VŽ bando: vėl neatpažįstama „Toyota Corolla“

Publikuota: 2019-04-27

Kompaktinis „Toyotos“ hečbekas vėl parduodamas populiariausiu istorijoje „Corollos“ pavadinimu. Atsisakęs nuo 2006 m. Europoje naudoto „Aurio“ vardo, gamintojas pasiūlė savo pirmtakų visiškai neprimenantį automobilį.

Naujausioji, jau dvyliktosios kartos „Corolla“ Europoje vėl parduodama senuoju pavadinimu, kuris visame pasaulyje išplatintas ne mažesniu kaip 50 mln. vienetų tiražu. Šis automobilis vėl visiškai skiriasi nuo paskutiniojo „Aurio“. Pirmiausia į akis krinta dinamiškos kėbulo linijos. Ko gero, tai – pirmoji „Corolla“, kurios stilius kelia tiek emocijų. VŽ bandė dviejų spalvų versiją raudonu kėbulu ir juodu stogu – tokia spalvinimo schema siūloma tik brangiausiose versijose „Luxury“ ir „Luxury Plus“.

Vėluojanti iniciatyva

Vienas didžiausių „Corollos“ siurprizų laukia salone. Kokybiškas surinkimas nebestebina, bet akį patraukia aukščiausio lygio versijoje „Luxury Plus“ naudojamos apdailos medžiagos ir dekoracijos. Maloniai nuteikia ir šiuolaikiškas dizainas, dailios priekinės sėdynės, tačiau šiame fone viską gadina nesuvokiamai įsisenėjusi „Toyotos“ problema – archajiška navigacijos sistema, kurios veikimo algoritmus sunku perprasti (pavyzdžiui, pagrindiniame meniu rodomą dviejų matmenų vaizdą) ir kai kurie sunkiai pasiekiami nustatymai – pavyzdžiui, priekiniame stikle projektuojamo ekrano reguliavimas. Kol kas nesiūloma nei „Android Auto“, nei „Apple CarPlay“ programinė įranga.

Galbūt ši detalė taip neerzintų, jeigu konkurentų pasiūlymai nebūtų nepalyginti geresni. Tiesa, dizaineriai atsispyrė madai skaitmenizuoti visus valdiklius ir 8 colių įstrižainės ekrano kraštuose paliko fizinius mygtukus, kurie leidžia patogiai valdyti meniu.

Teko nugirsti, kad japonai 2020 m. modeliams rengia naujos kartos informacinių sistemų pamainą, tačiau, palyginti su konkurentais, jie smarkiai vėluoja.

Garsas ir erdvė

Beje, „Corolla“ su kitų gamintojų modeliais negali pasigalinėti ir brangiausioje versijoje siūloma garso aparatūra. „Mazda3“ siūlo „Bose“ įrangą, „Ford Focus“ – „B&O Play“, „VW Golf“ – „Dynaudio“, „Kia Ceed“ – JBL, šį sąrašą galima tęsti. Vis dėlto kur kas riebesnį minusą naujoji „Corolla“ gauna už ribotą salono erdvę. Prie vairo įsitaisius 1,8 m ūgio vairuotojui, už jo vietos lieka ne daugiau nei mažylyje „Yaris“. Įspūdžio nepadarys ir vos 361 l siekiantis bagažinės tūris, kuris versijoje su 2 litrų hibridine pavaros sistema sumažėja net iki 313 l. Ne itin sumaniai išspręstas ir galinių sėdynių nulenkimo mechanizmas.

Tai – bene didžiausi šio automobilio trūkumai.

Nėra dyzelių

Kaip jau tampa įprasta, šios „Toyotos“ versijų gamoje nėra dyzelinių variklių. Vietoj jų siūlomos dvi, savaime įsikraunančios hibridinės pavaros sistemos: viena – su 1,8 litro tūrio benzininiu varikliui ir pasiekianti 122 AG (nuo 21.750 Eur), antra – su 2 litrų varikliu ir pasiekianti 180 AG (nuo 25.700 Eur). Pigiausioji versija (nuo 16.490 Eur) varoma turbobenzininiu, 1,2 litro tūrio, 116 AG pajėgumo varikliu.

Lyginant vienodai įrengtas versijas, galima pamatyti, kad 122 AG hibridinė versija yra 3.000–5.000 Eur brangesnė negu benzininė. Beje, pastaroji siūloma tik su trimis kukliausiais įrangos lygiais ir galimybe rinktis mechaninę arba bepakopę automatinę pavarų dėžę.

O versija su 180 AG pajėgumo hibridine pavaros sistema, priklausomai nuo įrangos lygio, yra 2.000–3.000 Eur brangesnė nei silpnesnioji hibridinė versija.

Tokia kainodara leidžia manyti, kad pigesnės versijos ieškantys pirkėjai net nesidairys į hibridus. Tačiau eurais matuojamas skirtumas tarp hibridinių versijų nėra toks didelis, kaip matuojant arklių galiomis. Todėl tikėtina, kad per 7,9 sekundės nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėjančios brangiausios „Corollos“ versijos taip pat susiras pirkėjus.

Hibridai, nors ir brangesni, turi savų kozirių: jie leidžia efektyviai mažinti eksploatacijos sąnaudas ir geriau išlaiko išliekamąją vertę antrinėje rinkoje. Dėl to gali būti, kad hibridinės versijos nuvažiuojamo kilometro kaina įstengs konkuruoti su pigesnės benzininės versijos kilometro kaina.

