Už lietuvišką triukšmo mašiną – tarptautinis apdovanojimas
FOTOGALERIJA Barokinio teatro triukšmo mašinos (10 nuotr.)
Toskanoje, Italijoje, aukštos kokybės aliejaus gamintojo Carapelli šeimos įsteigtas fondas Carapelli for Art menams remti savo skelbto konkurso geriausiu Atvirosios kategorijos kūriniu išrinko Arturo Bumšteino barokinio teatro triukšmų mašinų performansą Navigacijos (iš Blogų orų serijos).
Skelbiama, jog A. Bumšteino Navigacijos varžėsi su daugiau nei 1.700 kitų šiuolaikinio meno kūrinių, juos pateikė menininkai iš 80 pasaulio šalių.
Kasmetinį Carapelli for Art fondo konkursą sudaro dvi kategorijos Akademinė ir Atviroji. Pirmojoje varžosi meno mokyklų studentai, antrojoje profesionalūs menininkai.
Šių metų konkurso tema buvo Šaknys, kurios, pasak organizatorių, įžemina ir leidžia augti tai yra tapatybė, istorija, tradicija.
Kartu su A. Bumšteinu Atvirojoje kategorijoje įvertinta ir menininkė Sergia Avveduti už kūrinį Freccia Esplosa.
Akademinės kategorijos laimėtojai Silvia Bertoldo ir Carlosas Casuso.
Iš baroko teatrų
Garso menininko A. Bumšteino barokinio teatro triukšmų mašinų performansas Blogi orai yra vienas įdomiausių pastarojo meto scenos kūrinių, jo autoriui pelnęs Boriso Dauguviečio auskarą Auksinių scenos kryžių apdovanojimuose. Per kelerius metus nuo premjeros Krokuvoje buvo pristatytos bent trys performanso versijos, pritaikytos skirtingoms erdvėms ir atliepiančios dinamišką kūrinio prigimtį.
Blogi orai šiuolaikinė barokinio teatro mašinerijos transformacija. Ji radosi iš A. Bumšteino kelionių po įvairius Europos teatrus, kur jis tyrinėjo senąsias triukšmų mašinas. Remdamiesi senąja baroko mašinerija, garso menininkas kartu su rekonstrukcijos meistru Ernestu Volodzka sukūrė unikalias vėjo, lietaus, jūros ir griaustinio garsus imituojančias triukšmo mašinas. Jos šiame performanse ne užkulisiuose slepiama teatrinės iliuzijos dalis, o visos kūrinio koncepcijos epicentras.
Navigacijos tai galerinis Blogų orų variantas, kuriam įkvėpimo suteikė faktas, kad barokiniame teatre scenos darbininkais dažnai dirbdavo jūreiviai, valdę scenos mechanizmus, tarsi naviguotų burlaivį.
Ne vien malonumai
Pasak kūrėjų, Carapelli for Art fondo įvertinimą lydėjo ir ne visai malonios staigmenos. Ne tik ausį, bet ir akį traukiančiomis mašinomis bei performansu Navigacijos akivaizdžiai susižavėję fondo vadovai užsimojo perimti tiek teises į kūrinį, tiek į pačias triukšmo mašinas.
Fondas tikėjosi perimti teises į kūrinį ir savo meno kolekciją papildyti mūsų triukšmo mašinomis. Natūralu, su tokiomis sąlygomis mes nesutikome ir norėjome atsisakyti apdovanojimo kartu su piniginiu prizu. Tačiau prasidėjus deryboms, pavyko atrasti kompromisą. Performansas liko laureatu, teisės į kūrinį niekam nėra perduotos, o mes įsipareigojome specialiai Carapelli for Art kolekcijai pagaminti vieną naują triukšmo mašiną, kurios autorius taip pat E. Volodzka. Naujoji vėjo mašina jau pagaminta, liko tik ją saugiai transportuoti į Florenciją, pasakojo Operomanijos prodiuserė Ana Ablamonova.
A. Bumšteinas, komentuodamas laimėjimą, buvo lakoniškas: Carapelli for Art buvo įdomus asmeninis iššūkis, profesinis įkvėpimas, o kartu ir įdomi pamoka, kaip varžytis.
Carapelli for Art laureatų darbų ir kitų kolekcijos meno kūrinių parodos atidarymas bei laureatų pagerbimo ceremonija dėl pandemijos atidėti į 2021 metus.
Carapelli for Art fondo apdovanojimas skiriamas vizualiųjų menų srityje, siekiant skatinti ir remti šiuolaikinį meną.
Daugiau informacijos apie fondą rasite čia.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti