2020-12-15 20:45

„Amazon“ startuolis pristatė robotizuoto taksi prototipą

„Zoox L5“ robotizuotas taksi automobilis. „Zoox“ nuotr.
„Zoox L5“ robotizuotas taksi automobilis. „Zoox“ nuotr.
Elektroninės prekybos kompanijai priklausantis autonominių automobilių kūrėjas „Zoox“ paskelbė oficialią informaciją apie savo pirmąjį sukurtą robotizuotą taksi automobilį L5.

Tai – elektra varomas, visiškai automatiškai valdomas automobilis, skirtas pavėžėjimo paslaugų teikimui. Kubo formos „Zoox L5“ panašus į karietą, o keturviečiame salone esančios dvi sėdynių eilės atsuktos viena į kitą. Kiekvienai iš sėdynių numatytos specialios saugos pagalvės.

„Amazon“ prieš 6 metus įkurtą startuolį įsigijo visai neseniai – pernai birželį.

„Zoox L5“ taksi automobilio salonas. „Zoox“ nuotr.

Jeffas Bezosas, „Amazon“ įkūrėjas, pastaruoju metu nevengė reikšti entuziazmo apie automobilių pramonę, o jo įmonės prekių vežimui jau naudojosi savavaldžiais sunkvežimiais.

CNBC rašo, kad tokie autonominiai automobiliai, kaip dabar pristatytas „Zoox“ galėtų būti naudojamas paskutiniame tiekimo grandinės etape, pristatant prekes klientams. Automatinės transporto priemonės esą leistų pagreitinti ir atpiginti prekių pristatymą.

Skirtingai nuo kitų startuolių ir gamintojų ruošiamų autonominių automobilių, „Zoox L5“ yra visais ratais vairuojama transporto priemonė, galinti važiuoti dviem krypti. Panašios konstrukcijos savavaldį autobusą Vilniuje 2017 m. rudenį  išbandė Prancūzijos gamintojas „Navya“. Tokie konstrukciniai sprendimai, mažinantys apsisukimo spindulį ir suteikiantys galimybę važiuoti bet kuria kryptimi, palengvina manevravimą nedidelėse erdvėse.

„Zoox L5“ robotizuotas taksi automobilis. „Zoox“ nuotr.

„Zoox L5“ aplinkoje orientuojasi, naudodamasis vaizdo kameromis, radarais ir lidarais. Jis gali važiuoti kitiems automatiniams prototipams nepasiekiamu 120 km/val. greičiu, o vienos akumuliatorių įkrovos pakanka 16 valandų veikimui.

Startuolis praneša savo robotizuotus taksi bandantis trijuose Jungtinių Amerikos Valstijų miestuose. Ateityje šiuos automobilius planuojama panaudoti išmaniosios programos pagrindu valdomoms transporto dalijimosi paslaugoms, kurias visų pirma numatoma teikti San Franciske ir Las Vegase.

„Zoox“ skelbia, kad L5 dar nėra paruoštas komerciniam naudojimui.

VŽ rašė, kad iki šiol didžiausia kliūtis autonominėms transporto priemonėms yra ne technologijos, o nesuformuotas teisinis reguliavimas.

52795
130817
52791