2019-04-27 14:09

VŽ bando: vėl neatpažįstama „Toyota Corolla“

Patrauklus dizainas – ne vienintelis naujosios „Corollos“ siurprizas. Lino Butkaus (VŽ) nuotr.
Patrauklus dizainas – ne vienintelis naujosios „Corollos“ siurprizas. Lino Butkaus (VŽ) nuotr.
Kompaktinis „Toyotos“ hečbekas vėl parduodamas populiariausiu istorijoje „Corollos“ pavadinimu. Atsisakęs nuo 2006 m. Europoje naudoto „Aurio“ vardo, gamintojas pasiūlė savo pirmtakų visiškai neprimenantį automobilį.

Naujausioji, jau dvyliktosios kartos „Corolla“ Europoje vėl parduodama senuoju pavadinimu, kuris visame pasaulyje išplatintas ne mažesniu kaip 50 mln. vienetų tiražu. Šis automobilis vėl visiškai skiriasi nuo paskutiniojo „Aurio“. Pirmiausia į akis krinta dinamiškos kėbulo linijos. Ko gero, tai – pirmoji „Corolla“, kurios stilius kelia tiek emocijų. VŽ bandė dviejų spalvų versiją raudonu kėbulu ir juodu stogu – tokia spalvinimo schema siūloma tik brangiausiose versijose „Luxury“ ir „Luxury Plus“.

Vėluojanti iniciatyva

Vienas didžiausių „Corollos“ siurprizų laukia salone. Kokybiškas surinkimas nebestebina, bet akį patraukia aukščiausio lygio versijoje „Luxury Plus“ naudojamos apdailos medžiagos ir dekoracijos. Maloniai nuteikia ir šiuolaikiškas dizainas, dailios priekinės sėdynės, tačiau šiame fone viską gadina nesuvokiamai įsisenėjusi „Toyotos“ problema – archajiška navigacijos sistema, kurios veikimo algoritmus sunku perprasti (pavyzdžiui, pagrindiniame meniu rodomą dviejų matmenų vaizdą) ir kai kurie sunkiai pasiekiami nustatymai – pavyzdžiui, priekiniame stikle projektuojamo ekrano reguliavimas. Kol kas nesiūloma nei „Android Auto“, nei „Apple CarPlay“ programinė įranga.

Galbūt ši detalė taip neerzintų, jeigu konkurentų pasiūlymai nebūtų nepalyginti geresni. Tiesa, dizaineriai atsispyrė madai skaitmenizuoti visus valdiklius ir 8 colių įstrižainės ekrano kraštuose paliko fizinius mygtukus, kurie leidžia patogiai valdyti meniu.

Teko nugirsti, kad japonai 2020 m. modeliams rengia naujos kartos informacinių sistemų pamainą, tačiau, palyginti su konkurentais, jie smarkiai vėluoja.

Garsas ir erdvė

Beje, „Corolla“ su kitų gamintojų modeliais negali pasigalinėti ir brangiausioje versijoje siūloma garso aparatūra. „Mazda3“ siūlo „Bose“ įrangą, „Ford Focus“ – „B&O Play“, „VW Golf“ – „Dynaudio“, „Kia Ceed“ – JBL, šį sąrašą galima tęsti. Vis dėlto kur kas riebesnį minusą naujoji „Corolla“ gauna už ribotą salono erdvę. Prie vairo įsitaisius 1,8 m ūgio vairuotojui, už jo vietos lieka ne daugiau nei mažylyje „Yaris“. Įspūdžio nepadarys ir vos 361 l siekiantis bagažinės tūris, kuris versijoje su 2 litrų hibridine pavaros sistema sumažėja net iki 313 l. Ne itin sumaniai išspręstas ir galinių sėdynių nulenkimo mechanizmas.

Tai – bene didžiausi šio automobilio trūkumai.

Nėra dyzelių

Kaip jau tampa įprasta, šios „Toyotos“ versijų gamoje nėra dyzelinių variklių. Vietoj jų siūlomos dvi, savaime įsikraunančios hibridinės pavaros sistemos: viena – su 1,8 litro tūrio benzininiu varikliui ir pasiekianti 122 AG (nuo 21.750 Eur), antra – su 2 litrų varikliu ir pasiekianti 180 AG (nuo 25.700 Eur). Pigiausioji versija (nuo 16.490 Eur) varoma turbobenzininiu, 1,2 litro tūrio, 116 AG pajėgumo varikliu.