Prioritetas – ekonomija

VŽ bandymuose – „mažoji“ hibridinė versija. Ji nenustebins dinaminėmis savybėmis, bet nudžiugins ekonomija: skirtingai nuo ankstesniųjų hibridinių „Aurio“ modelių, „Corolla“ sugeba elektros pavaros galimybes išnaudoti ne tik mieste, bet ir užmiestyje. Intensyviame miesto eisme borto kompiuteris rodė 5–6 l/100 km siekiančias benzino sąnaudas, o užmiestyje šis skaičius gali sumažėti net iki 3,8 l/100 km. Net važiuojant magistrale, sąnaudos siekia apie 5 l/100 km.

Kaip ir anksčiau, ši pavaros sistema geriausiai tinkama ramiam ir taupiam, nors nebūtinai lėtam važiavimui: norėdami maksimalios dinamikos, turėsite klausytis ne visiems patiksiančio variklio garso.

Palyginti su pirmtakais, „Corolla“ važiuoja labai smagiai ir solidžiai. Pakaba stebina gebėjimu neišleidžiant nė vieno pašalinio garso itin sklandžiai važiuoti visiškai nelygiu grindiniu. Tam netrukdo netgi dideli, 18 colių ratlankiai. Pagirti verta ir garso izoliaciją, ir salono apdailą, jokiais atvejais neskleidžiančią jokių pašalinių garsų. Šiuo požiūriu kompaktinė „Toyota“ nepasidarytų gėdos net lyginama su vokiškais „premium“ segmento hečbekais.

Valdymo savybės dabar suteikia gerokai daugiau emocijų, bet ne tiek, kad nustelbtų neblėstantį „Ford Focus“ fenomeną.

Trys kėbulai

Dabartinėje „Corollos“ kėbulų gamoje yra trys kėbulo versijos: 5 durų hečbekas, sedanas ir universalas. Tai – lygiai tiek pat, kiek iki šiol buvo „Aurio“ ir „Corollos“ versijų gamoje. Svarbus sedano ir universalo pranašumas – dėl ilgesnės ratų bazės ir aukštesnio stogo gerokai patogesnės galinės sėdynės.

Naujasis automobilis atrodo tikrai patraukliai. Gali būti, kad tai geriausias šio gamintojo hečbekas per kelis pastaruosius dešimtmečius. Jis argumentuotai įkainotas, dailus, netikėtai solidus ir patogus – tai gerai dera su hibridinių pavaros sistemų pranašumais. Patrauklu tai, kad šiuo metu gamintojas Lietuvoje siūlo nemokamą 3 metų arba 45.000 km aptarnavimą – panašiu pasiūlymu viliojami ir „Subaru“ pirkėjai. Tikėtina, kad dėmesio vertos ir versijos su benzininiais varikliais – gamintojas planuoja, kad jos sudarys maždaug ketvirtadalį visų pardavimų. Deja, labai gerą ir netgi įspūdingą paveikslą gadina gerokai apribota naudinga salono erdvė, taip pat archajiška pramogų ir informacinė sistema.

[infogram id="aacf91bb-29dc-46bb-8614-7c6ddf511a3d" prefix="Pg6" format="interactive" title="VZ Bando Toyota Corolla"]

[infogram id="752b1a16-de8f-4238-86d8-d22f66300ec4" prefix="LL0" format="interactive" title="VŽ Bando Toyota Corolla technines charakteristikos"]

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Automobiliai – šiapus ir anapus taršos mokesčio ribos  13

Naujo mokesčio objektas – automobilio anglies dvideginio tarša priklauso nuo variklio ir transporto priemonės...

Automobiliai
2019.08.24
„Yandex“ planuose – tūkstantis savavaldžių automobilių  7

Dabar 90 tokių automobilių bandanti Rusijos bendrovė skelbia apie dešimtį kartų siekiančią eksperimentinio...

VŽ bando: amžinai sportiškas „BMW 330i“ Premium 1

Septintoji 3-osios serijos karta kodiniu pavadinimu G20 demonstruoja naują pokytį vieno svarbiausių markės...

Laisvalaikis
2019.08.18
„Hyundai i10“ ruošiasi rudeniniam debiutui

Artėjant rudeninei Frankfurto automobilių parodai, „Hyundai“ paviešino pirmąjį savo naujojo mažiausio modelio...

Laisvalaikis
2019.08.15
VŽ bando: atnaujintas „Renault Kadjar“, „Qashqai“ pusbrolis  Premium

Nors „Kadjar“ skendi savo techninio antrininko – „Nissan Qashqai“ šešėlyje, tai yra vienas iš geriausiai...

Automobiliai
2019.08.15
Plečiamas elektromobilių įkrovimo stotelių tinklas bando klientų kantrybę  Premium

Įvairūs projektai jau artimiausiu metu Lietuvoje numato platų elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą, tačiau...

Lietuvoje bus įrengta 100 naujų elektromobilių įkrovimo stotelių  7

Įgyvendinant taikos sutartį tarp Energetikos ministerijos ir Vokietijos kompanijos „Danpower“, bendrovė...

Dar vienas BMW su priekinių ratų pavara 2

Bavarijos automobilių gamintojas paviešino pirmąsias 2 serijos „Gran Coupe“ pavadinto modelio nuotraukas,...

Automobiliai
2019.08.04
„Tesla“ vagystės tikimybė – 90% mažesnė už vidutinę 11

Tikimybė, kad vagys nusivarys „Tesla“ automobilį yra 90% mažesnė už vidurkį, o tarp trijų rečiausiai JAV...

„Audi Q3 Sportback“ užpildys spragą gamoje 2

„Audi“ nusprendė užpildyti nišą rinkos, kurioje iki šiol sėkmingai karaliavo „Mercedes-Benz GLC Coupe“ bei...

Laisvalaikis
2019.08.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau