buvo atrinktas į trumpąjį „Oskarų“ pretendentų sąrašą dokumentinių filmų kategorijoje, o BBC kino apžvalgininkai jį įtraukė tarp geriausių 2020 metų filmų.
Visi kino kritikų programos filmai skelbiami čia.
Šiemet festivalis vyks naujame virtualiajame „Kino pavasario“ kino teatre, naujos kartos televizijos TELIA TV filmų nuomoje ir namų kino platformoje „ŽMONĖS Cinema“.