Recenzija: anapus Irano
Spalio 30 d. galėjome išvysti Artiomo Rybakovo režisiuotą premjerą pagal šią pjesę Oskaro Koršunovo teatre. Anksčiau, spalio 2 d., – Aleksandro Špilevojaus versiją Panevėžio Juozo Miltinio dramos teatre. Nors abiejuose spektakliuose aktoriai tiesiog sėdi eilute išrikiuotuose foteliukuose ir, atėjus metui, nueina iki katedros ir atkalba savo kalbą, vis dėlto tai – labai skirtingi darbai. Špilevojaus konferencijoje svarbi tezių deklaracija, o Rybakovo spektaklyje susitelkiama į kitą – visi mes žmonės – aspektą: čia žiūrovai įtraukiami ne tiek į temų narpliojimą, kiek į aktorių judesių, žvilgsnių, šešėlių, reakcijų į kitus, kitaip tariant – niekada neatsibostančio nuogo žmogiškumo, nagrinėjimą.
Tolyn nuo objekto
Vyrypajevo pjesėje veiksmo nedaug: Kopenhagoje vykstančioje konferencijoje susirinkę danai drauge su iki paskutinės scenos tylinčia iraniete svarsto tolimos ir menkai pažįstamos Irano teritorijos klausimą. Svarstydami dideliu greičiu nuo šios teritorijos tolsta ir artėja prie asmeninių iranų – kažko, ko savy nesupranta. Sakykim, prasmės, dievo, laimės ar to kažko, ko niekaip nesugalvoja, bet kas trukdo pateisinti save kaip laimingiausios tautos narį.
Žinios, vertos jūsų laiko
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai