2020-06-20 20:35

Ateities formos: dizainas pokarantininiame pasaulyje

Itin aukštos pertvaros biuruose, organinio stiklo sienelės restoranuose – Benjamino Pardo, JAV biuro baldų gamintojo „Knoll“ dizaino direktoriaus, žodžiais, yra „nevalinga reakcija“ į pandemiją. „Eten“ restoranas Amsterdame. Willem Velthoven („Mediamatic“/„Scanpix“) nuotr.
Itin aukštos pertvaros biuruose, organinio stiklo sienelės restoranuose – Benjamino Pardo, JAV biuro baldų gamintojo „Knoll“ dizaino direktoriaus, žodžiais, yra „nevalinga reakcija“ į pandemiją. „Eten“ restoranas Amsterdame. Willem Velthoven („Mediamatic“/„Scanpix“) nuotr.
Dar sausį atsakymus į klausimą, kaip atrodys dizainas XXI a. trečiajame dešimtmetyje, daugelis būtų grindę tokiais madingais žodžiais kaip „tvarumas“, „atkūrimas“ ar „papildytoji realybė“. O dizaino kritikas Aaronas Betsky prognozavo, kad šis dešimtmetis bus pažymėtas „sugrįžimu prie to, kas tikra“, – prabėgus dešimčiai industrinio minimalistinio stiliaus metų, kuriuos simbolizavo Edisono lemputė ir kuris buvo lengvas, greitas, skirtas socialiniams tinklams.

Tačiau pandemija perrikiavo prioritetus. Raketos formų dangoraižiai ir „retro futuristiniai“ pastelinių spalvų interjerai, simbolizavę praėjusį dešimtmetį, nebetraukia akies. Esamos padėties rimtumas dar labiau paryškino klimato krizę. Kuklumas tampa gero tono bruožu.

Dauguma dizainerių pabrėžia, kad dabar turime galimybę iš naujo įvertinti ne tik tai, ką perkame, bet ir tai, kaip gyvename, dirbame bei keliaujame. Tad madingųjų žodžių sąrašas gali būti papildytas tokiais pavyzdžiais kaip „bendruomenė“, „distancijos išlaikymas“, „higiena“, „prisitaikymas“.

52795
130817
52791