Lyginant vienodai įrengtas versijas, galima pamatyti, kad 122 AG hibridinė versija yra 3.000–5.000 Eur brangesnė negu benzininė. Beje, pastaroji siūloma tik su trimis kukliausiais įrangos lygiais ir galimybe rinktis mechaninę arba bepakopę automatinę pavarų dėžę.

O versija su 180 AG pajėgumo hibridine pavaros sistema, priklausomai nuo įrangos lygio, yra 2.000–3.000 Eur brangesnė nei silpnesnioji hibridinė versija.

Tokia kainodara leidžia manyti, kad pigesnės versijos ieškantys pirkėjai net nesidairys į hibridus. Tačiau eurais matuojamas skirtumas tarp hibridinių versijų nėra toks didelis, kaip matuojant arklių galiomis. Todėl tikėtina, kad per 7,9 sekundės nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėjančios brangiausios „Corollos“ versijos taip pat susiras pirkėjus.

Hibridai, nors ir brangesni, turi savų kozirių: jie leidžia efektyviai mažinti eksploatacijos sąnaudas ir geriau išlaiko išliekamąją vertę antrinėje rinkoje. Dėl to gali būti, kad hibridinės versijos nuvažiuojamo kilometro kaina įstengs konkuruoti su pigesnės benzininės versijos kilometro kaina.

Prioritetas – ekonomija

VŽ bandymuose – „mažoji“ hibridinė versija. Ji nenustebins dinaminėmis savybėmis, bet nudžiugins ekonomija: skirtingai nuo ankstesniųjų hibridinių „Aurio“ modelių, „Corolla“ sugeba elektros pavaros galimybes išnaudoti ne tik mieste, bet ir užmiestyje. Intensyviame miesto eisme borto kompiuteris rodė 5–6 l/100 km siekiančias benzino sąnaudas, o užmiestyje šis skaičius gali sumažėti net iki 3,8 l/100 km. Net važiuojant magistrale, sąnaudos siekia apie 5 l/100 km.

Kaip ir anksčiau, ši pavaros sistema geriausiai tinkama ramiam ir taupiam, nors nebūtinai lėtam važiavimui: norėdami maksimalios dinamikos, turėsite klausytis ne visiems patiksiančio variklio garso.

Palyginti su pirmtakais, „Corolla“ važiuoja labai smagiai ir solidžiai. Pakaba stebina gebėjimu neišleidžiant nė vieno pašalinio garso itin sklandžiai važiuoti visiškai nelygiu grindiniu. Tam netrukdo netgi dideli, 18 colių ratlankiai. Pagirti verta ir garso izoliaciją, ir salono apdailą, jokiais atvejais neskleidžiančią jokių pašalinių garsų. Šiuo požiūriu kompaktinė „Toyota“ nepasidarytų gėdos net lyginama su vokiškais „premium“ segmento hečbekais.

Valdymo savybės dabar suteikia gerokai daugiau emocijų, bet ne tiek, kad nustelbtų neblėstantį „Ford Focus“ fenomeną.

Trys kėbulai

Dabartinėje „Corollos“ kėbulų gamoje yra trys kėbulo versijos: 5 durų hečbekas, sedanas ir universalas. Tai – lygiai tiek pat, kiek iki šiol buvo „Aurio“ ir „Corollos“ versijų gamoje. Svarbus sedano ir universalo pranašumas – dėl ilgesnės ratų bazės ir aukštesnio stogo gerokai patogesnės galinės sėdynės.

Naujasis automobilis atrodo tikrai patraukliai. Gali būti, kad tai geriausias šio gamintojo hečbekas per kelis pastaruosius dešimtmečius. Jis argumentuotai įkainotas, dailus, netikėtai solidus ir patogus – tai gerai dera su hibridinių pavaros sistemų pranašumais. Patrauklu tai, kad šiuo metu gamintojas Lietuvoje siūlo nemokamą 3 metų arba 45.000 km aptarnavimą – panašiu pasiūlymu viliojami ir „Subaru“ pirkėjai. Tikėtina, kad dėmesio vertos ir versijos su benzininiais varikliais – gamintojas planuoja, kad jos sudarys maždaug ketvirtadalį visų pardavimų. Deja, labai gerą ir netgi įspūdingą paveikslą gadina gerokai apribota naudinga salono erdvė, taip pat archajiška pramogų ir informacinė sistema.

[infogram id="aacf91bb-29dc-46bb-8614-7c6ddf511a3d" prefix="Pg6" format="interactive" title="VZ Bando Toyota Corolla"]

[infogram id="752b1a16-de8f-4238-86d8-d22f66300ec4" prefix="LL0" format="interactive" title="VŽ Bando Toyota Corolla technines charakteristikos"]

52795
130817
52791