2025-04-15 13:25

4 tarnautojų rūšys, kurias privalai pažinti

Remigijus Šimašius,  „Institute for Regulatory Innovation, Delivery and Effectiveness“ vyr. patarėjas.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Remigijus Šimašius, „Institute for Regulatory Innovation, Delivery and Effectiveness“ vyr. patarėjas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Biurokratija yra sistema, kuri turi savo, dažnai iškreiptą, logiką. Tačiau viešajame sektoriuje dirba labai skirtingi žmonės. Ir jei nori ko nors pasiekti – privalai suprasti, su kuo konkrečiai turi reikalą. Per savo karjerą pastebėjau, kad viešajame sektoriuje, o ypač valstybės tarnyboje, dirbančius žmones galima suskirstyti į keturias rūšis. Pasidalinsiu, kaip su jomis galima bendrauti iš verslo perspektyvos.

Pirmoji rūšis (jų, nors ir mažuma, bet vis daugėja) – idealistai. Jie į viešąjį sektorių atėjo, nes nuoširdžiai nori gero: švaresnės aplinkos, geresnio švietimo, tvarkos, saugumo, teisingumo. Tai skamba gerai ir yra gerai. Bet nebūtinai visada. Juolab jums. Jei tavo pasiūlymas arba tavo problemos sprendimas, jų manymu, neprisideda prie aukštesnio tikslo, – kartais gali ir nesivarginti. Jie tave ignoruos, kad ir kaip sklandžiai kalbėtum apie efektyvumą, biudžeto taupymą, verslo sumokamus mokesčius ar teisingumą. Jie to net negirdi. Nes turi savo suvokimą, kas teisinga.

Šioje grupėje, daugiau nei kitose, yra ne tik tokių, kurie verslui daugiausiai padeda, vertina ir labiausiai supranta. Deja, šioje grupėje daugiau ir tokių, kurie nekenčia „privatininkų“, pelno siekimo. Bet, jei tavo ir jo ginami viešieji tikslai sutampa, jie padarys viską ir net daugiau nei reikia – atskambins po darbo valandų, patars, padės naviguoti biurokratijos pelkėje.

52795
130817
52791